Prvá lítiovo-iónova batéria v sériovom aute

Spoločnosť Daimler AG dosiahla rozhodujúci prelom v technológii batérií. Ako prvému výrobcovi na celom svete sa podarilo spoločnosti zo Stuttgartu prispôsobiť lítiovo-iónovú techniku, ktorá sa doposiaľ využívala prevažne v spotrebnej elektronike,

náročným požiadavkám automobilovej branže. Nový zdroj energie sa bude sériovo používať od budúceho roka vo vozidle S 400 BlueHYBRID. Celkovo má Daimler 25 patentov, ktoré umožnili prelom pri tejto dôležitej technológii.

Dr. Thomas Weber, člen predstavenstva Daimler AG, zodpovedný za výskum v koncerne a vývoj Mercedes Benz Cars povedal: "Tým máme v rukách perspektívnu kľúčovú technológiu, ktorá je rozhodujúca pre úspešnú budúcnosť automobilového priemyslu. Je to zásluha nášho intenzívneho výskumu v tejto oblasti od roku 1992."

Rozhodujúcou pre úspech inžinierov je predovšetkým integrácia lítiovo-iónovej batérie do klimatizačného obehu vozidla, ktorú vyvinul Daimler. Tým pracuje tento zdroj energie vždy pri optimálnych systémových teplotách 15 až 35 stupňov Celzia a môže dosiahnuť životnosť, ktorá je pre prevádzku v osobnom motorovom vozidle dlhá, s maximálnou výkonnosťou.

Výhody novo vyvinutej lítiovo-iónovej batérie spočívajú v prvom rade v extrémne kompaktných rozmeroch v kombinácii s výrazne vyššou výkonnosťou v porovnaní s bežnými niklovo-kovovými hybridnými batériami. Výkonová hustota celej batérie dosahuje 1900 W/ltr. Okrem toho sa vyznačuje vysokou účinnosťou nabíjania, dlhou životnosťou a vysokou spoľahlivosťou aj pri veľmi nízkych teplotách. Jej vysoký bezpečnostný štandard dosahuje úroveň dnešných autobatérií.

Lítiovo-iónové batérie sa optimálne hodia na použitie v hybridných vozidlách a prispievajú k znižovaniu spotreby pohonných látok a tým aj emisií CO2. Súbežne s tým skúmajú inžinieri Daimler, do akej miery sa táto technológia dá využiť aj pre ďalšie koncepty vozidiel ako napríklad elektrovozidlá a vozidlá s palivovými článkami.

S 400 BlueHYBRID - najúspornejšia luxusná limuzína na svete
Spotreba benzínu S 400 BlueHYBRID predstavuje v novom európskom jazdnom cykle iba 7,9 litrov na 100 kilometrov. Z toho vyplýva emisia CO2, ktorá je pre túto triedu vozidiel a výkonu veľmi nízka, a to 190 gramov na kilometer a robí z vozidla S 400 BlueHYBRID najúspornejšiu luxusnú limuzínu na svete nezávisle od toho, či konkurencia príde s pohonom na benzín, naftu alebo s hybridným pohonom.

Napriek tomu ponúka S 400 BlueHYBRID suverénne jazdné vvýkony: maximálny výkon kombinovaný s hybridným modulom dosahuje 220 kW/299 k a príslušný krútiaci moment predstavuje 375 Nm. S 400 BlueHYBRID zrýchľuje za 7,3 sekundy z nuly na 100 km/h a dosahuje elektronicky obmedzenú maximálnu rýchlosť 250 km/h.

Ďalší potenciál ponúka kombinácia najčistejšej dieselovej technológie BlueTEC s hybridným modulom. Používa sa napr. vo vozidle S 300 BlueTEC HYBRID.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  2. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  3. Záujem o Jarabinky rastie, lákajú na zaujímavé prvenstvo
  4. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  5. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy
  6. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  7. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  8. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  9. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  10. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  1. Záujem o Jarabinky rastie, lákajú na zaujímavé prvenstvo
  2. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy
  3. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  4. Brieždenie pod lomenicou
  5. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  6. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  7. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  8. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  9. Zlatý mok čapujú najlepšie v Prešove. Šarišským Majstrom výčapu
  10. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 17 790
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 13 245
  3. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov 10 577
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov? 7 373
  5. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 5 544
  6. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska! 4 967
  7. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 4 373
  8. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste 3 909
  9. Najužitočnejšia appka 2 900
  10. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy 2 845

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Je Rybanič whistleblower? Odborníci sa nezhodli

Rybanič chce názor Súdneho dvora Európskej únie.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Kam chodíte, aj keď hovoríte opak

Ako sa ázijské bistrá zmenili za posledných dvadsať rokov.

Komentár Zuzany Kepplovej

Na Dankovom diplome vlastne nezáleží

Bol by to prezident, v ktorom by nejeden našinec spoznal vlastný príbeh.

PRIMÁR

Šesť rád, ktoré vás môžu ochrániť pred chrípkou

Pripravte sa na chrípkovú sezónu.

Neprehliadnite tiež

Peugeot rozšíri ponuku o hybridné modely, dostanú aj pohon všetkých kolies

Najprv vznikne plug-in hybrid z Peugeotu 3008 a 508.

Test: Zabudnite na A8, Q8 je nová vlajková loď Audi

Je najlepšie preto, že je najnovšie.