sú naopak ľahostajní. Nebol to prvý výskum tohto druhu, ktorý sme so spoločnosťou Oktan zrealizovali (výsledky z roku 2006 si môžete pozrieť na portáli Natankuj.sk tu). Tentoraz však už môžeme porovnávať minulý rok s predminulým.
Do výskumu sa celkovo zapojilo 503 respondentov (oproti 597 v roku 2006), ktorí odpovedali na osem základných otázok. Odpovede boli spracované do podoby, ktorú nájdete na stránke portálu Natankuj.sk. Odklik na túto stránku nájdete v podmenu rubriky Ceny PHM na šedej lište s názvom Prieskum 2008.
Z výskumu sa napríklad dozviete, že cena naďalej zostáva rozhodujúcim faktorom pri výbere čerpacej stanice, jej motivačná pozícia sa však oslabuje. Poloha čerpacej stanice zostáva rovnako dôležitá, ako pred rokom, podobne aj vernostné karty a akcie na čerpacích staniciach. Dôležitejšou sa stala obsluha a servis/umyvárka a taktiež kvalita pohonných hmôt. Možno teda (aspoň na základe získaných výsledkov) hovoriť o určitom posune od ceny ku kvalite.
Zaujímavý je aj nasledovný fakt: Väčšina motoristov by šla tankovať na inú čerpaciu stanicu, keby im tam ponúkli nižšiu cenu, no je ich už výrazne menej ako pri výskume v predošlom roku. Naopak, polepšili si
všetky ostatné faktory. Takže ide o posun od ceny k doplnkovým službám. Vzrástla aj skupina motoristov, ktorí by čerpaciu stanicu nemenili.
Na záver treba dodať, že vzorka respondentov nie je reprezentatívna, čo znamená, zapojení ľudia neboli vyberaní na základe štatisticko-demografických kritérií, ale zapájali sa dobrovoľne.