SME

Dopravná nehoda na D1 v smere do Bratislavy

Návštevník portálu Natankuj.sk nám dnes na jednu z našich e-mailových adries poslal niekoľko záberov spolu s touto informáciou: Dnes v skorších večerných hodinách došlo pred Bratislavou na D1 k dopravnej nehode, kde vodič potom ako neprispôsobil

Návštevník portálu Natankuj.sk nám dnes na jednu z našich e-mailových adries poslal niekoľko záberov spolu s touto informáciou: Dnes v skorších večerných hodinách došlo pred Bratislavou na D1 k dopravnej nehode, kde vodič potom ako neprispôsobil jazdu svojim schopnostiam vyletel z cesty a prevrátil sa na strechu (Zábery sú potom ako automobil už postavili opäť na kolesá). Vodič skončil s vážnymi poraneniami v nemocnici.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kam sa asi ponáhľal? Chcel prísť do cieľa o niekoľko minút skôr? Ušetril niečo? Často krát takto hazardujeme a to nielen so svojím vlastným životom ale aj so životmi naších spolujazdcov alebo so životmi ďaľších účastnikov dopravy.

SkryťVypnúť reklamu

Ako jazdiť bezpečnejšie? Pozrime sa napr. na jedno z praktických pravidiel bezpečnejšej jazdy:

Dodržiavanie bezpečnej vzdialenosti

  • Ako dodržať bezpečnú vzdialenosť?

    Keď vozidlo idúce pred Vami minie nejaký pevný bod, ktorý si určite (napr. strom, dopravná značka a pod.), tak potom k tomuto bodu by ste nemali prísť autom skôr ako uplynú 2 sekundy.
  • Prečo je dôležitá bezpečná vzdialenosť?

    Keď vozidlo pred Vami začne s brzdením, vy nedokážete brzdiť v rovnakom časovom okamihu, ale s určitým oneskorením. Toto oneskorenie je spôsobené vašou tzv. reakčnou dobou ( t.j. doba keď spozorujete podnet k brzdeniu a prehodíte nohu z plynového pedálu na brzdový pedál). Doba reakcie je pri dobrej kondícii vodiča približne 1 sekunda, ale v praxi je to často dlhšia doba - je to spôsobené zníženou pozornosťou vodiča ako napr. monotónna jazda po diaľnici, únava, telefonovanie, rozhovor so spolucestujúcim a pod. Pritom len za 2 sekundy pri jazde 130 km/h prejdete vzdialenosť 72 metrov, čo zodpovedá dĺžke približne osemnástich áut.
  • Prečo minimálne dve sekundy?

    Ide o rozšírené náučné pravidlo, ktoré sa v zahraničí už dosť dlho používa. Všeobecne ste povinný dodržiavať takú vzdialenosť, na ktorej v danej situácii dokážete bezpečne zabrzdiť. Veľmi záleží na stave cesty, na aktuálnom počasí a samozrejme v neposlednom rade aj na stave vašeho motorového vozidla a vašej pozornosti.
    Napr. v susednom Rakúsku vám policajti odmerajú, či pri rýchlosti nad 90 km/h dodržujete minimálny odstup 50m, alebo či na križovatke zastavíte tak, aby ste videli výfuk auta ktoré stojí pred Vami.
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  2. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  3. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  4. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  5. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  6. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  7. Na Marka oharka do jarka
  8. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 278
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 420
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 829
  4. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 8 756
  5. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 387
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 079
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 361
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 269
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Dávid Polák: Dve vojny, dva metre
  2. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  3. Juraj Tušš: Informačné škatuľky, alebo prečo starého psa novým kúskom nenaučíš.
  4. Štefan Šturdzík: Stal sa nulou.
  5. Marián Gunár: 8. apríl - Medzinárodný deň Rómov. Ja ho venujem tým, ktorých ešte nikto neobjal.
  6. Elena Antalová: Ako sa zbaviť zúfalstva zo Slovenska
  7. Rastislav Puchala: Sláva ti, Alex Ovečkin!
  8. Pavel Baláž: Parma nie je len mestom syra a šunky
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 821
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 360
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 76 456
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 711
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 14 866
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 13 848
  7. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 10 411
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 672
  1. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  2. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  3. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  4. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  5. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  6. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  7. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  8. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
SkryťZatvoriť reklamu