SME
Utorok, 30. november, 2021 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Kia žiari nocou. Hodnotili sme všetko čo súvisí so svetlom

Z osvetlenia prístrojového panelu máme unavené oči. Ostatné disciplíny súvisiace s nočnou prevádzkou auta zvláda testované auto nadmieru dobre. Vypálené žiarovky zatiaľ nehrozia.

Prístrojový panel doslova žiari. Na vine je vyššia intenzita svetla a farba podsvietenia. Oranžová je príliš kontrastná.Prístrojový panel doslova žiari. Na vine je vyššia intenzita svetla a farba podsvietenia. Oranžová je príliš kontrastná. (Zdroj: Rastislav Chvála)

Jazdy v noci tvoria veľkú časť dlhodobého testu ak nie polovicu. Hltanie kilometrov v tme prináša dobrú spotrebu a zároveň spoznávanie svetelných schopností auta. V porovnaní s predchádzajúcimi modelmi urobila Kia značné pokroky. Sú však ešte detaily, ktoré v nočnej zmene ťahajú oči.

Oranžová žiara

Kruhové prístroje majú podsvietené oranžovými pásmi číslice. Tie na nich zanikajú a oranžová farba svetla ťahá oči. Po stránke dizajnu ide o veľmi zaujímavý nápad, ktorý treba v budúcnosti dotiahnuť. Podstatne lepšie sú osvetlené ovládacie prvky na prístrojovej doske a vo dverách. Celkovo je interiér Kie vyriešený veľmi intuitívne.

Hmatateľný priestor

Usporiadanie odkladacích priestorov a vhodnosť ich umiestnenia oceníte až vtedy, keď pri nočnej jazde potrebujete nahmatať otvorený keks v stredovej konzole, fľašu s vodou vo dverách alebo nedopitý plastový pohár s kávou. Kia Cee´d má veľmi dobre rozmiestnené odkladacie priestory, aj ovládacie prvky. Nastaviť kúrenie alebo autorádio s očami na ceste a iba občasným pohľadom na tlačidlá nie je vôbec problém. Nemali sme ho ani so zapínaním hmloviek. Jediné, čo sa potme ťažko hľadá, je tlačidlo ovládania palubného počítača, ale to je mimo dobrého dosahu aj cez deň.

 

Zadné svetlá vytvárajú dojem akoby boli z LED diód. V skutočnosti technici vytvarovali iba parabolu do vejára malých bodiek. Ani jedna žiarovka sa nevypálila, pritom Kia často jazdí v noci.

Rozmery nenahradíš

Na ceste sa so svetlami modelu Cee´d nestratíte. Xenónové, prípadne natáčacie svetlomety prenechala automobilka konkurentom a venovala sa vývoju dobrých halogénových svetiel. Široké paraboly stretávacích svetiel sú opäť dôkazom ťažko nahraditeľnej veľkosti. Miniaturizované diaľkové svetlo už nie je také presvedčivé ako stretávacie. V jedinej hustej hmle doslova zažiarili kvalitné hmlovky. Prepínanie so stretávacích na diaľkové našťastie nemá systém dvojitého kliknutia k sebe, ako francúzske autá, ale posúvaním páčky dopredu a dozadu.

Svetlo v pivnici

Do batožinového priestoru prináša svetlo jedna lampa na ľavej strane. Jej svetelný výkon plne postačuje na rozoznanie predmetov v kufri, prípadnú prácu so zapínaním na taškách. Po zdvihnutí dna osvetlí aj príplatkový priestor z plastu. Koncové svetlá zostávajú na svojom mieste, aby bolo auto na okraji cesty s otvoreným kufrom dobre viditeľné. V prípade náhleho odstavenia na ceste je doslova poruke a v zornom poli prepínač výstražných smeroviek. Neraz sa nám stalo, že v autách chýrnych značiek sme ho narýchlo nevedeli nájsť.

Luster

Z pohľadu samotnej jazdy v noci je vnútorné stropné svetlo naoko nepodstatné. Riešenie toaletných alebo iných problémov detí si svetlo vyžaduje a to je aj v strede stropu určené pre zadné sedadlá: predné stropné svetlo funguje buď stereo ako celkové osvetlenie prípadne po otvorení dverí. Samostatnými tlačidlami sa zapínajú lampy na čítanie, osobitne pre šoféra aj spolujazdca. Ich svetlo sa príliš rozptyľuje po interiéri, najmä ak spolujazdec potrebuje čítať mapu a vodič šoféruje. Na prepínačoch jednotlivých funkcií vnútorného osvetlenia vidieť, aj cítiť pokrok. Dvadsať rokov staré tlačidlá sú nenávratne preč. Všetky lampy v činnosti osvetlia interiér takou intenzitou, že tam môžete bez problémov vysávať.

Xenónové svetlá v ponuke nie sú. Musíme si vystačiť so sériovou ponukou. Stretávacie svetlá dobre osvetľujú krajnicu. Diaľkové sú v daždi a sychravom počasí trochu slabé. Potešilo nás inteligentné automatické vypínanie svetiel po zamknutí auta.

