SME
Pondelok, 8. august, 2022 | Meniny má Oskar

Program biopalív Daimleru a VW

Ročnú spotrebu až 15-tisíc automobilov pokryje 18 miliónov litrov syntetického biopaliva druhej generácie BTL (biomass to liquid), ktoré má počnúc rokom 2008 každoročne vyprodukovať závod na túto čistú pohonnú látku bez obsahu síry a aromatických

uhľovodíkov. Ďalší plánovaný nemecký závod počíta s ročnou kapacitou 250 miliónov litrov BTL. Vyplýva to z dohody, ktorú v októbri uzatvorili spoločnosti Daimler a Volkswagen ako spolumajitelia firmy Choren Industries z nemeckého Freibergu, ktorá produkciu BTL zabezpečuje.

V roku 2020 by malo ekologické palivo BTL už vyrábať desať až pätnásť závodov. To umožní znížiť záťaž ovzdušia o tri milióny ton škodlivého CO2. Ďalšou výhodou BTL je, že sa získava splynovaním biomasy z rôznych biogénnych surovín a zvyškových látok. Nekonkuruje tak priemyslu zameranému na produkciu potravín a krmív.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

"Syntetické biopalivo BTL druhej generácie je pre nás najsľubnejšou voľbou spomedzi obnoviteľných palív určených pre súčasné spaľovacie motory a zároveň najdôležitejším stavebným prvkom našej ekologickej stratégie. BTL testujeme v každodennej prevádzke našich vozidiel už od roku 2003, pričom sa nám podarilo potvrdiť výhody paliva počas prevádzky v našich dieselových motoroch. Rozsiahle uvedenie BTL má potenciál výrazne znížiť celkovú produkciu CO2 v individuálnej a nákladnej doprave. Podporujeme preto vývoj a propagáciu BTL palív ako jeden z krokov na ceste k udržateľnej mobilite."

Komentoval tento výsledok päťročných spoločných ekologických aktivít oboch koncernov produkujúcich automobily profesor Herbert Kohler, predstaviteľ spoločnosti Daimler, ktorá za prvý polrok 2007dosiahla s 271 486 zamestnancami obrat 47,2 miliardy eur.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  2. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  3. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  4. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  5. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila
  1. Dopyt v Bratislave mierne klesol, ceny však stále rástli
  2. Šéf PLANEO: Budúcnosť obchodu je v službách
  3. Čo robiť, aby dieťa neskončilo v nemocnici s črevnou virózou?
  4. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  5. Goralské folklórne slávnosti po prvýkrát priamo v horách
  6. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  7. Ktoré regionálne projekty podporí Nadácia COOP Jednota?
  8. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  1. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 9 888
  2. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 7 322
  3. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 6 793
  4. Pozrite si, kedy hrá futbalové zápasy vaše mesto či dedina 6 331
  5. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 5 582
  6. Kde u nás kúpite domácke potraviny 2 784
  7. Dobrá správa pre pacientov s cukrovkou 2 496
  8. Držanie peňazí na bežnom účte robí Slovákov chudobnejšími 1 977
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Phaeton druhej generácie a koncept Porsche Cayenne Convertible.

Do výroby sa nedostali, skončia v múzeu.


4 h
Seat Leon

Pri drahších modeloch majú Slováci slabosť na SUV.


5. aug
Nissan Qashqai a Škoda Karoq

Karoq je stále dobrým autom, Qashqai sa vrátil vo veľkom štýle.


5. aug
Kia EV6 GT

Maximálna rýchlosť je až 260 km/h.


4. aug

Blogy SME

  1. Věra Tepličková: Sestry v akcii alebo Keď už blázinec, tak ako u nás v školstve
  2. Petronela Čellárová: Vitajte v mojom svete
  3. Rastislav Puchala: Bábuška a čierny kocúr
  4. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu
  5. Michaela Jónová: Zatiaľ beží čas
  6. Liga za duševné zdravie SR, n.o.: Ako sa zo smútku, depresie a úzkosti stal online trend
  7. Štefan Vidlár: Politický hnus a zvratky
  8. Erik Kriššák: O diskrétnosti istej dámy
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 106 055
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 26 864
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 10 734
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 7 732
  5. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 7 380
  6. Vladimir Skala: Padá bankový sektor v Číne? 4 199
  7. Post Bellum SK: Hromady mŕtvych a nočné mory o Varšavskom povstaní 4 174
  8. Ján Valchár: Ako Rusko na kozmonautov nemalo, ale flotilu lietadlových lodí budovať chcelo 3 188
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  2. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  3. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  6. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  8. Jiří Ščobák: Prinesú nám inovácie v bankovníctve niečo dobré? Nie sú základné poplatky v slovenských bankách prehnané?
SkryťZatvoriť reklamu