SME
Utorok, 30. november, 2021 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Subaru Justy: Čistokrvný Japonec

Krajina vychádzajúceho slnka je pre Európana fascinujúcou zemou. Odlišná kultúra sa odzrkadľuje v rôznych oblastiach - hudbe, technike, gastronómii,... Okrem iného aj v prístupe ku konštrukcii automobilov.



Japonci milujú malé autá, z čisto zištných dôvodov, keďže miesto na parkovanie je v každom väčšom japonskom meste vysoko nedostatkovým artiklom. Jedným z typických predstaviteľov malých japonských áut je nový Subaru Justy. Ide o derivát modelu Sirionu u nás takmer neznámeho špecialistu na malé autá, značky Daihatsu. Subaru sa orientuje skôr na väčšie a výkonnejšie typy, preto s výnimkou prvého Justy z roku 1984, vyvinutého vo vlastnej réžii, všetky ďalšie generácie vznikli v spolupráci s automobilkou Suzuki. Pod označením Subaru sa predával Swift s pohonom všetkých kolies, predchádzajúca generácia Justy vychádzala zo Suzuki Ignis.

Dvojičky

K zmene došlo keď Subaru ukončil spoluprácu s koncernom General Motors a jeho čiastkovým vlastníkom sa stala Toyota, pod ktorej krídla patrí aj spomínaná značka Daihatsu. Preto je aktuálna generácia Subaru Justy viac-menej zhodná s modelom Daihatsu Sirion. Rozdiely medzi oboma automobilmi sú minimálne. Líšia sa len maskou chladiča, predným nárazníkom a označeniami. Meno výrobcu Subaru Justy - Daihatsu Motor Co. - je jasne uvedené aj na výrobnom štítku v motorovom priestore.

Spolujazdec má na dosah ruky 4 odkladacie priestory. Ďalšie sa nachádzajú vo dverách.

Priestranné

Rečiam o tom, ako konštruktéri niektorých automobiliek dokážu doslova čarovať s priestorom pre posádku v malej karosérii uveríte, keď nastúpite dnu. Na auto vonkajších rozmerov 3610 x 1665 x 1550 mm ponúka Justy skutočne veľkorysý vnútorný priestor a to aj na zadných sedadlách, kde prekvapí hlavne dostatok miesta pre nohy. Na svedomí to má vzhľadom na celkovú dĺžku auta veľký rázvor (2430 mm) a prísne praktický, „krabicovitý" tvar karosérie.

Palubná doska pôsobí sviežo a kvalitne. Najdôležitejšie ovládacie prvky sú dostatočne veľké a na miestach, kde ich vodič intuitívne hľadá.

Novému Justy nemožno uprieť vysokú mieru nápaditosti. A to ani v interiéri, ktorého ozdobou je veľké množstvo odkladacích priestorov - až päť ich napríklad nájdete na palubnej doske. Vtipné sú aj niektoré detaily. Napríklad oválny prístrojový panel sa pohybuje spoločne s (iba) výškovo nastaviteľným volantom, alebo zadné sedadlá s polohovateľným sklonom operadiel.

Čiperné

Svižný pohyb po mestskej džungli zabezpečuje čiperný 1,0-litrový trojvalec Toyota. Motor miluje vyššie otáčky, čo dokazuje fakt, že výkon 70 k dosahuje pri 6000 1/min a krútiaci moment 98 Nm až pri 3600 1/min. Napriek vyslovene svižnej jazde po meste si však agregát málokedy vypýtal viac než 6 l/100 km. Pri bežnom tempe sa uspokojí aj s 5,2 l/100 km. Živý a pritom úsporný motorček ale nedokáže zaprieť fakt, že má iba tri valce. Jeho zvukový prejav plynulo narastá so stúpajúcimi otáčkami a jemné vibrácie sa prenášajú do volantu aj radiacej páky 5-stupňovej manuálnej prevodovky.

Batožinový priestor má objem 225 l. Zaujímavým prvkom je polohovateľné operadlo zadných sedadiel.

Zábavné

Subaru Justy je typické malé auto, s ktorým si vodič môže užiť veľa zábavy. Vďaka kolesám umiestneným v rohoch karosérie a pomerne širokému rozchodu sa správa ako motokára. Pri rýchlejšom prejazde zákrutou má zadok tendenciu odskočiť do strany, čo na jednej strane prispieva k zábave za volantom, ale nemusí to vyhovovať každému. V bežnej premávke sa podvozok správa suverénne.

