SME

Lancia Delta vyvrátila predsudky

Moderný kompakt dobre jazdí, má výkonné motory a kvalitný interiér. Posuvné zadné sedadlá sú zvláštne a odkladacie boxy vo dverách katastrofálne.

Lancia Delta nevyzerá tuctovo, ani gýčovo. Experimentovanie so vzhľadom neubralo nič z požadovaných parametrov pre nižšiu strednú triedu.Lancia Delta nevyzerá tuctovo, ani gýčovo. Experimentovanie so vzhľadom neubralo nič z požadovaných parametrov pre nižšiu strednú triedu. (Zdroj: Autor)

Brezno. Po osemdesiatych rokoch, keď sa Lancii darilo najlepšie, prišlo obdobie prázdna a hľadania identity. O to očakávanejší bol návrat Delty. Naše sklamanie na autosalóne v Ženeve, kde Lancia predstavila nové auto bizarných tvarov, ktoré nemá navonok nič spoločné s dobre známou Deltou, ktorá sa dobre predávala a víťazila v svetových súťažiach rely, bolo veľké. Odlišnosť najnovšieho modelu sa zdala spočiatku násilná, v praxi však vyznela inak.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hra tvarov Na prvý pohľad nezosúladený zovňajšok vytvára zvláštnu harmóniu medzi hlavnými tvarmi a detailmi. Cítiť, že si konštruktéri dali záležať na každom kúsku karosérie. Nachádzali sme stále nové drobnosti a súvislosti medzi veľkými a malými celkami. Karoséria vyzerá naživo veľmi dobre, v zákrutách sa nekrúti a má nízku úroveň aerodynamického hluku.

SkryťVypnúť reklamu

Cúvať treba podľa zrkadiel a parkovacích senzorov, lebo dozadu nevidieť. V praxi môže prekážať mohutný a dlhý predný previs s nízkym spoilerom a evidenčným číslom tesne nad zemou. Na minulosť odkazujú zvislo natiahnuté svetlá.

Príťažlivý lak Lancia dokáže na majiteľa zapôsobiť kvalitou laku a povrchovou úpravou strechy. Pri ručnom umývaní auta vyjde na povrch sýtosť smotanovej bielej farby. Pri dolievaní tekutiny do ostrekovača zarazí, že auto nižšej strednej triedy s inak rozsiahlou výbavou nemá plynovú vzperu prednej kapoty, ale iba klasickú podkladaciu tyčku.

Z hľadiska bezpečnosti treba oceniť extrémne široké tretie brzdové svetlo. Veľmi dobre ho vidieť v kolóne. Zadný stierač nezaberá veľkú plochu okna piatych dverí. Otvor do batožinového priestoru je trochu zúžený a nakladacia hrana vysoká. Horšie je hlboké dno pod okrajom nakladacej hrany.

SkryťVypnúť reklamu

Ako v dome módy S netradične vyhotovenými a kvalitne spracovanými sedadlami kontrastujú plastové kryty prahov dverí a lacné gumené pedále. Naproti tomu hlavica radiacej páky kombinuje technický kov a mäkkú kožu v náročnom tvare. Ovládacie prvky z Fiatu Bravo sú veľmi podarene začlenené do priateľsky vyzerajúceho interiéru.

Kamarátsku atmosféru narušia iba dva základné nedostatky. Vodič s dlhými nohami nenájde vhodnú polohu sedadla a volantu. Stĺpik volantu je vždy nízko a prekáža kolenám. Druhým prehreškom sú takmer nevyužiteľné boxy v predných aj zadných dverách. Vodiči s kratšími nohami bez fľaše vody to majú ľahšie.

Prístrojový panel, palubný systém a výbava si zaslúžia superlatíva. Prístrojová doska je prehľadná, taliansky pestrá a prívetivá. Všetko je dokonale zladené, počnúc podsvietením a končiac kombináciou materiálov. Pri špeciálnom kombinovanom poťahu sa dá prepáčiť aj slabšie bočné vedenie sedadiel. Posuvné zadné sedadlá, alebo

SkryťVypnúť reklamu

lepšie povedané gauč, dokážu utvoriť priestor na úrovni strednej triedy. Pred kúpou odporúčame tento typ sedadiel bez trojitého tvarovania vyskúšať.

