Dokončené obchvaty Oždian a Tornale

Národná diaľničná spoločnosť odovzdá do užívania dva novovybudované úseky rýchlostnej cesty R2: šesť kilometrový obchvat Oždian a desať a pol kilometrový obchvat Tornale. Pre motoristov budú otvorené popoludní 4. decembra. Rýchlostná cesta R2 je

Národná diaľničná spoločnosť odovzdá do užívania dva novovybudované úseky rýchlostnej cesty R2: šesť kilometrový obchvat Oždian a desať a pol kilometrový obchvat Tornale. Pre motoristov budú otvorené popoludní 4. decembra.

Rýchlostná cesta R2 je súčasťou medzinárodného ťahu E58 Česká republika - Slovensko - Ukrajina, ktorý na území SR tvorí dopravnú tepnu v smere západ - východ v spojení Česká republika - Kúty - Bratislava - Nitra - Žiar nad Hronom - Lučenec - Košice - Ukrajina.

Úsek Ožďany - obchvat:

Južný obchvat Oždian je riešený ako polovičný profil v parametroch rýchlostnej cesty R 22,5/100. Šírkové usporiadanie je upravené a pred budovaním ľavej polovice rýchlostnej cesty v budúcnosti bude ľavostranná spevnená krajnica zbúraná a nahradená časťou stredného deliaceho pruhu. Pred vybudovaním nadväzných úsekov budú zrušené provizórne napojenia a cesta bude mať po spojazdnení nadväzných úsekov obmedzený prístup. V súčasnosti sa uvažuje s úrovňovým provizórnym napojením na začiatku a konci úseku. Navrhovaná stavba zahŕňa 6 mostných objektov v celkovej dĺžke 914 metrov, 2 podzemné steny, 1 zárubný a 1 oporný múr, ako aj preložky kanálov a inžinierskych sietí.

Výstavbou rýchlostnej cesty R2 bude zabezpečené odklonenie a vylúčenie tranzitnej dopravy z intravilánu obce Ožďany, ktorá nadmieru zaťažuje životné prostredie hlukom, splodinami motorových vozidiel a zhoršuje bezpečnosť obyvateľov obce. Rieši aj nevyhovujúce smerové a výškové vedenie súčasnej cesty za obcou Ožďany, ktoré spôsobuje veľkú nehodovosť a značné problémy vodičom v zimnom období. Dažďové vody z vozovky rýchlostnej cesty môžu byť kontaminované látkami z prevádzky motorových vozidiel a preto je na tomto úseku navrhované vybudovanie kanalizácie a 6 odlučovačov ropných látok.

Dĺžka stavby: 6,090 km
Začiatok výstavby: 12/2004
Ukončenie výstavby: 12/2006
Zhotoviteľ: Strabag, a.s.
Podpis zmluvy so zhotoviteľom: 29.11.2004
Zmluvná cena za dielo: 1.439.532.950,- Sk s DPH
Stavebný dozor: NDS (SVD Ožďany)

Úsek Tornaľa - obchvat:

Vzhľadom na dopravné zaťaženie sa rýchlostná cesta buduje v polovičnom profile budúcej štvorpruhovej komunikácie R 22,5/100, ľavá polovica budúcej štvorpruhovej rýchlostnej cesty sa vybuduje v kategórii R 11,5/100. S výhľadovým dobudovaním pravého jazdného pásu sa uvažuje pri výstavbe cestných nadjazdov, ako aj pri prekládkach a rekonštrukciách inžinierskych sietí. Napojenie na existujúci komunikačný systém je na začiatku úseku riešené mimoúrovňovou križovatkou, ktorá je pokračovaním stavby R2 Figa - obchvat. Úsek končí mimoúrovňovou križovatkou, ktorá zabezpečuje napojenie na existujúcu cestu I/50 v pokračovaní v smere na Košice. Obchvat predstavuje stavbu s veľkým počtom stavebných objektov cestných komunikácií, 14 mostných objektov a preložiek resp. úprav inžinierskych sietí.

Existujúca cesta v súčasnosti prechádza centrom mesta Tornaľa a obcou Starňa. Vybudovaním obchvatu tejto cesty sa tranzitná doprava odkloní z centra mesta v smere východ - západ ako aj v smere štátna hranica SR/MR. Stavba prechádza ochranným pásmom prírodných zdrojov minerálnych stolových vôd a v blízkosti PHO II. stupňa vodných zdrojov Behynce. Aj z tohto dôvodu sú zrážkové vody z povrchu vozovky zachytávané betónovými rigolmi do vpustov a ďalej odvádzané cestnou kanalizáciou do prečerpávacích staníc, odlučovačov ropných látok a najbližších recipientov. Znečistenie ovzdušia výfukovými plynmi z automobilovej dopravy je riešené návrhom výsadby protiexhalačnej a protihlukovej zelene na svahoch cestného telesa.

Dĺžka stavby: 10,694 km
Začiatok výstavby: 01/2003
Ukončenie výstavby: 12/2006
Zhotoviteľ: Doprastav, a.s.
Podpis zmluvy so zhotoviteľom: 20.12.2002
Zmluvná cena za dielo: 1 651 551 417,50 Sk s DPH
Stavebný dozor: NDS IO Banská Bystrica

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 470
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 762
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 074
  4. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 061
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 170
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 645
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 632
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 432
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 428
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 053

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: S migmi si načas vystačíme, no bude to drahšie

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky.

Neprehliadnite tiež

Budúcnosť podľa Audi? Umelá inteligencia s empatiou

Vo Frankfurte sme okrem sériových modelov v stánku Audi mohli vidieť aj dva elektrické autonómne koncepty.

BMW X5 prekonáva konkurenciu silným dieselom (test)

Najlepšie veľké SUV na cesty pochádza z Mníchova.

Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten správny

Zvažujete prechod od spaľovacieho motora k elektrickému? Toto by ste mali predtým vedieť.

Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok.