Vozidlá na palivové články ...

Primárna fosílna energia, najmä z ropných produktov, ktorá sa dnes prevažne využíva na pohon automobilov, nie je pre budúcnosť trvácna a ohrozuje životné prostredie. DaimlerChrysler ako jeden z kľúčových svetových producentov vozidiel dlhodobo

uskutočňuje a podporuje vývoj ich pohonov a palív. Zasadzuje sa za postupné celosvetové zmeny energetickej orientácie a koncepcie mobility, ktoré sú do budúcna nevyhnutné. Ich uskutočnenie si však vyžaduje dlhodobé a značné úsilie - upozorňuje člen predstavenstva DaimlerChrysler AG z divízie výskumu a vývoja skupiny Mercedes Car Group Dr. Thomas Weber.

Doteraz využívané pohonné hmoty, získavané z fosílnych zdrojov, je nutné čo najúčinnejšie a najšetrnejšie využívať, chrániť tak ich obmedzené zásoby a znižovať emisie oxidu uhličitého (CO2). Obnoviteľné zdroje energie sú k dispozícii prakticky neobmedzene. Šetriť ich však treba aj kvôli relatívne vysokým výrobným nákladom. Dôraznejšie nasadenie obnoviteľných zdrojov energie, ktoré sú pri ich využívaní prevažne alebo úplne CO2 neutrálne tiež predchádza klimatickým zmenám. Rozšírenie alternatívnych zdrojov energie do svetových regiónov, ktoré sú v súčasnosti silne závislé od dovážaných fosílnych nositeľov energie zároveň zmenší mieru takejto závislosti a zvýši zásobovaciu sebestačnosť.

Východiská zmien pohonov a palív vozidiel tak spočívajú v zvyšovaní ich účinnosti, znížení alebo úplnom vylúčení emisií oxidu uhličitého (CO2), pri stále dôraznejšom využívaní obnoviteľných zdrojov.
DaimlerChrysler optimalizuje terajšie spaľovacie motory, vyvíja a testuje nové alternatívne pohony a zároveň podporuje vylepšenia pohonných hmôt. Primiešanie obnoviteľných biopalív do klasických už dnes znižuje emisie CO2 i spotrebu fosílnej primárnej energie. Syntetické palivá z fosílnych, ale aj obnoviteľných zdrojov umožňujú ďalšie zvýšenie efektivity a zníženie emisií. Vrcholom sú palivá prevažne alebo výlučne z obnoviteľných zdrojov, podľa DaimlerChrysleru najmä vodík, ktoré majú neutralitu CO2 a vysokú účinnosť využitia na dosah.

Program trvalej mobility predpokladá vylepšovať a vyvíjať nové palivá za predajné ceny, rozširovať výrobné kapacity pre obnoviteľné energie a zlepšovať aj výrobné procesy, aby boli nové formy energie dostupné v dostatočnom množstve a za prijateľné ceny. Tiež budovať prídavné zásobovacie infraštruktúry, ktoré budú celoplošne distribuovať nové pohonné látky.

Spaľovacie motory jestvujú vyše storočie. Stále však môžu zvyšovať svoj výkon a znižovať produkované emisie. Svedčí o tom každý nový agregát DaimlerChrysleru. Syntetické palivá, ktorých ponuka bude stúpať, otvárajú ďalšie obzory ich zdokonaľovania. Vývojom a vhodným nasadzovaním hybridných koncepcií získa DaimlerChrysler v najbližších rokoch dodatočný priestor tiež na znižovanie CO2. Vedci a konštruktéri DaimlerChrysleru však dlhodobo uprednostňujú pohon na palivový článok so stlačeným vodíkom. K budúcemu uvedeniu tohto inovatívneho pohonu na trh už výrazne prispelo aj ich výskumné vozidlo F 600 HYGENIUS.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  2. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  3. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  4. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  5. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  6. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  7. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  8. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  9. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  10. Slovensko má historicky najvyšší počet ľudí bankujúcich online
  1. Slovensko má zasiahnuť robotizácia
  2. Viete, aké sú najlepšie možnosti sporenia pre mladých?
  3. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  4. Lídri farmárov? Jeden je spájaný so zločinom. A druhý?
  5. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  6. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  7. Ako založiť spoločnosť v Rakúsku
  8. Tatranská mliekareň prosperuje aj vďaka spolupráci s Tescom
  9. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  10. Noerr advised on WebSupport deal
  1. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 13 717
  2. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 13 213
  3. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 13 181
  4. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny 10 981
  5. Na dôchodok si možno sporíte zle. Šesť zásad správneho šetrenia 7 683
  6. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 6 379
  7. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 4 417
  8. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici 4 315
  9. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť 4 051
  10. Čo sa stalo s mojimi úsporami v druhom pilieri? 3 642

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Jakuba Fila

Rozhodnú voľby skrytí voliči? Pri čítaní prieskumov sa treba mať na pozore

Ustálila sa štvorica favoritov, súboj môže byť tesný do konca.

Dobré ráno

Dobré ráno: Nachystajte sa na ešte horšieho Roberta Fica

Toto nie sú žiadne tri kroky dopredu.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Za hrsť mýtov o majdane

Rukoväť slovenských ukrajinistov.

Neprehliadnite tiež

Honda v Európe do troch rokov skončí s výrobou áut

Britské médiá za tým vidia frustráciu z brexitu, automobilka to odmieta.

Honda

Aj Porsche čelí možnej pokute v súvislosti s emisným škandálom

Vyšetrovatelia majú podozrenie, že spoločnosť spáchala administratívny priestupok.

Ilustračné foto.

BMW rozširuje ponuku výkonných SUV o modely X3 M a X4 M

Pod kapotou sa nachádza zatiaľ najsilnejší radový šesťvalec značky.

Ostrý Ford Focus ST dostal motor z Mustangu

Pôjde o jedinú verziu s benzínovým štvorvalcom.

Ford Focus ST