Kia v servise dostala nový olej a filtre

Záručná prehliadka potvrdila dobrý technický stav modelu Cee´d. Nebolo potrebné nič opravovať alebo nastavovať, iba vymeniť predpísané kvapaliny a filtre. Účinok bŕzd je súmerný a tlmiče v norme.

Kia chodí do servisu každých 15 000 kilometrov. Pri sedemročnej kombinovanej záruke iné servisné úkony neprichádzajú do úvahy. Jedine, ak by niečo nevydržalo.(Zdroj: Tomáš Kelement)

Záručná prehliadka potvrdila dobrý technický stav modelu Cee´d. Nebolo potrebné nič opravovať alebo nastavovať, iba vymeniť predpísané kvapaliny a filtre. Účinok bŕzd je súmerný a tlmiče v norme.

Kia Cee´d má predpísanú návštevu raz ročne alebo každých 15 000 kilometrov. V dlhodobých testoch pribúdajú kilometre tak rýchlo, že záručná prehliadka pripadne v jednom roku hneď dva krát. V tak krátkom čase sme zvykli na absenciu korózie alebo iných vplyvov času. Korózia sa objavila jedine na výfukovom potrubí. Zvary sú v dobrom stave a nasvedčujú tomu, že ešte veľa vydrží.

Prepísané výmeny

Viac sme boli zvedaví na stav brzdových kotúčov, ktoré sa pri silnejšom brzdení prejavujú hlasnejším dunením. Mechanici vymenili olej, vzduchový filter, peľový filter, skontrolovali geometriu a celkový stav auta. V predpísanom formulári prehliadky zaškrtli 36 políčok. Zapaľovacie sviečky budeme meniť o pár mesiacov pri prehliadke po 45000km.

Povrch potrubia tak ako u iných áut koroduje. Zvary sú však v poriadku.

Kontrola geometrie

Rovnomerne opotrebované pneumatiky sú prvým indikátorom nepoškodenej geometrie podvozka. Na niektorých druhoch asfaltu sa nám zdali hlučné, preto sme so zvedavosťou poslali Kiu na test geometrie. Zo spleti nameraných uhlov a rozdielov v milimetroch vieme akurát toľko, že spadajú do normovaných tolerancií. Prenesené do praxe to znamená, že jazdy po zlých cestách a testovanie podvozka v kritických situáciách podvozku neublížilo. Pocitovo sa nám zdá, že pri istom type nerovnosti na ceste cítime v riadení silnejší ráz ako predtým. Predné brzdové kotúče počuť pri brzdení z vyššej rýchlosti. Ich osempercentná ovalita na teste bŕzd je v poriadku.

Predné kotúče pri aktívnejšom brzdení trochu hučia. Merania dopadli dobre.

Súmerné brzdy

Na valcoch vyskočila na okrajovú hodnotu jedine štrnásť percentná ovalita bŕzd na pravom zadnom kolese. Pocity súmerného účinku bŕzd potvrdili aj meracie prístroje, pretože nesúmernosť na prednej náprave bola maximálne na úrovni troch percent. Vzadu tolerovaných päť percent. V bežnom živote šoféra to znamená asi toľko, že Kia pri prudkom brzdení udrží priamy smer a nezačne sa vychyľovať do strán. Menšia Kia Rio mala pri približne rovnakom počte najazdených kilometrov o niečo lepšiu nesúmernosť účinku na prednej náprave. Porovnanie nameraných údajov troch rôznych vozidiel v dlhodobých testoch je v tabuľke.

