Rely zavíta pod Tatry

Kolotoč seriálu majstrovstiev Slovenska v automobilových súťažiach sa po vynútenej, takmer štvormesačnej pauze, opäť roztočí v polovici septembra. Posádky bojujúce o body do slovenského šampionátu i Európskeho pohára Stred tento krát zavítajú do Popradu.

(Zdroj: archív - TBR)

POPRAD.

História automobilových súťaží sa pod Tatrami začala písať v roku 1969. Dnes už legendárny názov Rally Tatry ale vstúpil do platnosti až o rok neskôr. Počas 38-ročnej histórie zažilo toto podujatie množstvo vzostupov i pádov. Významným míľnikom sa stal rok 1982, kedy boli Tatry prvýkrát súčasťou majstrovstiev Európy.

Prví Slováci

Súťaž od počiatku lákala na štart renomované zahraničné posádky a tak premiérové víťazstvo slovenskej dvojice, s výnimkou 1. ročníka ešte pod názvom Tatranská rally, prišlo až v roku 1984, kedy sa najrýchlejšími v cieli stali Jozef Béreš a Michal Kočí v kokpite špičkového Nissanu Pulsar GT-R. Sľubný rozvoj podujatia brzdili finančné problémy organizátorov.

Zásah Vlka

V roku 2000 sa o neštandardný záver postarali protestujúci aktivisti lesoochranárskeho združenia VLK blokujúci niektoré rýchlostné skúšky. Keď sa už zdalo, že Rally Tatry definitívne zanikne, pomocnú ruku podal gumárenský gigant z Púchova. 32. ročník sa preto spod tatranských štítov presťahoval na Považie. Novým centrom súťaže sa na sedem rokov stalo mesto Púchov.

Tradíciu usporadúvania rely v Poprade obnovili už vlani, no Rally Tatry sa sem oficiálne vráti až teraz. V galérii víťazov tejto súťaže nájdeme množstvo výnimočných pilotov minulosti, ako Hubáček, Zasada, Pavlík, Ceccato, Sibera, Křeček, či Chovanec, ale aj stále jazdiaceho Igora Drotára alebo už spomínaného Jozefa Béreša.

Štart na námestí

Program 39. ročníka otvorí vo štvrtok 11.9. večer slávnostný štart situovaný na popradské Námestie sv. Egídia. V piatok posádky absolvujú deväť rýchlostných skúšok s dĺžkou 104 meraných kilometrov rozdelených do troch sekcií. Prvé trofeje sa budú rozdávať už v piatok večer, keďže súťaž je v rámci majstrovstiev Slovenska rozdelená na dve samostatné podujatia a každý deň sa hodnotí zvlášť. V sobotu 13.9. čaká na súťažiacich obdobný program, keď aj tentoraz absolvujú deväť testov v troch sekciách so spoločnou dĺžkou 120 meraných km. Najrýchlejšia posádka sa na cieľovej rampe objaví krátko pred 18:00 hod.

Kto zvíťazí?

Medzi hlavných kandidátov na víťazstvo patrí aktuálny líder priebežného poradia slovenského šampionátu Jozef Béreš jr. navigovaný Róbertom Müllerom s Fiatom Punto S2000, ale aj už legendárna dvojica Drotár/Bánoci v kokpite Škody Octavia WRC, Peter Gavlák s českým spolujazdcom Milošom Hůlkom alebo navrátilec na rýchlostné skúšky – Tibor Cserhalmi (obaja Mitsubishi Lancer). Chýbať nebude zahraničná konkurencia v podobe Poliaka Grzyba (Fiat Punto S2000) a početná enkláva českých jazdcov na čele s Václavom Pechom jun. štartujúcim s Mitsubishi Lancer. Bližšie informácie o podujatí, časový harmonogram rýchlostných skúšok a mapu nájdete na www.tempusrally.sk .

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  3. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  4. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  5. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  6. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  7. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  1. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  2. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  3. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  4. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  7. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  8. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  9. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  10. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 455
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 3 968
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 088
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 771
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 419
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 538
  7. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 512
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 349
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 333
  10. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 999

Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Robert Roth: Označili ma za potetovaného feťáka. Ako to mám vysvetliť dcére?

Film Nina hovorí o rozvode, v úlohe rodiča hrá on.

KOMENTÁRE

Ficovi nestačila porážka Danka, potreboval ho úplne zosmiešniť

Čo by Fico nesmel urobiť, ak by postupoval podľa ústavy.

KULTÚRA

Rodičia zlyhávajú a vinia dieťa. Film Nina je drsnejší ako horor

Nový slovenský film sa nechce páčiť.

Neprehliadnite tiež

Budúcnosť podľa Audi? Umelá inteligencia s empatiou

Vo Frankfurte sme okrem sériových modelov v stánku Audi mohli vidieť aj dva elektrické autonómne koncepty.

BMW X5 prekonáva konkurenciu silným dieselom (test)

Najlepšie veľké SUV na cesty pochádza z Mníchova.

Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten správny

Zvažujete prechod od spaľovacieho motora k elektrickému? Toto by ste mali predtým vedieť.

Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok.