Protišmykový systém ESC - ponúka ho nové auto?

Euro NCAP dnes zverejnila aktualizované výsledky dostupnosti systému ESC (elektronický stabilizačný systém) v autách v rámci Európskej únie. Prieskum odkrýva rozdiely v tom, kde sa ESC v autách kupujúcim ponúka a kde nie. Niektorí výrobcovia sú na

tom lepšie, ako v minulosti, no nie všetci. Okrem toho Euro NCAP zistilo, že dostupnosť ESC je závislé nie len od krajín EU ale aj od veľkostných kategórií áut.

Európska komisia nedávno navrhla systém ESC ako povinnú súčasť pre všetky nové modely áut s platnosťou po roku 2012 a pre všetky nové autá vyrobené po roku 2014. Do prvého termín zostávajú už len 4 roky, v skutočnosti je však potrebných o niečo viac rokov, aby sa spomínaný bezpečnostný systém objavil v každom aute v predajniach. A to pritom ESC existuje už niekoľko rokov. Dovtedy budú zákazníci automobiliek závislí na ich rozhodnutiach výrobcov.

Zaujímavé je, že zatiaľ čo je ESC ponúkané ako doplnková súčasť nových áut, výška cien tohto systému bráni jeho rozšíreniu. Ročne pritom na európskych cestách zomrie približne 4 000 ľudí a 100 000 ďalších sa zraní.

Prieskum Euro NCAP odhalil, že výrobcovia ako Ford, Hyundai, Mazda a Mitsubishi zvýšili percento systému ESC vo svojich autách ako štandard. Naproti tomu, ostatní tak nerobia. Napríklad, vylepšenia Oplu smerom k ESC nezodpovedajú zvyšujúcej sa škále ich ponuky nových áut. Alebo Kia, ktorá v súčasnosti ponúka viac modelov ako predchádzajúci rok - v priemere jej kleslo množstvo štandardne montovaných ESC do nových modelov áut.

Z prieskumu ďalej vyplýva, že ESC sa častejšie montuje do drahých áut. Napriek tomu je rozdiel medzi modelmi tej istej cenovej úrovne. Prieskum tiež ukázal, že v niektorých krajinách je ESC montované ako súčasť základnej výbavy do všetkých verzií auta, zatiaľ čo v iných členských krajinách EU vôbec. Do prvej skupiny patria krajiny ako Dánsko, Švédsko a Nemecko, do druhej Írsko, Malta a Grécko.

Systém ESC rozozná, kedy autu hrozí šmyk. Elektronika potom rozhoduje, ktoré kolesá treba brzdiť a ktoré nie. Systém reaguje oveľa rýchlejšie než najlepší šofér a pomáha vodičovi zvládať auto v neštandardných situáciách.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 17 404
  2. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 6 987
  3. Moskva alebo Petrohrad? 5 088
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 3 326
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 507
  6. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 2 080
  7. Chcela vyliečiť syna, vyvinula prírodnú kozmetiku Ťuli a Ťuli 2 060
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 755
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 689
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 264

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Beblavý predstavil plány, vznikajúca strana začala zbierať podpisy

Do roka chcú pripraviť programové tézy.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.