Veľa koní a DSG
Zatiaľ najostrejšia verzia malého hatchback-u Seat Ibiza nesie tradičné označenie Cupra a je vybavená novou verziou koncernového motora 1,4 TSI s dvojitým prepĺňaním a maximálnym výkonom 132 kW (180 k). Pohonná jednotka spolupracuje s dvojspojkovou sedemstupňovou prevodovkou DSG, ktorá okrem automatického režimu vodičovi ponúka aj možnosť radiť manuálne pádlami pod volantom.
Pre vylepšenie jazdných vlastností konštruktéri pristúpili k montáži tuhších tlmičov a súčasťou základnej výbavy sú 17-palcové disky kolies z ľahkých zliatin. Horúcu hlavu je pripravený schladiť elektronický stabilizačný systém ESP. Športovému naturelu prispôsobili aj zovňajšok s veľkými otvormi pre prívod, resp. odvod vzduchu v nárazníkoch či veľkou chrómovanou koncovkou výfuku. Konečne Seat presedlal z ťažkých naftových motorov športových verzií na benzínové turbo.
Za tri litre
Na opačnom konci ponuky v modelovom rade Ibiza bude stáť úsporná a k životnému prostrediu šetrná verzia EcoMotive. Podobne ako koncernových súrodencov Fabiu GeenLine či Polo BlueMotion, ju bude poháňať vznetový trojvalec 1,4 TDI vybavený filtrom pevných častíc a dosahujúci výkon 60 kW (80 k). K jeho prednostiam síce nepatrí kultúra chodu, ale dokáže byť veľmi úsporný.
Zvlášť, keď dostal upravenú riadiacu jednotku a Ibiza EcoMotive prevodovku s dlhšími prevodovými stupňami, z hľadiska aerodynamiky upravené niektoré diely karosérie a pneumatiky s nízkym valivým odporom. Výrobcom udávaná priemerná spotreba 3,17 l nafty/100 km znie veľmi lákavo rovnako, ako aj hodnota emisií CO2 vypúšťaných do ovzdušia pod 100 g/km. Ibiza EcoMotive bude k dispozícii s troj- i päťdverovou karosériou.