Protišmykový systém ESC - ponúka ho nové auto?

Euro NCAP dnes zverejnila aktualizované výsledky dostupnosti systému ESC (elektronický stabilizačný systém) v autách v rámci Európskej únie. Prieskum odkrýva rozdiely v tom, kde sa ESC v autách kupujúcim ponúka a kde nie. Niektorí výrobcovia sú na

tom lepšie, ako v minulosti, no nie všetci. Okrem toho Euro NCAP zistilo, že dostupnosť ESC je závislé nie len od krajín EU ale aj od veľkostných kategórií áut.

Európska komisia nedávno navrhla systém ESC ako povinnú súčasť pre všetky nové modely áut s platnosťou po roku 2012 a pre všetky nové autá vyrobené po roku 2014. Do prvého termín zostávajú už len 4 roky, v skutočnosti je však potrebných o niečo viac rokov, aby sa spomínaný bezpečnostný systém objavil v každom aute v predajniach. A to pritom ESC existuje už niekoľko rokov. Dovtedy budú zákazníci automobiliek závislí na ich rozhodnutiach výrobcov.

Zaujímavé je, že zatiaľ čo je ESC ponúkané ako doplnková súčasť nových áut, výška cien tohto systému bráni jeho rozšíreniu. Ročne pritom na európskych cestách zomrie približne 4 000 ľudí a 100 000 ďalších sa zraní.

Prieskum Euro NCAP odhalil, že výrobcovia ako Ford, Hyundai, Mazda a Mitsubishi zvýšili percento systému ESC vo svojich autách ako štandard. Naproti tomu, ostatní tak nerobia. Napríklad, vylepšenia Oplu smerom k ESC nezodpovedajú zvyšujúcej sa škále ich ponuky nových áut. Alebo Kia, ktorá v súčasnosti ponúka viac modelov ako predchádzajúci rok - v priemere jej kleslo množstvo štandardne montovaných ESC do nových modelov áut.

Z prieskumu ďalej vyplýva, že ESC sa častejšie montuje do drahých áut. Napriek tomu je rozdiel medzi modelmi tej istej cenovej úrovne. Prieskum tiež ukázal, že v niektorých krajinách je ESC montované ako súčasť základnej výbavy do všetkých verzií auta, zatiaľ čo v iných členských krajinách EU vôbec. Do prvej skupiny patria krajiny ako Dánsko, Švédsko a Nemecko, do druhej Írsko, Malta a Grécko.

Systém ESC rozozná, kedy autu hrozí šmyk. Elektronika potom rozhoduje, ktoré kolesá treba brzdiť a ktoré nie. Systém reaguje oveľa rýchlejšie než najlepší šofér a pomáha vodičovi zvládať auto v neštandardných situáciách.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 662
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 3 759
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 575
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 123
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 666
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 340
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 171
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 092
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 716
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 651

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Čo sa to stalo s časom? Náramkové hodinky miznú z rúk

Bol to vynález desaťročia. Nebyť náramkových hodiniek, niektoré strategické bitky by možno dopadli inak. Dnes prehrávajú samotné náramkové hodinky.

KOMENTÁRE

Mala byť ombudsmanka aj na pochode za rodinu?

Bubon, koláž Krista a zástava, celý výjav pripomínal akúsi civilnú procesiu.

BRATISLAVA

Dá sa v Dunaji oficiálne kúpať?

Na Dunaji bolo kedysi nielen legendárne Lido, ale aj lodné kúpaliská.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.