SME
Nedeľa, 14. august, 2022 | Meniny má Mojmír

Deň bez áut v Bratislave!

Kampaň Európsky týždeň mobility (v tomto roku sa koná od 16. - 22. septembra 2007 ) od roku 2002 každoročne vyhlasuje Európska komisia (DG Environment). Tohtoročnou nosnou témou kampane je téma „Ulice pre ľudí", ktorej cieľom je dosiahnuť, aby

Kampaň Európsky týždeň mobility (v tomto roku sa koná od 16. - 22. septembra 2007 ) od roku 2002 každoročne vyhlasuje Európska komisia (DG Environment). Tohtoročnou nosnou témou kampane je téma „Ulice pre ľudí", ktorej cieľom je dosiahnuť, aby v uliciach miest vznikalo viac priestoru pre chodcov a cyklistov s využitím verejnej osobnej dopravy namiesto individuálnej automobilovej dopravy. Dôraz sa kladie aj na nevyhnutnosť zlepšiť kvalitu ovzdušia v mestách.

V sobotu 22. septembra 2007 - „Deň bez áut" budú pripravené viaceré podujatia, ktoré upozornia na túto problematiku. Patrí medzi ne uzavretie Starého mosta pre automobilovú dopravu, cyklojazda, jazda korčuliarov, kultúrne vystúpenia v priestore parkoviska na Gondovej ulici pri Starom moste. Bude vytvorený priestor na diskusie občanov s organizátormi a spoluorganizátormi Dňa bez áut. V tento deň bude premávať mestská hromadná doprava zadarmo, čo je príspevok Dopravného podniku Bratislavy k podujatiu.

Spoluorganizátormi sú Dopravný podnik Bratislavy, a.s., Bratislavská integrovaná doprava, BicyBa, mhd.sk. V rámci akcie Deň bez áut budú mať aj poslanci mestského zastupiteľstva možnosť komunikovať a diskutovať s občanmi Bratislavy.

Bratislava sa do tejto kampane prvýkrát zapojila vlani 22. septembra 2006 s akciou: Dnes do mesta bez môjho auta. Spolu s Dopravným podnikom Bratislava, a.s. pripravila akciu - „Odstav svoje auto na parkovisku TESCO Zlaté piesky a choď do centra mesta električkou zadarmo". Cestujúci mali možnosť vyskúšať si výhodu cesty električkou - nielen v súvislosti s časovou úsporou ale aj s odstránením problému hľadania parkoviska.

Rozvoj dopravných systémov na území Bratislavy je navrhovaný v súlade s požiadavkami dobudovať už založené dopravné systémy s cieľom: optimalizovať dopravné vzťahy, humanizovať dopravu v celomestskom centre a minimalizovať negatívne dopady dopravy, zachovať väčšinový podiel hromadnej dopravy v preprave osôb, zachovať nevyhnutné rezervy územia pre cieľové riešenie nosného systému MHD, navrhnúť a chrániť trasy pre nemotoristickú dopravu.

Problémom priamo súvisiacim s dopravou v každom väčšom meste je kvalita dopravného systému a z toho vyplývajúca kvalita života. Zmena spoločenského systému spôsobila podstatné zmeny v prospech individuálnej automobilovej dopravy, zvýšila sa intenzita dopravy, zmiernili sa rozdiely v dopravnej intenzite v priebehu dňa. Preto je rozhodujúcou dopravno-inžinierskou úlohou udržanie rovnováhy medzi narastajúcou požiadavkou dopravy a kapacitou komunikačného systému v kontexte s udržateľným rozvojom mesta. Civilizované spoločnosti považujú za prvoradé minimalizovať priestorové nároky na infraštruktúru v záujme ich estetického začlenenia do prostredia. Z hľadiska dopravy je preto potrebné z dôvodu udržateľného rozvoja a ochrany životného prostredia optimalizovať možnosti využitia jednotlivých dopravných systémov.

Dôležitým faktorom pri voľbe dopravného prostriedku je ponuka bezpečnej dopravnej cesty. Podiel cyklistickej dopravy je nepriamo závislý od veľkosti mesta. Hlavné mesto má záujem na budovaní cyklotrás tak, ako sú zadefinované v územnom pláne. Hlavné mesto SR Bratislava zaradilo budovanie cyklotrás do svojho programu priorít a rozvoja na roky 2004 - 2006. V rámci realizácie priority č. 21 bolo na cyklotrasy vyčlenených 16,2 mil. korún. Cyklistická doprava tvorí 1,6% objemu dopravy na území hlavného mesta SR Bratislavy. V Bratislave je v súčasnosti 92,2 km cyklistických trás, kým v roku 2003 to bolo 32 km hlavných cyklistických trás a 20 km vedľajších.

Bratislavská integrovaná doprava

Na zlepšenie verejnej dopravy v Hlavnom meste SR Bratislave ako aj v celom bratislavskom regióne pripravujú Hlavné mesto SR Bratislava spolu s Bratislavským samosprávnym krajom od marca 2008 projekt Bratislavskej integrovanej dopravy.

