SME

Ropa pre skupinu MOL aj cez ropovod Adria

V sobotu (14. júla) nadránom dorazil do chorvátskeho prístavu Omišalj prvý ropný tanker s dodávkou ropy pre Skupinu MOL a následne zahájil plnenie 80 tisíc ton ropy do ropovodu Adria. Mesačné dodávky ropy v objeme 1-2 tankerov umožnia ďalšiu

optimalizáciu rafinérskej výroby Skupiny MOL a jej štruktúry v rafinérii Százhalombatta, čo otvára nové trhové príležitosti aj pre Slovnaft. Skupina MOL tak reaguje na významné zmeny v dopyte po rafinérskych výrobkoch - na rastúci dopyt po motorovej nafte a klesajúcu spotrebu benzínu a vykurovacích olejov. Efektívnosť rafinérie Slovnaft je už v súčasnosti na vysokej úrovni.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Cez ropovod Adria bude Skupina MOL dovážať ropu s nižším obsahom síry, ktorá bude z technologického hľadiska dobre dopĺňať ruskú ropu. To umožní zvýšenie výroby produktov s vysokou pridanou hodnotou, hlavne nafty, v rámci Skupiny MOL.

SkryťVypnúť reklamu

V takmer 500 km dlhom ropovode Adria sa v súčasnosti nachádza cca. 170 tisíc ton ropy pochádzajúcej predovšetkým z Ruska. Aby ropa z oblasti Stredozemného mora mohla doraziť do rafinérie Skupiny MOL v Százhalombatte je potrebné ropovod naplniť surovinou v objeme takmer 2 tankerov.

Skupina MOL plánuje v nasledujúcom pol roku dovážať cez ropovod Adria ropu v objeme 1-2 tankerov mesačne, presný harmonogram bude pritom závisieť od trhových možností a výsledkov plánovanej optimalizácie", povedal pri príležitosti zahájenia plnenia ropovodu Adria z prvého tankera Ferenc Horváth, viceprezident Skupiny MOL pre Rafinériu a marketing.

Ropovod Adria bol vybudovaný v rokoch 1976-1979. Cieľom výstavby bolo dodávať do rafinérií bývalej Juhoslávie, Československa a Maďarska ropu inej kvality akú mala ruská (Russian Export Blend). Po vybudovaní sa však dodávky nezahájili.

SkryťVypnúť reklamu

Morský prístav Omišalj disponuje dvomi plniacimi stanicami a je schopný prijímať aj tankery kategórie VLCC (Very Large Crout Cargo, nad 150 tisíc ton), nakoľko hĺbka vody v zátoke dosahuje až 35 metrov. Nominálna kapacita pobrežných skladovacích kapacít dosahuje 760 tisíc m3 ropy a 60 tisíc m3 ropných produktov. Na konci 80-tych rokov bol terminál spojený s rafinériou v Rijeke.

Autor: Slovnaft

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké
  2. S týmto smartfónom ti frajer na dovolenke urobí dokonalé fotky
  3. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live
  4. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom
  5. Motorkári: Prečo si uzatvoriť havarijné poistenie motocykla?
  6. Taxík lacnejší ako MHD? Podľa šéfa HOPINu to nedáva zmysel
  7. Odborník na reštaurovanie: Lacné úpravy ničia kamenné pamiatky
  8. EURO U21 2025: S kým, kde a kedy hráme zápasy?
  1. TIPOS spustil novú kampaň
  2. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom
  3. S týmto smartfónom ti frajer na dovolenke urobí dokonalé fotky
  4. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live
  5. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké
  6. Motorkári: Prečo si uzatvoriť havarijné poistenie motocykla?
  7. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave
  8. Ku kybernetickej bezpečnosti prispejú aj dobrovoľné hlásenia
  1. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol 11 258
  2. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 9 214
  3. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave 6 723
  4. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 6 469
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 865
  6. Z ruky do úst: Viete, koľko rodín nemá žiadnu finančnú rezervu? 3 244
  7. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone 3 138
  8. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live 3 095
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Dávid Polák: Všetko, čo ste nechceli vedieť o Gaze
  2. Rudolf Brídzik: Načo mi je perie ?
  3. Věra Tepličková: Utečú, zamrznú alebo zaútočia?
  4. Jozef Sitko: Domovina hnevu a mamonu?
  5. Ján Košč: Zisky namiesto miezd? Odborníci budú diskutovať o skutočných príčinách inflácie
  6. Ivan Čáni: Súdruh Blaha sa v Bruseli na rozdiel od Moskvy asi neskutočne zle cíti. Držia ho tam ale tie „smradľavé“ bruselské prachy.
  7. Jan Pražák: Senior sokolík
  8. Vladimír Čuchran: Kde sa berie agresivita u niektorých mladých, u študentov na školách?
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 110 510
  2. Dušan Koniar: Pokojne sa vzdám trinásteho dôchodku, ak 35 938
  3. Ivan Čáni: Ak rozbijem okno na Súmračnej, budem pre súdruha Blahu tiež „hrdý Slovák a hrdina“? 16 045
  4. Ivan Čáni: Blaha a mladý Kaliňák rýpu do Volkswagenu. 13 014
  5. Post Bellum SK: „Nech mi netvrdia, že prebudujú svet, tí, čo rozvrátili všetko, čo sa dalo,“ nestihol zaspievať Ivan Hoffman 10 166
  6. Michaela Witters: Učiteľka postrkala škôlkarov rad radom do hlbokého bazéna a zažili traumu z topenia. 9 741
  7. Věra Tepličková: Kňazi pri pôrode? 9 033
  8. Elena Antalová: Pani riaditeľka STVR, to Vy? 8 897
  1. Věra Tepličková: Utečú, zamrznú alebo zaútočia?
  2. Marcel Rebro: Taxík do zóny smrti
  3. Radko Mačuha: Alojz Hlina má niečo čo Fico nikdy nebude mať.
  4. Post Bellum SK: „Nech mi netvrdia, že prebudujú svet, tí, čo rozvrátili všetko, čo sa dalo,“ nestihol zaspievať Ivan Hoffman
  5. Radko Mačuha: Slovenská "Hospoda na Mýtince".
  6. Marian Nanias: Áno, jadrové palivo nie sú fazuľky….
  7. Věra Tepličková: Kňazi pri pôrode?
  8. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
SkryťZatvoriť reklamu