Slovnaft: vyšší predaj nafty, nižší benzínov

Významné investície do kľúčových výrobných technológií v uplynulých rokoch umožňujúce spoľahlivý a bezporuchový chod výrobných zariadení a schopnosť vyrábať bezsírne palivá, ktoré bude EU vyžadovať až od roku 2009 a tiež biopalivá podporili

pokračujúcu dobrú výkonnosť Slovnaftu aj v období január až september tohto roka. Vďaka prevádzkovej spoľahlivosti Slovnaft dokázal zvýšiť výrobu a predaj o 3,4 mld. Sk, pričom len predaj motorových palív vzrástol za prvých 9 mesiacov v porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho roka o 12%. Dopyt bol silný najmä po bezsírnych palivách a motorovej nafte s biozložkou MERO.

„Export ostáva aj naďalej kľúčovým pilierom ziskovosti spoločnosti, pričom napriek vysokým východiskovým číslam z predchádzajúceho roka Slovnaft dokázal ďalej zvýšiť objem exportu. Spoločnosť zvýšila za prvých 9 mesiacov tohto roka predaj rafinérskych výrobkov na zahraničných trhoch o takmer 10%, pričom tržby vzrástli o vyše 29%," povedal generálny riaditeľ spoločnosti Oszkár Világi. Zvýšil sa aj domáci predaj rafinérskych výrobkov a to o takmer 14,8% v objemovom vyjadrení. Celkové tržby z predaja rafinérskych výrobkov sa medziročne zvýšili o 34,6% na 68,658 mld. Sk s približne 80%-ným podielom exportu na uvedenom objeme. Slovnaft exportuje svoju produkciu hlavne na vysokokonkurenčné trhy Nemecka, Rakúska, Českej republiky a Poľska.

Nerástol však len predaj rafinérskych výrobkov, ale aj plastov. Za prvých 9 mesiacov tohto roka Slovnaft zvýšil objem predaja polymérov o 34% na 290kt, predovšetkým vďaka nedávnym investíciám do rozšírenia kapacity na výrobu polypropylénu.

Prevádzkový zisk spoločnosti dosiahol za prvých 9 mesiacov tohto roka 8,728 mld. Sk, čo predstavuje medziročný nárast o 5%. Čistý zisk vzrástol porovnateľne a to medziročne o 6% na 7,302 mld. Sk. Ziskovosť z pozitívnych faktorov najvýznamnejšie ovplyvnil vyšší objem výroby a predaja v hodnote 3,4 mld. Sk. Na druhej strane preceňovanie zásob a vývoj kurzu slovenskej koruny mali opačný vplyv. Vývoj kurzu domácej meny nepriaznivo ovplyvnil hospodárenie vo výške 625 mil. Sk. Spoločnosť očakáva, že na jeseň presunuté odstávky a generálne opravy sa na výsledkoch spoločnosti prejavia hlavne v poslednom štvrťroku 2006.

Objem maloobchodného predaja bol v období január až september 2006 mierne vyšší ako v rovnakom období minulého roka. Pokračujúci vyšší predaj nafty kompenzoval nižší predaj benzínov. Koncové maloobchodné ceny bez daňového zaťaženia patria na Slovensku dlhodobo medzi najnižšie aj v rámci krajín V4. Slovnaft pokračoval aj prvom polroku v programe optimalizácie a rekonštrukcie svojej siete čerpacích staníc, pričom otvoril dve nové a zatvoril 43 staníc. K 30. septembru 2006 Slovnaft prevádzkoval v SR 215 čerpacích staníc.

Spoločnosť spracovala za prvých 9 mesiacov 2006 o 391,5kt viac ropy, ako rok predtým. Výroba automobilového benzínu bola medziročne vyššia o 17,8kt a produkcia motorovej nafty o 254kt. Slovnaft vyrábal výlučne motorovú naftu s nízkym obsahom síry, z čoho takmer 30% predstavovala motorová nafta s prídavkom MERO.

Skupina Slovnaft v prvých 9 mesiacoch roku 2006 preinvestovala 1,9 mld. Sk, čo je o 300 mil. Sk viac ako v období január až september 2005. Spoločnosť najviac investovala do environmentálnych projektov. Na druhej strane investície do siete čerpacích staníc a do petrochémie boli medziročne nižšie.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  3. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  4. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018
  7. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  9. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  10. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať
  1. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  2. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  3. HB Reavis sťahuje žiadosť na pridelenie osvedčenia o Smart City
  4. Do zóny Nové Nivy v Bratislave pribudne projekt
  5. Ako sa zmenili autá za štvrťstoročie?
  6. Accessible Urban Living
  7. RPSP – A good intention ruined by execution
  8. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  10. Riešenia pre hnedú planétu
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 10 968
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 6 086
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 3 935
  4. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 3 075
  5. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 252
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 853
  7. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 1 739
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 515
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová 1 379
  10. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 259

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Róbert Bezák: Radi počúvame, ako niekto vyrieši naše problémy

Možno je to taká diagnóza spoločnosti, že je schopná si kohokoľvek zvoliť. Som z toho smutný.

DOMOV

Rok 1993: Republiku krstili šampanským, ale mnohí rýchlo vytriezveli

Slovensko zápasilo so starými problémami.

DOMOV

Dobré ráno: Amerika môže odštartovať novú vojnu

Amerika môže v regióne zničiť mierové snahy.

Neprehliadnite tiež

Dopravná hádanka: Môžete sa otočiť v zákaze odbočovania?

Vodička sa pýta, či pokutu dostala oprávnene.

Druhý najpredávanejší Peugeot sa vyrába už 30 rokov

Po dávnom odchode z Európy sa model 405 ďalej vyrába v Iráne.

Silný vietor a sneh komplikujú dopravu

Uzatvorené sú viaceré horské priechody.