SME

Kia v servise dostala nový olej a filtre

Záručná prehliadka potvrdila dobrý technický stav modelu Cee´d. Nebolo potrebné nič opravovať alebo nastavovať, iba vymeniť predpísané kvapaliny a filtre. Účinok bŕzd je súmerný a tlmiče v norme.

Kia chodí do servisu každých 15 000 kilometrov.  Pri sedemročnej kombinovanej záruke iné servisné úkony neprichádzajú do úvahy. Jedine, ak by niečo nevydržalo.Kia chodí do servisu každých 15 000 kilometrov. Pri sedemročnej kombinovanej záruke iné servisné úkony neprichádzajú do úvahy. Jedine, ak by niečo nevydržalo. (Zdroj: Tomáš Kelement)

Záručná prehliadka potvrdila dobrý technický stav modelu Cee´d. Nebolo potrebné nič opravovať alebo nastavovať, iba vymeniť predpísané kvapaliny a filtre. Účinok bŕzd je súmerný a tlmiče v norme.

Kia Cee´d má predpísanú návštevu raz ročne alebo každých 15 000 kilometrov. V dlhodobých testoch pribúdajú kilometre tak rýchlo, že záručná prehliadka pripadne v jednom roku hneď dva krát. V tak krátkom čase sme zvykli na absenciu korózie alebo iných vplyvov času. Korózia sa objavila jedine na výfukovom potrubí. Zvary sú v dobrom stave a nasvedčujú tomu, že ešte veľa vydrží.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Prepísané výmeny Viac sme boli zvedaví na stav brzdových kotúčov, ktoré sa pri silnejšom brzdení prejavujú hlasnejším dunením. Mechanici vymenili olej, vzduchový filter, peľový filter, skontrolovali geometriu a celkový stav auta. V predpísanom formulári prehliadky zaškrtli 36 políčok. Zapaľovacie sviečky budeme meniť o pár mesiacov pri prehliadke po 45000km.

Povrch potrubia tak ako u iných áut koroduje. Zvary sú však v poriadku.

Kontrola geometrie Rovnomerne opotrebované pneumatiky sú prvým indikátorom nepoškodenej geometrie podvozka. Na niektorých druhoch asfaltu sa nám zdali hlučné, preto sme so zvedavosťou poslali Kiu na test geometrie. Zo spleti nameraných uhlov a rozdielov v milimetroch vieme akurát toľko, že spadajú do normovaných tolerancií. Prenesené do praxe to znamená, že jazdy po zlých cestách a testovanie podvozka v kritických situáciách podvozku neublížilo. Pocitovo sa nám zdá, že pri istom type nerovnosti na ceste cítime v riadení silnejší ráz ako predtým. Predné brzdové kotúče počuť pri brzdení z vyššej rýchlosti. Ich osempercentná ovalita na teste bŕzd je v poriadku.

SkryťVypnúť reklamu

Predné kotúče pri aktívnejšom brzdení trochu hučia. Merania dopadli dobre.

Súmerné brzdy Na valcoch vyskočila na okrajovú hodnotu jedine štrnásť percentná ovalita bŕzd na pravom zadnom kolese. Pocity súmerného účinku bŕzd potvrdili aj meracie prístroje, pretože nesúmernosť na prednej náprave bola maximálne na úrovni troch percent. Vzadu tolerovaných päť percent. V bežnom živote šoféra to znamená asi toľko, že Kia pri prudkom brzdení udrží priamy smer a nezačne sa vychyľovať do strán. Menšia Kia Rio mala pri približne rovnakom počte najazdených kilometrov o niečo lepšiu nesúmernosť účinku na prednej náprave. Porovnanie nameraných údajov troch rôznych vozidiel v dlhodobých testoch je v tabuľke.

Testy podvozka – Kia Ceed a konkurenti v dlhodobých testoch Vozidlo Kia Cee´d Kia Rio Dacia Logan

SkryťVypnúť reklamu

Stav kilometrov pri 30 112 km pri 33 530 km pri 21 000 km

Hmotnosť vozidla s vodičom 1186 kg 1336 kg 1052 kg

Zaťaženie prednej nápravy 706 kg 835 kg 634 kg

Zaťaženie zadnej nápravy 480 kg 501 kg 418 kg

Účinnosť tlmičov na prednej náprave Ľavý predný 80 % 63 % 67 %

Pravý predný 81 % 62 % 69 %

Nesúmernosť účinku na prednej náprave 1 % 2 % 2 %

Účinnosť tlmičov na zadnej náprave Ľavý zadný 82 % 43 % 76 %

Pravý zadný 81 % 40 % 78 %

Nesúmernosť účinku na zadnej náprave 1 % 7 % 2 %

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Brzdy na prednej náprave Brzdná sila ľavej strany 3,45 kN 2,67 kN 2,27 kN

Brzdná sila pravej strany 3,35 kN 2,62 kN 2,24 kN

Nesúmernosť bŕzd na prednej náprave 3 % 2 % 1 %

Brzdy na zadnej náprave Brzdná sila ľavej strany 1,41 kN 1,68 kN 1,25 kN

Brzdná sila pravej strany 1,34 kN 1,81 kN 1,23 kN

Nesúmernosť bŕzd na zadnej náprave 5 % 7 % 2 %

Ručná brzda Maximálna brzdná sila ľavej strany 2,39 kN 1,38 kN 1,29 kN

Maximálna brzdná sila pravej strany 2,33 kN 1,26 kN 1,07 kN

Nesúmernosť mechanickej ručnej brzdy 3 % 9 % -

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ovalita predných bŕzd Ľavá strana 5 % 6 % 9%

Pravá strana 8 % 7 % 5%

Ovalita zadných bŕzd Ľavá strana 6 % 4 % 5 %

Pravá strana 14 % 6 % 7%

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  5. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 453
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 235
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 119
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 833
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 465
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 160
  7. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 2 925
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 2 152
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Vladimír Bojničan: Čo mi chýbalo v článku od Michala Havrana: „Spoločnosť rozvrátená politikou“
  2. Branislav Hláčik: Superpozícia 4
  3. Marek Namešpetra: Mokrý svet
  4. Viktor Pamula: Markíza a Vlny
  5. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  6. Marián Kozák: Protikorupčný festival Pucung 2025 v Košiciach
  7. Adam Austera: Nečakaný ťah juhokórejského Samsungu: Nový ultratenký S25 Edge má vymazať predchádzajúci 30 % pokles ceny akcií
  8. Tomas Hlavaty: Cirkev v službách, nepokoj a jednota.
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 29 069
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 040
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 10 103
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 057
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 610
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 235
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 870
  8. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 6 422
  1. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  2. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  3. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  4. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  5. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  6. Tupou Ceruzou: Pandemická
  7. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  8. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
SkryťZatvoriť reklamu