Tretina motoristov jazdí menej pre zdražovanie

V januárom omnibusovom prieskume spoločnosti GfK Slovakia sa až 35 percent motoristov priznalo, že pre zdražovanie pohonných hmôt obmedzuje jazdenie na svojom motorovom vozidle. Týka sa to rovnako mužov ako aj žien, pričom menej jazdia najmä ľudia

starší ako 50 rokov a obyvatelia Prešovského kraja.

V súvislosti s rastúcimi cenami pohonných hmôt sa väčšina opýtaných motoristov snaží ušetriť najmä tak, že viac kontroluje svoju spotrebu a výdavky súvisiace s jazdením. Asi 14 percent opýtaných motoristov necháva auto v garáži a využíva viac verejnú hromadnú dopravu. Tento spôsob šetrenia sa týka o niečo viac starších vodičov a obyvateľov Prešovského kraja. Ďalšou formou šetrenia je pre takmer 12 percent motoristov tankovanie v tých regiónoch, kde sú pohonné hmoty lacnejšie a zhruba 3 percentá opýtaných sa snaží ušetriť tankovaním v zahraničí.

Asi 43 percent slovenských motoristov najčastejšie tankuje raz za týždeň a 33 percent opýtaných ide doplniť palivo raz za dva týždne. Tých, čo tankujú raz za mesiac je zhruba 15 percent. Príležitostných vodičov je na našich cestách asi 3,4 percenta.

Čo sa týka výdavkov slovenských motoristov na benzín a iné pohonné hmoty, tak najčastejšie míňajú vodiči v priemere od 1000 do 2000 korún mesačne (40 percent). Tých, ktorí mesačne dopĺňajú palivo za 1000 korún za mesiac, je 34 percent. Vyššie výdavky - od 2000 do 5000 korún má 23 percent opýtaných. Viac ako 5000 mesačne zaplatí za benzín len asi 2 percentá motoristov.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  2. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  10. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 11 611
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 6 341
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 2 922
  4. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 2 282
  5. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 1 843
  6. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 1 698
  7. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 1 117
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 970
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu 882
  10. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 730

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Historické fiaská aj rekordné úspechy. Česko má po voľbách víťazov i porazených

V novom českom parlamente zasadne deväť strán. Nie všetky sú so svojim výsledkom spokojné.

KOMENTÁRE

Balada o zrade, alebo bez Babiša to nepôjde

Andrej Babiš vyhral v premiérskom referende.

SVET

Politológ: České voľby? Fenomenálny úspech populizmu

Babiš vyhral, lebo kauzy prezentoval ako snahu o zničenie, tvrdí Miloš Gregor.

KOMENTÁRE

Česko púšťa k moci populistu s autokratickými tendenciami

Krajina, ktorá už raz autokraciu porazila, jej znovu otvára cestu.

Neprehliadnite tiež

Prešli sme sa pohrebiskom klasických áut uprostred švédskej prírody

Vraky sú dnes spomienkou na majiteľa aj domovom lesných zvierat.

Nové Audi A7 Sportback dostane ku všetkým motorom hybrid

Predaj odštartuje so šesťvalcovým motorom 3,0 TFSI.

Takmer tretina nových áut nemá rezervné koleso

Pri defekte sa musia vodiči spoliehať na lepiacu sadu.