Lancia Delta vyvrátila predsudky

Moderný kompakt dobre jazdí, má výkonné motory a kvalitný interiér. Posuvné zadné sedadlá sú zvláštne a odkladacie boxy vo dverách katastrofálne.

Lancia Delta nevyzerá tuctovo, ani gýčovo. Experimentovanie so vzhľadom neubralo nič z požadovaných parametrov pre nižšiu strednú triedu.(Zdroj: Autor)

Brezno. Po osemdesiatych rokoch, keď sa Lancii darilo najlepšie, prišlo obdobie prázdna a hľadania identity. O to očakávanejší bol návrat Delty. Naše sklamanie na autosalóne v Ženeve, kde Lancia predstavila nové auto bizarných tvarov, ktoré nemá navonok nič spoločné s dobre známou Deltou, ktorá sa dobre predávala a víťazila v svetových súťažiach rely, bolo veľké. Odlišnosť najnovšieho modelu sa zdala spočiatku násilná, v praxi však vyznela inak.

Hra tvarov

Na prvý pohľad nezosúladený zovňajšok vytvára zvláštnu harmóniu medzi hlavnými tvarmi a detailmi. Cítiť, že si konštruktéri dali záležať na každom kúsku karosérie. Nachádzali sme stále nové drobnosti a súvislosti medzi veľkými a malými celkami. Karoséria vyzerá naživo veľmi dobre, v zákrutách sa nekrúti a má nízku úroveň aerodynamického hluku.

Cúvať treba podľa zrkadiel a parkovacích senzorov, lebo dozadu nevidieť. V praxi môže prekážať mohutný a dlhý predný previs s nízkym spoilerom a evidenčným číslom tesne nad zemou. Na minulosť odkazujú zvislo natiahnuté svetlá.

Príťažlivý lak

Lancia dokáže na majiteľa zapôsobiť kvalitou laku a povrchovou úpravou strechy. Pri ručnom umývaní auta vyjde na povrch sýtosť smotanovej bielej farby. Pri dolievaní tekutiny do ostrekovača zarazí, že auto nižšej strednej triedy s inak rozsiahlou výbavou nemá plynovú vzperu prednej kapoty, ale iba klasickú podkladaciu tyčku.

Z hľadiska bezpečnosti treba oceniť extrémne široké tretie brzdové svetlo. Veľmi dobre ho vidieť v kolóne. Zadný stierač nezaberá veľkú plochu okna piatych dverí. Otvor do batožinového priestoru je trochu zúžený a nakladacia hrana vysoká. Horšie je hlboké dno pod okrajom nakladacej hrany.

Ako v dome módy

S netradične vyhotovenými a kvalitne spracovanými sedadlami kontrastujú plastové kryty prahov dverí a lacné gumené pedále. Naproti tomu hlavica radiacej páky kombinuje technický kov a mäkkú kožu v náročnom tvare. Ovládacie prvky z Fiatu Bravo sú veľmi podarene začlenené do priateľsky vyzerajúceho interiéru.

Kamarátsku atmosféru narušia iba dva základné nedostatky. Vodič s dlhými nohami nenájde vhodnú polohu sedadla a volantu. Stĺpik volantu je vždy nízko a prekáža kolenám. Druhým prehreškom sú takmer nevyužiteľné boxy v predných aj zadných dverách. Vodiči s kratšími nohami bez fľaše vody to majú ľahšie.

Prístrojový panel, palubný systém a výbava si zaslúžia superlatíva. Prístrojová doska je prehľadná, taliansky pestrá a prívetivá. Všetko je dokonale zladené, počnúc podsvietením a končiac kombináciou materiálov. Pri špeciálnom kombinovanom poťahu sa dá prepáčiť aj slabšie bočné vedenie sedadiel. Posuvné zadné sedadlá, alebo

lepšie povedané gauč, dokážu utvoriť priestor na úrovni strednej triedy. Pred kúpou odporúčame tento typ sedadiel bez trojitého tvarovania vyskúšať.

Je športová

Výhrady k nešportovému a vopred očakávanému charakteru Delty sa končia po prejdení prvého kilometra. Napokon, dodávané motory nepatria do bežnej turistickej triedy. S testovaným motorom 1,4 T Multiair s výkonom 110 kW (150k) sa Lancia príjemne ovláda, malé natočenie volantu výrazne smeruje celé auto. Desiatky moderných systémov pracujú nevtieravo, napríklad asistent rozjazdu do kopca.

Ťažko presne povedať v čom, ale jazda je podstatne iná ako vo Fiate Bravo, z ktorého Lancia z technickej stránky vychádza. Motor je pri športovej jazde úsporný. V ekonomickom režime by mohol pýtať o liter paliva menej. V teste sme dosiahli priemernú spotrebu 8,4 litra na sto kilometrov.

Nenahradí legendu

Lanciu Delta ťažko s niečím porovnávať. Rozhodne ide o výnimočnejšie, komfortnejšie a dynamickejšie auto, ako ponuka inej španielskej automobilky.

Jazda zmenila náš názor na Deltu z autosalónu v Ženeve, napriek tomu historickú Lanciu Delta Integrale v našom srdci nenahradí. Legenda stále žije a z tejto sa môže zrodiť nová, len s rovnakým menom.

Lancia Delta 1,4 T Multiair (110 kW)

Cena modelu od 625 000 Sk (20 745 eur)
Cena testovanej verzie od 665 000 Sk (22 073 eur)
Motor 1,4 T Multiair
Výkon motora 110 kW / 150k
Krútiaci moment 206 Nm
Zrýchlenie 0 - 100 km/h 8,7 s
Maximálna rýchlosť 210 km/h
Spotreba podľa výrobcu 7 l/100 km
Spotreba v teste 8,4 l/100 km
Bezpečnosť EURO NCAP 5 hviezdičiek

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  2. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  3. Kreditná karta – áno alebo nie
  4. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  5. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  6. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  7. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  8. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  9. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  1. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  2. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  3. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  4. Kreditná karta – áno alebo nie
  5. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  6. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  7. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  8. Uncovering Artificial Intelligence in Slovakia
  9. Digitalizácia dokumentov firmám ušetrí nielen peniaze
  10. Intenzívne sa rozvíjajúca spolupráca s čínskymi univerzitami
  1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 23 836
  2. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 18 494
  3. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 18 210
  4. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 17 780
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 12 242
  6. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 6 768
  7. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 5 339
  8. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 4 848
  9. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé 3 736
  10. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina? 3 077

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Útočí na novinárov, s jeho menom sa spája viac ako desať káuz. Kto je Kočner

Podnikateľa v stredu pre kauzu zmenky a daňové úniky zadržala polícia.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Ako som zariadil, že prestali predávať Zem a vek

Prečo by slušné firmy mali zaujať jasný postoj.

Stĺpček Jakuba Fila

Zadržali Kočnera. Hoci platí prezumpcia neviny, treba povedať konečne

K rozsudku je dlhá cesta.

Neprehliadnite tiež

Tesla v USA vyšetruje prvé samovznietenie Modelu S

Ide o prvý prípad bezdôvodného samovznietenia batérie Tesly.

Audi A1 narástlo na veľkosť Pola. Dieselový motor už nedostane

Digitálne budíky na prístrojovej doske ponúkne už v základe.

Dopravu v Bratislave a okolí komplikuje viacero nehôd a kolóny

Situáciu môže skomplikovať aj jazda protestujúcich farmárov na traktoroch.

Čo kúpiť: Volkswagen Golf alebo konkurenciu?

V Európe je najpredávanejší Volkswagen Golf. Na Slovensku ho predbehla Škoda Octavia.