SME
Sobota, 16. január, 2021 | Meniny má KristínaKrížovkyKrížovky
INZERCIA

Zlatá aura

Auris to nie je len zmena názvu. To je hlavne kus kvalitne vyrobeného produktu Made in Toyota.

(Zdroj: Toyota)

Toyota Corolla sa pre mnohé generácie stala synonymom ľudovo prístupného a vďačného rodinného auta. Jej štafetu od minulého roka prevzal úplne nový model s novým a, povedzme si, aj so zaujímavým menom Auris. Tí, čo sa vyznajú v chémii, to majú o čosi ľahšie, pre ostatných – Au je chemická značka zlata.

Výkonné srdcia

Srdcom každého auta je motor. Auris môže poháňať päť motorov so širokým výkonovým poľom. Zaujímavé je, že v ponuke prevládajú naftové motory nad benzínovými. Hoci nafta je drahšia, jej nesporné výhody – nižšia spotreba a väčšia pružnosť – sú atribúty, ktoré oslovujú mnohých potenciálnych kupcov.

V tejto sekcii je preto naozaj zaujímavá ponuka – základ tvorí 1,4 l motor s výkonom 66 kW (90 k) a s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Na prvý pohľad možno nezaujímavý motor je nadmieru kultivovaný a tichý a to aj pri studených štartoch. Výrobca udáva priemernú spotrebu 5,0 l/100 km. Za ním v ponuke nasleduje dvojliter, ktorý je síce rapídne silnejší – 93 kW (126 k), ale výrobca udáva priemernú spotrebu vyššiu len o 0,4 l/100 km.

Posledný v ponuke je ozajstnou lahôdkou pre skutočných fajnšmekrov. Motor 2,2 D-4D Clean Power s výkonom až 130 kW (177 k) a s maximálnym krútiacim momentom 400 Nm! Enormná sila však neznamená enormné stúpnutie prevádzkových nákladov – výrobca udáva priemernú spotrebu 6,2 l/100 km. Tu však už zadnú vlečenú nápravu nahradilo sofistikovanejšie dvojité lichobežníkové zavesenie.

Ponuka benzínových motorov sa sústredila na dve objemové kategórie – 1,4 a 1,6. Oba majú variabilné časovanie sacích ventilov, väčší motor dokonca aj výfukových ventilov. Použitie modernej techniky sa prejavilo nielen na vysokom výkone – 71 kW (97 k), resp. 91 kW (124 k), ale aj na príjemne nízkej priemernej spotrebe 6,9, resp. 7,1 l/100 km.

Chuť zajazdiť si

Auto to nie je len motor. To je súhra mnohých aspektov, ktoré v konečnom dôsledku rozhodujú o kúpe, prípadne o nekúpe. V Toyote preto stavili na istý odvážny konzervativizmus. Linky exteriéru sú odvážne, pritom nie uletené. Auris nezapadne len tak medzi ostatné automobily. Tvarovo ide o bežný hatchback s vonkajšími rozmermi 4 220 x 1 760 x 1 515 mm, ale detailne vidno jeho väčšiu výšku. Možno sa to niekomu bude zdať banálne, ale ak je auto vyššie, pasažieri môžu sedieť kolmejšie, takže netreba až toľko priestoru na nohy.

Dominujúcim dizajnérskym prvkom prístrojovej dosky je akýsi výčnelok, na ktorom je umiestnená radiaca páka. Opticky, ale aj prakticky veľmi vydarené riešenie. Má to však istú nevýhodu, neexistujú tu tradičné odkladacie priestory okolo radiacej páky. Všetky sú nižšie za originálne riešenou pákou ručnej brzdy. Toto všetko je len statické skúmanie, kvality sa prejavia najmä pri jazde.

Aj napriek výške Auris nie je nestabilný. Volant má obojsmerné nastavenie s dostatočne dlhými dráhami. Trošku tam síce cítiť bezpečnostné zameranie – aj v najnižšej polohe sa sedí pomerne vysoko, ale táto poloha vôbec neprekáža. Absolútna nirvána je jazda s najsilnejším naftovým motorom. Prebytok výkonu a tlačenie do sedadiel prebudí aj najväčšieho lenivca za volantom.

