SME
Pondelok, 29. november, 2021 | Meniny má VratkoKrížovkyKrížovky

Dokončené obchvaty Oždian a Tornale

Národná diaľničná spoločnosť odovzdá do užívania dva novovybudované úseky rýchlostnej cesty R2: šesť kilometrový obchvat Oždian a desať a pol kilometrový obchvat Tornale. Pre motoristov budú otvorené popoludní 4. decembra. Rýchlostná cesta R2 je

Národná diaľničná spoločnosť odovzdá do užívania dva novovybudované úseky rýchlostnej cesty R2: šesť kilometrový obchvat Oždian a desať a pol kilometrový obchvat Tornale. Pre motoristov budú otvorené popoludní 4. decembra.

Rýchlostná cesta R2 je súčasťou medzinárodného ťahu E58 Česká republika - Slovensko - Ukrajina, ktorý na území SR tvorí dopravnú tepnu v smere západ - východ v spojení Česká republika - Kúty - Bratislava - Nitra - Žiar nad Hronom - Lučenec - Košice - Ukrajina.

Úsek Ožďany - obchvat:

Južný obchvat Oždian je riešený ako polovičný profil v parametroch rýchlostnej cesty R 22,5/100. Šírkové usporiadanie je upravené a pred budovaním ľavej polovice rýchlostnej cesty v budúcnosti bude ľavostranná spevnená krajnica zbúraná a nahradená časťou stredného deliaceho pruhu. Pred vybudovaním nadväzných úsekov budú zrušené provizórne napojenia a cesta bude mať po spojazdnení nadväzných úsekov obmedzený prístup. V súčasnosti sa uvažuje s úrovňovým provizórnym napojením na začiatku a konci úseku. Navrhovaná stavba zahŕňa 6 mostných objektov v celkovej dĺžke 914 metrov, 2 podzemné steny, 1 zárubný a 1 oporný múr, ako aj preložky kanálov a inžinierskych sietí.

Výstavbou rýchlostnej cesty R2 bude zabezpečené odklonenie a vylúčenie tranzitnej dopravy z intravilánu obce Ožďany, ktorá nadmieru zaťažuje životné prostredie hlukom, splodinami motorových vozidiel a zhoršuje bezpečnosť obyvateľov obce. Rieši aj nevyhovujúce smerové a výškové vedenie súčasnej cesty za obcou Ožďany, ktoré spôsobuje veľkú nehodovosť a značné problémy vodičom v zimnom období. Dažďové vody z vozovky rýchlostnej cesty môžu byť kontaminované látkami z prevádzky motorových vozidiel a preto je na tomto úseku navrhované vybudovanie kanalizácie a 6 odlučovačov ropných látok.

Dĺžka stavby: 6,090 km
Začiatok výstavby: 12/2004
Ukončenie výstavby: 12/2006
Zhotoviteľ: Strabag, a.s.
Podpis zmluvy so zhotoviteľom: 29.11.2004
Zmluvná cena za dielo: 1.439.532.950,- Sk s DPH
Stavebný dozor: NDS (SVD Ožďany)

Úsek Tornaľa - obchvat:

Vzhľadom na dopravné zaťaženie sa rýchlostná cesta buduje v polovičnom profile budúcej štvorpruhovej komunikácie R 22,5/100, ľavá polovica budúcej štvorpruhovej rýchlostnej cesty sa vybuduje v kategórii R 11,5/100. S výhľadovým dobudovaním pravého jazdného pásu sa uvažuje pri výstavbe cestných nadjazdov, ako aj pri prekládkach a rekonštrukciách inžinierskych sietí. Napojenie na existujúci komunikačný systém je na začiatku úseku riešené mimoúrovňovou križovatkou, ktorá je pokračovaním stavby R2 Figa - obchvat. Úsek končí mimoúrovňovou križovatkou, ktorá zabezpečuje napojenie na existujúcu cestu I/50 v pokračovaní v smere na Košice. Obchvat predstavuje stavbu s veľkým počtom stavebných objektov cestných komunikácií, 14 mostných objektov a preložiek resp. úprav inžinierskych sietí.

