SME
Nedeľa, 25. október, 2020 | Meniny má AurelKrížovkyKrížovky

Prvá lítiovo-iónova batéria v sériovom aute

Spoločnosť Daimler AG dosiahla rozhodujúci prelom v technológii batérií. Ako prvému výrobcovi na celom svete sa podarilo spoločnosti zo Stuttgartu prispôsobiť lítiovo-iónovú techniku, ktorá sa doposiaľ využívala prevažne v spotrebnej elektronike,

náročným požiadavkám automobilovej branže. Nový zdroj energie sa bude sériovo používať od budúceho roka vo vozidle S 400 BlueHYBRID. Celkovo má Daimler 25 patentov, ktoré umožnili prelom pri tejto dôležitej technológii.

Dr. Thomas Weber, člen predstavenstva Daimler AG, zodpovedný za výskum v koncerne a vývoj Mercedes Benz Cars povedal: "Tým máme v rukách perspektívnu kľúčovú technológiu, ktorá je rozhodujúca pre úspešnú budúcnosť automobilového priemyslu. Je to zásluha nášho intenzívneho výskumu v tejto oblasti od roku 1992."

Rozhodujúcou pre úspech inžinierov je predovšetkým integrácia lítiovo-iónovej batérie do klimatizačného obehu vozidla, ktorú vyvinul Daimler. Tým pracuje tento zdroj energie vždy pri optimálnych systémových teplotách 15 až 35 stupňov Celzia a môže dosiahnuť životnosť, ktorá je pre prevádzku v osobnom motorovom vozidle dlhá, s maximálnou výkonnosťou.

Výhody novo vyvinutej lítiovo-iónovej batérie spočívajú v prvom rade v extrémne kompaktných rozmeroch v kombinácii s výrazne vyššou výkonnosťou v porovnaní s bežnými niklovo-kovovými hybridnými batériami. Výkonová hustota celej batérie dosahuje 1900 W/ltr. Okrem toho sa vyznačuje vysokou účinnosťou nabíjania, dlhou životnosťou a vysokou spoľahlivosťou aj pri veľmi nízkych teplotách. Jej vysoký bezpečnostný štandard dosahuje úroveň dnešných autobatérií.

Lítiovo-iónové batérie sa optimálne hodia na použitie v hybridných vozidlách a prispievajú k znižovaniu spotreby pohonných látok a tým aj emisií CO2. Súbežne s tým skúmajú inžinieri Daimler, do akej miery sa táto technológia dá využiť aj pre ďalšie koncepty vozidiel ako napríklad elektrovozidlá a vozidlá s palivovými článkami.

S 400 BlueHYBRID - najúspornejšia luxusná limuzína na svete
Spotreba benzínu S 400 BlueHYBRID predstavuje v novom európskom jazdnom cykle iba 7,9 litrov na 100 kilometrov. Z toho vyplýva emisia CO2, ktorá je pre túto triedu vozidiel a výkonu veľmi nízka, a to 190 gramov na kilometer a robí z vozidla S 400 BlueHYBRID najúspornejšiu luxusnú limuzínu na svete nezávisle od toho, či konkurencia príde s pohonom na benzín, naftu alebo s hybridným pohonom.

Napriek tomu ponúka S 400 BlueHYBRID suverénne jazdné vvýkony: maximálny výkon kombinovaný s hybridným modulom dosahuje 220 kW/299 k a príslušný krútiaci moment predstavuje 375 Nm. S 400 BlueHYBRID zrýchľuje za 7,3 sekundy z nuly na 100 km/h a dosahuje elektronicky obmedzenú maximálnu rýchlosť 250 km/h.

Ďalší potenciál ponúka kombinácia najčistejšej dieselovej technológie BlueTEC s hybridným modulom. Používa sa napr. vo vozidle S 300 BlueTEC HYBRID.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  2. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  3. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  4. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  5. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  6. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  8. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  9. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  10. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  1. Kvalitné sporenie si dokážete vybaviť z pohodlia domova
  2. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  3. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  4. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  5. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  7. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  8. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  9. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  10. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 20 307
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 18 203
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 13 448
  4. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 13 312
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 624
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 186
  7. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 495
  8. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 10 294
  9. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 10 271
  10. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 148
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Občania boli veľmi zodpovední, hodnotí Naď. Spokojný je aj Matovič (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 43 843. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 165 obetí.

Minister obrany Jaroslav Naď.
Komentár Tomáša Prokopčáka

Prevrat na STU

Na Slovenskej technickej univerzite sa pokúsia odvolať rektora.

Tomáš Prokopčák.
Zdravotníci v nemocnici v Kyjove.
S prvou republikou sa nám spája doba elegancie, prosperity a pohody. Nie vždy to bola pravda.

Neprehliadnite tiež

Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.
Volkswagen ID.3 1st

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.