SME
Utorok, 4. október, 2022 | Meniny má František

Honda Civic Hybrid: Mesto mu vyhovuje

Fingovaná cesta okolo sveta za volantom hybridnej Hondy Civic úspešne pokračuje. Aktuálne na palubnom počítači svieti hodnota 10.545 najazdených kilometrov. Ostatné dva týždne sme auto využívali výlučne v mestskej džungli.

(Zdroj: autor)

Asi 200 kilometrov strávených v uliciach nás utvrdilo v predchádzajúcom tvrdení, že Honda Civic Hybrid sa najlepšie cíti práve tu.

radenie1_big.jpgPrevodovka už nie je nepriateľom

S plynúcim časom za volantom hybridnej Hondy si zvykáme aj na efektívnu spoluprácu s bezstupňovou prevodovkou. Presvedčenie, že práve toto je najslabšia časť auta ale trvá. CVT-čko šoféra priam nabáda k pohodovej jazde. Vtedy spaľovací motor udržiava v ideálnych otáčkach, pri ktorých ho takmer nepočuť.

Mixér

Dopravná situácia v rannej, či popoludňajšej špičke si ale neraz vyžiada náhle zrýchlenie. Prudšie zošliapnutý akcelerátor pri pohýnaní a motor vytočený na 5000 ot/min po niekoľkých desiatkach metrov prehluší rádio, spolujazdca i ruch ulice. Elektronika potrebuje na zmenu prevodového pomeru čas a náhle zrýchľovanie jej vôbec neprospieva.

Klíma v skleníku

Hoci pre jazdu v meste volí väčšina ľudí karosériu typu hatchback, ani manévrovanie so sedanom nerobí väčší problém. Opäť musíme vyzdvihnúť výbornú pozíciu za volantom a slušný výhľad do všetkých strán a mimoriadne dobré rozmiestnenie odkladacích priestorov. Len veľké čelné sklo môže po dlhšom státí na slnku urobiť z auta skleník.

Našťastie je klimatizácia súčasťou štandardnej výbavy, keďže ju potrebujú batérie uskladnené v priestore za operadlami zadných sedadiel. Z konštrukčného hľadiska je nemožné sklopiť zadné operadlá. Bicykel patrí na strechu. Batožinovému priestoru v rámci ochrany pred zlodejmi (inak si to nevieme vysvetliť) chýba otváranie zvonku. Teda otvoriť sa dá, ale iba kľúčom.

V rakete ako doma

Na isté obmedzenia koncepcie sedan zabúdame okamžite po usadení sa za volant. Priznávame, že došlo na slová zástupcu automobilky, ktorý nám auto odovzdával. Tvrdil, že interiér sa nám zapáči. Mal pravdu, lebo všetky odkladacie priestory sú praktické , je ich veľa a sú presne ušité na potreby jazdy v meste. Ak niečo vyzerá ako ufo, ešte to neznamená, že to nemusí byť praktické.

interier_big.jpg

Ako v koľajách

Honda Civic Hybrid má mnoho vecí a detailov, ktoré nám pripadajú zvláštne a treba si na ne zvyknúť. Na podvozok si zvykať netreba. Klasická karoséria sedanu spočíva na výborne naladenom pružení. Možno je to spôsobené batériami vzadu a tým pádom rovnomerným rozložením hmotnosti, ale toto auto nečakane dobre sedí v zákrutách.

Výborne filtruje nerovnosti a vodič v riadení cíti verný kontakt s cestou. V krátkom čase sa zameriame na test tlmičov a bŕzd. Jediné, čo by sa patrilo vylepšiť je krátky a tvrdý chod brzdového pedálu. Ak prevodovka vychováva a núti jazdiť úsporne, podvozok dáva vodičovi radosť z jazdy. Aj to je cesta k úspornej jazde, lebo do zákrut nemusíte prehnane brzdiť a potom zrýchľovať.

Štart/stop

Systém štart/stop je hlavne v meste, kde vozidlo musí často zastaviť, napríklad na križovatke, jednoduchým, ale efektívnym nástrojom na redukciu množstva produkovaných škodlivín a následného zamorovania miest. Pracuje jednoducho a geniálne zároveň.

Keď auto zastaví a vodič drží zošliapnutý brzdový pedál, motor sa vypne. Len čo brzdu pustí, motor okamžite a bez výrazného zvukového vnemu naštartuje. Výhodou Hondy v porovnaní s niektorými konkurenčnými automobilmi je, že aj keď zastavíte a pohonná jednotka stíchne, klimatizácia pracuje ďalej.

