vynechali sme len citácie o tom, kde konkrétne pisateľ tankuje a prečo:
"Ide o to ze Slovák je chamtivý a za rok chce byť milionár. Každý narieka, že ceny za PHM sú vysoké a ja súhlasím. Ale poukazuje sa len na Slovnaft a dane pre štát. Mne sú tŕňom v oku aj prevádzkari.
Áno, uznávam, nám sa tu v Bratislave žije ľahšie z toho pohľadu, že je tu konkurencia a môžeme si vybrať, kam pôjdeme natankovať. Ale sú regióny, kde to také "easy" nie je a musia brať, čo je.
A teraz k veci v stručnosti: porovnám dve čerpacie stanice, rovnakej značky, v rovnakom regióne, vzdialené od seba vzdušnou čiarou možno nejakých 1000 - 1500 metrov: Shell - Dvojkrížna ul. a Shell - Popradská ul. Prvá zmienená dokáže predávať 95Natural niekedy aj o korunu lacnejšie. Ten rozdiel sa pohybuje, samozrejme, ale ide o princíp. Keby to boli rozdielne značky, poviem, že ide o aditíva, prísady, atď., ale tu mi z toho jasne vyplýva, že jeden chce byť bohatší, ako ten druhý. Kedy niekto poukáže na marže prevádzkarov? Sú také obrovské rozdiely! Keby som porovnal pumpu s najlacnejším a pumpu s najdrahším benzínom od rovnakej znacky v rámci celého Slovenska, výsledok by bol zaujímavý a nikto mi nenahovorí, že aj ten s najnižšou cenou nemá maržu a tým pádom aj zisky. Ja osobne volím tú lacnejšiu pumpu, mám možnosť si vybrať, ale sú kúty na Slovensku, kde konkurencia nie je.
Teraz nejde o kvalitu, pretože väčšina čerpacích staníc berie benzín aj tak od Slovnaftu - vid. kauzu 300mil. pokuty pre Slovnaft (Shell - OMV)."
Aj podľa nášho názoru, nedostatočná konkurencia je hlavnou príčinou rozdielov v cenách PHM v rôznych kútoch Slovenska. Podľa záznamov o cenách PHM na portáli Natankuj.sk sa napríklad pri benzíne 95 natural rozdiel v cenách najlacnejšej a najdrahšej pumpy pohybuje na úrovni 3.90 Sk/liter. Netreba však zabúdať na to, aký podiel na celkovej cene má marža určená prevádzkarom ČS.
Ak by sme za výrobné náklady spolu s transportom považovali cenu benzínu na Rotterdamskej burze (cca 800 dolárov za tonu = 13.60 Sk/liter pri kurze 23 Sk za dolár), tak pri najlacnejšej pumpe na Slovensku (36.50 Sk/liter) tvorí marža 1.4% z celkovej ceny PHM, pri najdrahšej (40.40 Sk/liter) je to 9%. Stále sú to však nízke sumy v porovnaní s daňovým zaťažením - pri najlacnejšej pumpe tvoria dane 61.5% z celej ceny benzínu, pri najdrahšej 57.4%.
Rozdiel medzi najdrahšou a najlacnejšou pumpou pri natankovaní plnej nádrže (napríklad 45 litrov) je 175.5 Sk, čo pri častejšom tankovaní môže znamenať veľa. Stále je to však nič oproti daniam, ktoré sa, podľa výšky celkovej ceny benzínu 95 natural, pohybujú aktuálne od 21.90 Sk/liter po 22.70 Sk/liter.