NDS chce diaľnicu Važec - Mengusovce 15. septembra otvoriť

Diaľničný úsek Važec - Mengusovce bude po jedenástich rokoch výstavby konečne otvorený v plnom profile. "Podľa toho, čo sme videli, stavba je pred takým dokončením, aby sme ju 14. maximálne 15. septembra vedeli spustiť do prevádzky," povedal pre SITA poča

s dnešného kontrolného dňa na stavbe diaľnice Važec - Mengusovce a Mengusovce - Jánovce generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Igor Choma. Do tohto termínu ešte musia cestári dokončiť niektoré časti zvodidiel, vyčistiť celú trasu a dokončiť vodorovné a dopravné značenie.

Vedenie NDS si počas dnešného kontrolného dňa na severe Slovenska pozrelo aj rozostavaný úsek diaľnice Mengusovce - Jánovce. "Na konci novembra by sme chceli dať do prevádzky druhý a tretí úsek s časťou prvého úseku. Zatiaľ to ide podľa harmonogramu," doplnil Choma. Dodávatelia stavby podľa riaditeľa NDS posilnili stavebné kapacity na tomto úseku, takže bude možné približne 17 km úsek diaľnice okolo Popradu uviesť do prevádzky ešte pred Vianocami. Stavebné práce na časti prvého, druhom a treťom úseku diaľnice Mengusovce - Jánovce by mali byť ukončené do konca októbra.

Na približne 37 km rozostavanom úseku diaľnice od Važca až po Jánovce zostane nedokončený osemkilometrový prvý úsek diaľnice Mengusovce - Jánovce od Mengusoviec cez tunel Bôrik až po križovatku Poprad-letisko a druhý profil diaľnice od Popradu-Matejoviec po Jánovce. "Druhý profil je práca navyše, ktorú sme zazmluvnili len minulý rok. Prvý úsek bude daný do prevádzky v budúcom roku," uviedol Choma. Riaditeľ NDS predpokladá, že celý úsek diaľnice od Mengusoviec až po Jánovce bude kompletne odovzdaný do užívania v lete budúceho roku.

Výstavba diaľničného úseku Važec - Mengusovce sa začala poklepaním základného kameňa v septembri 1998. V decembri minulého roku diaľničná spoločnosť spustila do prevádzky tento úsek v polovičnom profile. Od 31. júla tohto roku je celý úsek Važec - Mengusovce opäť zatvorený. Dôvodom sú dokončovacie práce. Celý úsek by mal byť na deň presne po jedenástich rokoch výstavby odovzdaný do užívania motoristom v plnom profile. Druhá a tretia časť úseku Mengusovce - Jánovce sa začala stavať v roku 2005.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 9 532
  2. Ako sme jazdili v socializme 2 733
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 646
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 2 162
  5. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 2 048
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 530
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 405
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 382
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 211
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 996

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Fotografka z Tour: Sagan má výraznú tvár, je fotogenický. Je to prosto chlap

Češka Markéta Navrátilová bola dlhé roky jedinou ženou, ktorá fotila Tour de France z motorky.

DOMOV

Obec, kde sa nestrácajú eurofondy, stavia wellness centrum

Za dva roky dali prácu 80 ľuďom.

AUTO

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.