SME
Štvrtok, 29. júl, 2021 | Meniny má MartaKrížovkyKrížovky

Vozidlá na palivové články ...

Primárna fosílna energia, najmä z ropných produktov, ktorá sa dnes prevažne využíva na pohon automobilov, nie je pre budúcnosť trvácna a ohrozuje životné prostredie. DaimlerChrysler ako jeden z kľúčových svetových producentov vozidiel dlhodobo

uskutočňuje a podporuje vývoj ich pohonov a palív. Zasadzuje sa za postupné celosvetové zmeny energetickej orientácie a koncepcie mobility, ktoré sú do budúcna nevyhnutné. Ich uskutočnenie si však vyžaduje dlhodobé a značné úsilie - upozorňuje člen predstavenstva DaimlerChrysler AG z divízie výskumu a vývoja skupiny Mercedes Car Group Dr. Thomas Weber.

Doteraz využívané pohonné hmoty, získavané z fosílnych zdrojov, je nutné čo najúčinnejšie a najšetrnejšie využívať, chrániť tak ich obmedzené zásoby a znižovať emisie oxidu uhličitého (CO2). Obnoviteľné zdroje energie sú k dispozícii prakticky neobmedzene. Šetriť ich však treba aj kvôli relatívne vysokým výrobným nákladom. Dôraznejšie nasadenie obnoviteľných zdrojov energie, ktoré sú pri ich využívaní prevažne alebo úplne CO2 neutrálne tiež predchádza klimatickým zmenám. Rozšírenie alternatívnych zdrojov energie do svetových regiónov, ktoré sú v súčasnosti silne závislé od dovážaných fosílnych nositeľov energie zároveň zmenší mieru takejto závislosti a zvýši zásobovaciu sebestačnosť.

Východiská zmien pohonov a palív vozidiel tak spočívajú v zvyšovaní ich účinnosti, znížení alebo úplnom vylúčení emisií oxidu uhličitého (CO2), pri stále dôraznejšom využívaní obnoviteľných zdrojov.
DaimlerChrysler optimalizuje terajšie spaľovacie motory, vyvíja a testuje nové alternatívne pohony a zároveň podporuje vylepšenia pohonných hmôt. Primiešanie obnoviteľných biopalív do klasických už dnes znižuje emisie CO2 i spotrebu fosílnej primárnej energie. Syntetické palivá z fosílnych, ale aj obnoviteľných zdrojov umožňujú ďalšie zvýšenie efektivity a zníženie emisií. Vrcholom sú palivá prevažne alebo výlučne z obnoviteľných zdrojov, podľa DaimlerChrysleru najmä vodík, ktoré majú neutralitu CO2 a vysokú účinnosť využitia na dosah.

Program trvalej mobility predpokladá vylepšovať a vyvíjať nové palivá za predajné ceny, rozširovať výrobné kapacity pre obnoviteľné energie a zlepšovať aj výrobné procesy, aby boli nové formy energie dostupné v dostatočnom množstve a za prijateľné ceny. Tiež budovať prídavné zásobovacie infraštruktúry, ktoré budú celoplošne distribuovať nové pohonné látky.

Spaľovacie motory jestvujú vyše storočie. Stále však môžu zvyšovať svoj výkon a znižovať produkované emisie. Svedčí o tom každý nový agregát DaimlerChrysleru. Syntetické palivá, ktorých ponuka bude stúpať, otvárajú ďalšie obzory ich zdokonaľovania. Vývojom a vhodným nasadzovaním hybridných koncepcií získa DaimlerChrysler v najbližších rokoch dodatočný priestor tiež na znižovanie CO2. Vedci a konštruktéri DaimlerChrysleru však dlhodobo uprednostňujú pohon na palivový článok so stlačeným vodíkom. K budúcemu uvedeniu tohto inovatívneho pohonu na trh už výrazne prispelo aj ich výskumné vozidlo F 600 HYGENIUS.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  2. Work-life balance: Technológie pre život v rovnováhe
  3. Jeden deň na Bratislavu nestačí
  4. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  5. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  6. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  7. Lenivý brunch s Muchom
  8. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti
  9. Sudoku na leto: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani cez prázdniny
  10. Od Česka až po Jadran
  1. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  2. Work-life balance: Technológie pre život v rovnováhe
  3. Jeden deň na Bratislavu nestačí
  4. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  5. Do portfólia Proxenty pribudol projekt na Šancovej
  6. 60 rokov tradície s ekologickým srdcom a modernou víziou
  7. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  8. Keď ekológia spája
  9. Wüstenrot predstavuje novú stratégiu pre slovenský trh
  10. Na zmenu zdravotnej poisťovne vám po novom stačia 3 minúty
  1. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 11 323
  2. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 5 138
  3. Od Česka až po Jadran 3 478
  4. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 3 417
  5. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom 3 288
  6. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu 3 120
  7. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti 3 089
  8. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci 2 860
  9. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach? 2 777
  10. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky 2 194
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zuzana Rehák Štefečeková dnes ide finále trap žien na OH Tokio 2020 / 2021 LIVE.

Sledujte s nami ONLINE prenos z finále športovej streľby.


Sportnet 2 h

Sledujte dianie z olympiády s nami.


Sportnet 8 h
Minister vnútra SR Roman Mikulec a predseda vlády SR Eduard Heger.

Rátalo sa s tým, že by sa mohli stretnúť vo štvrtok.


11 h

Neprehliadnite tiež

Hyundai Kona

Na prvých miestach sú kórejské značky.


14 h
Renault Arkana E-Tech

Výrobcovi sa podaril zaujímavý hybrid s nízkou spotrebou.


27. júl
Koncept elektrického Mercedesu Vision EQXX spoznáme budúci rok.

Po roku 2025 budú nové platformy už len pre elektromobily.


26. júl

Za slabé predaje mohla väčšinou vysoká cena.


26. dec