SME
Utorok, 28. január, 2020 | Meniny má Alfonz

Prvá lítiovo-iónova batéria v sériovom aute

Spoločnosť Daimler AG dosiahla rozhodujúci prelom v technológii batérií. Ako prvému výrobcovi na celom svete sa podarilo spoločnosti zo Stuttgartu prispôsobiť lítiovo-iónovú techniku, ktorá sa doposiaľ využívala prevažne v spotrebnej elektronike,

náročným požiadavkám automobilovej branže. Nový zdroj energie sa bude sériovo používať od budúceho roka vo vozidle S 400 BlueHYBRID. Celkovo má Daimler 25 patentov, ktoré umožnili prelom pri tejto dôležitej technológii.

Dr. Thomas Weber, člen predstavenstva Daimler AG, zodpovedný za výskum v koncerne a vývoj Mercedes Benz Cars povedal: "Tým máme v rukách perspektívnu kľúčovú technológiu, ktorá je rozhodujúca pre úspešnú budúcnosť automobilového priemyslu. Je to zásluha nášho intenzívneho výskumu v tejto oblasti od roku 1992."

Rozhodujúcou pre úspech inžinierov je predovšetkým integrácia lítiovo-iónovej batérie do klimatizačného obehu vozidla, ktorú vyvinul Daimler. Tým pracuje tento zdroj energie vždy pri optimálnych systémových teplotách 15 až 35 stupňov Celzia a môže dosiahnuť životnosť, ktorá je pre prevádzku v osobnom motorovom vozidle dlhá, s maximálnou výkonnosťou.

Výhody novo vyvinutej lítiovo-iónovej batérie spočívajú v prvom rade v extrémne kompaktných rozmeroch v kombinácii s výrazne vyššou výkonnosťou v porovnaní s bežnými niklovo-kovovými hybridnými batériami. Výkonová hustota celej batérie dosahuje 1900 W/ltr. Okrem toho sa vyznačuje vysokou účinnosťou nabíjania, dlhou životnosťou a vysokou spoľahlivosťou aj pri veľmi nízkych teplotách. Jej vysoký bezpečnostný štandard dosahuje úroveň dnešných autobatérií.

Lítiovo-iónové batérie sa optimálne hodia na použitie v hybridných vozidlách a prispievajú k znižovaniu spotreby pohonných látok a tým aj emisií CO2. Súbežne s tým skúmajú inžinieri Daimler, do akej miery sa táto technológia dá využiť aj pre ďalšie koncepty vozidiel ako napríklad elektrovozidlá a vozidlá s palivovými článkami.

S 400 BlueHYBRID - najúspornejšia luxusná limuzína na svete
Spotreba benzínu S 400 BlueHYBRID predstavuje v novom európskom jazdnom cykle iba 7,9 litrov na 100 kilometrov. Z toho vyplýva emisia CO2, ktorá je pre túto triedu vozidiel a výkonu veľmi nízka, a to 190 gramov na kilometer a robí z vozidla S 400 BlueHYBRID najúspornejšiu luxusnú limuzínu na svete nezávisle od toho, či konkurencia príde s pohonom na benzín, naftu alebo s hybridným pohonom.

Napriek tomu ponúka S 400 BlueHYBRID suverénne jazdné vvýkony: maximálny výkon kombinovaný s hybridným modulom dosahuje 220 kW/299 k a príslušný krútiaci moment predstavuje 375 Nm. S 400 BlueHYBRID zrýchľuje za 7,3 sekundy z nuly na 100 km/h a dosahuje elektronicky obmedzenú maximálnu rýchlosť 250 km/h.

Ďalší potenciál ponúka kombinácia najčistejšej dieselovej technológie BlueTEC s hybridným modulom. Používa sa napr. vo vozidle S 300 BlueTEC HYBRID.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zima v koži atopika: aká je vhodná starostlivosť o pokožku?
  2. Fixný výnos teraz až do 8 % ročne
  3. Dell offers multifaceted careers
  4. It’s not about what a company does, but how it behaves
  5. Zimná dovolenka: Doprajte si slnko a pohodu v Egypte
  6. Stredné školy: Kam a kedy poslať prihlášku?
  7. Fixný výnos teraz až do 8 % ročne
  8. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  9. Na otočku či pár dní. Tieto výlety za hranice zvládnete hocikedy
  10. Ako budeme jesť v roku 2020? Letí výstrednosť aj ekológia
  1. Prečo stále veríme v talizmany?
  2. Zima v koži atopika: aká je vhodná starostlivosť o pokožku?
  3. Fixný výnos teraz až do 8 % ročne
  4. It’s not about what a company does, but how it behaves
  5. Dell offers multifaceted careers
  6. Zimná dovolenka: Doprajte si slnko a pohodu v Egypte
  7. Košičan Erik Ňarjaš vyzve do tanca parlament!
  8. Úrazy v zimnom období sú častou príčinou práceneschopnosti
  9. Natankujete len za 1 euro. OMV otvára novú čerpačku
  10. Stredné školy: Kam a kedy poslať prihlášku?
  1. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny 11 643
  2. First moment Turecko: Deväť hotelov len pre dospelých 11 444
  3. Stredné školy: Kam a kedy poslať prihlášku? 10 951
  4. Zimná dovolenka: Doprajte si slnko a pohodu v Egypte 10 785
  5. Slovenský magazín čítajú v 83 krajinách sveta. Viete, o čom je? 9 691
  6. Fixný výnos teraz až do 8 % ročne 8 833
  7. Takto by ste sa mali správať v horách, radí horský záchranár 8 526
  8. Na otočku či pár dní. Tieto výlety za hranice zvládnete hocikedy 8 374
  9. Obraz, ktorý chceli komunisti do každého bytu, ide na kreditky 7 254
  10. Tipy od sprievodkyne: Magický Marakéš vás očarí svojimi vôňami 7 125

Hlavné správy zo Sme.sk

Pellegrini odmieta prepojenia na SAD Zvolen: Nestarám sa, ako chodia

Zástupcovia župy sa s dopravcom stretnú v stredu.

Predseda vlády Peter Pellegrini.
Podcast Dobré Ráno.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Pri Zvolene sa bojuje o Slovensko

Keď si má Pellegrini vybrať súkromníka alebo verejnosť, neváha.

Peter Tkačenko
Guvernér NBS Peter Kažimír.

Neprehliadnite tiež

BMW M135i posiela svojich rebelských predkov do histórie (test)

Nová koncepcia od základu všetko zmenila.

BMW M135i

Výber malých SUV je čoraz väčší. Aká je aktuálna ponuka?

Najobľúbenejší je stále Renault Captur.

Peugeot 2008

Nové emisné normy vyháňajú Suzuki Jimny z európskeho trhu

Malý teréniak sa môže vrátiť ako dodávka.

Suzuki Jimny
Smart EQ Forfour