SME

NDS chce diaľnicu Važec - Mengusovce 15. septembra otvoriť

Diaľničný úsek Važec - Mengusovce bude po jedenástich rokoch výstavby konečne otvorený v plnom profile. "Podľa toho, čo sme videli, stavba je pred takým dokončením, aby sme ju 14. maximálne 15. septembra vedeli spustiť do prevádzky," povedal pre SITA poča

s dnešného kontrolného dňa na stavbe diaľnice Važec - Mengusovce a Mengusovce - Jánovce generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Igor Choma. Do tohto termínu ešte musia cestári dokončiť niektoré časti zvodidiel, vyčistiť celú trasu a dokončiť vodorovné a dopravné značenie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vedenie NDS si počas dnešného kontrolného dňa na severe Slovenska pozrelo aj rozostavaný úsek diaľnice Mengusovce - Jánovce. "Na konci novembra by sme chceli dať do prevádzky druhý a tretí úsek s časťou prvého úseku. Zatiaľ to ide podľa harmonogramu," doplnil Choma. Dodávatelia stavby podľa riaditeľa NDS posilnili stavebné kapacity na tomto úseku, takže bude možné približne 17 km úsek diaľnice okolo Popradu uviesť do prevádzky ešte pred Vianocami. Stavebné práce na časti prvého, druhom a treťom úseku diaľnice Mengusovce - Jánovce by mali byť ukončené do konca októbra.

SkryťVypnúť reklamu

Na približne 37 km rozostavanom úseku diaľnice od Važca až po Jánovce zostane nedokončený osemkilometrový prvý úsek diaľnice Mengusovce - Jánovce od Mengusoviec cez tunel Bôrik až po križovatku Poprad-letisko a druhý profil diaľnice od Popradu-Matejoviec po Jánovce. "Druhý profil je práca navyše, ktorú sme zazmluvnili len minulý rok. Prvý úsek bude daný do prevádzky v budúcom roku," uviedol Choma. Riaditeľ NDS predpokladá, že celý úsek diaľnice od Mengusoviec až po Jánovce bude kompletne odovzdaný do užívania v lete budúceho roku.

Výstavba diaľničného úseku Važec - Mengusovce sa začala poklepaním základného kameňa v septembri 1998. V decembri minulého roku diaľničná spoločnosť spustila do prevádzky tento úsek v polovičnom profile. Od 31. júla tohto roku je celý úsek Važec - Mengusovce opäť zatvorený. Dôvodom sú dokončovacie práce. Celý úsek by mal byť na deň presne po jedenástich rokoch výstavby odovzdaný do užívania motoristom v plnom profile. Druhá a tretia časť úseku Mengusovce - Jánovce sa začala stavať v roku 2005.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 588
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 313
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 125
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 341
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 906
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 870
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 384
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXV
  2. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  3. Daniel Bíro: Kapela Slovenská Klobása vznikla už v roku 1993. Aké boli jej začiatky? A aká je súčasnosť kapely?
  4. Jozef Foltýn: Huliak che byť už aj reprezentačný tréner
  5. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  6. Milan Srnka: Fico bude v Moskve v “exkluzívnej spoločnosti”
  7. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  8. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 29 488
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 797
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 23 199
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 986
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 575
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 936
  7. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 6 033
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 873
  1. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  2. Tupou Ceruzou: Smerákov
  3. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  4. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  5. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  6. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  7. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  8. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
reklama
SkryťZatvoriť reklamu