Vozidlá na palivové články ...

Primárna fosílna energia, najmä z ropných produktov, ktorá sa dnes prevažne využíva na pohon automobilov, nie je pre budúcnosť trvácna a ohrozuje životné prostredie. DaimlerChrysler ako jeden z kľúčových svetových producentov vozidiel dlhodobo

uskutočňuje a podporuje vývoj ich pohonov a palív. Zasadzuje sa za postupné celosvetové zmeny energetickej orientácie a koncepcie mobility, ktoré sú do budúcna nevyhnutné. Ich uskutočnenie si však vyžaduje dlhodobé a značné úsilie - upozorňuje člen predstavenstva DaimlerChrysler AG z divízie výskumu a vývoja skupiny Mercedes Car Group Dr. Thomas Weber.

Doteraz využívané pohonné hmoty, získavané z fosílnych zdrojov, je nutné čo najúčinnejšie a najšetrnejšie využívať, chrániť tak ich obmedzené zásoby a znižovať emisie oxidu uhličitého (CO2). Obnoviteľné zdroje energie sú k dispozícii prakticky neobmedzene. Šetriť ich však treba aj kvôli relatívne vysokým výrobným nákladom. Dôraznejšie nasadenie obnoviteľných zdrojov energie, ktoré sú pri ich využívaní prevažne alebo úplne CO2 neutrálne tiež predchádza klimatickým zmenám. Rozšírenie alternatívnych zdrojov energie do svetových regiónov, ktoré sú v súčasnosti silne závislé od dovážaných fosílnych nositeľov energie zároveň zmenší mieru takejto závislosti a zvýši zásobovaciu sebestačnosť.

Východiská zmien pohonov a palív vozidiel tak spočívajú v zvyšovaní ich účinnosti, znížení alebo úplnom vylúčení emisií oxidu uhličitého (CO2), pri stále dôraznejšom využívaní obnoviteľných zdrojov.
DaimlerChrysler optimalizuje terajšie spaľovacie motory, vyvíja a testuje nové alternatívne pohony a zároveň podporuje vylepšenia pohonných hmôt. Primiešanie obnoviteľných biopalív do klasických už dnes znižuje emisie CO2 i spotrebu fosílnej primárnej energie. Syntetické palivá z fosílnych, ale aj obnoviteľných zdrojov umožňujú ďalšie zvýšenie efektivity a zníženie emisií. Vrcholom sú palivá prevažne alebo výlučne z obnoviteľných zdrojov, podľa DaimlerChrysleru najmä vodík, ktoré majú neutralitu CO2 a vysokú účinnosť využitia na dosah.

Program trvalej mobility predpokladá vylepšovať a vyvíjať nové palivá za predajné ceny, rozširovať výrobné kapacity pre obnoviteľné energie a zlepšovať aj výrobné procesy, aby boli nové formy energie dostupné v dostatočnom množstve a za prijateľné ceny. Tiež budovať prídavné zásobovacie infraštruktúry, ktoré budú celoplošne distribuovať nové pohonné látky.

Spaľovacie motory jestvujú vyše storočie. Stále však môžu zvyšovať svoj výkon a znižovať produkované emisie. Svedčí o tom každý nový agregát DaimlerChrysleru. Syntetické palivá, ktorých ponuka bude stúpať, otvárajú ďalšie obzory ich zdokonaľovania. Vývojom a vhodným nasadzovaním hybridných koncepcií získa DaimlerChrysler v najbližších rokoch dodatočný priestor tiež na znižovanie CO2. Vedci a konštruktéri DaimlerChrysleru však dlhodobo uprednostňujú pohon na palivový článok so stlačeným vodíkom. K budúcemu uvedeniu tohto inovatívneho pohonu na trh už výrazne prispelo aj ich výskumné vozidlo F 600 HYGENIUS.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 26 924
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 6 972
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 829
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 3 000
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 656
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 439
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 366
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 313
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 133
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 984

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Obľúbenejší ako Maradona v Neapole nikto nebol. Hamšík dokázal nevídanú vec

Slovák Marek Hamšík vyrovnal klubový rekord Diega Maradonu.

SVET

Brexit pokračuje. Druhá fáza môže skončiť aj referendom

Začínajú najväčšie obchodné rokovania histórie.

EKONOMIKA

Premiér Fico otáča, odchod do penzie má dostať strop

V roku 2012 štát nastavil vek odchodu do dôchodku na strednú dĺžku dožitia.

KOMENTÁRE

Pointou lyžovačky nie je obrat vlekárov

Keby sa Smer držal v týchto limitoch, žili by sme v šťastnej krajine.

Neprehliadnite tiež

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.