Subaru Justy: Čistokrvný Japonec

Krajina vychádzajúceho slnka je pre Európana fascinujúcou zemou. Odlišná kultúra sa odzrkadľuje v rôznych oblastiach - hudbe, technike, gastronómii,... Okrem iného aj v prístupe ku konštrukcii automobilov.



Japonci milujú malé autá, z čisto zištných dôvodov, keďže miesto na parkovanie je v každom väčšom japonskom meste vysoko nedostatkovým artiklom. Jedným z typických predstaviteľov malých japonských áut je nový Subaru Justy. Ide o derivát modelu Sirionu u nás takmer neznámeho špecialistu na malé autá, značky Daihatsu. Subaru sa orientuje skôr na väčšie a výkonnejšie typy, preto s výnimkou prvého Justy z roku 1984, vyvinutého vo vlastnej réžii, všetky ďalšie generácie vznikli v spolupráci s automobilkou Suzuki. Pod označením Subaru sa predával Swift s pohonom všetkých kolies, predchádzajúca generácia Justy vychádzala zo Suzuki Ignis.

Dvojičky

K zmene došlo keď Subaru ukončil spoluprácu s koncernom General Motors a jeho čiastkovým vlastníkom sa stala Toyota, pod ktorej krídla patrí aj spomínaná značka Daihatsu. Preto je aktuálna generácia Subaru Justy viac-menej zhodná s modelom Daihatsu Sirion. Rozdiely medzi oboma automobilmi sú minimálne. Líšia sa len maskou chladiča, predným nárazníkom a označeniami. Meno výrobcu Subaru Justy - Daihatsu Motor Co. - je jasne uvedené aj na výrobnom štítku v motorovom priestore.

Spolujazdec má na dosah ruky 4 odkladacie priestory. Ďalšie sa nachádzajú vo dverách.

Priestranné

Rečiam o tom, ako konštruktéri niektorých automobiliek dokážu doslova čarovať s priestorom pre posádku v malej karosérii uveríte, keď nastúpite dnu. Na auto vonkajších rozmerov 3610 x 1665 x 1550 mm ponúka Justy skutočne veľkorysý vnútorný priestor a to aj na zadných sedadlách, kde prekvapí hlavne dostatok miesta pre nohy. Na svedomí to má vzhľadom na celkovú dĺžku auta veľký rázvor (2430 mm) a prísne praktický, „krabicovitý" tvar karosérie.

Palubná doska pôsobí sviežo a kvalitne. Najdôležitejšie ovládacie prvky sú dostatočne veľké a na miestach, kde ich vodič intuitívne hľadá.

Novému Justy nemožno uprieť vysokú mieru nápaditosti. A to ani v interiéri, ktorého ozdobou je veľké množstvo odkladacích priestorov - až päť ich napríklad nájdete na palubnej doske. Vtipné sú aj niektoré detaily. Napríklad oválny prístrojový panel sa pohybuje spoločne s (iba) výškovo nastaviteľným volantom, alebo zadné sedadlá s polohovateľným sklonom operadiel.

Čiperné

Svižný pohyb po mestskej džungli zabezpečuje čiperný 1,0-litrový trojvalec Toyota. Motor miluje vyššie otáčky, čo dokazuje fakt, že výkon 70 k dosahuje pri 6000 1/min a krútiaci moment 98 Nm až pri 3600 1/min. Napriek vyslovene svižnej jazde po meste si však agregát málokedy vypýtal viac než 6 l/100 km. Pri bežnom tempe sa uspokojí aj s 5,2 l/100 km. Živý a pritom úsporný motorček ale nedokáže zaprieť fakt, že má iba tri valce. Jeho zvukový prejav plynulo narastá so stúpajúcimi otáčkami a jemné vibrácie sa prenášajú do volantu aj radiacej páky 5-stupňovej manuálnej prevodovky.

Batožinový priestor má objem 225 l. Zaujímavým prvkom je polohovateľné operadlo zadných sedadiel.

Zábavné

Subaru Justy je typické malé auto, s ktorým si vodič môže užiť veľa zábavy. Vďaka kolesám umiestneným v rohoch karosérie a pomerne širokému rozchodu sa správa ako motokára. Pri rýchlejšom prejazde zákrutou má zadok tendenciu odskočiť do strany, čo na jednej strane prispieva k zábave za volantom, ale nemusí to vyhovovať každému. V bežnej premávke sa podvozok správa suverénne.

Daňou za kvalitné jazdné vlastnosti je horší komfort pruženia na menej kvalitných cestách. Otázkou na záver zostáva prečo Justy nemá pohon 4x4, keď Subaru patrí k jeho najväčším zástancom. Navyše východiskový Daihatsu Sirion existuje aj vo verzii s pohonom všetkých kolies. Podľa predstaviteľov automobilky príčinou je snaha stlačiť cenu auta a emisie čo najnižšie.

Subaru Justy - technické údaje

Motor 1.0
Zdvihový objem [cm3] 998
Výkon [kW/k] 51/70
pri otáčkach [1/min] 6000
Krútiaci moment [Nm] 98
pri otáčkach [1/min] 3600
Maximálna rýchlosť [km/h] 160
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 13,9
Nameraná spotreba [l/100 km] 5,5
Objem batožinového priestoru [l] 225/630
Cena testovaného modelu od [Sk] 349.000

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Eilat: Slnko, teplo a zábava
  4. Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50%
  5. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  6. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  7. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  8. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  9. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  10. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  1. Ázijské historky: Osud slonov v Ázii nie je ružový
  2. Eilat: Slnko, teplo a zábava
  3. Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50%
  4. Exkurzia študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  5. Prichádza Black Friday, jazdenku môžete mať so zľavou 2000 eur
  6. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  7. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  8. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  9. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  10. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 16 541
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 8 131
  3. Eilat: Slnko, teplo a zábava 4 957
  4. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 491
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 155
  6. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 3 046
  7. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek 2 248
  8. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba 1 726
  9. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások 1 576
  10. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 291

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Vkladné knižky kedysi využívala mafia. Aké sú lepšie investície

Čo urobiť s veľkou sumou našetrených peňazí a čo robiť, ak si chcem šetriť každý mesiac po troche? Denník SME sa pokúsil objasniť niektoré známejšie druhy sporenia.

EKONOMIKA

Ktoré sporenie je bezpečné a na ktorom môže človek zarobiť najviac?

Pri rozhodovaní, kam vložiť peniaze, je dobré zvážiť niekoľko vecí.

NITRA

Zamestnanci FM Slovenská protestovali proti srbským brigádnikom

Zamestnanci poukazovali na zlú atmosféru.

Neprehliadnite tiež

Po Špitálskej ulici po štyroch mesiacoch opäť prešli električky

Pri výmene koľají pribudol v centre mesta na cestách aj nový asfalt.

Hybridný MINI Countryman je demoverzia športového elektromobilu (test)

Výdržou batérie príliš neohúri, športovou jazdou už áno.

Dopravná hádanka: Môžete parkovať na miestach pre tradičnú rodinu?

Vyhradené miesta majú okrem osôb so zdravotným postihnutím aj rodiny.

Dopravná hádanka: Môžete parkovať na miestach pre tradičnú rodinu? (riešenie)

Vyhradené miesta majú okrem osôb so zdravotným postihnutím aj rodiny.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Revolúcia v autách? Tesla skôr pripomína pyramídový podvod

Autá by mohli v budúcnosti vyzerať úplne inak.