Slovenskí zákazníci skupiny AAA AUTO nakupujú autá podobne ako obyvatelia Česka. Autom snov je väčšinou strieborná Škoda Fabia v cene okolo 150 tisíc Sk, s benzínovým motorom a vekom okolo štyroch až piatich rokov.
Preferencie slovenských zákazníkov sú veľmi podobné tým českým. Najpredávanejším vozidlom roka 2007 v skupine AAA AUTO bola Škoda Fabia nasledovaná Feliciou a Octaviou opäť z produkcie mladoboleslavskej automobilky. Na štvrtú priečku sa dostal Ford Escort nasledovaný Opelom Astra a Fordom Focus.
"Zaujímavé sú iste aj štatistiky vypovedajúce o preferencii farieb," povedal viceprezident skupiny AAA AUTO Matyáš Kořínek a dodal: „Slováci dávajú prednosť vozidlám strieborným. Týmto odtieňom je nalakované každé piate vozidlo, ktoré si zákazníci z našich pobočiek odvážajú. V tesnom závese sa v pomyselnom rebríčku obľúbenosti farieb umiestila červená, ktorú si vybralo viac ako 18 % zákazníkov."
Podstatne menší záujem v porovnaní s Českou republikou je na Slovensku o dieselové motory. Pre tento variant pohonu sa v minulom roku rozhodlo len asi 19 % Slovákov, v Čechách to pritom bolo zhruba 31 % všetkých zákazníkov.
Zaujímavý je aj pohľad do štatistík veku predaných vozidiel. Pre vozidlo do troch rokov veku sa totiž rozhodlo len 12 zákazníkov zo 100, najobľúbenejšia je veková kategória vozidiel medzi štyrmi až piatimi rokmi. Do peňaženky tak Slováci siahnu obvykle pre 150 tisíc slovenských korún, ktoré do nákupu auta investujú. Polovica obchodov je potom financovaná prostredníctvom spotrebiteľského úveru.
Autor: AAA auto