Prvá lítiovo-iónova batéria v sériovom aute

Spoločnosť Daimler AG dosiahla rozhodujúci prelom v technológii batérií. Ako prvému výrobcovi na celom svete sa podarilo spoločnosti zo Stuttgartu prispôsobiť lítiovo-iónovú techniku, ktorá sa doposiaľ využívala prevažne v spotrebnej elektronike,

náročným požiadavkám automobilovej branže. Nový zdroj energie sa bude sériovo používať od budúceho roka vo vozidle S 400 BlueHYBRID. Celkovo má Daimler 25 patentov, ktoré umožnili prelom pri tejto dôležitej technológii.

Dr. Thomas Weber, člen predstavenstva Daimler AG, zodpovedný za výskum v koncerne a vývoj Mercedes Benz Cars povedal: "Tým máme v rukách perspektívnu kľúčovú technológiu, ktorá je rozhodujúca pre úspešnú budúcnosť automobilového priemyslu. Je to zásluha nášho intenzívneho výskumu v tejto oblasti od roku 1992."

Rozhodujúcou pre úspech inžinierov je predovšetkým integrácia lítiovo-iónovej batérie do klimatizačného obehu vozidla, ktorú vyvinul Daimler. Tým pracuje tento zdroj energie vždy pri optimálnych systémových teplotách 15 až 35 stupňov Celzia a môže dosiahnuť životnosť, ktorá je pre prevádzku v osobnom motorovom vozidle dlhá, s maximálnou výkonnosťou.

Výhody novo vyvinutej lítiovo-iónovej batérie spočívajú v prvom rade v extrémne kompaktných rozmeroch v kombinácii s výrazne vyššou výkonnosťou v porovnaní s bežnými niklovo-kovovými hybridnými batériami. Výkonová hustota celej batérie dosahuje 1900 W/ltr. Okrem toho sa vyznačuje vysokou účinnosťou nabíjania, dlhou životnosťou a vysokou spoľahlivosťou aj pri veľmi nízkych teplotách. Jej vysoký bezpečnostný štandard dosahuje úroveň dnešných autobatérií.

Lítiovo-iónové batérie sa optimálne hodia na použitie v hybridných vozidlách a prispievajú k znižovaniu spotreby pohonných látok a tým aj emisií CO2. Súbežne s tým skúmajú inžinieri Daimler, do akej miery sa táto technológia dá využiť aj pre ďalšie koncepty vozidiel ako napríklad elektrovozidlá a vozidlá s palivovými článkami.

S 400 BlueHYBRID - najúspornejšia luxusná limuzína na svete
Spotreba benzínu S 400 BlueHYBRID predstavuje v novom európskom jazdnom cykle iba 7,9 litrov na 100 kilometrov. Z toho vyplýva emisia CO2, ktorá je pre túto triedu vozidiel a výkonu veľmi nízka, a to 190 gramov na kilometer a robí z vozidla S 400 BlueHYBRID najúspornejšiu luxusnú limuzínu na svete nezávisle od toho, či konkurencia príde s pohonom na benzín, naftu alebo s hybridným pohonom.

Napriek tomu ponúka S 400 BlueHYBRID suverénne jazdné vvýkony: maximálny výkon kombinovaný s hybridným modulom dosahuje 220 kW/299 k a príslušný krútiaci moment predstavuje 375 Nm. S 400 BlueHYBRID zrýchľuje za 7,3 sekundy z nuly na 100 km/h a dosahuje elektronicky obmedzenú maximálnu rýchlosť 250 km/h.

Ďalší potenciál ponúka kombinácia najčistejšej dieselovej technológie BlueTEC s hybridným modulom. Používa sa napr. vo vozidle S 300 BlueTEC HYBRID.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 24 898
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 019
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 456
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 978
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 526
  6. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 518
  7. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 433
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 363
  9. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 1 348
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 284

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Obec, kde sa nestrácajú eurofondy, stavia wellness centrum

Starosta Raslavíc Marek Rakoš dokázal za dva roky vybudovať 80 pracovných miest pre sociálne slabé skupiny.

DOMOV

Kaliňák prečkáva Plavčana v zahraničí, dosiaľ šlo o jeho hlavu

Minister vnútra je už dlhšie na dovolenke.

SVET

Stala sa nehoda? Treba natáčať

Prácu záchranárov komplikujú ľudia, ktorí sa chcú pochváliť zábermi.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.