Fórum v Davose znižuje emisie z PHM

Svetové ekonomické fórum v Davose ukazuje v praxi jednu z ciest, ako možno významne znížiť lokálne emisie spôsobené automobilovou dopravou. Poprední predstavitelia z oblasti politiky, ekonomiky a neziskových organizácií sa počas konania fóra od 23.

do 27. januára 2008 budú prepravovať v automobiloch Audi A8 TDI poháňaných palivom GTL od spoločnosti Shell. Audi a Shell tak spoločne dokazujú, ako môže kombinácia jedinečného syntetického paliva dieselového typu a najmodernejšej dieselovej technológie významne prispieť k znižovaniu emisií z výfuku motora. Počas podujatia poskytne Shell 100% GTL palivo pre 81 automobilov Audi TDI. GTL Palivo bude uskladnené na čerpacích staniciach Shell na „Davos Platz" v Davose a v Glatt Centre v Zürichu.

GTL palivo (Gas to Liquids) sa syntetizuje zo zemného plynu. Je bezfarebné, obsahuje takmer nulové percento síry a aromatických látok, umožňuje významné zníženie emisií oxidov dusíka (NOx), ako aj iných lokálnych emisií. "GTL palivo vyrábame na základe inovatívnej technológie, ktorú sme v rámci nášho úsilia o získanie čistejšieho paliva vyvíjali posledných 30 rokov. Táto technológia vytvára možnosti pre ďalší vývoj palív s nízkym obsahom uhlíka, napríklad formou skvapalňovania biomasy (Biomass to Liquids). GTL palivá sú cenovo efektívne, môžu pomôcť vládam a mestám pri diverzifikácii energetických zdrojov, znižovaní lokálnych emisií a rovnako aj pri napĺňaní cieľa udržateľnej mobility," uviedol Jeroen van der Veer, výkonný riaditeľ Royal Dutch Shell plc a zároveň jeden z prednášajúcich na Svetovom ekonomickom fóre v Davose.

S prihliadnutím na skutočnosť, že viac ako 50% svetovej populácie žije v mestách, práve emisie z výfuku motora sa stávajú najväčšou výzvou v oblasti zlepšovania kvality ovzdušia. Používanie syntetických palív už významne prispelo k zlepšeniu kvality ovzdušia v takom veľkomeste akým je napríklad Šanghaj a má okamžitý pozitívny dopad na úroveň emisií pri využívaní v dopravných prostriedkoch verejnej dopravy.

Spoločnosť Shell vyrába GTL palivo vo svojom závode v Bintulu v Malajzii. Na základe svojich viac ako desaťročných skúseností v tejto oblasti stavia Shell v spolupráci so spoločnosťou Qatar Oil nový závod v Katare s dennou produkciou 140 000 barelov, čo predstavuje desaťnásobok súčasnej produkcie továrne v Malajzii.


GTL technológia umožňuje premenu zemného plynu na rôzne čisté produkty s ďalšou možnosťou využitia v oblastí palív (v oblasti cestnej, lodnej aj leteckej dopravy), alebo pri výrobe chemikálií a mazív. GTL produkty sú takmer čisté parafinické uhľovodíky s výbornými spaľovacími vlastnosťami, ktoré horia čistým, miernym a kontrolovaným plameňom.

V oblasti dopravy ide o bezfarebné, čisté palivo s takmer nulovým obsahom síry a aromatických látok a vysokým cetánovým číslom. Cetánové číslo vyjadruje kvalitu spaľovania paliva v motore - podobne ako oktánové číslo pri benzíne - čím je cetánové číslo vyššie, tým dlhší čas je potrebný pre kompresné zapálenie zmesi. Cetánové číslo GTL paliva je 75-80, čo je oveľa vyššia hodnota ako interval 48-56, typický pre bežné dieselové palivá.

Toto palivo na báze zemného plynu umožňuje vysokú flexibilitu. Môže byť využité ako čistý produkt alebo v zmesi s bežným dieselovým palivom. Keďže sa vyrába zo zemného plynu, zároveň umožňuje diverzifikáciu dodávok dopravných palív a tým zníženie závislosti na ropných produktoch.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  4. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  5. Splnený sen
  6. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur
  7. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou
  8. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne
  9. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman
  10. Zaparkujte tak, aby ste s vaším vozidlom odišli vy, a nie iný
  1. 60 rokov európskej integrácie: úspechy a výzvy
  2. Návšteva zo Southwestern University of Finance and Economics
  3. Medzinárodná letná škola EDGE 2017
  4. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  5. Ako na refinancovanie hypotéky
  6. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  7. Splnený sen
  8. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou
  9. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne
  10. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  1. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 10 654
  2. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 5 745
  3. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 3 709
  4. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 2 794
  5. 3 slovenské projekty, ktoré sa nestratia ani vo svete 2 431
  6. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie 2 429
  7. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 2 343
  8. Zaparkujte tak, aby ste s vaším vozidlom odišli vy, a nie iný 1 798
  9. Koniec štátnym príspevkom pre mladých 1 577
  10. Splnený sen 1 426

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Bývalá opatrovateľka: Bol to prázdny život, nedalo sa to vydržať

Agentúry zneužívajú vodičov aj opatrovateľky, tvrdí bývalá opatrovateľka v Rakúsku Angelika Horňáková.

Neprehliadnite tiež

Volkswagenu to so Sciroccom opäť nevyšlo. Výroba končí bez nástupcu

Ukončenie výroby je súčasťou plánu vypustiť z výroby stratové modely.

Tesla prepúšťa pracovníkov, výroba Modelu 3 zaostáva za prognózou

Z linky Modelu S tento týždeň odišlo 400 až 700 zamestnancov.

Pre opravu Špitálskej uzatvárajú križovatku s Mickiewiczovou

Uzávierka sa dotkne liniek 207, 208, N53 a N70.

Ako správne používať hmlovky? Zapínať ich môžete, ale nemusíte

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkcie, treba nad nimi premýšľať osobitne