SME
Štvrtok, 17. jún, 2021 | Meniny má AdolfKrížovkyKrížovky

Honda Civic Hybrid: Mesto mu vyhovuje

Fingovaná cesta okolo sveta za volantom hybridnej Hondy Civic úspešne pokračuje. Aktuálne na palubnom počítači svieti hodnota 10.545 najazdených kilometrov. Ostatné dva týždne sme auto využívali výlučne v mestskej džungli.

(Zdroj: autor)

Asi 200 kilometrov strávených v uliciach nás utvrdilo v predchádzajúcom tvrdení, že Honda Civic Hybrid sa najlepšie cíti práve tu.

radenie1_big.jpgPrevodovka už nie je nepriateľom

S plynúcim časom za volantom hybridnej Hondy si zvykáme aj na efektívnu spoluprácu s bezstupňovou prevodovkou. Presvedčenie, že práve toto je najslabšia časť auta ale trvá. CVT-čko šoféra priam nabáda k pohodovej jazde. Vtedy spaľovací motor udržiava v ideálnych otáčkach, pri ktorých ho takmer nepočuť.

Mixér

Dopravná situácia v rannej, či popoludňajšej špičke si ale neraz vyžiada náhle zrýchlenie. Prudšie zošliapnutý akcelerátor pri pohýnaní a motor vytočený na 5000 ot/min po niekoľkých desiatkach metrov prehluší rádio, spolujazdca i ruch ulice. Elektronika potrebuje na zmenu prevodového pomeru čas a náhle zrýchľovanie jej vôbec neprospieva.

Klíma v skleníku

Hoci pre jazdu v meste volí väčšina ľudí karosériu typu hatchback, ani manévrovanie so sedanom nerobí väčší problém. Opäť musíme vyzdvihnúť výbornú pozíciu za volantom a slušný výhľad do všetkých strán a mimoriadne dobré rozmiestnenie odkladacích priestorov. Len veľké čelné sklo môže po dlhšom státí na slnku urobiť z auta skleník.

Našťastie je klimatizácia súčasťou štandardnej výbavy, keďže ju potrebujú batérie uskladnené v priestore za operadlami zadných sedadiel. Z konštrukčného hľadiska je nemožné sklopiť zadné operadlá. Bicykel patrí na strechu. Batožinovému priestoru v rámci ochrany pred zlodejmi (inak si to nevieme vysvetliť) chýba otváranie zvonku. Teda otvoriť sa dá, ale iba kľúčom.

V rakete ako doma

Na isté obmedzenia koncepcie sedan zabúdame okamžite po usadení sa za volant. Priznávame, že došlo na slová zástupcu automobilky, ktorý nám auto odovzdával. Tvrdil, že interiér sa nám zapáči. Mal pravdu, lebo všetky odkladacie priestory sú praktické , je ich veľa a sú presne ušité na potreby jazdy v meste. Ak niečo vyzerá ako ufo, ešte to neznamená, že to nemusí byť praktické.

interier_big.jpg

Ako v koľajách

Honda Civic Hybrid má mnoho vecí a detailov, ktoré nám pripadajú zvláštne a treba si na ne zvyknúť. Na podvozok si zvykať netreba. Klasická karoséria sedanu spočíva na výborne naladenom pružení. Možno je to spôsobené batériami vzadu a tým pádom rovnomerným rozložením hmotnosti, ale toto auto nečakane dobre sedí v zákrutách.

Výborne filtruje nerovnosti a vodič v riadení cíti verný kontakt s cestou. V krátkom čase sa zameriame na test tlmičov a bŕzd. Jediné, čo by sa patrilo vylepšiť je krátky a tvrdý chod brzdového pedálu. Ak prevodovka vychováva a núti jazdiť úsporne, podvozok dáva vodičovi radosť z jazdy. Aj to je cesta k úspornej jazde, lebo do zákrut nemusíte prehnane brzdiť a potom zrýchľovať.

Štart/stop

Systém štart/stop je hlavne v meste, kde vozidlo musí často zastaviť, napríklad na križovatke, jednoduchým, ale efektívnym nástrojom na redukciu množstva produkovaných škodlivín a následného zamorovania miest. Pracuje jednoducho a geniálne zároveň.

Keď auto zastaví a vodič drží zošliapnutý brzdový pedál, motor sa vypne. Len čo brzdu pustí, motor okamžite a bez výrazného zvukového vnemu naštartuje. Výhodou Hondy v porovnaní s niektorými konkurenčnými automobilmi je, že aj keď zastavíte a pohonná jednotka stíchne, klimatizácia pracuje ďalej.

