SME
Streda, 22. marec, 2023 | Meniny má Beňadik
reklama

Rizikové cesty v SR, čo s nimi?

EuroRAP (European Road Assessment Programme, t.j. Program na hodnotenie európskych ciest) je medzinárodná nezisková asociácia so sídlom v Belgicku. Jej členmi, zodpovednými za realizáciu EuroRAP v jednotlivých európskych krajinách sú národné

EuroRAP (European Road Assessment Programme, t.j. Program na hodnotenie európskych ciest) je medzinárodná nezisková asociácia so sídlom v Belgicku. Jej členmi, zodpovednými za realizáciu EuroRAP v jednotlivých európskych krajinách sú národné autokluby, resp. iné motoristické organizácie. EuroRAP združuje v súčasnosti viac ako 30 participujúcich organizácií.

Od roku 2005 sa prostredníctvom SATC podieľa na EuroRAP aj Slovenská republika.
V rámci SR je Slovenský autoturist klub (SATC) jediným licencovaným subjektom, zodpovedným za realizáciu programu EuroRAP. SATC sa stal členom programu EuroRAP v roku 2005 a plánuje spustiť pilotnú fázu v priebehu roku 2006. Vzhľadom na skutočnosť, že Slovensko nemá doposiaľ jednotný program, ktorý by plošne pokrýval celú oblasť bezpečnosti na cestách, stanovil si SATC za cieľ prispieť realizáciou programu EuroRAP k vyššej úrovní posudzovania tejto mimoriadne dôležitej oblasti cestnej dopravy.

Program EuroRAP je realizovaný pomocou dvoch hodnotiacich kritérií:

  1. RRM (Risk Rate Map) slúži na zmapovane cestnej siete podľa počtu a závažnosti dopravných nehôd. Po vyhodnotení vstupných údajov tak vznikne mapa, ktorá farebne odlišuje jednotlivé cesty podľa rizika.
  2. RPS (Road Protection Score) slúži na hodnotenie kvality diaľníc a ciest I. a II. triedy čo sa týka bezpečnosti cestnej premávky. Zahŕňa kritéria, ako napríklad: vybavenie zvodidlami, počet a druh križovatiek, kruhových objazdov, kvalitu krajníc, úpravu okolia ciest, prehľadnosť, separáciu chodcov a cyklistov od automobilovej dopravy atď. Na základe komplexného hodnotenia sú potom jednotlivé komunikácie hodnotené hviezdičkami (Road Star Rating) v počte od 1 do 4.

Konečným cieľom programu EuroRAP je prispieť ku spoločnému boju proti úmrtiam na cestách, ktorý vo svojom memorande vyhlásila Európska únia.

Čísla hovoria jasnou rečou: približne 45000 mŕtvych a viac ako jeden milión ťažko zranených osôb, to je bilancia roku 2004 na európskych cestách.

Akcia ,,Minus 50%'', ktorú EÚ odštartovala v roku 2005 má tieto počty do roku 2010 znížiť na polovicu.

Prostredníctvom realizácie programu EuroRAP na slovenských cestách sa SATC chce aktívne podieľať na splnení tohoto humánneho cieľa.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami
  3. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  4. Prvá banka spustila pravidelné investovanie do ETF fondov
  5. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  6. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  7. Ako môžu elektromobily znížiť náklady vašej firmy?
  8. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife
  1. KOSIT i v tomto roku podporí upratovanie v Košiciach
  2. Počasie láka do prírody. Zodpovední majú v batohu tieto 2 veci
  3. Aké sú národnosti podnikateľov s virtuálnou adresou v Košiciach?
  4. Rozdielový impulz: Fix hypotéky 1,49 % na tri roky
  5. Východ mieša karty v súboji pamiatok, hlasuje sa online
  6. Obnovené historické skvosty už bojujú o priazeň verejnosti
  7. Prvá banka spustila pravidelné investovanie do ETF fondov
  8. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami
  1. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 13 733
  2. Ako riešia krízu v zahraničí? Nižšia daň, zmrazená cena potravín 10 956
  3. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49% 9 508
  4. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach 9 181
  5. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 7 785
  6. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 3 473
  7. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 2 924
  8. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami 1 457
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Michal Porubän: Desatoro Maroša Žilinku
  2. Anton Kaiser: Rozlúčka so zimou
  3. Ján Šeďo: Princíp revitalizácie OĽaNO som aplikoval vo svojej záhrade.
  4. Alena Miklošová: Road Trip: Z Miami na Key West
  5. Ján Valchár: Avdijivka II. (karty sú nanovo rozdané)
  6. Linda Rampašeková: ZAČALA SEZÓNA
  7. Anna Miľanová: Sila a krása prírody... 2021
  8. Irena Šimuneková: Horné Lefantovce - Čierna skala, Malá skala
  1. Matúš Baňas: Reforma vzdelávania na Slovensku - poďme spáliť aj posledné zvyšky toho dobrého, čo v slovenskom školstve ostalo 7 306
  2. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 6 237
  3. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 6 219
  4. Magdaléna Cifrová: Konečne potrestaný pedagóg na VŠVU a aké dôležité je ospravedlniť sa 3 628
  5. Radovan Čipka: Ako Záborská znesvätila tému pomoci ženám 3 603
  6. Radovan Čipka: Podceňujeme intelekt tých, čo píšu "pekný chlapi" 3 302
  7. Ján Valchár: Gáaga! Gáaga! (plus ruský útok na Avdijivku) 2 537
  8. Michal Uherčík: Veľké riešenie alebo veľké fiasko. Parkovacie domy v Martine. 2 521
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.
SkryťZatvoriť reklamu