Biozložka už aj v 95-oktánovom benzíne

Potom ako Slovnaft v septembri uviedol na trh motorovú naftu s biokomponentom MERO, v týchto dňoch úspešne začal aj s predajom 95-oktánového benzínu s obsahom biozložky ETBE (bio-etyltercbutyléter), na výrobu ktorej sa používa bioetanol.

„Biobenzín" s oktánovým číslom 95 je už k dispozícii na všetkých termináloch ako aj na čerpacích staniciach spoločnosti Slovnaft.

S cieľom splniť požiadavky EÚ a tiež zámery Vlády SR v oblasti biopalív začne Slovnaft v najbližších dňoch pridávať ETBE aj do ostatných druhov vyrábaných benzínov. Benzíny spoločnosti Slovnaft s obsahom ETBE majú rovnaké kvalitatívne parametre a jazdné vlastnosti aké poskytuje klasický benzín. Navyše využívanie biozložiek v palivách má priaznivý vplyv na životné prostredie nakoľko ich spaľovanie v menšej miere zaťažuje ovzdušie emisiami CO2 a rovnako tak zvyšuje podiel obnoviteľných energetických zdrojov v palivách.

Uvedením nafty s obsahom MERO a benzínu s obsahom ETBE na prírodnej báze na slovenský trh Slovnaft naplní zámer vlády SR stanovený v Národnom programe pre implementáciu biopalív, podľa ktorého má podiel biozložiek v palivách využívaných pre dopravné účely dosiahnuť v tomto roku 2 % energetického obsahu. Slovensko je tak prvou krajinou v regióne V4, ktorá reálne vyrába a predáva na domácom trhu motorovú naftu aj benzín s obsahom biozložiek. Predajom biopalív Slovnaft výraznou mierou prispel k tomu, že Slovensko včas splní aj požiadavky EÚ v tejto oblasti.

Podobne ako na biozložku MERO pridávanú do motorovej nafty, sa daňové zvýhodnenie vzťahuje podľa platnej slovenskej legislatívy aj na ETBE v závislosti od podielu bioetanolu v tomto komponente. Pri súčasnej výške spotrebnej dane na benzíny vo výške 15,50 Sk/liter predstavuje daňová úľava na 1 % obsahu ETBE približne 7,5 haliera. Toto daňové zvýhodnenie v súčasnosti plne kompenzuje dlhodobo vyššiu cenu biozložky ETBE v porovnaní s čistou cenou benzínu na medzinárodných komoditných trhoch. Vzhľadom na vývoj na medzinárodných trhoch tomu však v budúcnosti nemusí byť stále tak. Príkladom je situácia z konca leta tohto roka, keď výrazne vzrástli ceny biozložiek na medzinárodných trhoch a to až do takej miery, že platná daňová podpora by nestačila na kompenzáciu tohto rozdielu.

V nadväznosti na uvedenie benzínu s obsahom biozložky ETBE na slovenský trh, Slovnaft v plnej výške premietne platné daňové zvýhodnenie do svojich cien. To umožní spoločnosti, napriek rastu kótovanej ceny benzínu na medzinárodných komoditných trhoch v uplynulom týždni, čo by si bez uvedenia „biobenzínu" na trh vyžiadalo úpravu ceny benzínu smerom nahor, znížiť cenu 95-oktánového benzínu na svojich čerpacích staniciach o 0,20 Sk/l s účinnosťou od 5. decembra 2006.

V záujme vytvoriť čo najtransparentnejšie podmienky pre oblasť štátnej podpory a zníženia vplyvu daňovej úľavy na štátny rozpočet, Slovnaft naďalej podporuje zavedenie systému daňovej diferenciácie, ktorý úspešne funguje napríklad v Rakúsku či Nemecku. V rámci tohto systému sú biopalivá zaťažené štandardnou sadzbou spotrebnej dane a palivá bez biozložiek, prípadne s nižším obsahom ako stanovuje zákon, novou vyššou sadzbou dane. Takýto systém by neznamenal ani výpadok príjmov pre štátny rozpočet.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  2. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  3. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  4. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  5. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  6. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  7. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  8. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  9. Slovensko má historicky najvyšší počet ľudí bankujúcich online
  10. ZSE ako jediné prináša Virtuálnu batériu pre fotovoltiku
  1. Ako založiť spoločnosť v Rakúsku
  2. Tatranská mliekareň prosperuje aj vďaka spolupráci s Tescom
  3. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  4. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  5. Noerr advised on WebSupport deal
  6. Čo sa stalo s mojimi úsporami v druhom pilieri?
  7. Podnikanie a významné ukazovatele v roku 2019
  8. Smartfóny Samsung Galaxy S priniesli množstvo inovácií
  9. eKasa prichádza na Slovensko
  10. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  1. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 14 449
  2. Na dôchodok si možno sporíte zle. Šesť zásad správneho šetrenia 13 823
  3. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 12 799
  4. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 6 564
  5. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 5 025
  6. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici 4 939
  7. First moment: Španielske pobrežie patrí medzi najpredávanejšie 4 329
  8. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 3 750
  9. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 3 694
  10. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť 2 835

Hlavné správy zo Sme.sk

Komentár Zuzany Kepplovej

Čo sa pýtať Šefčoviča

Vo volebnom štábe sa zrejme spoľahli, že veľká časť Slovenska vôbec nepochopila, o čom boli kuciakovské protesty.

DOMOV

Lubyová prežila hlasovanie o dôvere, zostáva ministerkou

Za jej odvolanie hlasovalo iba 43 poslancov zo 105 prítomných.

Píše Marek Maďarič

Poslanci ukázali neúctu, inak sa to vysvetliť nedá (píše Marek Maďarič)

Je drzosť hovoriť, že toto je normálne.

KOMENTÁR PETRA SCHUTZA

Takto končí politika identity

Krach izraelského summitu V4 je príznačný.

Neprehliadnite tiež

Aj Porsche čelí možnej pokute v súvislosti s emisným škandálom

Vyšetrovatelia majú podozrenie, že spoločnosť spáchala administratívny priestupok.

Ilustračné foto.

Rodina výkonných BMW M sa rozrástla o X3 a X4, majú vyše 500 koní

Pod kapotou sa nachádza zatiaľ najsilnejší radový šesťvalec značky.

Ford Focus ST je ešte drsnejší, dostal motor z Mustangu

Pôjde o jedinú verziu s benzínovým štvorvalcom.

Ford Focus ST
Bratislavské cesty počas rannej špičky.