Honda Civic Hybrid: Mesto mu vyhovuje

Fingovaná cesta okolo sveta za volantom hybridnej Hondy Civic úspešne pokračuje. Aktuálne na palubnom počítači svieti hodnota 10.545 najazdených kilometrov. Ostatné dva týždne sme auto využívali výlučne v mestskej džungli.

(Zdroj: autor)

Asi 200 kilometrov strávených v uliciach nás utvrdilo v predchádzajúcom tvrdení, že Honda Civic Hybrid sa najlepšie cíti práve tu.

radenie1_big.jpgPrevodovka už nie je nepriateľom

S plynúcim časom za volantom hybridnej Hondy si zvykáme aj na efektívnu spoluprácu s bezstupňovou prevodovkou. Presvedčenie, že práve toto je najslabšia časť auta ale trvá. CVT-čko šoféra priam nabáda k pohodovej jazde. Vtedy spaľovací motor udržiava v ideálnych otáčkach, pri ktorých ho takmer nepočuť.

Mixér

Dopravná situácia v rannej, či popoludňajšej špičke si ale neraz vyžiada náhle zrýchlenie. Prudšie zošliapnutý akcelerátor pri pohýnaní a motor vytočený na 5000 ot/min po niekoľkých desiatkach metrov prehluší rádio, spolujazdca i ruch ulice. Elektronika potrebuje na zmenu prevodového pomeru čas a náhle zrýchľovanie jej vôbec neprospieva.

Klíma v skleníku

Hoci pre jazdu v meste volí väčšina ľudí karosériu typu hatchback, ani manévrovanie so sedanom nerobí väčší problém. Opäť musíme vyzdvihnúť výbornú pozíciu za volantom a slušný výhľad do všetkých strán a mimoriadne dobré rozmiestnenie odkladacích priestorov. Len veľké čelné sklo môže po dlhšom státí na slnku urobiť z auta skleník.

Našťastie je klimatizácia súčasťou štandardnej výbavy, keďže ju potrebujú batérie uskladnené v priestore za operadlami zadných sedadiel. Z konštrukčného hľadiska je nemožné sklopiť zadné operadlá. Bicykel patrí na strechu. Batožinovému priestoru v rámci ochrany pred zlodejmi (inak si to nevieme vysvetliť) chýba otváranie zvonku. Teda otvoriť sa dá, ale iba kľúčom.

V rakete ako doma

Na isté obmedzenia koncepcie sedan zabúdame okamžite po usadení sa za volant. Priznávame, že došlo na slová zástupcu automobilky, ktorý nám auto odovzdával. Tvrdil, že interiér sa nám zapáči. Mal pravdu, lebo všetky odkladacie priestory sú praktické , je ich veľa a sú presne ušité na potreby jazdy v meste. Ak niečo vyzerá ako ufo, ešte to neznamená, že to nemusí byť praktické.

interier_big.jpg

Ako v koľajách

Honda Civic Hybrid má mnoho vecí a detailov, ktoré nám pripadajú zvláštne a treba si na ne zvyknúť. Na podvozok si zvykať netreba. Klasická karoséria sedanu spočíva na výborne naladenom pružení. Možno je to spôsobené batériami vzadu a tým pádom rovnomerným rozložením hmotnosti, ale toto auto nečakane dobre sedí v zákrutách.

Výborne filtruje nerovnosti a vodič v riadení cíti verný kontakt s cestou. V krátkom čase sa zameriame na test tlmičov a bŕzd. Jediné, čo by sa patrilo vylepšiť je krátky a tvrdý chod brzdového pedálu. Ak prevodovka vychováva a núti jazdiť úsporne, podvozok dáva vodičovi radosť z jazdy. Aj to je cesta k úspornej jazde, lebo do zákrut nemusíte prehnane brzdiť a potom zrýchľovať.

