Počas augusta tohto roka sa, podľa policajnej štatistiky na Slovensku, zaregistrovalo 7 004 nových osobných a malých úžitkových áut do 3,5 tony, čo predstavuje medziročný nárast o 7,23 %. Od začiatku roka sa pritom zaregistrovalo 64 545 áut, čo je o 20,47 % viac ako v rovnakom období minulého roka. Agentúru SITA o tom
informovala Mária Nováková zo Združenia automobilového priemyslu SR (ZAP).
Poradie najžiadanejších značiek nových osobných a malých nákladných automobilov vedie na slovenskom automobilovom trhu po ôsmich mesiacoch tohto roka naďalej Škoda s trhovým podielom 20,20 %. Druhé miesto obsadil Volkswagen so 7,99 % a tretí skončil Peugeot so 7,31 %. Štvrtou najžiadanejšou značkou bol Citroen s trhovým podielom 6,87 %. Piate miesto patrí Renaultu s 6,44 % a šieste automobilom značky Kia s 5,87-percentným podielom. Ďalej nasledovali Suzuki s 5,51 %, Ford s 5,24 % a Fiat s 4,59 %. Desiatku najžiadanejších značiek uzatvára Toyota/Lexus s 3,68-percentným podielom na trhu.
Od začiatku roka sa v kategórii nákladných automobilov hmotnosti od 3,5 do 12 ton zaregistrovalo 705 vozidiel, čo je o 8,32 % menej ako vlani. Najžiadanejšou značkou bolo Iveco s podielom na trhu 34,61 %, druhú priečku obsadili automobily značky Mitsubishi Fuso s 14,33-percentným podielom a tretie miesto patrí vozidlám značky Renault Trucks s podielom 13,19 %. Počet registrácií nových nákladných automobilov hmotnosti nad 12 ton oproti
vlaňajšiemu obdobiu január až august stagnoval pri poklese o 0,36 % a odbyte 2 750 vozidiel. Vedúcou značkou tejto kategórie je Volvo s trhovým podielom 20,36 %. Druhým v poradí je Mercedes-Benz s 17,82 % a nasleduje Scania s 15,42-percentným trhovým podielom.
V sledovanom období zaregistrovali tiež 385 nových autobusov, čo je o 104,79 % viac ako počas rovnakého obdobia minulého roku. Vedie značka Irisbus, ktorá má 54,03-percentný podiel, nasleduje SOR s 15,84 % a ďalšie
miesto obsadila značka Novoplan, ktorá dosiahla 5,45 % všetkých registrácií v danej kategórii.