2 sekundy a jazda bude bezpečnejšia!

Ako dodržať bezpečnú vzdialenosť? Keď vozidlo idúce pred Vami minie nejaký pevný bod, ktorý si určite (napr. strom, dopravná značka a pod.), tak potom k tomuto bodu by ste nemali prísť autom skôr ako uplynú 2 sekundy. Prečo je dôležitá bezpečná

Ako dodržať bezpečnú vzdialenosť?

Keď vozidlo idúce pred Vami minie nejaký pevný bod, ktorý si určite (napr. strom, dopravná značka a pod.), tak potom k tomuto bodu by ste nemali prísť autom skôr ako uplynú 2 sekundy.

Prečo je dôležitá bezpečná vzdialenosť?

Keď vozidlo pred Vami začne s brzdením, vy nedokážete brzdiť v rovnakom časovom okamihu, ale s určitým oneskorením. Toto oneskorenie je spôsobené vašou tzv. reakčnou dobou ( t.j. doba keď spozorujete podnet k brzdeniu a prehodíte nohu z plynového pedálu na brzdový pedál). Doba reakcie je pri dobrej kondícii vodiča približne 1 sekunda, ale v praxi je to často dlhšia doba - je to spôsobené zníženou pozornosťou vodiča ako napr. monotónna jazda po diaľnici, únava, telefonovanie, rozhovor so spolucestujúcim a pod. Pritom len za 2 sekundy pri jazde 130 km/h prejdete vzdialenosť 72 metrov, čo zodpovedá dĺžke približne osemnástich áut.

Prečo minimálne dve sekundy?

Ide o rozšírené náučné pravidlo, ktoré sa v zahraničí už dosť dlho používa. Všeobecne ste povinný dodržiavať takú vzdialenosť, na ktorej v danej situácii dokážete bezpečne zabrzdiť. Veľmi záleží na stave cesty, na aktuálnom počasí a samozrejme v neposlednom rade aj na stave vašeho motorového vozidla a vašej pozornosti.
Napr. v susednom Rakúsku vám policajti odmerajú, či pri rýchlosti nad 90 km/h dodržujete minimálny odstup 50m, alebo či na križovatke zastavíte tak, aby ste videli výfuk auta ktoré stojí pred Vami.

Dodržujte aj vy bezpečnú vzdialenosť, aby ste nedopadli ako vodiči vo fotogalérii !!!

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  2. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  10. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 9 000
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 5 810
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 3 111
  4. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 2 494
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 2 307
  6. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 1 202
  7. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 1 118
  8. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 1 031
  9. Ako na refinancovanie hypotéky 1 003
  10. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 992

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Smer opäť prevalcuje župy a opozícia je v pohode

V jednom sa Josif Vissarionovič Džugašvili nemýlil: kádre rozhodujú o všetkom.

SVET

Český komentátor pre SME: Naša demokracia Babiša prežije

Babiš nerozumie demokracii, tvrdí Jindřich Šidlo.

Neprehliadnite tiež

Prešli sme sa pohrebiskom klasických áut uprostred švédskej prírody

Vraky sú dnes spomienkou na majiteľa aj domovom lesných zvierat.

Nové Audi A7 Sportback dostane ku všetkým motorom hybrid

Predaj odštartuje so šesťvalcovým motorom 3,0 TFSI.

Takmer tretina nových áut nemá rezervné koleso

Pri defekte sa musia vodiči spoliehať na lepiacu sadu.