SME
Nedeľa, 27. november, 2022 | Meniny má Milan

Automobilový priemysel v SR

Výrobný proces v automobilovom priemysle Slovensko podľa prezidenta Združenia automobilového priemyslu SR (ZAP SR) Jozefa Uhríka zvládlo na špičkovej svetovej úrovni, no to bol iba prvý krok. "Teraz musíme dosiahnuť, aby sa z automobilových

výrobných závodov na Slovensku stali výrobno-výskumno-vývojové organizácie," povedal ďalej v rozhovore pre agentúru SITA. Dodal, že "je to síce ťažká, no strategická úloha". Prezident ZAP SR sa totiž domnieva, že ak ju Slovensko splní, investori nebudú mať dôvod z neho odchádzať. "Budú viazaní kvalifikáciou a rovnakými podmienkami kvality, ako vo vyspelých západoeurópskych krajinách a v tom bude naša konkurencieschopnosť," skonštatoval Uhrík.

V tejto súvislosti poukázal na jeden z najvážnejších problémov súčasného automobilového priemyslu na Slovensku, za ktorý považuje nedostatok kvalifikovaných pracovných síl. Podľa prezidenta ZAP SR ide o problém všetkých vyspelých ekonomík, avšak v tých krajinách, kde je dynamika vývoja taká výrazná ako na Slovensku, sa prejavuje výraznejšie. "So zabezpečením prevádzky na najbližšie roky nebudú problémy, je v silách jednotlivých závodov túto situáciu zvládnuť," poznamenal Uhrík, no v zapätí upozornil, že "z dlhodobého hľadiska musia byť prijaté určité opatrenia, a to predovšetkým v súvislosti s odborným vzdelávaním".

Na budúci rok preto ZAP SR spolu s napríklad Zväzom priemyslu či Zväzom stavebných podnikateľov a Ministerstvom školstva SR začnú pracovať na novom zákone o odbornom vzdelávaní, ktorý by vychádzal z analýzy súčasného stavu na Slovensku a zabezpečil by, aby kvalifikačná štruktúra slovenského obyvateľstva zodpovedala potrebám zásadne zmenenej štruktúry priemyslu a služieb. Uhrík poukázal hlavne na problém stredoškolského odborného vzdelávania, ktorý je podľa neho minimálne taký dôležitý, ako problematika vysokoškolského vzdelávania. "Veľkým nebezpečenstvom je predovšetkým to, že Slovensko produkuje nekvalifikovaných ľudí s maturitným vysvedčením," skonštatoval prezident ZAP SR. Uhrík zároveň spomenul, že na konci roku 2007 by podľa ZAP SR malo v automobilovom priemysle na Slovensku pracovať 76 až 78 tis. ľudí, čo je približne o 12 tis. viac ako v roku 2006.

© 2007, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  2. Pre úsmevy všetkých detí: Mikuláš prinesie prekvapenia aj online
  3. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to?
  4. Vedeli ste, čo všetko kryje poistenie nehnuteľnosti?
  5. Blíži sa najväčšia investičná konferencia roku 2022
  6. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám
  7. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME
  8. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie
  1. Tesco pokračuje v raste, otvára dve nové predajne
  2. Adios, smetiaky! Tento domáci kompostér mení odpad na substrát
  3. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste
  4. Štátne rezervy uvedú nový systém pomoci v krízových situáciách
  5. 7 prekvapení, ktoré prináša bývanie v Helenkách
  6. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  7. eTabletka - 6 dôvodov pre nákup liekov z pohodlia domova
  8. Wüstenrot predstavuje novinku v poistení majetku W dobrom domov
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 24 121
  2. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 6 719
  3. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 5 244
  4. Vo Zvolene otvorili prvé zelené obchodné centrum na Slovensku 3 337
  5. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 3 023
  6. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME 2 592
  7. Plavky namiesto bielych plášťov. To sú doktori budúcnosti 2 516
  8. Platíte za poistenie, ktoré naozaj potrebujete? 2 022
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Renault Austral

Lákať chce výbavou aj ovládaním Google.


25. nov
MG ZS

Zamrzieť môže spotreba aj infotainment.


25. nov
Fiat Tipo

Litrový trojvalec prekonáva staršiu atmosféru v každom ohľade.


23. nov
Pozreli sme si trojicu inzerovaných jazdených elektromobilov.

Z nízkeho počtu najazdených kilometrov sa netreba tešiť.


22. nov

Blogy SME

  1. Elena Antalová: Krava je super, hoci nejde o mlieko
  2. Anton Kaiser: Posledná jesenná túra
  3. Ingrid Tkáčiková: Tiež som PN, minister Matovič. Žalúdok sa mi neobracia ani tak z covidu, ktorý mám, ale z ľudí, ktorí v kuse rozvracajú spoločnosť
  4. Helena Michlíková: Počuť vzduch
  5. Irena Šimuneková: Bralce
  6. Anna Miľanová: Život pod hladinou i hlbinách vôd Zeme... 2022
  7. Miroslav Pollák: Komplexný prístup pri zamestnávaní
  8. Ľubica Hlinková: ČO SA BABE CHCELO, TO SA BABE PRISNILO !
  1. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 14 006
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 6 493
  3. Ján Valchár: Ukrajinci zmasakrovali ruských vojakov - no a čo? 5 388
  4. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 4 819
  5. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 3 568
  6. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 3 345
  7. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 301
  8. Jana Melišová: V závoji hmly 3 078
  1. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  6. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  7. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929
SkryťZatvoriť reklamu