Protišmykový systém ESC - ponúka ho nové auto?

Euro NCAP dnes zverejnila aktualizované výsledky dostupnosti systému ESC (elektronický stabilizačný systém) v autách v rámci Európskej únie. Prieskum odkrýva rozdiely v tom, kde sa ESC v autách kupujúcim ponúka a kde nie. Niektorí výrobcovia sú na

tom lepšie, ako v minulosti, no nie všetci. Okrem toho Euro NCAP zistilo, že dostupnosť ESC je závislé nie len od krajín EU ale aj od veľkostných kategórií áut.

Európska komisia nedávno navrhla systém ESC ako povinnú súčasť pre všetky nové modely áut s platnosťou po roku 2012 a pre všetky nové autá vyrobené po roku 2014. Do prvého termín zostávajú už len 4 roky, v skutočnosti je však potrebných o niečo viac rokov, aby sa spomínaný bezpečnostný systém objavil v každom aute v predajniach. A to pritom ESC existuje už niekoľko rokov. Dovtedy budú zákazníci automobiliek závislí na ich rozhodnutiach výrobcov.

Zaujímavé je, že zatiaľ čo je ESC ponúkané ako doplnková súčasť nových áut, výška cien tohto systému bráni jeho rozšíreniu. Ročne pritom na európskych cestách zomrie približne 4 000 ľudí a 100 000 ďalších sa zraní.

Prieskum Euro NCAP odhalil, že výrobcovia ako Ford, Hyundai, Mazda a Mitsubishi zvýšili percento systému ESC vo svojich autách ako štandard. Naproti tomu, ostatní tak nerobia. Napríklad, vylepšenia Oplu smerom k ESC nezodpovedajú zvyšujúcej sa škále ich ponuky nových áut. Alebo Kia, ktorá v súčasnosti ponúka viac modelov ako predchádzajúci rok - v priemere jej kleslo množstvo štandardne montovaných ESC do nových modelov áut.

Z prieskumu ďalej vyplýva, že ESC sa častejšie montuje do drahých áut. Napriek tomu je rozdiel medzi modelmi tej istej cenovej úrovne. Prieskum tiež ukázal, že v niektorých krajinách je ESC montované ako súčasť základnej výbavy do všetkých verzií auta, zatiaľ čo v iných členských krajinách EU vôbec. Do prvej skupiny patria krajiny ako Dánsko, Švédsko a Nemecko, do druhej Írsko, Malta a Grécko.

Systém ESC rozozná, kedy autu hrozí šmyk. Elektronika potom rozhoduje, ktoré kolesá treba brzdiť a ktoré nie. Systém reaguje oveľa rýchlejšie než najlepší šofér a pomáha vodičovi zvládať auto v neštandardných situáciách.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  3. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  4. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  5. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  6. Kam do tepla v januári?
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  8. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  9. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  1. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  2. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  3. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  6. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  7. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  8. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  9. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  10. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 15 982
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 949
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 639
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 966
  5. Kam do tepla v januári? 2 498
  6. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 381
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 357
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 232
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 315
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život 1 101

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Diskriminácia, sťažujú sa veriaci na nový poplatok za sobáš

Za cirkevný sobáš sa doteraz matričný poplatok neplatil, kresťanským aktivistom sa jeho zavedenie nepáči. Ministerstvo vnútra im sľubuje stretnutie.

DOMOV

Dobré ráno: Kto je Harabin a kto ho chce za prezidenta

Konšpirácie už nestačia, Harabina chcú za prezidenta

KOMENTÁRE

Profesionálni kresťania objavili novú diskrimináciu

Úrady si účtujú poplatok za akýsi administratívny úkon.

KOMENTÁRE

Harabin je šašo, nebezpečný bude Kotleba

Kotleba nemá čo prehrať, s hanbou neodíde, môže len oživiť svoj kapitál.

Neprehliadnite tiež

V Kalifornii dostanú autá digitálne evidenčné tabuľky

Okrem povinných údajov môžu zobrazovať aj reklamu.

V Európe sa vlani predalo vyše 15 miliónov áut, prvýkrát za desať rokov

Predaje rástli v Taliansku a Španielsku, Británia prepadla.

Fisker sa po bankrote vracia. Trúfa si na Teslu aj nemeckú prémiu

Zákazníkov priláka netradičným otváraním dverí aj rýchlym nabíjaním.

Športový Peugeot potrebuje pevnú ruku skúseného vodiča (test)

Modelu 308 GTi chýba šťava, ale nie rýchlosť.