SME
Pondelok, 21. september, 2020 | Meniny má MatúšKrížovkyKrížovky

Kia v servise dostala nový olej a filtre

Záručná prehliadka potvrdila dobrý technický stav modelu Cee´d. Nebolo potrebné nič opravovať alebo nastavovať, iba vymeniť predpísané kvapaliny a filtre. Účinok bŕzd je súmerný a tlmiče v norme.

Kia chodí do servisu každých 15 000 kilometrov.  Pri sedemročnej kombinovanej záruke iné servisné úkony neprichádzajú do úvahy. Jedine, ak by niečo nevydržalo.Kia chodí do servisu každých 15 000 kilometrov. Pri sedemročnej kombinovanej záruke iné servisné úkony neprichádzajú do úvahy. Jedine, ak by niečo nevydržalo. (Zdroj: Tomáš Kelement)

Záručná prehliadka potvrdila dobrý technický stav modelu Cee´d. Nebolo potrebné nič opravovať alebo nastavovať, iba vymeniť predpísané kvapaliny a filtre. Účinok bŕzd je súmerný a tlmiče v norme.

Kia Cee´d má predpísanú návštevu raz ročne alebo každých 15 000 kilometrov. V dlhodobých testoch pribúdajú kilometre tak rýchlo, že záručná prehliadka pripadne v jednom roku hneď dva krát. V tak krátkom čase sme zvykli na absenciu korózie alebo iných vplyvov času. Korózia sa objavila jedine na výfukovom potrubí. Zvary sú v dobrom stave a nasvedčujú tomu, že ešte veľa vydrží.

Prepísané výmeny

Viac sme boli zvedaví na stav brzdových kotúčov, ktoré sa pri silnejšom brzdení prejavujú hlasnejším dunením. Mechanici vymenili olej, vzduchový filter, peľový filter, skontrolovali geometriu a celkový stav auta. V predpísanom formulári prehliadky zaškrtli 36 políčok. Zapaľovacie sviečky budeme meniť o pár mesiacov pri prehliadke po 45000km.

Povrch potrubia tak ako u iných áut koroduje. Zvary sú však v poriadku.

Kontrola geometrie

Rovnomerne opotrebované pneumatiky sú prvým indikátorom nepoškodenej geometrie podvozka. Na niektorých druhoch asfaltu sa nám zdali hlučné, preto sme so zvedavosťou poslali Kiu na test geometrie. Zo spleti nameraných uhlov a rozdielov v milimetroch vieme akurát toľko, že spadajú do normovaných tolerancií. Prenesené do praxe to znamená, že jazdy po zlých cestách a testovanie podvozka v kritických situáciách podvozku neublížilo. Pocitovo sa nám zdá, že pri istom type nerovnosti na ceste cítime v riadení silnejší ráz ako predtým. Predné brzdové kotúče počuť pri brzdení z vyššej rýchlosti. Ich osempercentná ovalita na teste bŕzd je v poriadku.

Predné kotúče pri aktívnejšom brzdení trochu hučia. Merania dopadli dobre.

Súmerné brzdy

Na valcoch vyskočila na okrajovú hodnotu jedine štrnásť percentná ovalita bŕzd na pravom zadnom kolese. Pocity súmerného účinku bŕzd potvrdili aj meracie prístroje, pretože nesúmernosť na prednej náprave bola maximálne na úrovni troch percent. Vzadu tolerovaných päť percent. V bežnom živote šoféra to znamená asi toľko, že Kia pri prudkom brzdení udrží priamy smer a nezačne sa vychyľovať do strán. Menšia Kia Rio mala pri približne rovnakom počte najazdených kilometrov o niečo lepšiu nesúmernosť účinku na prednej náprave. Porovnanie nameraných údajov troch rôznych vozidiel v dlhodobých testoch je v tabuľke.

Testy podvozka – Kia Ceed a konkurenti v dlhodobých testoch

Vozidlo Kia Cee´d Kia Rio Dacia Logan
Stav kilometrov pri 30 112 km pri 33 530 km pri 21 000 km
Hmotnosť vozidla s vodičom 1186 kg 1336 kg 1052 kg
Zaťaženie prednej nápravy 706 kg 835 kg 634 kg
Zaťaženie zadnej nápravy 480 kg 501 kg 418 kg

Účinnosť tlmičov na prednej náprave

Ľavý predný 80 % 63 % 67 %
Pravý predný 81 % 62 % 69 %
Nesúmernosť účinku na prednej náprave 1 % 2 % 2 %

Účinnosť tlmičov na zadnej náprave

Ľavý zadný 82 % 43 % 76 %
Pravý zadný 81 % 40 % 78 %
Nesúmernosť účinku na zadnej náprave 1 % 7 % 2 %

