SME
Štvrtok, 29. október, 2020 | Meniny má KláraKrížovkyKrížovky

Vozidlá na palivové články ...

Primárna fosílna energia, najmä z ropných produktov, ktorá sa dnes prevažne využíva na pohon automobilov, nie je pre budúcnosť trvácna a ohrozuje životné prostredie. DaimlerChrysler ako jeden z kľúčových svetových producentov vozidiel dlhodobo

uskutočňuje a podporuje vývoj ich pohonov a palív. Zasadzuje sa za postupné celosvetové zmeny energetickej orientácie a koncepcie mobility, ktoré sú do budúcna nevyhnutné. Ich uskutočnenie si však vyžaduje dlhodobé a značné úsilie - upozorňuje člen predstavenstva DaimlerChrysler AG z divízie výskumu a vývoja skupiny Mercedes Car Group Dr. Thomas Weber.

Doteraz využívané pohonné hmoty, získavané z fosílnych zdrojov, je nutné čo najúčinnejšie a najšetrnejšie využívať, chrániť tak ich obmedzené zásoby a znižovať emisie oxidu uhličitého (CO2). Obnoviteľné zdroje energie sú k dispozícii prakticky neobmedzene. Šetriť ich však treba aj kvôli relatívne vysokým výrobným nákladom. Dôraznejšie nasadenie obnoviteľných zdrojov energie, ktoré sú pri ich využívaní prevažne alebo úplne CO2 neutrálne tiež predchádza klimatickým zmenám. Rozšírenie alternatívnych zdrojov energie do svetových regiónov, ktoré sú v súčasnosti silne závislé od dovážaných fosílnych nositeľov energie zároveň zmenší mieru takejto závislosti a zvýši zásobovaciu sebestačnosť.

Východiská zmien pohonov a palív vozidiel tak spočívajú v zvyšovaní ich účinnosti, znížení alebo úplnom vylúčení emisií oxidu uhličitého (CO2), pri stále dôraznejšom využívaní obnoviteľných zdrojov.
DaimlerChrysler optimalizuje terajšie spaľovacie motory, vyvíja a testuje nové alternatívne pohony a zároveň podporuje vylepšenia pohonných hmôt. Primiešanie obnoviteľných biopalív do klasických už dnes znižuje emisie CO2 i spotrebu fosílnej primárnej energie. Syntetické palivá z fosílnych, ale aj obnoviteľných zdrojov umožňujú ďalšie zvýšenie efektivity a zníženie emisií. Vrcholom sú palivá prevažne alebo výlučne z obnoviteľných zdrojov, podľa DaimlerChrysleru najmä vodík, ktoré majú neutralitu CO2 a vysokú účinnosť využitia na dosah.

Program trvalej mobility predpokladá vylepšovať a vyvíjať nové palivá za predajné ceny, rozširovať výrobné kapacity pre obnoviteľné energie a zlepšovať aj výrobné procesy, aby boli nové formy energie dostupné v dostatočnom množstve a za prijateľné ceny. Tiež budovať prídavné zásobovacie infraštruktúry, ktoré budú celoplošne distribuovať nové pohonné látky.

Spaľovacie motory jestvujú vyše storočie. Stále však môžu zvyšovať svoj výkon a znižovať produkované emisie. Svedčí o tom každý nový agregát DaimlerChrysleru. Syntetické palivá, ktorých ponuka bude stúpať, otvárajú ďalšie obzory ich zdokonaľovania. Vývojom a vhodným nasadzovaním hybridných koncepcií získa DaimlerChrysler v najbližších rokoch dodatočný priestor tiež na znižovanie CO2. Vedci a konštruktéri DaimlerChrysleru však dlhodobo uprednostňujú pohon na palivový článok so stlačeným vodíkom. K budúcemu uvedeniu tohto inovatívneho pohonu na trh už výrazne prispelo aj ich výskumné vozidlo F 600 HYGENIUS.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  5. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  6. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  8. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  9. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  10. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  1. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  4. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  5. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  6. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  7. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  8. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 34 787
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 23 186
  3. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 20 568
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 19 047
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 14 070
  6. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 12 329
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 106
  8. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 11 759
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 389
  10. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 549
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

CYNICKÁ OBLUDA

Ďakujeme Kotlebovi

Kotleba vo videu odporúčal, ako sa majú jeho nasledovníci vysporiadať s koronou. Ďakujeme.

Autorská strana Ondreja Podstupku

Vláda nezvláda slová a môže to stáť životy

Stručný návod na lepšie hospodárenie s dôverou.

Premiér Matovič (OĽaNO) počas tlačovej konferencie ku kompenzačných schémam.

Koronavírus: Na Slovensku pribudlo 2 785 prípadov a 16 úmrtí (minúta po minúte)

Celkovo sa koronavírusom na Slovensku nakazilo 51 728. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 200 obetí.

Minister obrany Jaroslav Naď.
Dnes píše Elena Eleková

Nie, nečaká nás sloboda s dvoma negatívnymi testami vo vrecku

To je vec, ktorú robí vláda zle: nehovorí otvorene ľuďom, čo ich čaká.

Elena Eleková

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Lupo 3L
Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.