PMU potvrdil pokutu pre Slovnaft

Rada Protimonopolného úrad SR (PMÚ) potvrdila pokutu vo výške 300 mil. Sk spoločnosti Slovnaft, a.s. za zneužitie dominantného postavenia. Ako ďalej uviedol PMÚ, Slovnaft zneužíval dominantné postavenie svojou diskriminačnou rabatovou politikou voči

odberateľom. Podľa zistení úradu spoločnosť pri individuálnom dojednávaní konečných cien stanovovala ceny pre odberateľov tak, že jednotliví odberatelia neboli informovaní, a to ani na požiadanie, o kritériách, ktoré Slovnaft zohľadňoval pri poskytovaní zliav a prirážok. Výsledkom takéhoto správania boli podľa PMÚ objektívne nezdôvodniteľné - diskriminačné rozdiely v dojednaných cenách pre jednotlivých odberateľov. Predmetným správaním dominantnej spoločnosti dochádzalo k diskriminácií odberateľov benzínu a nafty, čo ich podľa úradu mohlo znevýhodniť v hospodárskej súťaži. Rozhodnutie úradu nadobudlo právoplatnosť 27. decembra 2007 a nie je možné sa voči nemu odvolať.

Ako ďalej informoval PMÚ, rafinérska spoločnosť uplatňovala na trhu veľkoobchodu s automobilovými benzínmi v čase od. 1. januára 2005 do 31. decembra 2005 rozdielne zľavy zo základnej veľkoobchodnej cenníkovej ceny automobilových benzínov pre podnikateľov OMV Slovensko, s.r.o. a SHELL Slovakia, s.r.o. Spoločnosti SHELL účtoval Slovnaft za jednotku odobratého benzínu vyššiu cenu ako podnikateľovi OMV, aj keď od neho odoberal väčší objem automobilového benzínu. Uvedená diskriminácia podnikateľa SHELL na trhu veľkoobchodu s benzínmi vytvorila podľa úradu podmienky pre znevýhodnenie tohto podnikateľa aj na trhu maloobchodu, nakoľko vyššiu cenu za nakúpený tovar musel premietnuť, buď do zníženia svojej marže, alebo do zvýšenia ceny benzínov pre konečných spotrebiteľov. Spoločnosť Slovnaft v čase od 1. januára 2005 uplatňovala podľa PMÚ na trhu veľkoobchodu s motorovou naftou pri porovnateľnom plnení rozdielne prirážky a zľavy zo základnej veľkoobchodnej cenníkovej ceny motorovej nafty voči jednotlivým odberateľom, a to bez existencie objektívnych dôvodov.

V reakcii na uvedené rozhodnutie PMÚ, spoločnosť Slovnaft uviedla, že nesúhlasí s rozhodnutím Rady PMÚ a v zákonnej lehote podá proti nemu žalobu na Krajský súd. Slovnaft už pred rokom pri pôvodnom rozhodnutí PMÚ avizoval, že s rozhodnutím úradu nesúhlasí. "Spoločnosť nesúhlasí s tvrdením PMÚ, že svojou rabatovou politikou diskriminovala v roku 2005 spoločnosť Shell Slovakia, s.r.o. Slovnaft vybudoval kvôli spoločnosti Shell dodatočné aditivačné zariadenie, ktoré slúžilo iba k aditivácii benzínu pre túto spoločnosť. Vybudovaním tohto zariadenia vznikli Slovnaftu náklady, ktoré boli z pochopiteľných dôvodov premietnuté do nižšieho rabatu pre Shell. Z tohto dôvodu mohla mať spoločnosť OMV Slovensko, s. r.o. nárok na vyššiu zľavu zo základnej ceny a to o 8,5 halierov na liter v porovnaní so spoločnosťou Shell," informovala spoločnosť.

Slovnaft zároveň zastáva názor, že jeho rabatová politika je v súlade s trhovými princípmi a nesúhlasí s tvrdením úradu, že svojou rabatovou politikou mohol znevýhodňovať niektorých zákazníkov. Slovnaft, naopak, zastáva názor, že práve rozhodnutie PMÚ neprispieva k posilneniu konkurencie. Slovnaft je na druhej strane rád, že aj PMÚ svojim rozhodnutím z decembra 2006 potvrdil primeranosť cien Slovnaftu. Spoločnosť už dlhodobo upozorňuje na skutočnosť, že vývoj cien palív v SR kopíruje vývoj na medzinárodných trhoch s ropou a ropnými produktmi a že čisté ceny palív (bez daní) na Slovensku patria dlhodobo medzi najnižšie v rámci EÚ, pričom ako dodáva, aj podľa najnovšej štatistiky Eurostatu sú čisté ceny benzínu i nafty v SR najnižšie v regióne V4 plus Rakúsko. Rafinéria Slovnaft pôsobí na Slovensku v rámci maďarskej skupiny MOL, ktorá v nej drží 98,4 % akcií.

© 2008, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 10 497
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 422
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 252
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 113
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 866
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 642
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 641
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 233
  9. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 991
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 866

Hlavné správy zo Sme.sk

SPIŠ KORZÁR

Deň, ktorý navždy zmenil Vysoké Tatry. Takto to vyzeralo pred trinástimi rokmi

Víchrica zničila 19. novembra 2004 až 12-tisíc hektárov lesa.

ŠPORT

Kaddáfí zachránil nemecký klub. Niečo za to však chcel

Nemecký hokejový tím zachránil diktátor.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.