SME
Nedeľa, 5. december, 2021 | Meniny má OtoKrížovkyKrížovky

Kia v servise dostala nový olej a filtre

Záručná prehliadka potvrdila dobrý technický stav modelu Cee´d. Nebolo potrebné nič opravovať alebo nastavovať, iba vymeniť predpísané kvapaliny a filtre. Účinok bŕzd je súmerný a tlmiče v norme.

Kia chodí do servisu každých 15 000 kilometrov.  Pri sedemročnej kombinovanej záruke iné servisné úkony neprichádzajú do úvahy. Jedine, ak by niečo nevydržalo.Kia chodí do servisu každých 15 000 kilometrov. Pri sedemročnej kombinovanej záruke iné servisné úkony neprichádzajú do úvahy. Jedine, ak by niečo nevydržalo. (Zdroj: Tomáš Kelement)

Záručná prehliadka potvrdila dobrý technický stav modelu Cee´d. Nebolo potrebné nič opravovať alebo nastavovať, iba vymeniť predpísané kvapaliny a filtre. Účinok bŕzd je súmerný a tlmiče v norme.

Kia Cee´d má predpísanú návštevu raz ročne alebo každých 15 000 kilometrov. V dlhodobých testoch pribúdajú kilometre tak rýchlo, že záručná prehliadka pripadne v jednom roku hneď dva krát. V tak krátkom čase sme zvykli na absenciu korózie alebo iných vplyvov času. Korózia sa objavila jedine na výfukovom potrubí. Zvary sú v dobrom stave a nasvedčujú tomu, že ešte veľa vydrží.

Prepísané výmeny

Viac sme boli zvedaví na stav brzdových kotúčov, ktoré sa pri silnejšom brzdení prejavujú hlasnejším dunením. Mechanici vymenili olej, vzduchový filter, peľový filter, skontrolovali geometriu a celkový stav auta. V predpísanom formulári prehliadky zaškrtli 36 políčok. Zapaľovacie sviečky budeme meniť o pár mesiacov pri prehliadke po 45000km.

Povrch potrubia tak ako u iných áut koroduje. Zvary sú však v poriadku.

Kontrola geometrie

Rovnomerne opotrebované pneumatiky sú prvým indikátorom nepoškodenej geometrie podvozka. Na niektorých druhoch asfaltu sa nám zdali hlučné, preto sme so zvedavosťou poslali Kiu na test geometrie. Zo spleti nameraných uhlov a rozdielov v milimetroch vieme akurát toľko, že spadajú do normovaných tolerancií. Prenesené do praxe to znamená, že jazdy po zlých cestách a testovanie podvozka v kritických situáciách podvozku neublížilo. Pocitovo sa nám zdá, že pri istom type nerovnosti na ceste cítime v riadení silnejší ráz ako predtým. Predné brzdové kotúče počuť pri brzdení z vyššej rýchlosti. Ich osempercentná ovalita na teste bŕzd je v poriadku.

Predné kotúče pri aktívnejšom brzdení trochu hučia. Merania dopadli dobre.

Súmerné brzdy

Na valcoch vyskočila na okrajovú hodnotu jedine štrnásť percentná ovalita bŕzd na pravom zadnom kolese. Pocity súmerného účinku bŕzd potvrdili aj meracie prístroje, pretože nesúmernosť na prednej náprave bola maximálne na úrovni troch percent. Vzadu tolerovaných päť percent. V bežnom živote šoféra to znamená asi toľko, že Kia pri prudkom brzdení udrží priamy smer a nezačne sa vychyľovať do strán. Menšia Kia Rio mala pri približne rovnakom počte najazdených kilometrov o niečo lepšiu nesúmernosť účinku na prednej náprave. Porovnanie nameraných údajov troch rôznych vozidiel v dlhodobých testoch je v tabuľke.

Testy podvozka – Kia Ceed a konkurenti v dlhodobých testoch

Vozidlo Kia Cee´d Kia Rio Dacia Logan
Stav kilometrov pri 30 112 km pri 33 530 km pri 21 000 km
Hmotnosť vozidla s vodičom 1186 kg 1336 kg 1052 kg
Zaťaženie prednej nápravy 706 kg 835 kg 634 kg
Zaťaženie zadnej nápravy 480 kg 501 kg 418 kg

Účinnosť tlmičov na prednej náprave

Ľavý predný 80 % 63 % 67 %
Pravý predný 81 % 62 % 69 %
Nesúmernosť účinku na prednej náprave 1 % 2 % 2 %