Testy podvozka – Kia Ceed a konkurenti v dlhodobých testoch

Vozidlo Kia Cee´d Kia Rio Dacia Logan
Stav kilometrov pri 30 112 km pri 33 530 km pri 21 000 km
Hmotnosť vozidla s vodičom 1186 kg 1336 kg 1052 kg
Zaťaženie prednej nápravy 706 kg 835 kg 634 kg
Zaťaženie zadnej nápravy 480 kg 501 kg 418 kg

Účinnosť tlmičov na prednej náprave

Ľavý predný 80 % 63 % 67 %
Pravý predný 81 % 62 % 69 %
Nesúmernosť účinku na prednej náprave 1 % 2 % 2 %

Účinnosť tlmičov na zadnej náprave

Ľavý zadný 82 % 43 % 76 %
Pravý zadný 81 % 40 % 78 %
Nesúmernosť účinku na zadnej náprave 1 % 7 % 2 %

Brzdy na prednej náprave

Brzdná sila ľavej strany 3,45 kN 2,67 kN 2,27 kN
Brzdná sila pravej strany 3,35 kN 2,62 kN 2,24 kN
Nesúmernosť bŕzd na prednej náprave 3 % 2 % 1 %

Brzdy na zadnej náprave

Brzdná sila ľavej strany 1,41 kN 1,68 kN 1,25 kN
Brzdná sila pravej strany 1,34 kN 1,81 kN 1,23 kN
Nesúmernosť bŕzd na zadnej náprave 5 % 7 % 2 %

Ručná brzda

Maximálna brzdná sila ľavej strany 2,39 kN 1,38 kN 1,29 kN
Maximálna brzdná sila pravej strany 2,33 kN 1,26 kN 1,07 kN
Nesúmernosť mechanickej ručnej brzdy 3 % 9 % -

Ovalita predných bŕzd

Ľavá strana 5 % 6 % 9%
Pravá strana 8 % 7 % 5%

Ovalita zadných bŕzd

Ľavá strana 6 % 4 % 5 %
Pravá strana 14 % 6 % 7%

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naučme sa správne dochucovať ryby
  2. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  3. Od septembra opäť po starom
  4. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  5. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  6. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  7. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  1. Naučme sa správne dochucovať ryby
  2. 10 vecí, ktoré môžete dostať od zdravotnej poisťovne zadarmo
  3. Úspech na Majstrovstvách sveta v Quadrathlone
  4. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  5. Od septembra opäť po starom
  6. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš?
  7. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  8. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  9. Business Smartphones Connected to Public Wi-Fi Can Be in Danger
  10. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 874
  2. Od septembra opäť po starom 6 164
  3. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 4 789
  4. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom? 3 434
  5. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 728
  6. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 695
  7. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš? 1 215
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 194
  9. Ako sme jazdili v socializme 1 092
  10. Leto nekončí! 1 080

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Obchvat Ružomberka: už mal byť hotový, nakoniec bude meškať roky

Úsek D1 medzi Hubovou a Ivachnovou, ktorého súčasťou je aj obchvat mesta s 27-tisíc obyvateľmi, plánujú dokončiť až v roku 2021.

DOMOV

Odchod z koalície? Názory sú pol na pol, hovorí poslanec SNS

Fico ustúpil Dankovi a vláda v stredu nerokovala.

ŠPORT

Neapol hrá ako Real. Hamšíkovi sa vernosť môže oplatiť

Ľudia sa rozprávajú len o zápase, tvrdí Hamšík.

KOMENTÁRE

Fico môže stratiť viac než Danko

V prípade vabanku môže Smer stratiť viac než SNS. Už teraz má preň kauza nepríjemné dôsledky.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen ukázal svoje najmenšie SUV, volá sa T-Roc

Už v základe ponúkne bohatú výbavu a možnosti individualizácie.

Ferrari nečakane nahrádza Californiu modelom Portofino

Maximálna rýchlosť sa zvýšila na 320 kilometrov za hodinu.

Legendárny mikrobus od Volkswagenu sa vráti do výroby

Prví zákazníci sa ho dočkajú v roku 2022 v podobe elektromobilu.

Apple už nechce vyrobiť autonómne vozidlo

Spoločnosť sa chce sústrediť na samotnú technológiu autonómneho riadenia.