Tak ako v každom európskom meste, budú môcť onedlho aj Bratislavčania a návštevníci Bratislavy využívať výhody použitia jedného cestovného lístka pri cestovaní vlakmi, regionálnymi autobusmi a prostriedkami MHD. A to pri vzájomne zladených a skoordinovaných cestovných poriadkoch. Pôjde vlastne o istú obdobu zimných skipassov.

Príprava projektu sa v týchto dňoch dostáva do záverečného štádia, keď dopravcovia zúčastnení na celom procese - Dopravný podnik Bratislava, Slovak Lines a Železničná spoločnosť Slovensko spolu so Železnicami Slovenskej republiky pripravujú základné prevádzkové, technické a organizačné kroky na spustenie I. etapy Bratislavskej integrovanej dopravy - skrátene BID. Konkrétne sa v tomto období spracováva spoločný prepravný poriadok, ktorý stanoví rovnaké prepravné podmienky pre všetkých dopravcov, spoločné a prehľadné označovanie zastávok a jednotlivých liniek. Zároveň sa v tomto období spracováva tzv. plán dopravnej obsluhy regiónu, ktorý stanoví v Bratislave a v celom bratislavskom regióne optimálne rozloženie jednotlivých spojov - vlakov a autobusov v čase a priestore pri ich vzájomnej nadväznosti.

Tento základný dokument, ktorý bude mať podporu aj vo výsledkoch v práve skončenom marketingovo-sociologickom prieskume bude predložený na októbrové zastupiteľstvo hlavného mesta SR Bratislavy a Bratislavského samosprávneho kraja. Následne po schválení optimálneho dopravného riešenia územia , predloží Bratislavská integrovaná doprava, s.r.o. do decembrového zasadnutia obidvoch zastupiteľstiev druhý nemenej dôležitý základný materiál, ktorým bude návrh jednotnej tarify, tarifných podmienok a tarifného usporiadania. Teda cenu, za akú budú môcť občania používať verejnú dopravu v Bratislave a v celom regióne. Po schválení týchto dvoch základných dokumentov - dopravného a tarifného riešenia územia môžeme pristúpiť v mesiaci januári k informačnej kampani, kde chceme dostatočne zrozumiteľnou a priateľskou formou osloviť cestujúcu verejnosť s našou alternatívnou ponukou na využívanie verejnej dopravy.

Bratislavská integrovaná doprava, s.r.o., ako koordinátor celého procesu si od zavedenia projektu BID sľubuje zatraktívnenie verejnej dopravy v porovnaní s enormne rastúcim rozvojom individuálnej automobilovej dopravy. Iba pre porovnanie uvádzame, že v susednom Juhomoravskom kraji, ktorého základné prvky systému aplikujeme aj u nás, sa za tri roky fungovania systému zvýšil počet osôb využívajúcich verejnú dopravu medziročne o 6-12 %. Projekt sa bude postupne rozvíjať v rámci možností, ktoré zo sebou prináša rozvoj informačných systémov a dopravných technológií, ako aj rozvoja nosného koľajového systému verejnej dopravy v Bratislave.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  4. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  5. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  6. Prehľad a automatizácia
  7. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  8. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  4. Trenčín potrebuje nový impulz!
  5. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  6. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  7. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  8. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 19 528
  2. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 15 437
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 13 186
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 728
  5. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 3 959
  6. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 2 715
  7. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 2 524
  8. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné 2 315
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Dráčik je lídrom v slovenskom biznise v hračkami.

E-shop Dušana Víglaského sa zviditeľňuje príspevkami na úrovni konšpirácií.


9. aug

Na stránke sa detský návštevník dostane aj k článkom ako "Elektronický koncentrák".


8. aug
Proroctvo je veda o tom, ako sa mýliť v predpovediach o budúcnosti. Budúcnosť je vždy prekvapením, takže uvidíme. Každopádne, ja to mám s proroctvami veľmi zlé, hovorí Salman Rushdie.

Kritike čelia bezpečnostné opatrenia podujatia, kde na spisovateľa zaútočili.


3 h
Ruskí vojaci počas invázie na Ukrajinu.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 4 ďalší 12 h

Blogy SME

  1. Peter Remeň: Vodná nádrž Čierny Váh (horná)
  2. Jaroslav Polaček: Zo schátranej telocvične sme vytvorili moderné centrum úpolových športov
  3. Štefan Vidlár: Volebňí SaS
  4. Peter Lacina: Pozemský raj na Podšípe
  5. Martin Urmanič: Sulík ako zlý muž koalície
  6. Štefan Vidlár: TA3: V POLITIKE
  7. Martin Morháč: Prečo ideme v digitalizácii opačným smerom ako ostatní?
  8. Věra Tepličková: Lacný Jožko a iné rozprávky (stručný výcuc z tlačovky)
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 79 979
  2. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 14 744
  3. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 881
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 6 527
  5. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 792
  6. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 5 275
  7. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 4 510
  8. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 3 283
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu