SME
Sobota, 18. september, 2021 | Meniny má EugéniaKrížovkyKrížovky

Rely zavíta pod Tatry

Kolotoč seriálu majstrovstiev Slovenska v automobilových súťažiach sa po vynútenej, takmer štvormesačnej pauze, opäť roztočí v polovici septembra. Posádky bojujúce o body do slovenského šampionátu i Európskeho pohára Stred tento krát zavítajú do Popradu.

(Zdroj: archív - TBR)

POPRAD.

História automobilových súťaží sa pod Tatrami začala písať v roku 1969. Dnes už legendárny názov Rally Tatry ale vstúpil do platnosti až o rok neskôr. Počas 38-ročnej histórie zažilo toto podujatie množstvo vzostupov i pádov. Významným míľnikom sa stal rok 1982, kedy boli Tatry prvýkrát súčasťou majstrovstiev Európy.

Prví Slováci

Súťaž od počiatku lákala na štart renomované zahraničné posádky a tak premiérové víťazstvo slovenskej dvojice, s výnimkou 1. ročníka ešte pod názvom Tatranská rally, prišlo až v roku 1984, kedy sa najrýchlejšími v cieli stali Jozef Béreš a Michal Kočí v kokpite špičkového Nissanu Pulsar GT-R. Sľubný rozvoj podujatia brzdili finančné problémy organizátorov.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Zásah Vlka

V roku 2000 sa o neštandardný záver postarali protestujúci aktivisti lesoochranárskeho združenia VLK blokujúci niektoré rýchlostné skúšky. Keď sa už zdalo, že Rally Tatry definitívne zanikne, pomocnú ruku podal gumárenský gigant z Púchova. 32. ročník sa preto spod tatranských štítov presťahoval na Považie. Novým centrom súťaže sa na sedem rokov stalo mesto Púchov.

Tradíciu usporadúvania rely v Poprade obnovili už vlani, no Rally Tatry sa sem oficiálne vráti až teraz. V galérii víťazov tejto súťaže nájdeme množstvo výnimočných pilotov minulosti, ako Hubáček, Zasada, Pavlík, Ceccato, Sibera, Křeček, či Chovanec, ale aj stále jazdiaceho Igora Drotára alebo už spomínaného Jozefa Béreša.

Štart na námestí

Program 39. ročníka otvorí vo štvrtok 11.9. večer slávnostný štart situovaný na popradské Námestie sv. Egídia. V piatok posádky absolvujú deväť rýchlostných skúšok s dĺžkou 104 meraných kilometrov rozdelených do troch sekcií. Prvé trofeje sa budú rozdávať už v piatok večer, keďže súťaž je v rámci majstrovstiev Slovenska rozdelená na dve samostatné podujatia a každý deň sa hodnotí zvlášť. V sobotu 13.9. čaká na súťažiacich obdobný program, keď aj tentoraz absolvujú deväť testov v troch sekciách so spoločnou dĺžkou 120 meraných km. Najrýchlejšia posádka sa na cieľovej rampe objaví krátko pred 18:00 hod.

Skryť Vypnúť reklamu

Kto zvíťazí?

Medzi hlavných kandidátov na víťazstvo patrí aktuálny líder priebežného poradia slovenského šampionátu Jozef Béreš jr. navigovaný Róbertom Müllerom s Fiatom Punto S2000, ale aj už legendárna dvojica Drotár/Bánoci v kokpite Škody Octavia WRC, Peter Gavlák s českým spolujazdcom Milošom Hůlkom alebo navrátilec na rýchlostné skúšky – Tibor Cserhalmi (obaja Mitsubishi Lancer). Chýbať nebude zahraničná konkurencia v podobe Poliaka Grzyba (Fiat Punto S2000) a početná enkláva českých jazdcov na čele s Václavom Pechom jun. štartujúcim s Mitsubishi Lancer. Bližšie informácie o podujatí, časový harmonogram rýchlostných skúšok a mapu nájdete na www.tempusrally.sk .

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí
  2. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  3. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  4. Volkswagen na IAA v Mníchove predstavil koncept elektromobilu
  5. Slovenský orloj – svetová atrakcia
  6. Kanceláriám ešte neodzvonilo
  7. Predplaťte si SME.sk s garanciou vrátenia peňazí
  8. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér
  9. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých?
  10. Tam, kde sa ľahko verí na zázraky
  1. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  2. Vystúpte z radu, postavte si moderný dom podľa seba
  3. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  4. Poznáme slovenské cesty s najkrajším výhľadom!
  5. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  6. Mototechna tento rok predala už vyše 8 tisíc zánovných áut
  7. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  8. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  9. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  10. Profesionáli vedia, o čo ide. Ako si vybrať OZV a nepopáliť sa?
  1. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých? 6 902
  2. Slovenský orloj – svetová atrakcia 5 651
  3. Maldivy, Maurícius či Mexiko sú na dosah jediným letom 4 984
  4. Radosť zachytiť tieto krásne krivky 4 246
  5. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 3 081
  6. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 2 335
  7. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí 2 165
  8. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 1 974
  9. Prehľad bratislavských komunít. Čo všetko sa dá robiť so susedmi 1 913
  10. Uznávané štúdio oživilo zanedbané štvrte. Prišlo do Bratislavy 1 813
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Nissan Qashqai

Hybrid e-Power príde neskôr.


16 h
Registračný poplatok sa po novom platí pri každej zmene majiteľa. Pri jazdených vozidlách stúpnu aj o niekoľko stoviek eur.

Na predaj auta je dobré myslieť už vopred.


16. sep
Papamobil Mercedes-Benz G 500.

Špeciálne upravený Mercedes G bol na Slovensku už v roku 1990.


14. sep
Škoda Enyaq iV 80 pre pápeža Františka.

Poskytnuté autá majú len drobné úpravy.


13. sep
Skryť Zatvoriť reklamu