SME

Zlatá aura

Auris to nie je len zmena názvu. To je hlavne kus kvalitne vyrobeného produktu Made in Toyota.

(Zdroj: Toyota)

Toyota Corolla sa pre mnohé generácie stala synonymom ľudovo prístupného a vďačného rodinného auta. Jej štafetu od minulého roka prevzal úplne nový model s novým a, povedzme si, aj so zaujímavým menom Auris. Tí, čo sa vyznajú v chémii, to majú o čosi ľahšie, pre ostatných – Au je chemická značka zlata.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Výkonné srdcia

Srdcom každého auta je motor. Auris môže poháňať päť motorov so širokým výkonovým poľom. Zaujímavé je, že v ponuke prevládajú naftové motory nad benzínovými. Hoci nafta je drahšia, jej nesporné výhody – nižšia spotreba a väčšia pružnosť – sú atribúty, ktoré oslovujú mnohých potenciálnych kupcov.

SkryťVypnúť reklamu

V tejto sekcii je preto naozaj zaujímavá ponuka – základ tvorí 1,4 l motor s výkonom 66 kW (90 k) a s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Na prvý pohľad možno nezaujímavý motor je nadmieru kultivovaný a tichý a to aj pri studených štartoch. Výrobca udáva priemernú spotrebu 5,0 l/100 km. Za ním v ponuke nasleduje dvojliter, ktorý je síce rapídne silnejší – 93 kW (126 k), ale výrobca udáva priemernú spotrebu vyššiu len o 0,4 l/100 km.

Posledný v ponuke je ozajstnou lahôdkou pre skutočných fajnšmekrov. Motor 2,2 D-4D Clean Power s výkonom až 130 kW (177 k) a s maximálnym krútiacim momentom 400 Nm! Enormná sila však neznamená enormné stúpnutie prevádzkových nákladov – výrobca udáva priemernú spotrebu 6,2 l/100 km. Tu však už zadnú vlečenú nápravu nahradilo sofistikovanejšie dvojité lichobežníkové zavesenie.

SkryťVypnúť reklamu

Ponuka benzínových motorov sa sústredila na dve objemové kategórie – 1,4 a 1,6. Oba majú variabilné časovanie sacích ventilov, väčší motor dokonca aj výfukových ventilov. Použitie modernej techniky sa prejavilo nielen na vysokom výkone – 71 kW (97 k), resp. 91 kW (124 k), ale aj na príjemne nízkej priemernej spotrebe 6,9, resp. 7,1 l/100 km.

Chuť zajazdiť si

Auto to nie je len motor. To je súhra mnohých aspektov, ktoré v konečnom dôsledku rozhodujú o kúpe, prípadne o nekúpe. V Toyote preto stavili na istý odvážny konzervativizmus. Linky exteriéru sú odvážne, pritom nie uletené. Auris nezapadne len tak medzi ostatné automobily. Tvarovo ide o bežný hatchback s vonkajšími rozmermi 4 220 x 1 760 x 1 515 mm, ale detailne vidno jeho väčšiu výšku. Možno sa to niekomu bude zdať banálne, ale ak je auto vyššie, pasažieri môžu sedieť kolmejšie, takže netreba až toľko priestoru na nohy.

SkryťVypnúť reklamu

Dominujúcim dizajnérskym prvkom prístrojovej dosky je akýsi výčnelok, na ktorom je umiestnená radiaca páka. Opticky, ale aj prakticky veľmi vydarené riešenie. Má to však istú nevýhodu, neexistujú tu tradičné odkladacie priestory okolo radiacej páky. Všetky sú nižšie za originálne riešenou pákou ručnej brzdy. Toto všetko je len statické skúmanie, kvality sa prejavia najmä pri jazde.

