Biozložka už aj v 95-oktánovom benzíne

Potom ako Slovnaft v septembri uviedol na trh motorovú naftu s biokomponentom MERO, v týchto dňoch úspešne začal aj s predajom 95-oktánového benzínu s obsahom biozložky ETBE (bio-etyltercbutyléter), na výrobu ktorej sa používa bioetanol.

„Biobenzín" s oktánovým číslom 95 je už k dispozícii na všetkých termináloch ako aj na čerpacích staniciach spoločnosti Slovnaft.

S cieľom splniť požiadavky EÚ a tiež zámery Vlády SR v oblasti biopalív začne Slovnaft v najbližších dňoch pridávať ETBE aj do ostatných druhov vyrábaných benzínov. Benzíny spoločnosti Slovnaft s obsahom ETBE majú rovnaké kvalitatívne parametre a jazdné vlastnosti aké poskytuje klasický benzín. Navyše využívanie biozložiek v palivách má priaznivý vplyv na životné prostredie nakoľko ich spaľovanie v menšej miere zaťažuje ovzdušie emisiami CO2 a rovnako tak zvyšuje podiel obnoviteľných energetických zdrojov v palivách.

Uvedením nafty s obsahom MERO a benzínu s obsahom ETBE na prírodnej báze na slovenský trh Slovnaft naplní zámer vlády SR stanovený v Národnom programe pre implementáciu biopalív, podľa ktorého má podiel biozložiek v palivách využívaných pre dopravné účely dosiahnuť v tomto roku 2 % energetického obsahu. Slovensko je tak prvou krajinou v regióne V4, ktorá reálne vyrába a predáva na domácom trhu motorovú naftu aj benzín s obsahom biozložiek. Predajom biopalív Slovnaft výraznou mierou prispel k tomu, že Slovensko včas splní aj požiadavky EÚ v tejto oblasti.

Podobne ako na biozložku MERO pridávanú do motorovej nafty, sa daňové zvýhodnenie vzťahuje podľa platnej slovenskej legislatívy aj na ETBE v závislosti od podielu bioetanolu v tomto komponente. Pri súčasnej výške spotrebnej dane na benzíny vo výške 15,50 Sk/liter predstavuje daňová úľava na 1 % obsahu ETBE približne 7,5 haliera. Toto daňové zvýhodnenie v súčasnosti plne kompenzuje dlhodobo vyššiu cenu biozložky ETBE v porovnaní s čistou cenou benzínu na medzinárodných komoditných trhoch. Vzhľadom na vývoj na medzinárodných trhoch tomu však v budúcnosti nemusí byť stále tak. Príkladom je situácia z konca leta tohto roka, keď výrazne vzrástli ceny biozložiek na medzinárodných trhoch a to až do takej miery, že platná daňová podpora by nestačila na kompenzáciu tohto rozdielu.

V nadväznosti na uvedenie benzínu s obsahom biozložky ETBE na slovenský trh, Slovnaft v plnej výške premietne platné daňové zvýhodnenie do svojich cien. To umožní spoločnosti, napriek rastu kótovanej ceny benzínu na medzinárodných komoditných trhoch v uplynulom týždni, čo by si bez uvedenia „biobenzínu" na trh vyžiadalo úpravu ceny benzínu smerom nahor, znížiť cenu 95-oktánového benzínu na svojich čerpacích staniciach o 0,20 Sk/l s účinnosťou od 5. decembra 2006.

V záujme vytvoriť čo najtransparentnejšie podmienky pre oblasť štátnej podpory a zníženia vplyvu daňovej úľavy na štátny rozpočet, Slovnaft naďalej podporuje zavedenie systému daňovej diferenciácie, ktorý úspešne funguje napríklad v Rakúsku či Nemecku. V rámci tohto systému sú biopalivá zaťažené štandardnou sadzbou spotrebnej dane a palivá bez biozložiek, prípadne s nižším obsahom ako stanovuje zákon, novou vyššou sadzbou dane. Takýto systém by neznamenal ani výpadok príjmov pre štátny rozpočet.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 803
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 934
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 115
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 835
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 691
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 458
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 084
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 015
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 853
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 471

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.