Program nepočíta s dostavbou D1 po KE do roku 2010

Program prípravy a výstavby diaľnic a rýchlostných ciest na roky 2007 až 2010 nepredpokladá v priebehu tri a pol roka dokončenie úplného prepojenia Bratislavy s Košicami po diaľnici D1 cez Žilinu. Ako vyplýva z navrhovaného plánu, ktorý vypracovalo

Program prípravy a výstavby diaľnic a rýchlostných ciest na roky 2007 až 2010 nepredpokladá v priebehu tri a pol roka dokončenie úplného prepojenia Bratislavy s Košicami po diaľnici D1 cez Žilinu. Ako vyplýva z navrhovaného plánu, ktorý vypracovalo Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií SR a medzitým už prešiel pripomienkovým konaním, motoristi by mohli začať jazdiť medzi Bratislavou a Košicami po D-jednotke súvisle najskôr až v roku 2013. Až v rokoch 2012 a 2013 by malo byť totiž podľa programu odovzdaných do užívania ešte desať úsekov na D1 v dĺžke 108,31 kilometra. Vláda by mala rokovať o diaľničnom programe najskôr v auguste po skončení letnej dovolenky.

Ministerstvo dopravy a Národná diaľničná spoločnosť (NDS) plánujú v rokoch 2007 až 2010 odovzdať do užívania na hlavnej domácej diaľnici len päť úsekov v dĺžke 68,57 kilometra. Premiér Robert Fico pri bilancovaní prvého roku jeho vlády pred týždňom vyhlásil, že vláda prijme v najbližšom období viaceré opatrenia, aby diaľničné prepojenie medzi Bratislavou a Košicami severnou trasou bolo dokončené v roku 2010.

"Po roku 2010 bude kompletne zabezpečená príprava stavieb na trase D1 po Košice," konštatuje v závere navrhovaný diaľničný program. Podľa neho v roku 2009 by mali byť odovzdané do užívania na D1 úseky Važec - Mengusovce v dĺžke 12,2 kilometra, Mengusovce - Jánovce 25,8 kilometra a Svinia - Prešov západ 8 kilometrov. V roku 2010 majú byť sprevádzkované obe časti 9,67-kilometrového úseku Sverepec - Vrtižer. Koncom júna tohto roku už odovzdali motoristom aj druhý profil úseku D1 Vrtižer - Hričovské Podhradie v dĺžke 12,9 kilometra. Na budúci rok by mala pribudnúť navyše druhá časť I. etapy privádzača na D1 Poprad - Kežmarok v dĺžke jeden kilometer.

V rokoch 2007 až 2010 by sa pritom malo začať na D1 s výstavbou 14 úsekov v dĺžke 141,64 kilometra, ako aj privádzačov Poprad - Kežmarok a Spišská Nová Ves - Levoča v dĺžke 7,79 kilometra. O tri roky by sa mala začať aj stavba druhého profilu na úseku Behárovce - tunel Branisko. V roku 2012 majú byť odovzdané na D1 do užívania úseky Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka v dĺžke 11,32 kilometra, Lietavská Lúčka - Višňové 5,4 kilometra a Višňové - Dubná Skala 8,11 kilometra. A v roku 2013 by mali ešte pribudnúť úseky Dubná Skala - Turany 16,45 kilometra, Hubová - Ivachnová 15,25 kilometra, Jánovce - Jablonov 18,5 kilometra, Jablonov - Studenec 5,2 kilometra, Studenec - Behárovce 3,45 kilometra, Fričovce - Svinia 10,93 kilometra a Budimír - Bidovce 13,7 kilometra.

© 2007, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Hovoriaci prekladač reči do vrecka Langie - až 52 jazykov!
  2. Najužitočnejšia appka
  3. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách
  4. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej
  5. V O2 to s dátami poriadne prehnali
  6. Zužitkovaním biologického odpadu šetríme prírodu aj náklady
  7. Vozidlá Kia ekologickej budúcnosti
  8. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  9. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu
  10. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur
  1. Stavebná fakulta hostila medzinárodnú konferenciu CSASC
  2. Cestárske kariérne dni 2018 na SvF
  3. Najužitočnejšia appka
  4. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách
  5. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej
  6. Otvorenie akademického roka 2018/2019 na EU v Bratislave
  7. V O2 to s dátami poriadne prehnali
  8. Zužitkovaním biologického odpadu šetríme prírodu aj náklady
  9. Vozidlá Kia ekologickej budúcnosti
  10. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  1. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 28 853
  2. Najužitočnejšia appka 14 148
  3. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 12 739
  4. V O2 to s dátami poriadne prehnali 8 928
  5. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 7 347
  6. Čerstvosť je o správnom skladovaní. Reportáž zo skladu Kauflandu 7 072
  7. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 6 489
  8. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 4 812
  9. Osem dovolenkových destinácii, kde leto ešte nekončí 3 333
  10. Zmenky a dlhopisy s fixným výnosom 5 – 6,6 % p.a. 2 639

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Trápenie Roberta Fica, alebo ako získať čo najviac

Na kandidáta Smeru netrpezlivo čaká aj Andrej Danko.

SVET

Za zostrelenie lietadla viní Rusko Izrael. Čo bude ďalej

Prinášame scenáre vývoja v Sýrii.

Neprehliadnite tiež

Seat Ibiza FR je posledné malé auto so silným štvorvalcom (test)

Najmenší Seat na našom trhu ponúka slušný výkon v celom spektre otáčok.

Vízia auta budúcnosti od BMW sa volá iNEXT

Nemecká automobilka vkladá do projektu veľké nádeje.