V poradí tretia generácia bestsellera príde o značnú časť extravagancie, ktorou jej predchodca doslova sršal. Dizajnéri tentoraz stavili na plynulé oblé línie karosérie, čo spoločne s novou generáciou pohonných jednotiek môže byť dostatočne silná zbraň napríklad proti VW Golf VI, ktorý sa rovnako ako Megane, predstaví na parížskom autosalóne.
Umiernenejší a praktickejší
Nový Megane prebral niekoľko štylistických znakov od Laguny. Konzervatívnejšie tvary v porovnaní s predchodcom sa priaznivo odrazili v priestrannejšom interiéri a hlavne batožinovom priestore. Jeho objem nepoznáme, lebo výrobca zatiaľ žiadne údaje neposkytol. Fotografie, ktoré vidíte v galérii unikli z automobilky.
Podľa predbežných informácii Renault pri stavbe nového modelu siahol po podlahovej plošine Nissanu Qashqai. K troj- a päťdverovému hatchbacku neskôr pribudne sedan, možno kupé-kabriolet a s určitosťou aj úplne nový minivan Scénic. Odhalenie týchto verzií sa očakáva na budúci rok.
Malé turbomotory sú v kurze
Aj Francúzi pristúpili k nahrádzaniu súčasných motorov menšími, ale vybavenými prepĺňaním. Pod kapotou novinky sa pravdepodobne objaví len jediný atmosféricky plnený agregát – zážihový, s objemom 1,6 l. Základným motorom bude 1,2 TCE známy z Twinga, či Clia.
V priebehu budúceho roka pribudne aj nový motor 1,4 TCE s výkonom 96 kW (130 k) a najvyšším krútiacim momentom 190 Nm pri 2250 ot./min, ktorý nahradí doteraz ponúkaný zážihový dvojliter. Ponuka vznetových agregátov bude pozostávať z niekoľkých verzií známych motorov 1,5 dCi a 2,0 dCi.