Auris to je aj praktický rodinný prepravca. Už zo spomínanej výšky ťažia pasažieri sediaci vzadu, ale je tu dostatok priestoru aj na batožinu. Základný objem batožinového priestoru je 354 l. Viac ako samotný objem však poteší tvarovanie bez výstupkov (samozrejme, okrem vyčnievajúcich podbehov).

Niečo pre každého

Súčasným trendom v automobilovom svete je pomáhať vodičovi všetkými dostupnými prostriedkami. Aj na toto mysleli v Toyote. Napríklad vodičovi pomáha indikátor radenia, ktorý upozorní vodiča na vhodné preradenie, ale aj podradenie. Mladí ocenia možnosť prehrávania muziky vo formáte MP3, ale aj WMA. Leniví zase elektronický kľúč (podľa stupňa vybavenia), stačí mať ho vo vrecku a len zatiahnuť za kľučku a auto sa otvorí.

Je tu aj veľa prvkov, ktoré dohliadajú na samotnú jazdu a bezpečné zastavenie. ABS je štandardom, je však doplnené o brzdového asistenta BA – pomáha pri núdzovom brzdení. V závislosti od stupňa výbavy sa dodáva aj stabilizačný systém, za mierny poplatok sa dá dokúpiť k základnej verzii.

Málokto si však uvedomuje, že aj klimatizácia je istým, nielen komfortným, ale aj bezpečnostným prvkom. Extrémne teplo počas letných mesiacov negatívne vplýva na reakčný čas vodiča aj na jeho pohodu za volantom. Preto je Auris už v od druhého stupňa vybavený manuálnou klimatizáciou, ktorú vo vyšších stupňoch nahradila automatická.


Keď sa povie zaujímavá cena, v prípade Aurisu je to naozaj pravda. Toyota Auris 1,4 VVT-i v päťdverovej úprave totiž stojí od 429 900 Sk (14 270,07 €) vrátane klimatizácie. No a nakoniec Toyota ponúka na Auris trojročnú záruku alebo 100 000 km. Toyota to je aj nadštandardná kvalita a spoľahlivosť.

http://auto.sme.sk/c/3448802/Toyota-Auris-vie-kedy-preradit-prvy-test.html
http://auto.sme.sk/c/3131606/Toyota-Auris-ked-dizajn-nestaci-prva-jazda.html

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť
  2. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  4. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  5. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  6. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur
  7. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  8. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  9. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  10. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  1. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  2. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  5. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. TOMRA víta kľúčový krok k spusteniu systému zálohovania
  10. Slovaktual umožní všetkým zamestnancom bezplatné testovanie
  1. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur 19 741
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 13 521
  3. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká? 12 388
  4. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 8 389
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 8 250
  6. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 7 744
  7. Riaditeľ VÚB: Udržateľnosť chceme vsadiť do DNA nášho podnikania 6 857
  8. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 773
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 670
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 4 952
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Jednou z možností, ako zrýchliť očkovanie, je vakcinácia seniorov.
AUTORSKÁ STRANA PETRA SCHUTZA

Z paralelnej reality, v ktorej premiér uviazol, sa nemá šancu vymotať (týždeň podľa Schutza)

Minulosť už dobieha aj veľké ryby.

Ilustračná fotografia.

Cez čiaru: Ktorí vplyvní ľudia dláždili cestu Haščákovi a Pente?

Kto boli vplyvní známi a kamaráti na strane Penty?

Petra Vlhová ide obrovský slalom v stredisku Kranjska Gora. Pozrite si jej program na víkend.

Neprehliadnite tiež

Kia do roku 2027 uvedie sedem elektromobilov

Prvým bude elektrický crossover CV.

Prvá Kia z rodiny novej generácie elektromobilov nadviaže na koncept Imagine.
Dacia Bigster Concept
Ilustračné foto.
Renault 5 Concept