SME

Projekt na zníženie nehodovosti na Slovensku!

Dňa 11.05.2007 sa v Piešťanoch uskutočnila tlačová konferencia spoločnosti MAX CARS Slovakia, s.r.o. - usporiadateľa kurzov bezpečnej jazdy a školy šmyku. O týchto kurzoch sme už na stránkach magazínu Natankuj.sk písali, a síce to bolo pri

Dňa 11.05.2007 sa v Piešťanoch uskutočnila tlačová konferencia spoločnosti MAX CARS Slovakia, s.r.o. - usporiadateľa kurzov bezpečnej jazdy a školy šmyku.

O týchto kurzoch sme už na stránkach magazínu Natankuj.sk písali, a síce to bolo pri príležitosti autosalónu v Bratislave, kedy aj naša redakcia si mohla otestovať šmyky na simulovanom povrchu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Cieľom konferencie v Piešťanoch bolo predstaviť projekt na zníženie nehodovosti na Slovensku, kde je ročná nehodovosť a úmrtnosť na cestách veľmi vysoká v porovnaní s ostatnými krajinami EU. Kurzy bezpečnej jazdy spojené so školou šmyku sú úrčené pre širokú verejnosť, štatistiky dokazujú, že po absolvovaní takéhoto kurzu si vodiči zlepšia svoje jazdné schopnosti až o 20%, čím sa jednoznačne prispeje k zníženiu nehodovosti na Slovensku.

SkryťVypnúť reklamu

Kurzy sa skladajú z teoretickej a praktickej časti. Teoretická časť prebieha v dopoludňajších hodinách prostredníctvom videoprojekcie a odborného výkladu inštruktora. Praktická časť prebieha v popoludňajších hodinách na letisku, kde si účastníci vyskúšajú a natrénujú až 12 bezpečnostných prvkov pod dohľadom inštruktorov v umelo vytvorených zhoršených klimatických podmienkach.

Obsahom kurzu sú základy bezpečnej jazdy, zásady pri riadení, prvky pasívnej bezpečnosti (bezpečnostné pásy, airbag, detské zádržné systémy), aktívne bezpečnostné systémy vo vozidle a ich funkcie (ABS, ASR, EBV, ESP, EDS, MSR, ACC, DSC), brzdenie a brzdné vzdialenosti (bezchybná funkcia bŕzd, správne brzdenie, dĺžka brzdnej dráhy, vplyv povrchu vozovky na brzdné dráhy, vplyv rýchlosti, reakčnej doby, vplyv hmotnosti, vplyv pneumatík), fyzika a technika jazdy, spôsob jazdy s rôznymi pohonmi kolies, dynamická zmena zaťaženia pri zrýchlení a brzdení, charakteristika pohonu a správanie vozidla (nedotáčavosť, pretáčavosť, neutrálnosť), zásady prejazdu zákrutami, riešenie krízových situácií v sťažených klimatických podmienkach, zvládnutia vozidla v šmyku, možnosti zvládnutia vozidla v krízových situáciách a vyhýbací manéver.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: Natankuj.sk / MAX CARS Slovakia

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 78 744
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 399
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 112
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 444
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 6 974
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 222
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 205
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 289
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Rudolfa Vallová: Prečo nám dnešok pripomína čas II. svetovej vojny?
  2. Vladimír Bojničan: Prečo je “Desatoro” morálne neakceptovateľné v modernej spoločnosti
  3. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  4. Ján Škerko: Prečo vláda nezvládla slintačku a krívačku? Lebo sama je ňou postihnutá
  5. Teodor Dlužanský: Vážení zamestnanci okrem verejného sektora – štát ďakuje!
  6. Juraj Tušš: Intelektuáli, blogeri, na slovíčko prosím – Zmysluplné využitie umelej inteligencie "ChatGPT" v dnešnej dobe.
  7. Matúš Radusovsky: Ohrozenia včiel a ako im môžeme pomôcť
  8. Štefan Šturdzík: Čurillovci.
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 629
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 561
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 51 466
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 203
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 350
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 956
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 666
  8. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 9 925
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  4. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Tupou Ceruzou: Businessman
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
SkryťZatvoriť reklamu