SME
Nedeľa, 11. apríl, 2021 | Meniny má JúliusKrížovkyKrížovky

Údržba a oprava ciest 1.triedy - navyše 900mil.Sk

Vláda na stredajšom zasadnutí schválila program údržby a opráv ciest prvej triedy do roku 2010. Na financovanie údržby a opráv ciest prvej triedy je v roku 2008 podľa štandardného variantu potrebná 1 mld. Sk, v rokoch 2009 a 2010 po 1,930 mld. Sk.

Východiská štátneho rozpočtu počítajú na tieto účely v tomto roku so sumou 1 mld. Sk a v nasledujúcich dvoch rokoch s prostriedkami v objeme len 1,030 mld. Sk. Minister dopravy Ľubomír Vážny po rokovaní vlády uviedol, že schválená bola prvá verzia financovania uvedeného programu s tým, že rezort dopravy sa bude uchádzať o zvýšenie potrebnej sumy. Zvýšenie finančných prostriedkov o 900 mil. Sk by podľa programu umožnilo zlepšenie stavu ciest uvedenej kategórie na úroveň navrhovaného štandardu. V prípade financovania podľa východísk štátneho rozpočtu na roky 2009 a 2010 bude zabezpečená údržba a opravy týchto ciest len v základnej miere.

"Priemerný vek vozoviek ciest 1. triedy je viac ako 20 rokov. Ak nedôjde k zmene vo financovaní údržby a opráv ciest 1. triedy, do roku 2014 bude v nevyhovujúcom stave až 45 % ciest," upozorňuje rezort dopravy. V dôsledku nedostatočnej úrovni súvislej údržby a opráv ciest 1. triedy pribúdajú úseky, ktoré musia byť rekonštruované, čím niekoľkonásobne vzrastajú nároky na finančné prostriedky.

Podľa východiskového variantu, pokrývajúceho financovanie údržby a opráv ciest 1. triedy iba v základnej miere, na bežnú údržbu ciest uvedenej kategórie by malo v rokoch 2008 až 2010 ísť 676,35 mil. Sk. Vlani bolo na tieto účely určených 583,2 mil. Sk. Financovanie opráv vozoviek sa má podľa tohto variantu v rokoch 2008 až 2010 znížiť z vlaňajších 232,8 mil. Sk na 204,3 mil. Sk. Štandardný variant financovania, počítajúci so zlepšením stavu týchto ciest na úroveň štandardu, predpokladá použiť na bežnú údržbu v tomto roku 676,35 mil. Sk. V ďalších dvoch rokoch by sa však mala suma zvýšiť na 1,070 mld. Sk. Náklady na opravy vozoviek by mali v rokoch 2009 a 2010 tvoriť 668,6 mil. Sk.

Slovenská správa ciest spravuje 3 075 kilometrov ciest. Na základe hlavných prehliadok v roku 2007 v nevyhovujúcom stave je 946 kilometrov, z toho v havarijnom stave 164 kilometrov. V uplynulých štyroch rokoch bolo pritom opravených ročne priemerne 70,3 kilometra. Počet nevyhovujúcich úsekov ciest 1. triedy ročne stúpol zhruba o 81 kilometrov.

© 2007, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest
  2. Pomoc z prírody pri infekcii covid-19
  3. Nové medzinárodné príležitosti vo vzdelávaní 2021 – 2027
  4. Pán Králiček: Aj keď predávate „len“ kávu, musíte inovovať
  5. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko
  6. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie
  7. Novinka, ktorá sa neodmieta: Niké predstavuje Bonus bez limitu
  8. Ako zasiahnu zmeny vo svete pneumatík bežných vodičov?
  9. Úspech predali Američanom. Ako sa zrodil slovenský 3D sen?
  10. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou
  1. Virtuálny Suptech workshop o Blockchain technológiách
  2. Ranný rituál plný zdravia pre celú rodinu
  3. Koľko ovocia by ste mali denne zjesť? Máme odpoveď
  4. Wüstenrot poisťovňa dosiahla čistý zisk 1,8 milióna eur
  5. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest
  6. Skúšanie a monitorovanie technických systémov na FVT
  7. Prekonalo Vaše dieťa COVID-19?
  8. Za 16 rokov pomohli Prešovskému kraju získať milióny eur
  9. Slovník investora 04: Kto môže investovať
  10. Na čo si dať pozor pri zateplení fasády
  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 28 600
  2. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 27 778
  3. Ako zasiahnu zmeny vo svete pneumatík bežných vodičov? 22 760
  4. Úspech predali Američanom. Ako sa zrodil slovenský 3D sen? 20 680
  5. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 13 862
  6. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 13 522
  7. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 12 717
  8. Aj sladkosti môžu byť zdravé. Viete, ako ich spoznáte? 9 003
  9. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest 7 089
  10. Najprv eštebák, potom oligarcha. Aká bola Širokého éra? 6 411
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Eva Petričková na sociálnych sieťach ukazuje, že aj autistické deti vedia byť fantastické.

Deťom chýbajú terapie, rodičom oddych.

9. apr
Vizualizácia projektu Metropolis.

Metropolis zapadol prachom.

14 h
Dnes píše Matúš Ritomský

Dovoľme si hovoriť o konci pandémie

Publicista Matúš Ritomský.

Na prekonanie poslednej fázy pandémie potrebujeme rozumný optimizmus.

8. apr

Ako vidí spätne reláciu s Cibulkovou?

9. apr

Neprehliadnite tiež

Tatra 128 prichádza do nového múzea.

Nákladiaky naštartovali po rokoch.

9. apr
Hyundai v uplynulom štvrťroku ťažil z dopredaju starej a nástupu novej generácie Tucsonu.

Skokanmi sú Peugeot 2008 aj Hyundai Tucson.

8. apr
Mazda MX-30 Edition 100

Menší dojazd kompenzuje veľkým kufrom.

8. apr
Toyota GR86

Narozdiel od Subaru BRZ sa s ním stretneme aj u nás.

7. apr