Honda_zakruta_big.JPG

Športový režim

Po dvoch dňoch častého zastavovania na krátku dobu a pohýnania sa nám prišlo motora trochu ľúto. Je jasné, že kým Honda tento systém uviedla do sériovej výroby, testovací jazdci jeho vplyv na pohonnú jednotku pod kapotou a spoľahlivosť dôkladne vyskúšali.

Predsa len, časté vypínanie a zapínanie motora, aj keď takmer nebadateľné, nemusí byť každému po chuti. Hlavne, keď na krátkom úseku narazíte na dve, či tri „stopky“ za sebou. Riešenie je celkom jednoduché, v podobných situáciách radšej využívame režim prevodovky S, v ktorom motor nezhasne ani po úplnom zastavení vozidla.

Spotreba klesá

Zistenie, že palubný počítač neukazuje presné hodnoty nebolo obrovským prekvapením. Viac ma zarazilo, že ukazuje zhruba až o liter väčšiu spotrebu, akú v skutočnosti dosahuje. Sledovať najazdené kilometre a množstvo dotankovaného paliva nás síce vracia o pár desiatok rokov späť, ale vypočítané hodnoty pôsobia optimistickejšie ako tie v úvode dlhodobého testu.

V čisto mestskej prevádzke Civic Hybrid v priemere spotreboval 5,6 l benzínu/100 km, čo je solídna hodnota, porovnateľná aj s konkurentmi poháňanými vznetovými motormi. Cesta okolo sveta pokračuje a najbližšie plánujeme s Hondou Civic Hybrid prejsť „Route 66“.


Technické údaje

Motor 1,3 IMA
Zdvihový objem [cm3] 1339
Výkon [kW/k] 70/95, el.motor 15/20
pri otáčkach [1/min] 6000, 2000
Krútiaci moment [Nm] 123, 103
pri otáčkach [1/min] 4600, 0-1160
Maximálna rýchlosť [km/h] 185
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 12,1
Nameraná spotreba [l/100 km] 5,6
Objem batožinového priestoru [l] 350
Cena testovaného modelu od [Sk] 819.000

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  3. V Žiline projektujú železnice pre Londýn, Austráliu i Čínu
  4. Dôležitosť duševnej pohody
  5. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň
  6. Druhý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  7. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  8. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  1. Nivy oslávili prvé narodeniny a takmer 13 miliónov návštevníkov
  2. Zuzana Bednárová: V Prešove je ešte veľa vecí na zlepšovanie
  3. Dni nezábudiek prispejú na zachovanie prevádzky Linky dôvery
  4. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  5. V Žiline projektujú železnice pre Londýn, Austráliu i Čínu
  6. Dôležitosť duševnej pohody
  7. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  8. Metropolis ostáva bez inflačnej doložky
  1. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané 8 148
  2. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 7 265
  3. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 7 144
  4. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 5 934
  5. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 5 847
  6. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 5 833
  7. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 5 082
  8. Dôležitosť duševnej pohody 3 437
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Za to všetko môže prezidentka a Sulík a médiá.

Máme takého ministra vnútra, volá sa Roman Mikulec. To je dobre.


2. okt
Šéfredaktorka denníka SME Beata Balogová.

Parlament si zvolil pomalý rozklad.


1 h
Ukrajinka Oksana Ovčiniková, ktorá už dva roky čaká na transplantovanie obličky.

Za obličku dostanú Ukrajinci niekoľkonásobok svojho ročného príjmu.


a 1 ďalší 3. okt
Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 5 ďalší 16 h

Neprehliadnite tiež

Peugeot 5008

Facelift cenovej politike veľmi nepomohol.


1 h
BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


1. okt
Subaru Crosstrek

Konštrukčne nejde o úplne nový model.


30. sep
Renault Megane E-Tech

Fanúšikov elektromobilov môže odradiť len cena.


29. sep

Blogy SME

  1. Robert Puk: Komu ukradol parkovaciu politiku v Bratislave kandidát na primátora Bratislavy Rudolf Kusý?
  2. Ján Marton: Vlčanova politická tragédia sa dokonala na technickom oleji v PL krmivách.
  3. Denisa Tomíková: Nie je vodič ako vodič
  4. Pavel Macko: Nie násiliu v uliciach a extrémistickému teroru!
  5. Eva Gallova: Vtipy, tipy, frky
  6. Marek Kytka: Skvelý Slafkovský, ukážkový gól Tomáša Tatara, či hviezdne duo večera Nečas s Burnsom
  7. Peter Kuchár: Moja cesta do pekla... (I.)
  8. Jozef Sitko: Azda diskusia na blogoch má byť názorovou stokou?
  1. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 161
  2. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 5 941
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 5 373
  4. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 4 529
  5. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 3 996
  6. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 726
  7. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 3 469
  8. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 748
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu