Dokončené obchvaty Oždian a Tornale

Národná diaľničná spoločnosť odovzdá do užívania dva novovybudované úseky rýchlostnej cesty R2: šesť kilometrový obchvat Oždian a desať a pol kilometrový obchvat Tornale. Pre motoristov budú otvorené popoludní 4. decembra. Rýchlostná cesta R2 je

Národná diaľničná spoločnosť odovzdá do užívania dva novovybudované úseky rýchlostnej cesty R2: šesť kilometrový obchvat Oždian a desať a pol kilometrový obchvat Tornale. Pre motoristov budú otvorené popoludní 4. decembra.

Rýchlostná cesta R2 je súčasťou medzinárodného ťahu E58 Česká republika - Slovensko - Ukrajina, ktorý na území SR tvorí dopravnú tepnu v smere západ - východ v spojení Česká republika - Kúty - Bratislava - Nitra - Žiar nad Hronom - Lučenec - Košice - Ukrajina.

Úsek Ožďany - obchvat:

Južný obchvat Oždian je riešený ako polovičný profil v parametroch rýchlostnej cesty R 22,5/100. Šírkové usporiadanie je upravené a pred budovaním ľavej polovice rýchlostnej cesty v budúcnosti bude ľavostranná spevnená krajnica zbúraná a nahradená časťou stredného deliaceho pruhu. Pred vybudovaním nadväzných úsekov budú zrušené provizórne napojenia a cesta bude mať po spojazdnení nadväzných úsekov obmedzený prístup. V súčasnosti sa uvažuje s úrovňovým provizórnym napojením na začiatku a konci úseku. Navrhovaná stavba zahŕňa 6 mostných objektov v celkovej dĺžke 914 metrov, 2 podzemné steny, 1 zárubný a 1 oporný múr, ako aj preložky kanálov a inžinierskych sietí.

Výstavbou rýchlostnej cesty R2 bude zabezpečené odklonenie a vylúčenie tranzitnej dopravy z intravilánu obce Ožďany, ktorá nadmieru zaťažuje životné prostredie hlukom, splodinami motorových vozidiel a zhoršuje bezpečnosť obyvateľov obce. Rieši aj nevyhovujúce smerové a výškové vedenie súčasnej cesty za obcou Ožďany, ktoré spôsobuje veľkú nehodovosť a značné problémy vodičom v zimnom období. Dažďové vody z vozovky rýchlostnej cesty môžu byť kontaminované látkami z prevádzky motorových vozidiel a preto je na tomto úseku navrhované vybudovanie kanalizácie a 6 odlučovačov ropných látok.

Dĺžka stavby: 6,090 km
Začiatok výstavby: 12/2004
Ukončenie výstavby: 12/2006
Zhotoviteľ: Strabag, a.s.
Podpis zmluvy so zhotoviteľom: 29.11.2004
Zmluvná cena za dielo: 1.439.532.950,- Sk s DPH
Stavebný dozor: NDS (SVD Ožďany)

Úsek Tornaľa - obchvat:

Vzhľadom na dopravné zaťaženie sa rýchlostná cesta buduje v polovičnom profile budúcej štvorpruhovej komunikácie R 22,5/100, ľavá polovica budúcej štvorpruhovej rýchlostnej cesty sa vybuduje v kategórii R 11,5/100. S výhľadovým dobudovaním pravého jazdného pásu sa uvažuje pri výstavbe cestných nadjazdov, ako aj pri prekládkach a rekonštrukciách inžinierskych sietí. Napojenie na existujúci komunikačný systém je na začiatku úseku riešené mimoúrovňovou križovatkou, ktorá je pokračovaním stavby R2 Figa - obchvat. Úsek končí mimoúrovňovou križovatkou, ktorá zabezpečuje napojenie na existujúcu cestu I/50 v pokračovaní v smere na Košice. Obchvat predstavuje stavbu s veľkým počtom stavebných objektov cestných komunikácií, 14 mostných objektov a preložiek resp. úprav inžinierskych sietí.

Existujúca cesta v súčasnosti prechádza centrom mesta Tornaľa a obcou Starňa. Vybudovaním obchvatu tejto cesty sa tranzitná doprava odkloní z centra mesta v smere východ - západ ako aj v smere štátna hranica SR/MR. Stavba prechádza ochranným pásmom prírodných zdrojov minerálnych stolových vôd a v blízkosti PHO II. stupňa vodných zdrojov Behynce. Aj z tohto dôvodu sú zrážkové vody z povrchu vozovky zachytávané betónovými rigolmi do vpustov a ďalej odvádzané cestnou kanalizáciou do prečerpávacích staníc, odlučovačov ropných látok a najbližších recipientov. Znečistenie ovzdušia výfukovými plynmi z automobilovej dopravy je riešené návrhom výsadby protiexhalačnej a protihlukovej zelene na svahoch cestného telesa.

Dĺžka stavby: 10,694 km
Začiatok výstavby: 01/2003
Ukončenie výstavby: 12/2006
Zhotoviteľ: Doprastav, a.s.
Podpis zmluvy so zhotoviteľom: 20.12.2002
Zmluvná cena za dielo: 1 651 551 417,50 Sk s DPH
Stavebný dozor: NDS IO Banská Bystrica

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  3. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  4. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  5. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  6. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  7. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  8. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  9. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  10. Najužitočnejšia appka
  1. Billa otvorila svoju 150. predajňu na Slovensku
  2. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  5. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  6. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  7. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  8. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  9. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  10. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  1. Najužitočnejšia appka 17 284
  2. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 16 770
  3. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 988
  4. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 604
  5. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 8 878
  6. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 371
  7. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 5 185
  8. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 4 821
  9. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 3 332
  10. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 3 306

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Hamšík vypadol z Ancelottiho zostavy, o odchode neuvažuje

Nerozumiem, odkiaľ tieto správy pochádzajú, odbil tvrdenia agent Petráš.

Blog Radovana Bránika

Synovia Detvy, Bytes a ďalší z kola von

Ľudia z pozadia firmy BYTES sa v obave z negatívnej publicity ozvali.

ROZHOVOR S DAVIDOM ENGELSOM - FÓRUM

Belgický historik: Čaká nás čo Rimanov v prvom storočí pred Kristom

K vláde majú prísť autoritárske režimy.

Neprehliadnite tiež