Daňou za kvalitné jazdné vlastnosti je horší komfort pruženia na menej kvalitných cestách. Otázkou na záver zostáva prečo Justy nemá pohon 4x4, keď Subaru patrí k jeho najväčším zástancom. Navyše východiskový Daihatsu Sirion existuje aj vo verzii s pohonom všetkých kolies. Podľa predstaviteľov automobilky príčinou je snaha stlačiť cenu auta a emisie čo najnižšie.

Subaru Justy - technické údaje

Motor 1.0
Zdvihový objem [cm3] 998
Výkon [kW/k] 51/70
pri otáčkach [1/min] 6000
Krútiaci moment [Nm] 98
pri otáčkach [1/min] 3600
Maximálna rýchlosť [km/h] 160
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 13,9
Nameraná spotreba [l/100 km] 5,5
Objem batožinového priestoru [l] 225/630
Cena testovaného modelu od [Sk] 349.000

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zaujímavé štúdium, skvelá práca aj plat. Vieš, kam ísť
  2. Chcete vedieť, kto fotí influencerky, celebrity a hviezdy?
  3. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  4. Pomáhajú firmám zarábať viac. Polepšili si aj živnostníci
  5. BLoKK v Bratislave je pred dokončením, ponúka posledné apartmány
  6. Spoznajte protizápalové účinky Kypriny úzkolistej spod Tatier
  7. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  8. Študuj, čo ťa baví na Trenčianskej univerzite!
  9. inFEEnity posilní Samuel Oriňák
  10. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom?
  1. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  2. dm a jej zákazníci podporili vznik 15 vzdelávacích centier
  3. Anketu Elektromobil roka 2021 ovládla ŠKODA
  4. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  5. Zmeny v systéme revíznych postupov
  6. Compliance – kto by mal byť zodpovedný?
  7. Tabaková mládež. Čo s ňou?
  8. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  9. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes?
  10. Spoznajte protizápalové účinky Kypriny úzkolistej spod Tatier
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 29 478
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 15 046
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 799
  4. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 7 437
  5. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 6 144
  6. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 3 215
  7. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom 3 092
  8. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 3 074
  9. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 705
  10. Rekonštruujete? Pozor na romantické predstavy o vykurovaní 2 607
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Škoda Karoq

Ponuka motorov ostáva rovnaká.


2 h
Hyundai Ioniq 5

Víťaza vyhlásia vo februári.


22 h
Toyota Yaris Cross

Všestrannosť zlepšuje pohon všetkých kolies.


28. nov
Parkovanie na chodníku bude od marca 2022 regulované.

Dodržať voľnú šírku chodníka 1,5 metra už nebude stačiť.


26. nov

Blogy SME

  1. Stanislav Pánis: Panika z omicronu nie je namieste!
  2. Štefan Vidlár: Dilemno dúchotcu
  3. Stanislav Martinčko: Kde boli 12 rokov Fico a Pelle so svojou tlačovkovou múdrosťou ??
  4. Rudolf Pado: Spoločenstvo pozitívnej deviácie alebo ako prežiť pandémiu
  5. Café Európa: Hrozí Európe ďalšia migračná kríza?
  6. Juraj Paškuliak: Ako moja matka pracovala pre podvodníka
  7. Radovan Kazda: TOP 7 dôvodov, prečo 500 miliónov pre seniorov nie je dobrý nápad
  8. Marian Nanias: Jadrová energia – Vyhrážky a vydieranie ako štýl energetickej politiky?
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 11 149
  2. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 781
  3. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 7 708
  4. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 940
  5. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 4 842
  6. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 4 267
  7. Pavel Macko: Špinavý útok voči mojej rodine trvá už šesť rokov! 3 996
  8. Ján Marton: Prezidentka žije v krajine, ktorej nerozumie a ja nerozumiem jej. 3 938
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  3. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  4. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  5. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  6. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  7. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  8. Valentína Sedileková: Komentujete vzhľad druhých ľudí? Ubližujete im viac, ako si uvedomujete
Skryť Zatvoriť reklamu