Program nepočíta s dostavbou D1 po KE do roku 2010

Program prípravy a výstavby diaľnic a rýchlostných ciest na roky 2007 až 2010 nepredpokladá v priebehu tri a pol roka dokončenie úplného prepojenia Bratislavy s Košicami po diaľnici D1 cez Žilinu. Ako vyplýva z navrhovaného plánu, ktorý vypracovalo

Program prípravy a výstavby diaľnic a rýchlostných ciest na roky 2007 až 2010 nepredpokladá v priebehu tri a pol roka dokončenie úplného prepojenia Bratislavy s Košicami po diaľnici D1 cez Žilinu. Ako vyplýva z navrhovaného plánu, ktorý vypracovalo Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií SR a medzitým už prešiel pripomienkovým konaním, motoristi by mohli začať jazdiť medzi Bratislavou a Košicami po D-jednotke súvisle najskôr až v roku 2013. Až v rokoch 2012 a 2013 by malo byť totiž podľa programu odovzdaných do užívania ešte desať úsekov na D1 v dĺžke 108,31 kilometra. Vláda by mala rokovať o diaľničnom programe najskôr v auguste po skončení letnej dovolenky.

Ministerstvo dopravy a Národná diaľničná spoločnosť (NDS) plánujú v rokoch 2007 až 2010 odovzdať do užívania na hlavnej domácej diaľnici len päť úsekov v dĺžke 68,57 kilometra. Premiér Robert Fico pri bilancovaní prvého roku jeho vlády pred týždňom vyhlásil, že vláda prijme v najbližšom období viaceré opatrenia, aby diaľničné prepojenie medzi Bratislavou a Košicami severnou trasou bolo dokončené v roku 2010.

"Po roku 2010 bude kompletne zabezpečená príprava stavieb na trase D1 po Košice," konštatuje v závere navrhovaný diaľničný program. Podľa neho v roku 2009 by mali byť odovzdané do užívania na D1 úseky Važec - Mengusovce v dĺžke 12,2 kilometra, Mengusovce - Jánovce 25,8 kilometra a Svinia - Prešov západ 8 kilometrov. V roku 2010 majú byť sprevádzkované obe časti 9,67-kilometrového úseku Sverepec - Vrtižer. Koncom júna tohto roku už odovzdali motoristom aj druhý profil úseku D1 Vrtižer - Hričovské Podhradie v dĺžke 12,9 kilometra. Na budúci rok by mala pribudnúť navyše druhá časť I. etapy privádzača na D1 Poprad - Kežmarok v dĺžke jeden kilometer.

V rokoch 2007 až 2010 by sa pritom malo začať na D1 s výstavbou 14 úsekov v dĺžke 141,64 kilometra, ako aj privádzačov Poprad - Kežmarok a Spišská Nová Ves - Levoča v dĺžke 7,79 kilometra. O tri roky by sa mala začať aj stavba druhého profilu na úseku Behárovce - tunel Branisko. V roku 2012 majú byť odovzdané na D1 do užívania úseky Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka v dĺžke 11,32 kilometra, Lietavská Lúčka - Višňové 5,4 kilometra a Višňové - Dubná Skala 8,11 kilometra. A v roku 2013 by mali ešte pribudnúť úseky Dubná Skala - Turany 16,45 kilometra, Hubová - Ivachnová 15,25 kilometra, Jánovce - Jablonov 18,5 kilometra, Jablonov - Studenec 5,2 kilometra, Studenec - Behárovce 3,45 kilometra, Fričovce - Svinia 10,93 kilometra a Budimír - Bidovce 13,7 kilometra.

© 2007, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  3. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  9. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  10. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto
  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  3. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  8. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  9. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  10. OMV pozýva na pretekársky supervíkend na okruhu Slovakiaring
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 13 300
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 11 947
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 070
  4. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 8 645
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 805
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 6 511
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 723
  8. Nie sme žiadni paštikári. Slováci už dovolenkujú inak 3 672
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 3 356
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 2 924

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Trump po summite: Do volieb Rusi nezasahovali, vyhral som vďaka kampani

Trump a Putin chcú spolupracovať, summit označili za úspešný.

Komentár Zuzany Kepplovej

Čižnár podpísal sťažnosti farmárov

Lajdáctvo a schválnosti pri (ne)riešení ich prípadov zrastajú dokopy.

ŠPORT

Prvý týždeň na Tour de France: Sagan má už len jediný cieľ

Prvý týždeň na Tour veľké zmeny nepriniesol.

Neprehliadnite tiež

Polícia skúša na motorkárov na Jahodnej optickú brzdu

V nebezpečných úsekoch pribudli čiarové spomaľovače.

Doprava na Mlynských nivách sa komplikuje. Prestavba prináša zmeny

Treba sa pripraviť na väčšiu trpezlivosť.

V Bratislave sa predviedli vzácne veterány

V centre Bratislavy sa uskutočnil zraz najstarších a najvzácnejších veteránov.