vozidiel pri dopravných nehodách. Získané poznatky budú priamo aplikované do vývoja súčasných i novo pripravovaných automobilov.
Špeciálne zriadený tím oddelenia Technického vývoja Škoda Auto bude, v spolupráci s ďalšími inštitúciami, analyzovať dopravné nehody vozidiel značky Škoda, pri ktorých došlo k aktivácii airbagu, zraneniam, či stretu vozidla s chodcom alebo cyklistom.
Výsledná analýza sa bude skladať z troch základných častí: technickej (konkrétne poškodenie vozidla a jeho správanie sa pri nehode), lekárskej (zranenia osôb a možnosti ich minimalizácie) a psychologickej časti (príčiny nehody). Získané poznatky budú spolu s informáciami zistenými počas štandardných nárazových testov využívané pri kontinuálnom zlepšovaní aktívnej i pasívnej bezpečnosti súčasne vyrábaných i novo vyvíjaných automobilov. Projekt čerpá zo skúseností a z metodiky značiek VW a Audi, ktoré na nemeckých diaľniciach vykonávajú obdobný výskum už niekoľko rokov.
Dr. Eckhard Scholz, člen predstavenstva a.s. Škoda Auto , zodpovedný za technický vývoj, pri tejto príležitosti uviedol: „Reálne nehody skúmame preto, aby sa ich výskyt minimalizoval a aby boli následky nehôd čo najmiernejšie. Hlavným cieľom projektu je maximalizovať vnímanie dôležitosti dodržiavania bezpečnostných princípov ako napr. používanie bezpečnostných pásov, zaistenie nákladu, dodržiavanie určenej rýchlosti atď. Ďalej hľadáme možnosti, pri ktorých by samotné vozidlo eliminovalo niektoré následky nehody, a preto sa zameriavame nielen na správanie sa vozidiel pri normovaných bariérových testoch, ale taktiež aj na dianie pri skutočných nehodách".
V prípade, že protokolujúci úradníci zistia výskyt jednej z hore uvedených situácií poskytnú, v rámci projektu, správu o konkrétnej dopravnej nehode tímu Výskumu dopravnej bezpečnosti. V prípade možnosti a na základe dohody s príslušným útvarom Polície ČR potom môže byť hore uvedený tím prítomný pri konkrétnej nehode. Pre tento účel sú k dispozícii špeciálne upravené vozidlá Škoda Octavia Scout, vybavené zodpovedajúcou dokumentačnou a meracou technikou. Špecialisti môžu priamo na mieste, pokiaľ to okolnosti umožňujú, získať údaje o mieste nehody, podmienkach, o havarovaných vozidlách a ich technických parametroch, škode, ako aj údaje o eventuálnych zraneniach.
Martin Jahn, člen predstavenstva Škoda Auto zodpovedný za riadenie ľudských zdrojov dodal: „Tento projekt by nebolo možné zrealizovať bez podpory jednotlivých zložiek ministerstiev vnútra, dopravy, zdravotníctva a samozrejme bez úzkej spolupráce s Políciou ČR, Hasičským záchranným zborom ČR a oddelením Bezpečnosti cestnej premávky (BESIP). Projekt vychádza zo skutočnosti, že na českých cestách je takmer každé druhé vozidlo značky Škoda. Získané informácie z dopravných nehôd nám pomôžu pri ďalšom vývoji bezpečnosti našich vozidiel".
Podľa riaditeľa Dopravnej polície ČR plk. Martina Červíčka je správne, že sa na zvyšovaní dopravnej bezpečnosti podieľa nielen štátna správa ale aj súkromný sektor. „Projekt spoločnosti Škoda Auto vítam, rovnako ako všetky ich ďalšie aktivity v oblasti zvyšovania dopravnej bezpečnosti, napríklad podporu detských dopravných ihrísk. Oceňujem, že sa automobilka nezameriava len na bezpečné autá, ale aj na bezpečných šoférov," uviedol Červíček.