Účinnosť tlmičov na zadnej náprave

Ľavý zadný 82 % 43 % 76 %
Pravý zadný 81 % 40 % 78 %
Nesúmernosť účinku na zadnej náprave 1 % 7 % 2 %

Brzdy na prednej náprave

Brzdná sila ľavej strany 3,45 kN 2,67 kN 2,27 kN
Brzdná sila pravej strany 3,35 kN 2,62 kN 2,24 kN
Nesúmernosť bŕzd na prednej náprave 3 % 2 % 1 %

Brzdy na zadnej náprave

Brzdná sila ľavej strany 1,41 kN 1,68 kN 1,25 kN
Brzdná sila pravej strany 1,34 kN 1,81 kN 1,23 kN
Nesúmernosť bŕzd na zadnej náprave 5 % 7 % 2 %

Ručná brzda

Maximálna brzdná sila ľavej strany 2,39 kN 1,38 kN 1,29 kN
Maximálna brzdná sila pravej strany 2,33 kN 1,26 kN 1,07 kN
Nesúmernosť mechanickej ručnej brzdy 3 % 9 % -

Ovalita predných bŕzd

Ľavá strana 5 % 6 % 9%
Pravá strana 8 % 7 % 5%

Ovalita zadných bŕzd

Ľavá strana 6 % 4 % 5 %
Pravá strana 14 % 6 % 7%

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tento rok turizmu neprial
  2. Dobrá receptúra musí mať „oko draka“
  3. Brazílska fintechová banka Nubank vstupuje na Wall Street
  4. Opäť sme na dobrej vlne
  5. Ako sa vyrába nealkoholické pivo? Kvalitou nezaostáva za bežným
  6. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami
  7. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos
  8. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  9. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
  10. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  1. Dobrá receptúra musí mať „oko draka“
  2. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  3. Brazílska fintechová banka Nubank vstupuje na Wall Street
  4. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami
  5. Ako sa vyrába nealkoholické pivo? Kvalitou nezaostáva za bežným
  6. Opäť sme na dobrej vlne
  7. Aj mikulášske balíčku môžu byť zdravé. Zistite ako na to.
  8. 365.bank sa stala bankou roka na Slovensku
  9. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  10. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  1. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 18 350
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 17 188
  3. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 9 911
  4. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 834
  5. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 840
  6. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 4 518
  7. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 3 664
  8. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené 3 204
  9. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 2 253
  10. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 2 039
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Mercedes-Benz S400d Long 4Matic a BMW 740Ld xDrive

Víťaz závisí aj od toho, či radšej sedíte vzadu alebo za volantom.


a 1 ďalší 3. dec
Toyota Corolla Cross

Prvé autá prídu majiteľom budúci rok na jeseň.


3. dec
Opel Astra Sports Tourer

Zväčšil sa rázvor kolies aj objem kufra.


3. dec

Blogy SME

  1. Marek Strapko: Tá smrtka z kúpaliska naozaj prišla...
  2. Jaroslav Polaček: V Košiciach máme klzisko svetových rozmerov
  3. Stanislav Jurčišin: Ideológia po kapitalisticky
  4. Róbert Kotian: Ako sa Edo zaťal
  5. Štefan Vidlár: Nepekne hovoríš o dôchodcovi
  6. Tomáš Tenczer: Prečo ľudia nechcú deti?
  7. Marek Brezovský: Koniec pretvárky, späť na stromy. Debata o očkovaní čoraz viac pôsobí, že mentálne žijeme v pralese.
  8. Miroslav Haviar: Naozaj majú všetci nárok?
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 16 251
  2. Radovan Kazda: TOP 7 dôvodov, prečo 500 miliónov pre seniorov nie je dobrý nápad 5 237
  3. Tomáš Sedliačik: Ako sa baviť s konšpirátorom 4 845
  4. Martin Greguš: Istropolis zbúrajú...starosta Kusý obrátil kabát...Je to vôbec možné? Architekt a primátor Vallo mlčí... 4 701
  5. Zuzana Rattajová: Juraj Droba, dnes si opustil ľudí 4 331
  6. Mišo Šesták: V duši sedliaka žije pohanský duch 3 808
  7. Vanda Tuchyňová: Z POD ZADKU“ NÁM BERÚ VLASTNÉ POZEMKY, ROZOBERAJÚ MAJETOK ŽILINY A MESTO SA LEN PRIZERÁ ! 3 621
  8. Tereza Krajčová: Paríž: Mesto dychberúcej architektúry a nestarnúceho umenia 3 546
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  2. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  3. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  4. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  7. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  8. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
Skryť Zatvoriť reklamu