SME

Seat pritvrdil. Uvedie nové verzie Ibizy

Seat pripravil dva deriváty odvodené od novej Ibizy. Milovníkov hot-hatchov poteší príchod špičkovej športovej verzie Cupra, tí, ktorí hľadia viac na čo najnižšiu spotrebu paliva a množstvo vyprodukovaných emisií, siahnu po Ibize EcoMotive.

Ibiza Cupra poriadne podkúri žihadlám ako sú Corsa OPC a Clio Sport.Ibiza Cupra poriadne podkúri žihadlám ako sú Corsa OPC a Clio Sport. (Zdroj: Seat)

Veľa koní a DSG

Zatiaľ najostrejšia verzia malého hatchback-u Seat Ibiza nesie tradičné označenie Cupra a je vybavená novou verziou koncernového motora 1,4 TSI s dvojitým prepĺňaním a maximálnym výkonom 132 kW (180 k). Pohonná jednotka spolupracuje s dvojspojkovou sedemstupňovou prevodovkou DSG, ktorá okrem automatického režimu vodičovi ponúka aj možnosť radiť manuálne pádlami pod volantom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pre vylepšenie jazdných vlastností konštruktéri pristúpili k montáži tuhších tlmičov a súčasťou základnej výbavy sú 17-palcové disky kolies z ľahkých zliatin. Horúcu hlavu je pripravený schladiť elektronický stabilizačný systém ESP. Športovému naturelu prispôsobili aj zovňajšok s veľkými otvormi pre prívod, resp. odvod vzduchu v nárazníkoch či veľkou chrómovanou koncovkou výfuku. Konečne Seat presedlal z ťažkých naftových motorov športových verzií na benzínové turbo.

SkryťVypnúť reklamu

Za tri litre

Na opačnom konci ponuky v modelovom rade Ibiza bude stáť úsporná a k životnému prostrediu šetrná verzia EcoMotive. Podobne ako koncernových súrodencov Fabiu GeenLine či Polo BlueMotion, ju bude poháňať vznetový trojvalec 1,4 TDI vybavený filtrom pevných častíc a dosahujúci výkon 60 kW (80 k). K jeho prednostiam síce nepatrí kultúra chodu, ale dokáže byť veľmi úsporný.

Zvlášť, keď dostal upravenú riadiacu jednotku a Ibiza EcoMotive prevodovku s dlhšími prevodovými stupňami, z hľadiska aerodynamiky upravené niektoré diely karosérie a pneumatiky s nízkym valivým odporom. Výrobcom udávaná priemerná spotreba 3,17 l nafty/100 km znie veľmi lákavo rovnako, ako aj hodnota emisií CO2 vypúšťaných do ovzdušia pod 100 g/km. Ibiza EcoMotive bude k dispozícii s troj- i päťdverovou karosériou.

SkryťVypnúť reklamu

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  8. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  1. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  6. Kam smerujú peniaze bohatých?
  7. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 602
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 6 508
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 081
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 165
  5. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 600
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 473
  7. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 316
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 2 267
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťZatvoriť reklamu