Je športová Výhrady k nešportovému a vopred očakávanému charakteru Delty sa končia po prejdení prvého kilometra. Napokon, dodávané motory nepatria do bežnej turistickej triedy. S testovaným motorom 1,4 T Multiair s výkonom 110 kW (150k) sa Lancia príjemne ovláda, malé natočenie volantu výrazne smeruje celé auto. Desiatky moderných systémov pracujú nevtieravo, napríklad asistent rozjazdu do kopca.

Ťažko presne povedať v čom, ale jazda je podstatne iná ako vo Fiate Bravo, z ktorého Lancia z technickej stránky vychádza. Motor je pri športovej jazde úsporný. V ekonomickom režime by mohol pýtať o liter paliva menej. V teste sme dosiahli priemernú spotrebu 8,4 litra na sto kilometrov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nenahradí legendu Lanciu Delta ťažko s niečím porovnávať. Rozhodne ide o výnimočnejšie, komfortnejšie a dynamickejšie auto, ako ponuka inej španielskej automobilky.

Jazda zmenila náš názor na Deltu z autosalónu v Ženeve, napriek tomu historickú Lanciu Delta Integrale v našom srdci nenahradí. Legenda stále žije a z tejto sa môže zrodiť nová, len s rovnakým menom.

Lancia Delta 1,4 T Multiair (110 kW)

Cena modelu od 625 000 Sk (20 745 eur)

Cena testovanej verzie od 665 000 Sk (22 073 eur)

Motor 1,4 T Multiair

Výkon motora 110 kW / 150k

Krútiaci moment 206 Nm

Zrýchlenie 0 - 100 km/h 8,7 s

Maximálna rýchlosť 210 km/h

Spotreba podľa výrobcu 7 l/100 km

Spotreba v teste 8,4 l/100 km

Bezpečnosť EURO NCAP 5 hviezdičiek

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  2. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  2. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  3. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  4. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  7. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  8. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 11 405
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 5 870
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 221
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 641
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 299
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 059
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 709
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 1 440
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Viktor Pamula: Štadión ? Áno. Chodníky ? Tak skoro asi nie.
  2. Dušan Piršel: Učme ľudí pracovať s vlastnými emóciami
  3. Pavol Dančanin: Titul Hypotéza zjednotenia: výber z tvorby – druhé vydanie, anotácia
  4. Aleksander Prętnicki: Cena kompromisu - Bratislavský expres
  5. Ivan Drozdy: Rožňava napreduje: Nové nabíjacie stanice pre elektromobily už vo výstavbe
  6. Ján Valchár: Malý literárny traktát o prekliatom Donbase
  7. Jolana Čuláková: Medvedev ako "ne/bezpečný" aktivista a Hašek ako "ne/slávny" hokejový vzor
  8. Marianna Guzmanová: AI - dobrý sluha, ale zlý pán
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 31 006
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 23 904
  3. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 13 163
  4. Jozef Ivan: Nasledujúcimi riadkami asi rozprúdim diskusiu, ale o to mi ide 10 240
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 291
  6. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 685
  7. Ivan Mlynár: Očistec 4 503
  8. Radko Mačuha: Bombic začal verbálne útočiť na Fica. ( pozor vulgarizmy) 4 196
  1. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  2. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  3. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  4. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  5. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
  6. Jiří Ščobák: Diverzifikovať môžeme podnety, aktivity, informácie, zručnosti, zážitky, prácu, identitu, investície, riziká, vedomosti a aj prácu na fyzičke
  7. Post Bellum SK: Mlčanie po výbuchu: Komunistická propaganda a Černobyľ
  8. Radko Mačuha: Bombic začal verbálne útočiť na Fica. ( pozor vulgarizmy)
SkryťZatvoriť reklamu