Honda_zakruta_big.JPG

Športový režim

Po dvoch dňoch častého zastavovania na krátku dobu a pohýnania sa nám prišlo motora trochu ľúto. Je jasné, že kým Honda tento systém uviedla do sériovej výroby, testovací jazdci jeho vplyv na pohonnú jednotku pod kapotou a spoľahlivosť dôkladne vyskúšali.

Predsa len, časté vypínanie a zapínanie motora, aj keď takmer nebadateľné, nemusí byť každému po chuti. Hlavne, keď na krátkom úseku narazíte na dve, či tri „stopky“ za sebou. Riešenie je celkom jednoduché, v podobných situáciách radšej využívame režim prevodovky S, v ktorom motor nezhasne ani po úplnom zastavení vozidla.

Spotreba klesá

Zistenie, že palubný počítač neukazuje presné hodnoty nebolo obrovským prekvapením. Viac ma zarazilo, že ukazuje zhruba až o liter väčšiu spotrebu, akú v skutočnosti dosahuje. Sledovať najazdené kilometre a množstvo dotankovaného paliva nás síce vracia o pár desiatok rokov späť, ale vypočítané hodnoty pôsobia optimistickejšie ako tie v úvode dlhodobého testu.

V čisto mestskej prevádzke Civic Hybrid v priemere spotreboval 5,6 l benzínu/100 km, čo je solídna hodnota, porovnateľná aj s konkurentmi poháňanými vznetovými motormi. Cesta okolo sveta pokračuje a najbližšie plánujeme s Hondou Civic Hybrid prejsť „Route 66“.


Technické údaje

Motor 1,3 IMA
Zdvihový objem [cm3] 1339
Výkon [kW/k] 70/95, el.motor 15/20
pri otáčkach [1/min] 6000, 2000
Krútiaci moment [Nm] 123, 103
pri otáčkach [1/min] 4600, 0-1160
Maximálna rýchlosť [km/h] 185
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 12,1
Nameraná spotreba [l/100 km] 5,6
Objem batožinového priestoru [l] 350
Cena testovaného modelu od [Sk] 819.000

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Rady nad zlato: Naučte sa pripraviť dezerty ako z cukrárne
  2. Blíži sa leto a s ním aj zvýšené utrácanie peňazí našimi deťmi
  3. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový?
  4. Crème de la crème po slovensky
  5. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  6. Po Slovensku na motorke
  7. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania
  8. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom
  9. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  10. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  1. Driverama má strategické partnerstvo s nemeckým Stop + Go
  2. Správna strava po tréningu: Siahnite po 100 % smoothie a šťavách
  3. Zázračná škola so zelenou strechou
  4. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  5. Crème de la crème po slovensky
  6. Rady nad zlato: Naučte sa pripraviť dezerty ako z cukrárne
  7. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový?
  8. Blíži sa leto a s ním aj zvýšené utrácanie peňazí našimi deťmi
  9. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  10. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 27 110
  2. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 13 627
  3. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 11 600
  4. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 11 578
  5. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 8 727
  6. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 6 661
  7. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 6 366
  8. Po Slovensku na motorke 5 765
  9. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 5 239
  10. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť 4 985
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Na zápase Maďarsko - Portugalsko v Budapešti boli desaťtisíce fanúšikov.

Vláda sprísni podmienky návratu na Slovensko. Ako, rozhodne o týždeň.


1 h
Publicista Matúš Ritomský.

Z odstupu má Slovensko výsledky, ale uspokojiť by nás to nemalo.


7 h
Marek Hamšík počas zápasu Slovensko - Poľsko na EURO 2020 / 2021.

Slovákom dáva vstup do EURO 2020 veľkú šancu na osemfinále.


Marián Szűcs 2 h
Kritický pohľad Michala Havrana.

Venované pamiatke Jána Myšľanova.


16. jún

Neprehliadnite tiež

Nový emblém Dacia.

Kaki farba odkazuje na schopnosti v teréne, ale aj ekológiu.


1 h
Najkrajší výhľad na Tatry ponúka čerpacia stanica Slovnaft na D1 v Štrbe.

Na cestovanie si vyčleňte aspoň štyri hodiny.


15 h
Väčšina ponúka bohatú výbavu už v základe.

Ceny sa pohybujú od 15 do 25-tisíc eur.


16. jún
Krátky film Od hradu k hradu ukazuje krásy Slovenska netradičnou formou, vlastne formulou.

Video propaguje krásy krajiny.


15. jún