SME

V Nemecku už s emisnou nálepkou!

Ako sme už na motoristickom portáli Natankuj.sk avizovali, dostali sme potvrdenie od nášho parntera SATC, že sa od 1.1.2008 začali uplatňovať nové pravidlá ochrany životného prostredia. Ide o postupné zavádzanie zákazu vjazdu vozidiel so zvýšenými

Ako sme už na motoristickom portáli Natankuj.sk avizovali, dostali sme potvrdenie od nášho parntera SATC, že sa od 1.1.2008 začali uplatňovať nové pravidlá ochrany životného prostredia. Ide o postupné zavádzanie zákazu vjazdu vozidiel so zvýšenými emisiami mikroprachu do väčších miest v Nemecku. Všetky vozidlá (teda aj osobné a nákladné vozidlá registrované na Slovensku musia mať pre vjazd do vyznačených zón emisnú nálepku, ktorá musí byť nalepená na prednom skle vozidla. Vjazd do zóny bez nálepky znamená hrozbu pokuty vo výške 40 €!

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Ako je z priloženej tabuľky zrejmé, táto povinnosť už platí pre Berlín, Hannover (pre cudzincov až od 1.1.2009) a Kolín.

Termíny zavádzania zón ochrany pre emisiami

01.01.2008 Berlin, Hannover, Köln
01.03.2008 Ilsfeld, Leonberg, Ludwigsburg, Mannheim, Schwäbisch-Gmünd, Stuttgart, Tübingen
01.07.2008 Bochum
01.10.2008 München
V priebehu roka 2008 Augsburg, Dortmund, Düsseldorf, Essen, Frankfurt/Main, Gera, Mühlacker, Pforzheim, Regensburg, Reutlingen
01.01.2009 Nürnberg, Herrenberg
01.01.2010 Freiburg (Breisgau)
V priebehu roka 2010
Ešte nestanovený dátum Braunschweig, Darmstadt, Dresden, Heidelberg, Karlsruhe, Leipzig, Magdeburg, Neu-Ulm, Pleidelsheim, Ulm

Výnimku tvoria len motocykle, trojkolky, poľnohospodárske stroje, policajné a hasičské autá a autá rýchlej zdravotníckej pomoci. Legislatívne sa tieto opatrenia opierajú o usmernenia EÚ
spred siedmich rokov, orientovaných ne zlepšenie kvality ovzdušia. Spolková vláda Nemecka sa v máji 2006 uzniesla na označovaní vozidiel s nízkymi emisiami s platnosťou od 1. marca 2007.

Vozidlá sa budú označovať emisnou nálepkou, pričom sa farebne odlíši stupeň znečisťovania nasledovne:

Osobné vozidlá Nákladné vozidlá
kategória diesel diesel
EURO 4 zelená r.v. od 1.1.2006 r.v. od 1.10.2006
EURO 3 žltá r.v. 1.1.2001 - 31.12.2005 r.v. 1.10.2001 - 30.9.2006
EURO 2 červená r.v.1.1.1997 - 31.12.2000 r.v. 1.10.1996 - 30.9.2001
EURO 1 bez* r.v. pred 1.1.1997 r.v. pred 1.10.1996
benzín
EURO 1 a viac zelená r.v. od 1.1.1993
bez* r.v. pred 1.1.1993

bez*) znamená nemožnosť získania emisnej nálepky


Údaje o tom, ako možno získať uvedenú emisnú nálepku, ako aj o jej cene máme zatiaľ rôzne (ADAC uvádza cenu 5 - 10 €, iné zdroje až 35 €). Natankuj.sk v spolupráci s našimi partnermi sa bude tejto téme intenzívne venovať.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: Natankuj.sk / Prezídium PZ SR / SATC

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 78 744
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 399
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 112
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 444
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 6 974
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 222
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 205
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 289
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Rudolfa Vallová: Prečo nám dnešok pripomína čas II. svetovej vojny?
  2. Vladimír Bojničan: Prečo je “Desatoro” morálne neakceptovateľné v modernej spoločnosti
  3. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  4. Ján Škerko: Prečo vláda nezvládla slintačku a krívačku? Lebo sama je ňou postihnutá
  5. Teodor Dlužanský: Vážení zamestnanci okrem verejného sektora – štát ďakuje!
  6. Juraj Tušš: Intelektuáli, blogeri, na slovíčko prosím – Zmysluplné využitie umelej inteligencie "ChatGPT" v dnešnej dobe.
  7. Matúš Radusovsky: Ohrozenia včiel a ako im môžeme pomôcť
  8. Štefan Šturdzík: Čurillovci.
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 629
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 561
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 51 466
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 203
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 350
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 956
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 666
  8. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 9 925
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  4. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Tupou Ceruzou: Businessman
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
SkryťZatvoriť reklamu