Ceny PHM v EU sa takmer nezmenili

Ceny benzínov v Európskej únii sa vo väčšine krajín (najmä lacnejších) nezmenili. Na Slovensku len minimálne a tak sme naďalej 14. v rebríčku, ktorý porovnáva ceny benzínov v krajiných EU. Ani ceny nafty sa krajinách EU výraznejšie nemenili.

Slovensko však napriek minulotýždňovému poklesu cien nafty kleslo o jednu priečku nadol v tabuľke porovnávajúce ceny nafty v EU. Jednoducho, naftu majú drahšiu už len nemci, švédi, taliani a briti. Vyplýva to z údajov Európskej komisie platných k 27.11.2006 (tabuľku cien PHM v krajinách EU nájdete v rubrike Cestovanie).

V porovnaní s okolitými štátmi únie máme najdrahšie pohonné látky. Naďalej však platí, že môže za to predovšetkým daňové zaťaženie palív aj na Slovensku. Zatiaľ čo ceny benzínov bez daní v krajinách V4 a v Rakúsku sú porovnateľne drahé - rozdiel medzi najlacnejším Rakúskom a najdrahším Maďarskom je v prepočte cca 0.18 Sk/liter, rozdiel priemerných cien benzínov s daňami na Slovensku a v Poľsku je cca 2.10 Sk/liter. Nafta bez daní je drahšia len v Rakúsku v porovnaní s okolitými krajinami patriacimi do Európskej únie. (Viac o daňovom zaťažení palív sa dozviete v článkoch Dane predražujú PHM v celej EU a Ako štát ZDAŇUJE DAŇ pri pohonných látkach?!)

Najlacnejšie pohonné látky majú stále v pobaltských štátoch - benzín 95 natural tam v prepočte v priemere predávajú za 29 Sk/liter, naftu približne o korunu za liter drahšie. Naopak, medzi najdrahšie krajiny v cenách benzínov a nafty patria Veľká Británia a Holandsko.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  2. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  10. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 11 669
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 6 260
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 2 914
  4. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 2 251
  5. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 1 786
  6. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 1 716
  7. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 1 121
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 964
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu 859
  10. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 711

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Historické fiaská aj rekordné úspechy. Česko má po voľbách víťazov i porazených

V novom českom parlamente zasadne deväť strán. Nie všetky sú so svojim výsledkom spokojné.

KOMENTÁRE

Balada o zrade, alebo bez Babiša to nepôjde

Andrej Babiš vyhral v premiérskom referende.

SVET

Politológ: České voľby? Fenomenálny úspech populizmu

Babiš vyhral, lebo kauzy prezentoval ako snahu o zničenie, tvrdí Miloš Gregor.

KOMENTÁRE

Česko púšťa k moci populistu s autokratickými tendenciami

Krajina, ktorá už raz autokraciu porazila, jej znovu otvára cestu.

Neprehliadnite tiež

Prešli sme sa pohrebiskom klasických áut uprostred švédskej prírody

Vraky sú dnes spomienkou na majiteľa aj domovom lesných zvierat.

Nové Audi A7 Sportback dostane ku všetkým motorom hybrid

Predaj odštartuje so šesťvalcovým motorom 3,0 TFSI.

Takmer tretina nových áut nemá rezervné koleso

Pri defekte sa musia vodiči spoliehať na lepiacu sadu.