Seat Exeo a Tribu predčasne odhalené

Španielska automobilka Seat si nechala patentovať tvary svojich budúcich modelov - zástupcu strednej triedy Exeo a kompaktného SUV Tribu. Skice oboch automobilov sa objavili na stránkach Svetovej organizácie pre ochranu duševného vlastníctva (WIPO).

Skice oboch automobilov sa objavili na stránkach Svetovej organizácie pre ochranu duševného vlastníctva (WIPO).(Zdroj: WIPO)

Španielska automobilka Seat si nechala patentovať tvary svojich budúcich modelov - zástupcu strednej triedy Exeo a kompaktného SUV Tribu. Skice oboch automobilov sa objavili na stránkach Svetovej organizácie pre ochranu duševného vlastníctva (WIPO) a svet ich vďaka nej uvidel ešte pred oficiálnou premiérou.

„AudiSeat" Exeo

Exeo horúcou novinkou nie je. Jeho technika i tvary oboch karosárskych verzií (sedan a kombi) vychádzajú z už nevyrábanej predchádzajúcej generácie Audi A4 (typ B7). Španieli siahli do „koncernového archívu" a vďaka nemu ušetrili čas aj peniaze určené na vývoj. Dizajnéri do ingolstadtského sedanu a kombi strednej triedy implantovali rysy nového štylistického smeru, ktorý Seat začal raziť s príchodom novej Ibizy.

Zmenám sa pravdepodobne nevyhne ani interiér. Otázka techniky zostáva oficiálne nezodpovedanou. S veľkou pravdepodobnosťou sa pod kapotou Exea objavia koncernové motory (FSI, TDI CR) známe z predchádzajúcej A4. Oficiálne má byť automobil predstavený až na budúci rok, ale po zverejnení snímok sa možno Seat poponáhľa a Exeo nám ukáže už na jeseň v Paríži.

Tribu ako sériový model

Štúdiu SUV nazvanú Tribu sme mali možnosť prvýkrát vzhliadnuť na vlaňajšom frankfurtskom autosalóne. Seat Tribu s poradovým číslom 2 zachytený na snímkach, ktoré sa rovnako objavili na serveri Svetovej organizácie pre ochranu duševného vlastníctva, už pravdepodobne je sériový model. Premiéru by však mal absolvovať až v roku 2011. Ako je vidieť z fotografií - konštruktéri upustili od trojdverovej karosérie a nahradili ju praktickejšou päťdverovou. Technika Tribu bude vychádzať z Volkswagenu Tiguan.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  4. Moskva alebo Petrohrad?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  1. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  2. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  3. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  4. Modern luxury next to the Blue Church
  5. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  6. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  9. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  10. HB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  1. Moskva alebo Petrohrad? 8 829
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 198
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 3 044
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 182
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 506
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 375
  7. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 278
  8. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 132
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 117
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 075

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Bratislavu zradila doprava aj kultúrna uzavretosť, hovoria experti

Niekto mohol akceptovať, že pre Bratislavu je hlavné letisko Viedeň, niekto to akceptovať nemusel, vraví šéf portálu euractiv Radovan Geist.

KOMENTÁRE

Prečo by sa mali Slováci začať báť Čechov

Slovensko bude musieť vynaložiť viac úsilia a vynaliezavosti, aby ho Brusel v zhluku „podivných“ demokracií na východ od Nemecka rozpoznal

SVET

Slovensko neuspelo v boji o sídlo Európskej liekovej agentúry

Bratislava nezískala sídlo EMA, bola na štvrtej nepostupovej pozícii.

Neprehliadnite tiež

Renault po cestách už jazdí s autom pre rok 2023

Experimentálny koncept ukazuje, ako budú vyzerať Renaulty o niekoľko rokov.

Londýnske autobusy budú jazdiť na kávu

Už dnes jazdia na použitý olej na varenie či loj zo spracovaného mäsa.

Ford predstavil šiltovku pre kamionistov, ktorá má zachraňovať životy

Keď je vodič unavený, šiltovka zabliká a zavibruje.

Britskí vodiči sa neboja šoférovať so zhoršeným zrakom

Oční lekári navrhujú povinné vyšetrenia.