Aj napriek výške Auris nie je nestabilný. Volant má obojsmerné nastavenie s dostatočne dlhými dráhami. Trošku tam síce cítiť bezpečnostné zameranie – aj v najnižšej polohe sa sedí pomerne vysoko, ale táto poloha vôbec neprekáža. Absolútna nirvána je jazda s najsilnejším naftovým motorom. Prebytok výkonu a tlačenie do sedadiel prebudí aj najväčšieho lenivca za volantom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Auris to je aj praktický rodinný prepravca. Už zo spomínanej výšky ťažia pasažieri sediaci vzadu, ale je tu dostatok priestoru aj na batožinu. Základný objem batožinového priestoru je 354 l. Viac ako samotný objem však poteší tvarovanie bez výstupkov (samozrejme, okrem vyčnievajúcich podbehov).

Niečo pre každého

Súčasným trendom v automobilovom svete je pomáhať vodičovi všetkými dostupnými prostriedkami. Aj na toto mysleli v Toyote. Napríklad vodičovi pomáha indikátor radenia, ktorý upozorní vodiča na vhodné preradenie, ale aj podradenie. Mladí ocenia možnosť prehrávania muziky vo formáte MP3, ale aj WMA. Leniví zase elektronický kľúč (podľa stupňa vybavenia), stačí mať ho vo vrecku a len zatiahnuť za kľučku a auto sa otvorí.

Je tu aj veľa prvkov, ktoré dohliadajú na samotnú jazdu a bezpečné zastavenie. ABS je štandardom, je však doplnené o brzdového asistenta BA – pomáha pri núdzovom brzdení. V závislosti od stupňa výbavy sa dodáva aj stabilizačný systém, za mierny poplatok sa dá dokúpiť k základnej verzii.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Málokto si však uvedomuje, že aj klimatizácia je istým, nielen komfortným, ale aj bezpečnostným prvkom. Extrémne teplo počas letných mesiacov negatívne vplýva na reakčný čas vodiča aj na jeho pohodu za volantom. Preto je Auris už v od druhého stupňa vybavený manuálnou klimatizáciou, ktorú vo vyšších stupňoch nahradila automatická.


Keď sa povie zaujímavá cena, v prípade Aurisu je to naozaj pravda. Toyota Auris 1,4 VVT-i v päťdverovej úprave totiž stojí od 429 900 Sk (14 270,07 €) vrátane klimatizácie. No a nakoniec Toyota ponúka na Auris trojročnú záruku alebo 100 000 km. Toyota to je aj nadštandardná kvalita a spoľahlivosť.

http://auto.sme.sk/c/3448802/Toyota-Auris-vie-kedy-preradit-prvy-test.html
http://auto.sme.sk/c/3131606/Toyota-Auris-ked-dizajn-nestaci-prva-jazda.html

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Autor: Toyota

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 666
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 435
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 732
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 351
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 436
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 657
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 950
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 237
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Fronk: Ruiny, ktoré ožívajú: Prečo je obnova hradov investíciou, nie výdavkom
  2. Tomáš Mikloško: 11 mýtov o láske a romantických vzťahoch
  3. Vladimír Bojničan: Konzervy 21. storočia – celé zle! — IV.
  4. Jan Pražák: Heleno, hledej!
  5. Anna Brawne: Nacizmus nie je názor, šírenie nenávisti nie je slobodou slova a hajlovanie nie je rozcvičkou paže
  6. Radko Mačuha: Fico bol súčasťou mierového rokovania Trump Putin v Belehrade.
  7. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXV
  8. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  1. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 946
  2. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 23 939
  3. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 17 311
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 11 035
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 586
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 7 568
  7. Jolana Čuláková: Bombic mi robí stále väčšiu radosť. V Nitre ho hnali dáždnikmi a sudca ho dnes poslal do chládku 6 419
  8. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 6 145
  1. Anna Brawne: Nacizmus nie je názor, šírenie nenávisti nie je slobodou slova a hajlovanie nie je rozcvičkou paže
  2. Radko Mačuha: Fico bol súčasťou mierového rokovania Trump Putin v Belehrade.
  3. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  4. Tupou Ceruzou: Smerákov
  5. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  6. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  7. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  8. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
SkryťZatvoriť reklamu