Brzdy na prednej náprave

Brzdná sila ľavej strany 3,45 kN 2,67 kN 2,27 kN
Brzdná sila pravej strany 3,35 kN 2,62 kN 2,24 kN
Nesúmernosť bŕzd na prednej náprave 3 % 2 % 1 %

Brzdy na zadnej náprave

Brzdná sila ľavej strany 1,41 kN 1,68 kN 1,25 kN
Brzdná sila pravej strany 1,34 kN 1,81 kN 1,23 kN
Nesúmernosť bŕzd na zadnej náprave 5 % 7 % 2 %

Ručná brzda

Maximálna brzdná sila ľavej strany 2,39 kN 1,38 kN 1,29 kN
Maximálna brzdná sila pravej strany 2,33 kN 1,26 kN 1,07 kN
Nesúmernosť mechanickej ručnej brzdy 3 % 9 % -

Ovalita predných bŕzd

Ľavá strana 5 % 6 % 9%
Pravá strana 8 % 7 % 5%

Ovalita zadných bŕzd

Ľavá strana 6 % 4 % 5 %
Pravá strana 14 % 6 % 7%

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Využívajte nonstop služby právnika s poistením právnej ochrany
  2. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte
  3. Šport je dôležitý pre fyzické aj mentálne zdravie
  4. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  5. Nadšenci behu darovali košickej ZOO viac ako 2000 EUR
  6. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % až do 8,25 %
  7. Home (ale aj) Office
  8. Premení klimatická kríza Liptov na Podunajskú nížinu?
  9. Čo ste nevedeli o jedle v Bratislave? Príbehy reštaurácií
  10. Blíži sa nová kríza, ktorej následky môžu byť omnoho väčšie
  1. Zvislé zdvíhacie zariadenia pre vozičkárov
  2. Nadácia COOP Jednota rozdá obciam a mestám 156 000 eur, hlasovať
  3. Využívajte nonstop služby právnika s poistením právnej ochrany
  4. Šport je dôležitý pre fyzické aj mentálne zdravie
  5. Foreigners will be centre stage in Bratislava for the whole week
  6. Poznanie
  7. Lákajú vás benefity poisťovní? Pri zmene si všímajte podmienky
  8. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  9. Osud našich riek máme vo svojich rukách, nenechajme to plávať
  10. Nadšenci behu darovali košickej ZOO viac ako 2000 EUR
  1. Čo ste nevedeli o jedle v Bratislave? Príbehy reštaurácií 34 838
  2. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 34 643
  3. Blíži sa nová kríza, ktorej následky môžu byť omnoho väčšie 21 377
  4. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 14 790
  5. Unikátny zážitok na Muránskej planine. Uvíta vás tisícka sysľov 11 464
  6. Užite si čarovnú jeseň na horách: Tipy na výlety pre celú rodinu 11 188
  7. Premení klimatická kríza Liptov na Podunajskú nížinu? 11 139
  8. 5 digitálnych vychytávok, ktoré vám uľahčia štúdium 9 703
  9. Školský rozvrh s kalendárom prázdnin v denníku SME 9 334
  10. Fantastická pomôcka pre deti – zábavný a náučný pracovný zošit 9 007
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vydierania volavkou sa Kollár nebojí. Ak bude pekná, vyspím sa s ňou, tvrdí

Český bezpečnostný expert tvrdí, že sa Kollárovi tieto slová môžu vypomstiť.

Predseda NR SR Boris Kollár.
Komentár Zuzany Kepplovej

Kollárovi prekáža bulvár. Ale odkedy?

Nestal sa z Borisa náhodou politik?

Zuzana Kepplová, komentátorka denníka SME.
Peter Krupa a Marian Kotleba na súde v Pezinku.

Neprehliadnite tiež

Škoda Octavia dostala ďalšie verzie. Vyskúšali sme ich a pozreli sa na ceny

Klasická verzia RS je od plug-in hybridnej výrazne lacnejšia.

Elektrifikované verzie Škody Octavia

Nissan Z Proto je lákavou ochutnávkou nového modelu

Sériová podoba je za rohom, v Európe sa predávať nebude.

Nissan Z Proto

Seat Leon Sportstourer ponúka priestor aj charakter (test)

Ani so 620-litrovým kufrom sa netreba vzdať zážitku za volantom.

Seat Leon Sportstourer FR

Máte auto s AdBlue? Úlohu navyše sa neoplatí zanedbať (otázky a odpovede)

Doplnenie roztoku s močovinou často nevydrží až do servisného intervalu.