Auto na vodu - to nie je fikcia!

Na TA3 dnes odvysielali reportáž Andrei Koskovej, v ktorej sa hovorí, že v blízkej budúcnosti možno budeme jazdiť na autách, ktoré poháňa voda. Tvrdí to aj Zoltán Spanyol, ktorého patent uznali v 27 krajinách. Dnes ešte do áut tankujeme benzín,

Na TA3 dnes odvysielali reportáž Andrei Koskovej, v ktorej sa hovorí, že v blízkej budúcnosti možno budeme jazdiť na autách, ktoré poháňa voda. Tvrdí to aj Zoltán Spanyol, ktorého patent uznali v 27 krajinách.

Dnes ešte do áut tankujeme benzín, naftu alebo plyn. No viete si predstaviť, že o pár rokov nám na pohon áut bude možno stačiť obyčajná voda? K princípu, na základe ktorého môžu motory poháňať aj taký prirodzený zdroj energie, akým je voda, sa zložitými výpočtami dopracoval gróf Zoltán Spanyol z Maďarska, pôvodne rodák z Gemera: "Zjednodušene povedané, ide o to, že vodu možno premeniť na plazmu a tá dokáže horieť. Jej nukleárnu energiu možno využiť na pohon áut. Stačí k motoru auta pripojiť malý prístroj, v ktorom dané procesy prebehnú."

Autor svoj vynález patentoval už v roku 1986 v Nemecku, kde v tom čase pracoval ako elektrotechnický inžinier a kde prototyp takéhoto auta aj vyrobili. "Testovaním sa zistilo, že na 100 km stačí 1 liter vody. Okrem osobných a nákladných áut a rôznych prístrojov a zariadení budú môcť na vodný pohon fungovať aj lietadlá. "

Princíp fungovania autor vysvetlil na zváračke: "Na to, aby sme mohli 15 minút zvárať, stačí do zváračky naliať 8 ml vody. 8000 stupňovou teplotou, ktorú horiaca plazma vytvorí, možno roztopiť napríklad kov alebo aj porcelán."

Všeobecne sa odhaduje, že zásoby ropy postačia už len na 30 až 40 rokov. O odkúpenie patentu je preto na svetovom trhu veľký záujem. Prianím autora však je, aby sa autá na vodný pohon začali testovať a postupne vyrábať tam, kde žije, teda v Maďarsku.

... mimochodom, link na video by mal byť aj tu.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 978
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 017
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 105
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 746
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 607
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 444
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 089
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 028
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 846
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 507

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

Britskí vodiči sa neboja šoférovať so zhoršeným zrakom

Oční lekári navrhujú povinné vyšetrenia.

Dubajský superšport s výkonom 5000 koní je realita, ostane vyhradený pre trať

Do bežnej premávky sa chystá Devel Sixteen s výkonom 2000 a 3000 koní, ukázal sa aj prototyp terénneho vozu 6x6.

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.