SME
Sobota, 20. apríl , 2019

Vozidlá na palivové články ...

Primárna fosílna energia, najmä z ropných produktov, ktorá sa dnes prevažne využíva na pohon automobilov, nie je pre budúcnosť trvácna a ohrozuje životné prostredie. DaimlerChrysler ako jeden z kľúčových svetových producentov vozidiel dlhodobo

uskutočňuje a podporuje vývoj ich pohonov a palív. Zasadzuje sa za postupné celosvetové zmeny energetickej orientácie a koncepcie mobility, ktoré sú do budúcna nevyhnutné. Ich uskutočnenie si však vyžaduje dlhodobé a značné úsilie - upozorňuje člen predstavenstva DaimlerChrysler AG z divízie výskumu a vývoja skupiny Mercedes Car Group Dr. Thomas Weber.

Doteraz využívané pohonné hmoty, získavané z fosílnych zdrojov, je nutné čo najúčinnejšie a najšetrnejšie využívať, chrániť tak ich obmedzené zásoby a znižovať emisie oxidu uhličitého (CO2). Obnoviteľné zdroje energie sú k dispozícii prakticky neobmedzene. Šetriť ich však treba aj kvôli relatívne vysokým výrobným nákladom. Dôraznejšie nasadenie obnoviteľných zdrojov energie, ktoré sú pri ich využívaní prevažne alebo úplne CO2 neutrálne tiež predchádza klimatickým zmenám. Rozšírenie alternatívnych zdrojov energie do svetových regiónov, ktoré sú v súčasnosti silne závislé od dovážaných fosílnych nositeľov energie zároveň zmenší mieru takejto závislosti a zvýši zásobovaciu sebestačnosť.

Východiská zmien pohonov a palív vozidiel tak spočívajú v zvyšovaní ich účinnosti, znížení alebo úplnom vylúčení emisií oxidu uhličitého (CO2), pri stále dôraznejšom využívaní obnoviteľných zdrojov.
DaimlerChrysler optimalizuje terajšie spaľovacie motory, vyvíja a testuje nové alternatívne pohony a zároveň podporuje vylepšenia pohonných hmôt. Primiešanie obnoviteľných biopalív do klasických už dnes znižuje emisie CO2 i spotrebu fosílnej primárnej energie. Syntetické palivá z fosílnych, ale aj obnoviteľných zdrojov umožňujú ďalšie zvýšenie efektivity a zníženie emisií. Vrcholom sú palivá prevažne alebo výlučne z obnoviteľných zdrojov, podľa DaimlerChrysleru najmä vodík, ktoré majú neutralitu CO2 a vysokú účinnosť využitia na dosah.

Program trvalej mobility predpokladá vylepšovať a vyvíjať nové palivá za predajné ceny, rozširovať výrobné kapacity pre obnoviteľné energie a zlepšovať aj výrobné procesy, aby boli nové formy energie dostupné v dostatočnom množstve a za prijateľné ceny. Tiež budovať prídavné zásobovacie infraštruktúry, ktoré budú celoplošne distribuovať nové pohonné látky.

Spaľovacie motory jestvujú vyše storočie. Stále však môžu zvyšovať svoj výkon a znižovať produkované emisie. Svedčí o tom každý nový agregát DaimlerChrysleru. Syntetické palivá, ktorých ponuka bude stúpať, otvárajú ďalšie obzory ich zdokonaľovania. Vývojom a vhodným nasadzovaním hybridných koncepcií získa DaimlerChrysler v najbližších rokoch dodatočný priestor tiež na znižovanie CO2. Vedci a konštruktéri DaimlerChrysleru však dlhodobo uprednostňujú pohon na palivový článok so stlačeným vodíkom. K budúcemu uvedeniu tohto inovatívneho pohonu na trh už výrazne prispelo aj ich výskumné vozidlo F 600 HYGENIUS.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  2. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť
  3. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali
  4. Až vďaka chorobe objavila svoj talent
  5. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie
  6. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou?
  7. Jozef Miloslav Hurban sa dostal do vesmíru
  8. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým?
  9. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori
  10. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča
  1. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  2. Bim Challenge 2019
  3. Čerpacie stanice OMV Slovensko budú otvorené aj počas sviatkov
  4. Z Fondu malých projektov je možné získať až 50-tisíc eur
  5. Grilovacia sezóna je zahájená!
  6. Moderné bývanie v Žiline v 30-tych rokoch 20. storočia
  7. Čerpačky OMV na Slovensku majú dvere otvorené aj počas sviatkov
  8. Funkce pro Slovensko: navigace na čísla popisná i bez ulic! Mio
  9. Projekt CEC spojil študentov ekonomických univerzít troch štátov
  10. Kúzlo pravidelného investovania
  1. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori 19 033
  2. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019 11 836
  3. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča 8 964
  4. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť 8 096
  5. Čo upiecť na Veľkú noc? 5 skvelých dezertov Adriany Polákovej 6 821
  6. Idete stavať dom? Päť vecí, ktoré potrebujete vedieť 4 743
  7. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie 4 681
  8. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou? 4 175
  9. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým? 3 451
  10. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali 3 402

Hlavné správy zo Sme.sk

Boris Kollár.
Matúš Sukeľ strieľa v zápase Rakúsko - Slovensko v príprave na MS v hokeji 2019.
AUTORSKÁ STRANA PETRA SCHUTZA

Lučanský je pokračovaním Gašpara (týždeň podľa Schutza)

Koalícia ďalej pracuje na únose Slovenska na východ.

Prezident policajného zboru generál Milan Lučanský a vpravo ministerka vnútra Denisa Saková.
Jozef Holomáň je prednostom Ústavu farmakológie, klinickej a experimentálnej farmakológie lekárskej fakulty Slovenskej zdravotníckej univerzity v Bratislave a vysokoškolský profesor v oblasti klinickej farmakológie. Budoval a presadzoval samostatné medicínske špecializované odbory hepatológie a klinickej farmakológie. Za svoju odbornú činnosť a ľudský prístup získal od pacientských organizácií ocenenie Môj lekár 2018.

Neprehliadnite tiež

Suzuki Vitara 1,4 vs. 1,0 Boosterjet
Ilustračné foto.

Automobilka Karma si trúfa na Európu. S talianskym dizajnom

Pod kapotou je aj trojvalec na dobíjanie batérií.

Podcast Za volantom nebude niekoľko mesiacov vychádzať pravidelne

Témy sa budú ďalej objavovať v ostatných podcastoch

Podcast Za volantom, logo.

Nový Opel Corsa ukázal prvý detail. Čo vieme?

Technológiu bude zdielať s Peugeotom 208.

Skelet nového Opelu Corsa