SME

Ropa pre skupinu MOL aj cez ropovod Adria

V sobotu (14. júla) nadránom dorazil do chorvátskeho prístavu Omišalj prvý ropný tanker s dodávkou ropy pre Skupinu MOL a následne zahájil plnenie 80 tisíc ton ropy do ropovodu Adria. Mesačné dodávky ropy v objeme 1-2 tankerov umožnia ďalšiu

optimalizáciu rafinérskej výroby Skupiny MOL a jej štruktúry v rafinérii Százhalombatta, čo otvára nové trhové príležitosti aj pre Slovnaft. Skupina MOL tak reaguje na významné zmeny v dopyte po rafinérskych výrobkoch - na rastúci dopyt po motorovej nafte a klesajúcu spotrebu benzínu a vykurovacích olejov. Efektívnosť rafinérie Slovnaft je už v súčasnosti na vysokej úrovni.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Cez ropovod Adria bude Skupina MOL dovážať ropu s nižším obsahom síry, ktorá bude z technologického hľadiska dobre dopĺňať ruskú ropu. To umožní zvýšenie výroby produktov s vysokou pridanou hodnotou, hlavne nafty, v rámci Skupiny MOL.

SkryťVypnúť reklamu

V takmer 500 km dlhom ropovode Adria sa v súčasnosti nachádza cca. 170 tisíc ton ropy pochádzajúcej predovšetkým z Ruska. Aby ropa z oblasti Stredozemného mora mohla doraziť do rafinérie Skupiny MOL v Százhalombatte je potrebné ropovod naplniť surovinou v objeme takmer 2 tankerov.

Skupina MOL plánuje v nasledujúcom pol roku dovážať cez ropovod Adria ropu v objeme 1-2 tankerov mesačne, presný harmonogram bude pritom závisieť od trhových možností a výsledkov plánovanej optimalizácie", povedal pri príležitosti zahájenia plnenia ropovodu Adria z prvého tankera Ferenc Horváth, viceprezident Skupiny MOL pre Rafinériu a marketing.

Ropovod Adria bol vybudovaný v rokoch 1976-1979. Cieľom výstavby bolo dodávať do rafinérií bývalej Juhoslávie, Československa a Maďarska ropu inej kvality akú mala ruská (Russian Export Blend). Po vybudovaní sa však dodávky nezahájili.

SkryťVypnúť reklamu

Morský prístav Omišalj disponuje dvomi plniacimi stanicami a je schopný prijímať aj tankery kategórie VLCC (Very Large Crout Cargo, nad 150 tisíc ton), nakoľko hĺbka vody v zátoke dosahuje až 35 metrov. Nominálna kapacita pobrežných skladovacích kapacít dosahuje 760 tisíc m3 ropy a 60 tisíc m3 ropných produktov. Na konci 80-tych rokov bol terminál spojený s rafinériou v Rijeke.

Autor: Slovnaft

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 14 262
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 318
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 872
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 155
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 807
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 548
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 394
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 156
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  2. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  3. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  4. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  5. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  6. Štefan Šturdzík: Kúpele Brusno
  7. Ján Chomík: Medzi vierou a pózou
  8. Martin Sukupčák: Požičiam Tatrabanke, a.s. 3 000€
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 44 101
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 482
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 246
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 780
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 218
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 028
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 438
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 471
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu