Dokončené obchvaty Oždian a Tornale

Národná diaľničná spoločnosť odovzdá do užívania dva novovybudované úseky rýchlostnej cesty R2: šesť kilometrový obchvat Oždian a desať a pol kilometrový obchvat Tornale. Pre motoristov budú otvorené popoludní 4. decembra. Rýchlostná cesta R2 je

Národná diaľničná spoločnosť odovzdá do užívania dva novovybudované úseky rýchlostnej cesty R2: šesť kilometrový obchvat Oždian a desať a pol kilometrový obchvat Tornale. Pre motoristov budú otvorené popoludní 4. decembra.

Rýchlostná cesta R2 je súčasťou medzinárodného ťahu E58 Česká republika - Slovensko - Ukrajina, ktorý na území SR tvorí dopravnú tepnu v smere západ - východ v spojení Česká republika - Kúty - Bratislava - Nitra - Žiar nad Hronom - Lučenec - Košice - Ukrajina.

Úsek Ožďany - obchvat:

Južný obchvat Oždian je riešený ako polovičný profil v parametroch rýchlostnej cesty R 22,5/100. Šírkové usporiadanie je upravené a pred budovaním ľavej polovice rýchlostnej cesty v budúcnosti bude ľavostranná spevnená krajnica zbúraná a nahradená časťou stredného deliaceho pruhu. Pred vybudovaním nadväzných úsekov budú zrušené provizórne napojenia a cesta bude mať po spojazdnení nadväzných úsekov obmedzený prístup. V súčasnosti sa uvažuje s úrovňovým provizórnym napojením na začiatku a konci úseku. Navrhovaná stavba zahŕňa 6 mostných objektov v celkovej dĺžke 914 metrov, 2 podzemné steny, 1 zárubný a 1 oporný múr, ako aj preložky kanálov a inžinierskych sietí.

Výstavbou rýchlostnej cesty R2 bude zabezpečené odklonenie a vylúčenie tranzitnej dopravy z intravilánu obce Ožďany, ktorá nadmieru zaťažuje životné prostredie hlukom, splodinami motorových vozidiel a zhoršuje bezpečnosť obyvateľov obce. Rieši aj nevyhovujúce smerové a výškové vedenie súčasnej cesty za obcou Ožďany, ktoré spôsobuje veľkú nehodovosť a značné problémy vodičom v zimnom období. Dažďové vody z vozovky rýchlostnej cesty môžu byť kontaminované látkami z prevádzky motorových vozidiel a preto je na tomto úseku navrhované vybudovanie kanalizácie a 6 odlučovačov ropných látok.

Dĺžka stavby: 6,090 km
Začiatok výstavby: 12/2004
Ukončenie výstavby: 12/2006
Zhotoviteľ: Strabag, a.s.
Podpis zmluvy so zhotoviteľom: 29.11.2004
Zmluvná cena za dielo: 1.439.532.950,- Sk s DPH
Stavebný dozor: NDS (SVD Ožďany)

Úsek Tornaľa - obchvat:

Vzhľadom na dopravné zaťaženie sa rýchlostná cesta buduje v polovičnom profile budúcej štvorpruhovej komunikácie R 22,5/100, ľavá polovica budúcej štvorpruhovej rýchlostnej cesty sa vybuduje v kategórii R 11,5/100. S výhľadovým dobudovaním pravého jazdného pásu sa uvažuje pri výstavbe cestných nadjazdov, ako aj pri prekládkach a rekonštrukciách inžinierskych sietí. Napojenie na existujúci komunikačný systém je na začiatku úseku riešené mimoúrovňovou križovatkou, ktorá je pokračovaním stavby R2 Figa - obchvat. Úsek končí mimoúrovňovou križovatkou, ktorá zabezpečuje napojenie na existujúcu cestu I/50 v pokračovaní v smere na Košice. Obchvat predstavuje stavbu s veľkým počtom stavebných objektov cestných komunikácií, 14 mostných objektov a preložiek resp. úprav inžinierskych sietí.

Existujúca cesta v súčasnosti prechádza centrom mesta Tornaľa a obcou Starňa. Vybudovaním obchvatu tejto cesty sa tranzitná doprava odkloní z centra mesta v smere východ - západ ako aj v smere štátna hranica SR/MR. Stavba prechádza ochranným pásmom prírodných zdrojov minerálnych stolových vôd a v blízkosti PHO II. stupňa vodných zdrojov Behynce. Aj z tohto dôvodu sú zrážkové vody z povrchu vozovky zachytávané betónovými rigolmi do vpustov a ďalej odvádzané cestnou kanalizáciou do prečerpávacích staníc, odlučovačov ropných látok a najbližších recipientov. Znečistenie ovzdušia výfukovými plynmi z automobilovej dopravy je riešené návrhom výsadby protiexhalačnej a protihlukovej zelene na svahoch cestného telesa.

Dĺžka stavby: 10,694 km
Začiatok výstavby: 01/2003
Ukončenie výstavby: 12/2006
Zhotoviteľ: Doprastav, a.s.
Podpis zmluvy so zhotoviteľom: 20.12.2002
Zmluvná cena za dielo: 1 651 551 417,50 Sk s DPH
Stavebný dozor: NDS IO Banská Bystrica

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások.
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  1. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások.
  2. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  3. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  4. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  5. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  6. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  7. Modern luxury next to the Blue Church
  8. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  9. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  10. Moskva alebo Petrohrad?
  1. Moskva alebo Petrohrad? 7 478
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 4 294
  3. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 967
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 121
  5. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 549
  6. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 444
  7. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 361
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 246
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 095
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 079

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Štátna firma ukázala, ako by sa dalo obísť zvyšovanie príplatkov

Najväčší súkromní zamestnávatelia zhodne tvrdia, že také kroky, ako chystá železničné Cargo, neplánujú.

DOMOV

Dobré ráno: My sme les? Kto v spore o slovenské lesy klame

Kultúrny súboj sa najnovšie vedie o lesy.

EKONOMIKA

Peugeot prehodnotil plány, v Trnave chce vyrábať inovatívny model

PSA tu vyrába Citroën C3 a Peugeot 208.

Neprehliadnite tiež

Renault po cestách už jazdí s autom pre rok 2023

Experimentálny koncept ukazuje, ako budú vyzerať Renaulty o niekoľko rokov.

Londýnske autobusy budú jazdiť na kávu

Už dnes jazdia na použitý olej na varenie či loj zo spracovaného mäsa.

Ford predstavil šiltovku pre kamionistov, ktorá má zachraňovať životy

Keď je vodič unavený, šiltovka zabliká a zavibruje.

Britskí vodiči sa neboja šoférovať so zhoršeným zrakom

Oční lekári navrhujú povinné vyšetrenia.