Dostupný
Honda pri vývoji hybridných modelov razí odlišnú cestu ako Toyota. Systém IMA (Intergrated Motor Assist) použitý aj v sériovo vyrábanom Civicu Hybrid, je v porovnaní s Toyotou Prius o málo jednoduchší. Konštruktéri mu zostali verní aj pri vývoji štúdie Insight. Výrobca technické parametre zatiaľ neuviedol, novinku však prezentuje ako predzvesť cenovo dostupného automobilu vybaveného hybridným pohonom.
Karoséria s prísne aerodynamickými tvarmi pripomína vodíkovú Hondu CFX Clarity. V jej útrobách má nájsť dostatok priestoru päťčlenná posádka. Hoci v Paríži zažije svetovú premiéru iba koncept, sériové prevedenie, ktoré sa od štúdie vraj nebude výraznejšie líšiť, príde v prvej polovici roku 2009. Auto sa bude vyrábať v japonskej Suzuke.
Insight tu už bol
Automobil s názvom Honda Insight prvýkrát uzrel svetlo sveta v roku 1999. Malé kupé s prísne aerodynamickou karosériou poháňal litrový trojvalec s výkonom 52 kW (71 k) kombinovaný s elektromotorom výkonu 10 kW. Pohonná jednotka získala titul Motor roka 2000 v kategórii do 1000 cm3.
Priemerná spotreba Hondy Insight sa pohybovala na úrovni 3,4 l benzínu/100 km. Insight bol vôbec prvý model, v ktorom Honda použila systém IMA. Okrem verzie s prevodovkou CVT existovalo aj prevedenie s klasickou 5-stupňovou manuálnou prevodovkou. Výroba Hondy Insight prvej generácie skončila v roku 2006.
Autor: fg