SME
Sobota, 2. júl, 2022 | Meniny má Berta

Výrobcovia áut zatiaľ nechcú znižovať emisie

Európski výrobcovia automobilov vyzvali v utorok Európsku komisiu (EK), aby posunula termín zavedenia nových požiadaviek na emisie oxidu uhličitého (CO2) na rok 2015, čo je o tri roky neskôr, ako sa v súčasnosti navrhuje. Automobilky žiadajú viac

Európski výrobcovia automobilov vyzvali v utorok Európsku komisiu (EK), aby posunula termín zavedenia nových požiadaviek na emisie oxidu uhličitého (CO2) na rok 2015, čo je o tri roky neskôr, ako sa v súčasnosti navrhuje. Automobilky žiadajú viac času, aby sa mohli pripraviť.

EK vo februári uviedla, že do polovice roka 2008 predloží legislatívu týkajúcu sa zníženia emisií CO2 z nových automobilov. Nové pravidlá budú vyžadovať od výrobcov automobilov, aby znížili emisie CO2 z nových automobilov na priemernú hodnotu 130 gramov na kilometer do roku 2012, a to prostredníctvom zlepšenia technológie motorov.

"Automobilovému priemyslu musí byť garantovaný dostatočný čas na splnenie nových požiadaviek. Prvým vhodným termínom, aby sa to dosiahlo, je rok 2015," uviedol Sergio Marchionne, prezident Asociácie európskych výrobcov automobilov (ACEA). Podľa neho legislatívny rámec nebude pripravený skôr ako v roku 2009, pričom v tomto čase už budú navrhnuté automobily, ktoré vyjdú na trh v roku 2012. Návrh EK predstavuje časť úsilia EÚ v boji proti klimatickým zmenám.

© 2007, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  4. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  5. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  6. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  7. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov
  8. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu
  1. Meranie rýchlosti v úsekoch už nebude pre vodičov problémom
  2. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  3. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  4. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  5. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  6. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  7. V uliciach Košíc vyzbierali dobrovoľníci 26 ton odpadu
  8. Výlety na mieru pre celú rodinu
  1. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 15 227
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 784
  3. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 390
  4. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 8 414
  5. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 4 215
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 804
  7. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami 3 354
  8. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 3 268
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Honda Civic

Bohatá výbava sa stala štandardom.


1. júl

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl
Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún
Hyundai Ioniq 6

Koeficient odporu vzduchu má iba 0,21.


30. jún

Blogy SME

  1. Věra Tepličková: Cieľom novej reformy je, aby sme uvideli, čo sme zatiaľ nevideli
  2. Štefan Vidlár: Nádzej zvíťezí
  3. Martin Fletcher: Video: Pomůžete vybrat potřebnou částku na automobil pro těžce nemocnou Zuzanku?
  4. Marian Letko: Ostrovy cestovným ruchom nepoľúbené (1.časť)
  5. Milan Removčík: Belianske Tatry.
  6. Ľubomír Maretta: Edo
  7. Elena Antalová: Ak chceme zostať príčetní, každá zaujímavosť poteší
  8. Ján Komrska: Quandary Peak, Kolorádo
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 15 589
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 11 219
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 10 849
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 8 486
  5. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 859
  6. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 331
  7. Andrej Kiska: Pomôžme Cigánom dostať sa tam, kam tak mnohí chcú. 3 167
  8. Monika Kusendová: Bežky-pešky po Chorvátsku: Od Cresu, cez Krk, Rab až do Národného parku Velebit 2 850
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
SkryťZatvoriť reklamu