SME
Streda, 28. október, 2020 | Meniny má DobromilaKrížovkyKrížovky

Automobilový priemysel v SR

Výrobný proces v automobilovom priemysle Slovensko podľa prezidenta Združenia automobilového priemyslu SR (ZAP SR) Jozefa Uhríka zvládlo na špičkovej svetovej úrovni, no to bol iba prvý krok. "Teraz musíme dosiahnuť, aby sa z automobilových

výrobných závodov na Slovensku stali výrobno-výskumno-vývojové organizácie," povedal ďalej v rozhovore pre agentúru SITA. Dodal, že "je to síce ťažká, no strategická úloha". Prezident ZAP SR sa totiž domnieva, že ak ju Slovensko splní, investori nebudú mať dôvod z neho odchádzať. "Budú viazaní kvalifikáciou a rovnakými podmienkami kvality, ako vo vyspelých západoeurópskych krajinách a v tom bude naša konkurencieschopnosť," skonštatoval Uhrík.

V tejto súvislosti poukázal na jeden z najvážnejších problémov súčasného automobilového priemyslu na Slovensku, za ktorý považuje nedostatok kvalifikovaných pracovných síl. Podľa prezidenta ZAP SR ide o problém všetkých vyspelých ekonomík, avšak v tých krajinách, kde je dynamika vývoja taká výrazná ako na Slovensku, sa prejavuje výraznejšie. "So zabezpečením prevádzky na najbližšie roky nebudú problémy, je v silách jednotlivých závodov túto situáciu zvládnuť," poznamenal Uhrík, no v zapätí upozornil, že "z dlhodobého hľadiska musia byť prijaté určité opatrenia, a to predovšetkým v súvislosti s odborným vzdelávaním".

Na budúci rok preto ZAP SR spolu s napríklad Zväzom priemyslu či Zväzom stavebných podnikateľov a Ministerstvom školstva SR začnú pracovať na novom zákone o odbornom vzdelávaní, ktorý by vychádzal z analýzy súčasného stavu na Slovensku a zabezpečil by, aby kvalifikačná štruktúra slovenského obyvateľstva zodpovedala potrebám zásadne zmenenej štruktúry priemyslu a služieb. Uhrík poukázal hlavne na problém stredoškolského odborného vzdelávania, ktorý je podľa neho minimálne taký dôležitý, ako problematika vysokoškolského vzdelávania. "Veľkým nebezpečenstvom je predovšetkým to, že Slovensko produkuje nekvalifikovaných ľudí s maturitným vysvedčením," skonštatoval prezident ZAP SR. Uhrík zároveň spomenul, že na konci roku 2007 by podľa ZAP SR malo v automobilovom priemysle na Slovensku pracovať 76 až 78 tis. ľudí, čo je približne o 12 tis. viac ako v roku 2006.

© 2007, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  4. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  5. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  6. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  1. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  2. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  3. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  4. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  5. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  6. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 32 245
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 469
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 20 718
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 971
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 893
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 641
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 826
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 740
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 603
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 8 934
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Testovanie nielen môže bolieť, ale možno sa pri čakaní naň nakaziť. Ilustračná fotografia.
Dobré ráno

Dobré ráno: Monika Jankovská sa chce dohodnúť s políciou

Štátna tajomníčka zrejme chce spolupracovať.

Podcast Dobré Ráno.
Stĺpček Zuzany Kepplovej

Vždy sa dá počítať s vypätím všetkých síl

Krajčí počas testovania videl "silného ducha slovenského národa".

Minister obrany Jaroslav Naď (OĽaNO) počas návštevy odberného miesta. v obci Nižná v okrese Tvrdošín.
Minister obrany Jaroslav Naď.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.