SME

Predaj automobilov na slovenskom trhu!

Za deväť mesiacov tohto roka sa na Slovensku zaregistrovalo 59 303 nových osobných a malých úžitkových áut do 3,5 tony. Medziročne to predstavuje nárast o 5,28 %. V septembri sa z toho zaregistrovalo celkovo 5 725 automobilov, čo znamená v porovnaní

Za deväť mesiacov tohto roka sa na Slovensku zaregistrovalo 59 303 nových osobných a malých úžitkových áut do 3,5 tony. Medziročne to predstavuje nárast o 5,28 %. V septembri sa z toho zaregistrovalo celkovo 5 725 automobilov, čo znamená v porovnaní s rovnakým obdobím vlaňajška pokles o 1,47 %. Informovala o tom Mária Nováková zo Združenia automobilového priemyslu (ZAP) SR.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V období od januára do konca septembra tohto roka mala na slovenskom automobilovom trhu najväčší podiel značka Škoda s trhovým podielom 21,99 %, druhú priečku najpredávanejších áut v SR obsadili vozidlá značky Peugeot so 7,39-percentným podielom na trhu. Treťou najžiadanejšou značkou bol Citroën s trhovým podielom 7,28 %. Štvrté miesto patrí automobilom značky Volkswagen so 7,19 %, a piate Suzuki s 5,58-percentným podielom na trhu. Ďalej nasledovali automobily Renault s 5,50-percentným podielom, Kia s podielom 5,01 %, Ford dosiahla podiel 4,92 %, Opel 4,47 %, Hyundai 4,28 %, Fiat 3,65 % a tucet najúspešnejších uzatvára 12. Mercedes-Benz s podielom na trhu 3,45 %.

SkryťVypnúť reklamu

V kategórii nákladných automobilov hmotnosti od 3,5 do 12 ton sa v tom istom období zaregistrovalo 851 vozidiel, čo je medziročne viac o 43,75 %. Najžiadanejšou značkou bolo opäť Iveco s podielom na trhu 38,19 %, o druhé miesto sa delia s rovnakým podielom 14,45 % Renault Trucks a Misubishi Fuso a tretie miesto patrí vozidlám značky Mercedes-Benz s 10,69-percentým podielom. Počet registrácií nových nákladných automobilov hmotnosti nad 12 ton zaznamenal medziročný nárast o 26,23 %, keď sa do konca septembra 2007 zaregistrovalo 3 205 vozidiel uvedenej kategórie. Prvé miesto v tejto kategórii naďalej patrí značke Mercedes-Benz, ktorá dosiahla podiel 18,03 %, druhé miesto obsadila Scania s podielom 17,50 % a tretie Volvo s 16,38-percentým podielom.

SkryťVypnúť reklamu

V sledovanom období zaregistrovali tiež 189 nových autobusov, čo je o 54,68 % menej ako počas rovnakého obdobia minulého roku. Vedie značka Irisbus, ktorá má 52,38-percentný podiel, nasleduje SOR s 24,34 % a ďalšie miesto patrí autobusom značky Renault s podielom 6,35 % na všetkých registráciách v danej kategórii.

© 2007, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  2. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  3. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  6. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  8. Na Marka oharka do jarka
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 43 123
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 892
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 430
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 141
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 7 877
  6. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 4 826
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 750
  8. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 693
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  2. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  3. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  4. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  5. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  6. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  7. Anna Miľanová: Rozmáha sa nám tu štátny vandalizmus... Vždy je možné byť dobrý, myslím si...
  8. Vladimír Krátky: Šimečka dláždi Matovičovi cestu do parlamentu .
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 101 646
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 476
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 79 063
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 801
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 061
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 700
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 035
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 744
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
SkryťZatvoriť reklamu