Rely zavíta pod Tatry

Kolotoč seriálu majstrovstiev Slovenska v automobilových súťažiach sa po vynútenej, takmer štvormesačnej pauze, opäť roztočí v polovici septembra. Posádky bojujúce o body do slovenského šampionátu i Európskeho pohára Stred tento krát zavítajú do Popradu.

(Zdroj: archív - TBR)

POPRAD.

História automobilových súťaží sa pod Tatrami začala písať v roku 1969. Dnes už legendárny názov Rally Tatry ale vstúpil do platnosti až o rok neskôr. Počas 38-ročnej histórie zažilo toto podujatie množstvo vzostupov i pádov. Významným míľnikom sa stal rok 1982, kedy boli Tatry prvýkrát súčasťou majstrovstiev Európy.

Prví Slováci

Súťaž od počiatku lákala na štart renomované zahraničné posádky a tak premiérové víťazstvo slovenskej dvojice, s výnimkou 1. ročníka ešte pod názvom Tatranská rally, prišlo až v roku 1984, kedy sa najrýchlejšími v cieli stali Jozef Béreš a Michal Kočí v kokpite špičkového Nissanu Pulsar GT-R. Sľubný rozvoj podujatia brzdili finančné problémy organizátorov.

Článok pokračuje pod video reklamou

Zásah Vlka

V roku 2000 sa o neštandardný záver postarali protestujúci aktivisti lesoochranárskeho združenia VLK blokujúci niektoré rýchlostné skúšky. Keď sa už zdalo, že Rally Tatry definitívne zanikne, pomocnú ruku podal gumárenský gigant z Púchova. 32. ročník sa preto spod tatranských štítov presťahoval na Považie. Novým centrom súťaže sa na sedem rokov stalo mesto Púchov.

Tradíciu usporadúvania rely v Poprade obnovili už vlani, no Rally Tatry sa sem oficiálne vráti až teraz. V galérii víťazov tejto súťaže nájdeme množstvo výnimočných pilotov minulosti, ako Hubáček, Zasada, Pavlík, Ceccato, Sibera, Křeček, či Chovanec, ale aj stále jazdiaceho Igora Drotára alebo už spomínaného Jozefa Béreša.

Štart na námestí

Program 39. ročníka otvorí vo štvrtok 11.9. večer slávnostný štart situovaný na popradské Námestie sv. Egídia. V piatok posádky absolvujú deväť rýchlostných skúšok s dĺžkou 104 meraných kilometrov rozdelených do troch sekcií. Prvé trofeje sa budú rozdávať už v piatok večer, keďže súťaž je v rámci majstrovstiev Slovenska rozdelená na dve samostatné podujatia a každý deň sa hodnotí zvlášť. V sobotu 13.9. čaká na súťažiacich obdobný program, keď aj tentoraz absolvujú deväť testov v troch sekciách so spoločnou dĺžkou 120 meraných km. Najrýchlejšia posádka sa na cieľovej rampe objaví krátko pred 18:00 hod.

Kto zvíťazí?

Medzi hlavných kandidátov na víťazstvo patrí aktuálny líder priebežného poradia slovenského šampionátu Jozef Béreš jr. navigovaný Róbertom Müllerom s Fiatom Punto S2000, ale aj už legendárna dvojica Drotár/Bánoci v kokpite Škody Octavia WRC, Peter Gavlák s českým spolujazdcom Milošom Hůlkom alebo navrátilec na rýchlostné skúšky – Tibor Cserhalmi (obaja Mitsubishi Lancer). Chýbať nebude zahraničná konkurencia v podobe Poliaka Grzyba (Fiat Punto S2000) a početná enkláva českých jazdcov na čele s Václavom Pechom jun. štartujúcim s Mitsubishi Lancer. Bližšie informácie o podujatí, časový harmonogram rýchlostných skúšok a mapu nájdete na www.tempusrally.sk .

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  2. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  3. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  4. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  5. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  6. Najužitočnejšia appka
  7. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách
  8. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej
  9. V O2 to s dátami poriadne prehnali
  10. Zužitkovaním biologického odpadu šetríme prírodu aj náklady
  1. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  2. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  3. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  4. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  5. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  6. Bratislava dostane o rok nový mestský bulvár
  7. Dexis Slovakia má nového generálneho riaditeľa
  8. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  9. Stavebná fakulta hostila medzinárodnú konferenciu CSASC
  10. Cestárske kariérne dni 2018 na SvF
  1. Najužitočnejšia appka 16 127
  2. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 15 257
  3. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 13 701
  4. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 12 793
  5. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 573
  6. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 218
  7. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 7 182
  8. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 030
  9. Čerstvosť je o správnom skladovaní. Reportáž zo skladu Kauflandu 4 420
  10. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu 2 398

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Smer chce, aby ústavných sudcov volil priamo parlament. Kiska označil návrh za nebezpečný

Podľa prezidenta sa treba pýtať, aký je skutočný úmysel.

DOMOV

Dievča vraj obťažoval gréckokatolícky biskup z Košíc

Biskup Chautur obvinenie odmieta. Podrobil sa vyšetrovaniu polície.

ŠPORT

Slovan skončil s debaklom 1:20. Urobí Trnava v Európe zázrak?

Trnava začína Európsku ligu proti Anderlechtu.

Neprehliadnite tiež

Peugeot zabalil budúcnosť do minulosti a predstavuje koncept e-Legend

Elektromobil zrýchli z nuly na sto pod štyri sekundy.

Doručovateľské dodávky chce Renault zmeniť na inteligentný vlak

Najnovší koncept EZ-PRO je jednou z vízií o preprave tovaru v budúcnosti.

Už si len tak nezatiahnete. Z áut sa vytráca ručná brzda

Mechanickú brzdu majú len malé lacné autá.

Boli sme na premiére Seatu Tarraco. Aké sú prvé dojmy?

Ak nepotrebujete tretí rad sedadiel, kufor zhltne 760 litrov.