Seat pritvrdil. Uvedie nové verzie Ibizy

Seat pripravil dva deriváty odvodené od novej Ibizy. Milovníkov hot-hatchov poteší príchod špičkovej športovej verzie Cupra, tí, ktorí hľadia viac na čo najnižšiu spotrebu paliva a množstvo vyprodukovaných emisií, siahnu po Ibize EcoMotive.

Ibiza Cupra poriadne podkúri žihadlám ako sú Corsa OPC a Clio Sport.(Zdroj: Seat)

Veľa koní a DSG

Zatiaľ najostrejšia verzia malého hatchback-u Seat Ibiza nesie tradičné označenie Cupra a je vybavená novou verziou koncernového motora 1,4 TSI s dvojitým prepĺňaním a maximálnym výkonom 132 kW (180 k). Pohonná jednotka spolupracuje s dvojspojkovou sedemstupňovou prevodovkou DSG, ktorá okrem automatického režimu vodičovi ponúka aj možnosť radiť manuálne pádlami pod volantom.

Pre vylepšenie jazdných vlastností konštruktéri pristúpili k montáži tuhších tlmičov a súčasťou základnej výbavy sú 17-palcové disky kolies z ľahkých zliatin. Horúcu hlavu je pripravený schladiť elektronický stabilizačný systém ESP. Športovému naturelu prispôsobili aj zovňajšok s veľkými otvormi pre prívod, resp. odvod vzduchu v nárazníkoch či veľkou chrómovanou koncovkou výfuku. Konečne Seat presedlal z ťažkých naftových motorov športových verzií na benzínové turbo.

Za tri litre

Na opačnom konci ponuky v modelovom rade Ibiza bude stáť úsporná a k životnému prostrediu šetrná verzia EcoMotive. Podobne ako koncernových súrodencov Fabiu GeenLine či Polo BlueMotion, ju bude poháňať vznetový trojvalec 1,4 TDI vybavený filtrom pevných častíc a dosahujúci výkon 60 kW (80 k). K jeho prednostiam síce nepatrí kultúra chodu, ale dokáže byť veľmi úsporný.

Zvlášť, keď dostal upravenú riadiacu jednotku a Ibiza EcoMotive prevodovku s dlhšími prevodovými stupňami, z hľadiska aerodynamiky upravené niektoré diely karosérie a pneumatiky s nízkym valivým odporom. Výrobcom udávaná priemerná spotreba 3,17 l nafty/100 km znie veľmi lákavo rovnako, ako aj hodnota emisií CO2 vypúšťaných do ovzdušia pod 100 g/km. Ibiza EcoMotive bude k dispozícii s troj- i päťdverovou karosériou.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  4. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  5. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  6. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  7. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  2. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  7. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 11 252
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 9 194
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 3 874
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 256
  5. Moskva alebo Petrohrad? 3 171
  6. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 408
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 2 406
  8. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 330
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 889
  10. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 694

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Danko v dume dvoril Rusom, keď prekrúcajú ´68, mlčí

Danko je absolútne mimo reality, ohodnotil proruský sentiment šéfa slovenského parlamentu politológ Grigorij Mesežnikov.

REPORTÁŽ

Rafting v Líbyi. Kríza sa skončila, ľudia ďalej prichádzajú cez more

Na Sicílii sme blízko migračnej kríze.

KOMENTÁRE

Rusi stále trpia na štokholmský syndróm

Na prvý pohľad je to úplne nepochopiteľné.

Neprehliadnite tiež

Vedec, ktorý vyvíja palivá: Motory majú problémy, aké sme roky nevideli

Benzíny a nafty sa musia vyvíjať s motormi, hovorí Andreas Schäfer.

Volkswagen Polo opäť dvihlo latku vo svojej triede (test)

Trojvalec 1,0 TSI v Pole funguje najlepšie zo všetkých áut koncernu.

Do dražby evidenčných čísel sa v Emirátoch zapojil aj 12-ročný chlapec

Kúpa je dobrou investíciou do budúcnosti a mnohí neváhajú zaplatiť milióny.

Nový Aston Martin Vantage je ľahší, silnejší a rýchlejší

Najmenší model v ponuke dostane 510 koní a nový elektronický diferenciál.

Škoda na veľtrhu predstavila nový elektrobus E'City

Plzenský výrobca tak reaguje na zvýšený dopyt po ekologickej doprave.