náročným požiadavkám automobilovej branže. Nový zdroj energie sa bude sériovo používať od budúceho roka vo vozidle S 400 BlueHYBRID. Celkovo má Daimler 25 patentov, ktoré umožnili prelom pri tejto dôležitej technológii.
Dr. Thomas Weber, člen predstavenstva Daimler AG, zodpovedný za výskum v koncerne a vývoj Mercedes Benz Cars povedal: "Tým máme v rukách perspektívnu kľúčovú technológiu, ktorá je rozhodujúca pre úspešnú budúcnosť automobilového priemyslu. Je to zásluha nášho intenzívneho výskumu v tejto oblasti od roku 1992."
Rozhodujúcou pre úspech inžinierov je predovšetkým integrácia lítiovo-iónovej batérie do klimatizačného obehu vozidla, ktorú vyvinul Daimler. Tým pracuje tento zdroj energie vždy pri optimálnych systémových teplotách 15 až 35 stupňov Celzia a môže dosiahnuť životnosť, ktorá je pre prevádzku v osobnom motorovom vozidle dlhá, s maximálnou výkonnosťou.
Výhody novo vyvinutej lítiovo-iónovej batérie spočívajú v prvom rade v extrémne kompaktných rozmeroch v kombinácii s výrazne vyššou výkonnosťou v porovnaní s bežnými niklovo-kovovými hybridnými batériami. Výkonová hustota celej batérie dosahuje 1900 W/ltr. Okrem toho sa vyznačuje vysokou účinnosťou nabíjania, dlhou životnosťou a vysokou spoľahlivosťou aj pri veľmi nízkych teplotách. Jej vysoký bezpečnostný štandard dosahuje úroveň dnešných autobatérií.
Lítiovo-iónové batérie sa optimálne hodia na použitie v hybridných vozidlách a prispievajú k znižovaniu spotreby pohonných látok a tým aj emisií CO2. Súbežne s tým skúmajú inžinieri Daimler, do akej miery sa táto technológia dá využiť aj pre ďalšie koncepty vozidiel ako napríklad elektrovozidlá a vozidlá s palivovými článkami.
S 400 BlueHYBRID - najúspornejšia luxusná limuzína na svete
Spotreba benzínu S 400 BlueHYBRID predstavuje v novom európskom jazdnom cykle iba 7,9 litrov na 100 kilometrov. Z toho vyplýva emisia CO2, ktorá je pre túto triedu vozidiel a výkonu veľmi nízka, a to 190 gramov na kilometer a robí z vozidla S 400 BlueHYBRID najúspornejšiu luxusnú limuzínu na svete nezávisle od toho, či konkurencia príde s pohonom na benzín, naftu alebo s hybridným pohonom.
Napriek tomu ponúka S 400 BlueHYBRID suverénne jazdné vvýkony: maximálny výkon kombinovaný s hybridným modulom dosahuje 220 kW/299 k a príslušný krútiaci moment predstavuje 375 Nm. S 400 BlueHYBRID zrýchľuje za 7,3 sekundy z nuly na 100 km/h a dosahuje elektronicky obmedzenú maximálnu rýchlosť 250 km/h.
Ďalší potenciál ponúka kombinácia najčistejšej dieselovej technológie BlueTEC s hybridným modulom. Používa sa napr. vo vozidle S 300 BlueTEC HYBRID.
Autor: Daimler