Kia žiari nocou. Hodnotili sme všetko čo súvisí so svetlom

Z osvetlenia prístrojového panelu máme unavené oči. Ostatné disciplíny súvisiace s nočnou prevádzkou auta zvláda testované auto nadmieru dobre. Vypálené žiarovky zatiaľ nehrozia.

Prístrojový panel doslova žiari. Na vine je vyššia intenzita svetla a farba podsvietenia. Oranžová je príliš kontrastná.(Zdroj: Rastislav Chvála)

Jazdy v noci tvoria veľkú časť dlhodobého testu ak nie polovicu. Hltanie kilometrov v tme prináša dobrú spotrebu a zároveň spoznávanie svetelných schopností auta. V porovnaní s predchádzajúcimi modelmi urobila Kia značné pokroky. Sú však ešte detaily, ktoré v nočnej zmene ťahajú oči.

Oranžová žiara

Kruhové prístroje majú podsvietené oranžovými pásmi číslice. Tie na nich zanikajú a oranžová farba svetla ťahá oči. Po stránke dizajnu ide o veľmi zaujímavý nápad, ktorý treba v budúcnosti dotiahnuť. Podstatne lepšie sú osvetlené ovládacie prvky na prístrojovej doske a vo dverách. Celkovo je interiér Kie vyriešený veľmi intuitívne.

Hmatateľný priestor

Usporiadanie odkladacích priestorov a vhodnosť ich umiestnenia oceníte až vtedy, keď pri nočnej jazde potrebujete nahmatať otvorený keks v stredovej konzole, fľašu s vodou vo dverách alebo nedopitý plastový pohár s kávou. Kia Cee´d má veľmi dobre rozmiestnené odkladacie priestory, aj ovládacie prvky. Nastaviť kúrenie alebo autorádio s očami na ceste a iba občasným pohľadom na tlačidlá nie je vôbec problém. Nemali sme ho ani so zapínaním hmloviek. Jediné, čo sa potme ťažko hľadá, je tlačidlo ovládania palubného počítača, ale to je mimo dobrého dosahu aj cez deň.

 

Zadné svetlá vytvárajú dojem akoby boli z LED diód. V skutočnosti technici vytvarovali iba parabolu do vejára malých bodiek. Ani jedna žiarovka sa nevypálila, pritom Kia často jazdí v noci.

Rozmery nenahradíš

Na ceste sa so svetlami modelu Cee´d nestratíte. Xenónové, prípadne natáčacie svetlomety prenechala automobilka konkurentom a venovala sa vývoju dobrých halogénových svetiel. Široké paraboly stretávacích svetiel sú opäť dôkazom ťažko nahraditeľnej veľkosti. Miniaturizované diaľkové svetlo už nie je také presvedčivé ako stretávacie. V jedinej hustej hmle doslova zažiarili kvalitné hmlovky. Prepínanie so stretávacích na diaľkové našťastie nemá systém dvojitého kliknutia k sebe, ako francúzske autá, ale posúvaním páčky dopredu a dozadu.

Svetlo v pivnici

Do batožinového priestoru prináša svetlo jedna lampa na ľavej strane. Jej svetelný výkon plne postačuje na rozoznanie predmetov v kufri, prípadnú prácu so zapínaním na taškách. Po zdvihnutí dna osvetlí aj príplatkový priestor z plastu. Koncové svetlá zostávajú na svojom mieste, aby bolo auto na okraji cesty s otvoreným kufrom dobre viditeľné. V prípade náhleho odstavenia na ceste je doslova poruke a v zornom poli prepínač výstražných smeroviek. Neraz sa nám stalo, že v autách chýrnych značiek sme ho narýchlo nevedeli nájsť.

Luster

Z pohľadu samotnej jazdy v noci je vnútorné stropné svetlo naoko nepodstatné. Riešenie toaletných alebo iných problémov detí si svetlo vyžaduje a to je aj v strede stropu určené pre zadné sedadlá: predné stropné svetlo funguje buď stereo ako celkové osvetlenie prípadne po otvorení dverí. Samostatnými tlačidlami sa zapínajú lampy na čítanie, osobitne pre šoféra aj spolujazdca. Ich svetlo sa príliš rozptyľuje po interiéri, najmä ak spolujazdec potrebuje čítať mapu a vodič šoféruje. Na prepínačoch jednotlivých funkcií vnútorného osvetlenia vidieť, aj cítiť pokrok. Dvadsať rokov staré tlačidlá sú nenávratne preč. Všetky lampy v činnosti osvetlia interiér takou intenzitou, že tam môžete bez problémov vysávať.

