Rely zavíta pod Tatry

Kolotoč seriálu majstrovstiev Slovenska v automobilových súťažiach sa po vynútenej, takmer štvormesačnej pauze, opäť roztočí v polovici septembra. Posádky bojujúce o body do slovenského šampionátu i Európskeho pohára Stred tento krát zavítajú do Popradu.

(Zdroj: archív - TBR)

POPRAD.

História automobilových súťaží sa pod Tatrami začala písať v roku 1969. Dnes už legendárny názov Rally Tatry ale vstúpil do platnosti až o rok neskôr. Počas 38-ročnej histórie zažilo toto podujatie množstvo vzostupov i pádov. Významným míľnikom sa stal rok 1982, kedy boli Tatry prvýkrát súčasťou majstrovstiev Európy.

Prví Slováci

Súťaž od počiatku lákala na štart renomované zahraničné posádky a tak premiérové víťazstvo slovenskej dvojice, s výnimkou 1. ročníka ešte pod názvom Tatranská rally, prišlo až v roku 1984, kedy sa najrýchlejšími v cieli stali Jozef Béreš a Michal Kočí v kokpite špičkového Nissanu Pulsar GT-R. Sľubný rozvoj podujatia brzdili finančné problémy organizátorov.

Článok pokračuje pod video reklamou

Zásah Vlka

V roku 2000 sa o neštandardný záver postarali protestujúci aktivisti lesoochranárskeho združenia VLK blokujúci niektoré rýchlostné skúšky. Keď sa už zdalo, že Rally Tatry definitívne zanikne, pomocnú ruku podal gumárenský gigant z Púchova. 32. ročník sa preto spod tatranských štítov presťahoval na Považie. Novým centrom súťaže sa na sedem rokov stalo mesto Púchov.

Tradíciu usporadúvania rely v Poprade obnovili už vlani, no Rally Tatry sa sem oficiálne vráti až teraz. V galérii víťazov tejto súťaže nájdeme množstvo výnimočných pilotov minulosti, ako Hubáček, Zasada, Pavlík, Ceccato, Sibera, Křeček, či Chovanec, ale aj stále jazdiaceho Igora Drotára alebo už spomínaného Jozefa Béreša.

Štart na námestí

Program 39. ročníka otvorí vo štvrtok 11.9. večer slávnostný štart situovaný na popradské Námestie sv. Egídia. V piatok posádky absolvujú deväť rýchlostných skúšok s dĺžkou 104 meraných kilometrov rozdelených do troch sekcií. Prvé trofeje sa budú rozdávať už v piatok večer, keďže súťaž je v rámci majstrovstiev Slovenska rozdelená na dve samostatné podujatia a každý deň sa hodnotí zvlášť. V sobotu 13.9. čaká na súťažiacich obdobný program, keď aj tentoraz absolvujú deväť testov v troch sekciách so spoločnou dĺžkou 120 meraných km. Najrýchlejšia posádka sa na cieľovej rampe objaví krátko pred 18:00 hod.

Kto zvíťazí?

Medzi hlavných kandidátov na víťazstvo patrí aktuálny líder priebežného poradia slovenského šampionátu Jozef Béreš jr. navigovaný Róbertom Müllerom s Fiatom Punto S2000, ale aj už legendárna dvojica Drotár/Bánoci v kokpite Škody Octavia WRC, Peter Gavlák s českým spolujazdcom Milošom Hůlkom alebo navrátilec na rýchlostné skúšky – Tibor Cserhalmi (obaja Mitsubishi Lancer). Chýbať nebude zahraničná konkurencia v podobe Poliaka Grzyba (Fiat Punto S2000) a početná enkláva českých jazdcov na čele s Václavom Pechom jun. štartujúcim s Mitsubishi Lancer. Bližšie informácie o podujatí, časový harmonogram rýchlostných skúšok a mapu nájdete na www.tempusrally.sk .

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Čerešne dozreli: Aj po zmenách na hypotekárnom trhu chutia!
  2. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  3. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  4. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  5. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  6. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  7. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  8. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  9. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  10. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie
  1. Digitalizácia dokumentov firmám ušetrí nielen peniaze
  2. Intenzívne sa rozvíjajúca spolupráca s čínskymi univerzitami
  3. Šariš obliekol svoje pivá do unikátneho šatu
  4. Chcete zažiť skvelú dovolenku 2018? Na toto netreba zabudnúť!
  5. Events you should not miss during your visit in Bratislava
  6. Modernizácia rozvodov tepla v Medzeve, Slavošovciach a Plešivci
  7. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  8. Čerešne dozreli: Aj po zmenách na hypotekárnom trhu chutia!
  9. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  10. Edite sa podarilo schudnúť 30 kilogramov vďaka 3D Chili
  1. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 49 334
  2. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 21 881
  3. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 16 324
  4. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 16 115
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 10 868
  6. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 7 966
  7. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 6 519
  8. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé 6 213
  9. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 5 344
  10. Ostrov Ischia sa stáva top európskou letnou destináciou 4 764

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Silné individality, Smer ako mašinéria. Prečo sú prestupy v parlamente častejšie v opozícii

Bolo by správne, ak by strana kontrolovala výkon mandátov?

PODCAST DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Koľko stojí jeden slovenský poslanec

Nezávislý neznamená neplatný.

Stĺpček Jakuba Fila

Nikto by nechcel byť od júla v koži Kalavskej

Žiadna čiastková motivácia nebude fungovať pre vyhoreného lekára.

PLUS

Slovenskí penzisti budú aj naďalej chorí a chudobní

Žiaden dôchodkový strop nepomôže. Toto je vysvetlenie.

Neprehliadnite tiež

Aké chyby robíte pri parkovaní? Pozrite si deväť najčastejších

Niektoré chyby predlžujú manéver, iné porušujú zákon.

Hyundaie a Kie horia pričasto, upozorňuje watchdogová organizácia

Centrum bezpečnosti áut žiada o prešetrenie, čo sa deje pod kapotou.

Nemá strechu ani rádio. Tak si Porsche predstavuje 911

Odľahčený kabriolet je darčekom k sedemdesiatemu výročiu automobilky.