Existujúca cesta v súčasnosti prechádza centrom mesta Tornaľa a obcou Starňa. Vybudovaním obchvatu tejto cesty sa tranzitná doprava odkloní z centra mesta v smere východ - západ ako aj v smere štátna hranica SR/MR. Stavba prechádza ochranným pásmom prírodných zdrojov minerálnych stolových vôd a v blízkosti PHO II. stupňa vodných zdrojov Behynce. Aj z tohto dôvodu sú zrážkové vody z povrchu vozovky zachytávané betónovými rigolmi do vpustov a ďalej odvádzané cestnou kanalizáciou do prečerpávacích staníc, odlučovačov ropných látok a najbližších recipientov. Znečistenie ovzdušia výfukovými plynmi z automobilovej dopravy je riešené návrhom výsadby protiexhalačnej a protihlukovej zelene na svahoch cestného telesa.

Dĺžka stavby: 10,694 km
Začiatok výstavby: 01/2003
Ukončenie výstavby: 12/2006
Zhotoviteľ: Doprastav, a.s.
Podpis zmluvy so zhotoviteľom: 20.12.2002
Zmluvná cena za dielo: 1 651 551 417,50 Sk s DPH
Stavebný dozor: NDS IO Banská Bystrica
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Proxenta oficiálne potvrdila záujem o ďalšie investície na Kube
  2. Dávajú osemročnú záruku. Batérie vyvíjajú už desať rokov
  3. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom
  4. Štúdium ekológie, dizajnu či tech. inovácií je životný štýl?
  5. Trojica prestížnych fotografov hovorí o svojich tajomstvách
  6. Získaj náskok pred štartom
  7. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom?
  8. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  9. Vytvor si svoju budúcnosť podľa vlastných predstáv!
  10. inFEEnity posilní Samuel Oriňák
  1. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
  2. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  3. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť
  4. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené
  5. Tipy na darčeky, ktoré potešia každú ženu
  6. Mačka, ktorá žerie ľudí, kakajúce polienko, pavúky na stromčeku
  7. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  8. Dopyt po bytoch stúpa, ponuka bytov sa neustále zmenšuje
  9. Tatranský buk je Stromom roka 2021
  10. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 29 385
  2. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 632
  3. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 6 338
  4. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 6 032
  5. Rekonštruujete? Pozor na romantické predstavy o vykurovaní 3 134
  6. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 671
  7. Obľúbená kozmetika, lieky a doplnky stravy so zľavou až 50% 2 408
  8. Ako ušetriť náklady v sklade? Máme pre vás 9 tipov 2 322
  9. TIP: Úspech zakódovaný v DNA? Potvrdil to zlatý hattrick 1 871
  10. Ako predísť intímnym problémom? Vyvolať ich môže aj bežná vložka 1 806
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Toyota Yaris Cross

Všestrannosť zlepšuje pohon všetkých kolies.


11 h
Parkovanie na chodníku bude od marca 2022 regulované.

Dodržať voľnú šírku chodníka 1,5 metra už nebude stačiť.


26. nov
Suzuki S-Cross

Pod kapotou ostáva mild-hybridný štvorvalec aj pohon všetkých kolies.


25. nov
Kia Niro

V ponuke budú opäť hybridy aj elektrická verzia.


25. nov

Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Trading: Když už chcete rychle a spekulativně obchodovat, věnujte se oblasti, které rozumíte
  2. Igor Bilák: Post Covid Príhodka #26 - Pol roka a prvý kilometer
  3. Jaroslav Polaček: Pamätáte si ešte na modré tabuľky? Ja už ani nie!
  4. Ján Marton: Progresívna vízia ministerstva pôdohospodárstva je skôr halucináciou diletantov.
  5. Adam Sedláček: Bravčové ucho pod stromčekom a sukňa nad kolenami
  6. František Lefler: Vianočné trhy v Nemecku
  7. Tomáš Sedliačik: Obeťami konšpirácií sme všetci
  8. Jozef Rybár: Už aj samozvaný "Posledný križiak", minister Krajniak stratil pamäť?
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 9 408
  2. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 8 320
  3. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 523
  4. Lucia Nicholsonová: Otvorený list ministrovi Krajniakovi 6 467
  5. Martin Greguš: Robert Fico a jeho 2 tváre... DNES: "Povinné očkovanie je nechutný fašistický nápad". Čo myslíte, čo "hovoril" SMER v roku 2014? 6 056
  6. Ján Marton: Prezidentka žije v krajine, ktorej nerozumie a ja nerozumiem jej. 5 157
  7. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 647
  8. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 4 027
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  3. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  4. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  5. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  6. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  7. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  8. Katarína Pázmányová: Zabúdate? Možno by ste mali navštíviť odborníka
Skryť Zatvoriť reklamu