SME
Streda, 28. október, 2020 | Meniny má DobromilaKrížovkyKrížovky

Honda Civic Hybrid: Mesto mu vyhovuje

Fingovaná cesta okolo sveta za volantom hybridnej Hondy Civic úspešne pokračuje. Aktuálne na palubnom počítači svieti hodnota 10.545 najazdených kilometrov. Ostatné dva týždne sme auto využívali výlučne v mestskej džungli.

(Zdroj: autor)

Asi 200 kilometrov strávených v uliciach nás utvrdilo v predchádzajúcom tvrdení, že Honda Civic Hybrid sa najlepšie cíti práve tu.

radenie1_big.jpgPrevodovka už nie je nepriateľom

S plynúcim časom za volantom hybridnej Hondy si zvykáme aj na efektívnu spoluprácu s bezstupňovou prevodovkou. Presvedčenie, že práve toto je najslabšia časť auta ale trvá. CVT-čko šoféra priam nabáda k pohodovej jazde. Vtedy spaľovací motor udržiava v ideálnych otáčkach, pri ktorých ho takmer nepočuť.

Mixér

Dopravná situácia v rannej, či popoludňajšej špičke si ale neraz vyžiada náhle zrýchlenie. Prudšie zošliapnutý akcelerátor pri pohýnaní a motor vytočený na 5000 ot/min po niekoľkých desiatkach metrov prehluší rádio, spolujazdca i ruch ulice. Elektronika potrebuje na zmenu prevodového pomeru čas a náhle zrýchľovanie jej vôbec neprospieva.

Klíma v skleníku

Hoci pre jazdu v meste volí väčšina ľudí karosériu typu hatchback, ani manévrovanie so sedanom nerobí väčší problém. Opäť musíme vyzdvihnúť výbornú pozíciu za volantom a slušný výhľad do všetkých strán a mimoriadne dobré rozmiestnenie odkladacích priestorov. Len veľké čelné sklo môže po dlhšom státí na slnku urobiť z auta skleník.

Našťastie je klimatizácia súčasťou štandardnej výbavy, keďže ju potrebujú batérie uskladnené v priestore za operadlami zadných sedadiel. Z konštrukčného hľadiska je nemožné sklopiť zadné operadlá. Bicykel patrí na strechu. Batožinovému priestoru v rámci ochrany pred zlodejmi (inak si to nevieme vysvetliť) chýba otváranie zvonku. Teda otvoriť sa dá, ale iba kľúčom.

V rakete ako doma

Na isté obmedzenia koncepcie sedan zabúdame okamžite po usadení sa za volant. Priznávame, že došlo na slová zástupcu automobilky, ktorý nám auto odovzdával. Tvrdil, že interiér sa nám zapáči. Mal pravdu, lebo všetky odkladacie priestory sú praktické , je ich veľa a sú presne ušité na potreby jazdy v meste. Ak niečo vyzerá ako ufo, ešte to neznamená, že to nemusí byť praktické.

interier_big.jpg

Ako v koľajách

Honda Civic Hybrid má mnoho vecí a detailov, ktoré nám pripadajú zvláštne a treba si na ne zvyknúť. Na podvozok si zvykať netreba. Klasická karoséria sedanu spočíva na výborne naladenom pružení. Možno je to spôsobené batériami vzadu a tým pádom rovnomerným rozložením hmotnosti, ale toto auto nečakane dobre sedí v zákrutách.

Výborne filtruje nerovnosti a vodič v riadení cíti verný kontakt s cestou. V krátkom čase sa zameriame na test tlmičov a bŕzd. Jediné, čo by sa patrilo vylepšiť je krátky a tvrdý chod brzdového pedálu. Ak prevodovka vychováva a núti jazdiť úsporne, podvozok dáva vodičovi radosť z jazdy. Aj to je cesta k úspornej jazde, lebo do zákrut nemusíte prehnane brzdiť a potom zrýchľovať.

Štart/stop

Systém štart/stop je hlavne v meste, kde vozidlo musí často zastaviť, napríklad na križovatke, jednoduchým, ale efektívnym nástrojom na redukciu množstva produkovaných škodlivín a následného zamorovania miest. Pracuje jednoducho a geniálne zároveň.

Keď auto zastaví a vodič drží zošliapnutý brzdový pedál, motor sa vypne. Len čo brzdu pustí, motor okamžite a bez výrazného zvukového vnemu naštartuje. Výhodou Hondy v porovnaní s niektorými konkurenčnými automobilmi je, že aj keď zastavíte a pohonná jednotka stíchne, klimatizácia pracuje ďalej.

Honda_zakruta_big.JPG

Športový režim

Po dvoch dňoch častého zastavovania na krátku dobu a pohýnania sa nám prišlo motora trochu ľúto. Je jasné, že kým Honda tento systém uviedla do sériovej výroby, testovací jazdci jeho vplyv na pohonnú jednotku pod kapotou a spoľahlivosť dôkladne vyskúšali.

Predsa len, časté vypínanie a zapínanie motora, aj keď takmer nebadateľné, nemusí byť každému po chuti. Hlavne, keď na krátkom úseku narazíte na dve, či tri „stopky“ za sebou. Riešenie je celkom jednoduché, v podobných situáciách radšej využívame režim prevodovky S, v ktorom motor nezhasne ani po úplnom zastavení vozidla.

Spotreba klesá

Zistenie, že palubný počítač neukazuje presné hodnoty nebolo obrovským prekvapením. Viac ma zarazilo, že ukazuje zhruba až o liter väčšiu spotrebu, akú v skutočnosti dosahuje. Sledovať najazdené kilometre a množstvo dotankovaného paliva nás síce vracia o pár desiatok rokov späť, ale vypočítané hodnoty pôsobia optimistickejšie ako tie v úvode dlhodobého testu.

V čisto mestskej prevádzke Civic Hybrid v priemere spotreboval 5,6 l benzínu/100 km, čo je solídna hodnota, porovnateľná aj s konkurentmi poháňanými vznetovými motormi. Cesta okolo sveta pokračuje a najbližšie plánujeme s Hondou Civic Hybrid prejsť „Route 66“.


Technické údaje

Motor 1,3 IMA
Zdvihový objem [cm3] 1339
Výkon [kW/k] 70/95, el.motor 15/20
pri otáčkach [1/min] 6000, 2000
Krútiaci moment [Nm] 123, 103
pri otáčkach [1/min] 4600, 0-1160
Maximálna rýchlosť [km/h] 185
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 12,1
Nameraná spotreba [l/100 km] 5,6
Objem batožinového priestoru [l] 350
Cena testovaného modelu od [Sk] 819.000

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  4. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  6. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  9. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  10. Pomáhajte čítaním
  1. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  2. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  3. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  4. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  5. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  6. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 32 266
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 488
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 20 736
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 971
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 910
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 633
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 815
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 732
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 593
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 8 925
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Honda Civic, CR-V, Accord, ... na Auto.sme.sk

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Honda
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Testovanie nielen môže bolieť, ale možno sa pri čakaní naň nakaziť. Ilustračná fotografia.
Dobré ráno

Dobré ráno: Monika Jankovská sa chce dohodnúť s políciou

Štátna tajomníčka zrejme chce spolupracovať.

Podcast Dobré Ráno.
Stĺpček Zuzany Kepplovej

Vždy sa dá počítať s vypätím všetkých síl

Krajčí počas testovania videl "silného ducha slovenského národa".

Minister obrany Jaroslav Naď (OĽaNO) počas návštevy odberného miesta. v obci Nižná v okrese Tvrdošín.
Minister obrany Jaroslav Naď.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.