Kia v servise dostala nový olej a filtre

Záručná prehliadka potvrdila dobrý technický stav modelu Cee´d. Nebolo potrebné nič opravovať alebo nastavovať, iba vymeniť predpísané kvapaliny a filtre. Účinok bŕzd je súmerný a tlmiče v norme.

Kia chodí do servisu každých 15 000 kilometrov. Pri sedemročnej kombinovanej záruke iné servisné úkony neprichádzajú do úvahy. Jedine, ak by niečo nevydržalo.(Zdroj: Tomáš Kelement)

Záručná prehliadka potvrdila dobrý technický stav modelu Cee´d. Nebolo potrebné nič opravovať alebo nastavovať, iba vymeniť predpísané kvapaliny a filtre. Účinok bŕzd je súmerný a tlmiče v norme.

Kia Cee´d má predpísanú návštevu raz ročne alebo každých 15 000 kilometrov. V dlhodobých testoch pribúdajú kilometre tak rýchlo, že záručná prehliadka pripadne v jednom roku hneď dva krát. V tak krátkom čase sme zvykli na absenciu korózie alebo iných vplyvov času. Korózia sa objavila jedine na výfukovom potrubí. Zvary sú v dobrom stave a nasvedčujú tomu, že ešte veľa vydrží.

Prepísané výmeny

Viac sme boli zvedaví na stav brzdových kotúčov, ktoré sa pri silnejšom brzdení prejavujú hlasnejším dunením. Mechanici vymenili olej, vzduchový filter, peľový filter, skontrolovali geometriu a celkový stav auta. V predpísanom formulári prehliadky zaškrtli 36 políčok. Zapaľovacie sviečky budeme meniť o pár mesiacov pri prehliadke po 45000km.

Povrch potrubia tak ako u iných áut koroduje. Zvary sú však v poriadku.

Kontrola geometrie

Rovnomerne opotrebované pneumatiky sú prvým indikátorom nepoškodenej geometrie podvozka. Na niektorých druhoch asfaltu sa nám zdali hlučné, preto sme so zvedavosťou poslali Kiu na test geometrie. Zo spleti nameraných uhlov a rozdielov v milimetroch vieme akurát toľko, že spadajú do normovaných tolerancií. Prenesené do praxe to znamená, že jazdy po zlých cestách a testovanie podvozka v kritických situáciách podvozku neublížilo. Pocitovo sa nám zdá, že pri istom type nerovnosti na ceste cítime v riadení silnejší ráz ako predtým. Predné brzdové kotúče počuť pri brzdení z vyššej rýchlosti. Ich osempercentná ovalita na teste bŕzd je v poriadku.

Predné kotúče pri aktívnejšom brzdení trochu hučia. Merania dopadli dobre.

Súmerné brzdy

Na valcoch vyskočila na okrajovú hodnotu jedine štrnásť percentná ovalita bŕzd na pravom zadnom kolese. Pocity súmerného účinku bŕzd potvrdili aj meracie prístroje, pretože nesúmernosť na prednej náprave bola maximálne na úrovni troch percent. Vzadu tolerovaných päť percent. V bežnom živote šoféra to znamená asi toľko, že Kia pri prudkom brzdení udrží priamy smer a nezačne sa vychyľovať do strán. Menšia Kia Rio mala pri približne rovnakom počte najazdených kilometrov o niečo lepšiu nesúmernosť účinku na prednej náprave. Porovnanie nameraných údajov troch rôznych vozidiel v dlhodobých testoch je v tabuľke.

Testy podvozka – Kia Ceed a konkurenti v dlhodobých testoch

Vozidlo Kia Cee´d Kia Rio Dacia Logan
Stav kilometrov pri 30 112 km pri 33 530 km pri 21 000 km
Hmotnosť vozidla s vodičom 1186 kg 1336 kg 1052 kg
Zaťaženie prednej nápravy 706 kg 835 kg 634 kg
Zaťaženie zadnej nápravy 480 kg 501 kg 418 kg

Účinnosť tlmičov na prednej náprave

Ľavý predný 80 % 63 % 67 %
Pravý predný 81 % 62 % 69 %
Nesúmernosť účinku na prednej náprave 1 % 2 % 2 %

Účinnosť tlmičov na zadnej náprave

Ľavý zadný 82 % 43 % 76 %
Pravý zadný 81 % 40 % 78 %
Nesúmernosť účinku na zadnej náprave 1 % 7 % 2 %

Brzdy na prednej náprave

Brzdná sila ľavej strany 3,45 kN 2,67 kN 2,27 kN
Brzdná sila pravej strany 3,35 kN 2,62 kN 2,24 kN
Nesúmernosť bŕzd na prednej náprave 3 % 2 % 1 %

Brzdy na zadnej náprave

Brzdná sila ľavej strany 1,41 kN 1,68 kN 1,25 kN
Brzdná sila pravej strany 1,34 kN 1,81 kN 1,23 kN
Nesúmernosť bŕzd na zadnej náprave 5 % 7 % 2 %

Ručná brzda

Maximálna brzdná sila ľavej strany 2,39 kN 1,38 kN 1,29 kN
Maximálna brzdná sila pravej strany 2,33 kN 1,26 kN 1,07 kN
Nesúmernosť mechanickej ručnej brzdy 3 % 9 % -

Ovalita predných bŕzd

Ľavá strana 5 % 6 % 9%
Pravá strana 8 % 7 % 5%

Ovalita zadných bŕzd

Ľavá strana 6 % 4 % 5 %
Pravá strana 14 % 6 % 7%

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  2. Kreditná karta – áno alebo nie
  3. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  4. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  5. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  6. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  7. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  8. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  9. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  1. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  2. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  3. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  4. Kreditná karta – áno alebo nie
  5. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  6. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  7. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  8. Uncovering Artificial Intelligence in Slovakia
  9. Digitalizácia dokumentov firmám ušetrí nielen peniaze
  10. Intenzívne sa rozvíjajúca spolupráca s čínskymi univerzitami
  1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 23 691
  2. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 21 651
  3. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 18 381
  4. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 17 679
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 12 123
  6. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 6 633
  7. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 5 595
  8. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 4 956
  9. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé 4 251
  10. Sú bolesti kĺbov dôvodom, že nemôžete v živote robiť čo chcete? 3 059

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Aktivitou v parlamente nesrší, politickú budúcnosť má Kaliňák už spečatenú

V Smere je stále veľmi silný, hovorí o Robertovi Kaliňákovi politológ.

DOMOV

Obchodník a zberateľ informácií. Kto je Kočner

S Marianom Kočnerom sa spája viac ako desať káuz.

Stĺpček Jakuba Fila

Zadržali Kočnera. Hoci platí prezumpcia neviny, treba povedať konečne

K rozsudku je dlhá cesta.

DOMOV

NAKA zadržala Mariana Kočnera, o väzbe sa ešte rozhodne

Príkaz vydal prokurátor Úradu špeciálnej prokuratúry.

Neprehliadnite tiež

Tesla v USA vyšetruje prvé samovznietenie Modelu S

Ide o prvý prípad bezdôvodného samovznietenia batérie Tesly.

Audi A1 narástlo na veľkosť Pola. Dieselový motor už nedostane

Digitálne budíky na prístrojovej doske ponúkne už v základe.

Dopravu v Bratislave a okolí komplikuje viacero nehôd a kolóny

Situáciu môže skomplikovať aj jazda protestujúcich farmárov na traktoroch.

Čo kúpiť: Volkswagen Golf alebo konkurenciu?

V Európe je najpredávanejší Volkswagen Golf. Na Slovensku ho predbehla Škoda Octavia.