Keď doslúži

Na výmenu základných a najdôležitejších žiaroviek by sme si trúfli, ale bočnú smerovku na prednom blatníku sme vybrať nevedeli. Najviac času zoberie výmena koncových svetiel. Kia má za sebou takmer 35 000 kilometrov a odkrútených minimálne šesťsto hodín. V zime jazdila väčšinou po tme, ale aj v lete má za sebou dovolenkové ponocovanie.

Nevybije sa

S ochranou proti vybitiu batérie zamknutého auta si dali konštruktéri námahu. Kia po zamknutí ešte svieti, ale potom zhasne. Aby sa tak stalo musí byť zamknutá. Napriek prítomnosti automatického vypnutia svetiel, vodiča pred opustením auta upozorní výstražný bzučiak. Autobatéria sa so spotrebou množstva elektrických zariadení zatiaľ netrápi a necháva sa výdatne dobíjať.

Kia v noci
plusy mínusy
osvetlenie interiéru podsvietenie prístrojového panelu
osvetlenie kufra diaľkové svetlá
koncové svetlá

-

intuitívne rozmiestnené prístroje

-

stretávacie svetlá

-

Kia Ceed 1,4 16V

Stav tachometra 34 332 km
Spotrebované palivo 2718 litrov
Priemerná spotreba 7,9 l/100km
Spotreba posledných 5 000 km 7,9 l/100km

 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Študuj, čo ťa baví na Trenčianskej univerzite!
  2. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  3. inFEEnity posilní Samuel Oriňák
  4. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom?
  5. Zaujímavé štúdium, skvelá práca aj plat. Vieš, kam ísť
  6. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  7. Chcete vedieť, kto fotí influencerky, celebrity a hviezdy?
  8. Pomáhajú firmám zarábať viac. Polepšili si aj živnostníci
  9. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  10. BLoKK v Bratislave je pred dokončením, ponúka posledné apartmány
  1. Anketu Elektromobil roka 2021 ovládla ŠKODA
  2. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  3. Zmeny v systéme revíznych postupov
  4. Compliance – kto by mal byť zodpovedný?
  5. Tabaková mládež. Čo s ňou?
  6. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  7. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes?
  8. Spoznajte protizápalové účinky Kypriny úzkolistej spod Tatier
  9. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch
  10. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 29 478
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 15 040
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 794
  4. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 7 391
  5. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 6 146
  6. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom 3 091
  7. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 2 784
  8. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 705
  9. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 2 699
  10. Rekonštruujete? Pozor na romantické predstavy o vykurovaní 2 671
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto.

Týka sa to zatiaľ deviatich okresov.


18 h
Jozef Brhel.

Najvyšší súd zvrátil rozhodnutie sudkyne špecializovaného súdu.


1 h
Ak sa tehotnej žene ochorenie prejavuje len nádchou, odborníci odporúčajú domácu liečbu. Po desiatich dňoch by mala žena kontaktovať svojho gynekológa.

Kristellerova expresia sa nezapisuje do zdravotnej dokumentácie.


21 h
Cestujúci z južnej Afriky čakajú na letisku na výsledok testu na prítomnosť koronavírusu.

PCR testy nemusia variant zachytiť.


15 h

Neprehliadnite tiež

Škoda Karoq

Ponuka motorov ostáva rovnaká.


60m
Hyundai Ioniq 5

Víťaza vyhlásia vo februári.


21 h
Toyota Yaris Cross

Všestrannosť zlepšuje pohon všetkých kolies.


28. nov
Parkovanie na chodníku bude od marca 2022 regulované.

Dodržať voľnú šírku chodníka 1,5 metra už nebude stačiť.


26. nov

Blogy SME

  1. Stanislav Martinčko: Kde boli 12 rokov Fico a Pelle so svojou tlačovkovou múdrosťou ??
  2. Štefan Vidlár: Dilemno dúchotcu
  3. Café Európa: Hrozí Európe ďalšia migračná kríza?
  4. Rudolf Pado: Spoločenstvo pozitívnej deviácie alebo ako prežiť pandémiu
  5. Juraj Paškuliak: Ako moja matka pracovala pre podvodníka
  6. Ján Marton: Vízia moderného poľnohospodárstva zabudla na moderné poľnohospodárstvo a vidiek.
  7. Radovan Kazda: TOP 7 dôvodov, prečo 500 miliónov pre seniorov nie je dobrý nápad
  8. Marian Nanias: Jadrová energia – Vyhrážky a vydieranie ako štýl energetickej politiky?
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 11 132
  2. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 8 059
  3. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 777
  4. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 936
  5. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 4 828
  6. Ján Marton: Prezidentka žije v krajine, ktorej nerozumie a ja nerozumiem jej. 4 413
  7. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 4 251
  8. Pavel Macko: Špinavý útok voči mojej rodine trvá už šesť rokov! 3 991
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  3. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  4. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  5. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  6. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  7. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  8. Katarína Pázmányová: Zabúdate? Možno by ste mali navštíviť odborníka
Skryť Zatvoriť reklamu