Xenónové svetlá v ponuke nie sú. Musíme si vystačiť so sériovou ponukou. Stretávacie svetlá dobre osvetľujú krajnicu. Diaľkové sú v daždi a sychravom počasí trochu slabé. Potešilo nás inteligentné automatické vypínanie svetiel po zamknutí auta.

Keď doslúži

Na výmenu základných a najdôležitejších žiaroviek by sme si trúfli, ale bočnú smerovku na prednom blatníku sme vybrať nevedeli. Najviac času zoberie výmena koncových svetiel. Kia má za sebou takmer 35 000 kilometrov a odkrútených minimálne šesťsto hodín. V zime jazdila väčšinou po tme, ale aj v lete má za sebou dovolenkové ponocovanie.

Nevybije sa

S ochranou proti vybitiu batérie zamknutého auta si dali konštruktéri námahu. Kia po zamknutí ešte svieti, ale potom zhasne. Aby sa tak stalo musí byť zamknutá. Napriek prítomnosti automatického vypnutia svetiel, vodiča pred opustením auta upozorní výstražný bzučiak. Autobatéria sa so spotrebou množstva elektrických zariadení zatiaľ netrápi a necháva sa výdatne dobíjať.

Kia v noci
plusy mínusy
osvetlenie interiéru podsvietenie prístrojového panelu
osvetlenie kufra diaľkové svetlá
koncové svetlá

-

intuitívne rozmiestnené prístroje

-

stretávacie svetlá

-

Kia Ceed 1,4 16V

Stav tachometra 34 332 km
Spotrebované palivo 2718 litrov
Priemerná spotreba 7,9 l/100km
Spotreba posledných 5 000 km 7,9 l/100km

 

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  2. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  3. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  4. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  5. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  6. Najužitočnejšia appka
  7. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách
  8. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej
  9. V O2 to s dátami poriadne prehnali
  10. Zužitkovaním biologického odpadu šetríme prírodu aj náklady
  1. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  2. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  3. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  4. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  5. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  6. Bratislava dostane o rok nový mestský bulvár
  7. Dexis Slovakia má nového generálneho riaditeľa
  8. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  9. Stavebná fakulta hostila medzinárodnú konferenciu CSASC
  10. Cestárske kariérne dni 2018 na SvF
  1. Najužitočnejšia appka 16 127
  2. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 15 257
  3. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 13 701
  4. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 12 793
  5. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 573
  6. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 218
  7. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 7 182
  8. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 030
  9. Čerstvosť je o správnom skladovaní. Reportáž zo skladu Kauflandu 4 420
  10. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu 2 398

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Smer chce, aby ústavných sudcov volil priamo parlament. Kiska označil návrh za nebezpečný

Podľa prezidenta sa treba pýtať, aký je skutočný úmysel.

DOMOV

Dievča vraj obťažoval gréckokatolícky biskup z Košíc

Biskup Chautur obvinenie odmieta. Podrobil sa vyšetrovaniu polície.

ŠPORT

Slovan skončil s debaklom 1:20. Urobí Trnava v Európe zázrak?

Trnava začína Európsku ligu proti Anderlechtu.

Neprehliadnite tiež

Peugeot zabalil budúcnosť do minulosti a predstavuje koncept e-Legend

Elektromobil zrýchli z nuly na sto pod štyri sekundy.

Doručovateľské dodávky chce Renault zmeniť na inteligentný vlak

Najnovší koncept EZ-PRO je jednou z vízií o preprave tovaru v budúcnosti.

Už si len tak nezatiahnete. Z áut sa vytráca ručná brzda

Mechanickú brzdu majú len malé lacné autá.

Boli sme na premiére Seatu Tarraco. Aké sú prvé dojmy?

Ak nepotrebujete tretí rad sedadiel, kufor zhltne 760 litrov.