Štart/stop

Systém štart/stop je hlavne v meste, kde vozidlo musí často zastaviť, napríklad na križovatke, jednoduchým, ale efektívnym nástrojom na redukciu množstva produkovaných škodlivín a následného zamorovania miest. Pracuje jednoducho a geniálne zároveň.

Keď auto zastaví a vodič drží zošliapnutý brzdový pedál, motor sa vypne. Len čo brzdu pustí, motor okamžite a bez výrazného zvukového vnemu naštartuje. Výhodou Hondy v porovnaní s niektorými konkurenčnými automobilmi je, že aj keď zastavíte a pohonná jednotka stíchne, klimatizácia pracuje ďalej.

Honda_zakruta_big.JPG

Športový režim

Po dvoch dňoch častého zastavovania na krátku dobu a pohýnania sa nám prišlo motora trochu ľúto. Je jasné, že kým Honda tento systém uviedla do sériovej výroby, testovací jazdci jeho vplyv na pohonnú jednotku pod kapotou a spoľahlivosť dôkladne vyskúšali.

Predsa len, časté vypínanie a zapínanie motora, aj keď takmer nebadateľné, nemusí byť každému po chuti. Hlavne, keď na krátkom úseku narazíte na dve, či tri „stopky“ za sebou. Riešenie je celkom jednoduché, v podobných situáciách radšej využívame režim prevodovky S, v ktorom motor nezhasne ani po úplnom zastavení vozidla.

Spotreba klesá

Zistenie, že palubný počítač neukazuje presné hodnoty nebolo obrovským prekvapením. Viac ma zarazilo, že ukazuje zhruba až o liter väčšiu spotrebu, akú v skutočnosti dosahuje. Sledovať najazdené kilometre a množstvo dotankovaného paliva nás síce vracia o pár desiatok rokov späť, ale vypočítané hodnoty pôsobia optimistickejšie ako tie v úvode dlhodobého testu.

V čisto mestskej prevádzke Civic Hybrid v priemere spotreboval 5,6 l benzínu/100 km, čo je solídna hodnota, porovnateľná aj s konkurentmi poháňanými vznetovými motormi. Cesta okolo sveta pokračuje a najbližšie plánujeme s Hondou Civic Hybrid prejsť „Route 66“.


Technické údaje

Motor 1,3 IMA
Zdvihový objem [cm3] 1339
Výkon [kW/k] 70/95, el.motor 15/20
pri otáčkach [1/min] 6000, 2000
Krútiaci moment [Nm] 123, 103
pri otáčkach [1/min] 4600, 0-1160
Maximálna rýchlosť [km/h] 185
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 12,1
Nameraná spotreba [l/100 km] 5,6
Objem batožinového priestoru [l] 350
Cena testovaného modelu od [Sk] 819.000

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€
  2. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  3. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  4. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  5. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  6. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  7. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  8. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  1. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€
  2. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  3. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Alarica – new business project in the market of shoes
  7. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  8. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  9. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  10. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 9 090
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 090
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 062
  4. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke 2 112
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 058
  6. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 1 810
  7. Kam do tepla v januári? 1 591
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 403
  9. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 1 362
  10. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€ 955

Téma: Honda Civic, CR-V, Accord, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Trebišov, mesto syfilisu. Už osem rokov sa mu nedarí nad chorobou zvíťaziť

Syfilis šíria nezriedka detské prostitútky, ktoré majú len osem rokov. Za sexuálne služby si pýtajú iba päť eur.

KOMENTÁRE

Urazili ste môjho priateľa, pán premiér

Viem, nemenovali ste ho. Ale označili ste ho jeho náboženským vyznaním.

Neprehliadnite tiež

Pozrite si, ako budú musieť dávať autá prednosť chodcom. Možno už budúci rok

Slovenské dopravné predpisy sa majú viac podobať na rakúske.

Diaľničné známky: všetko, čo o nich potrebujete vedieť

Elektronické známky zaviedlo už aj Rakúsko.

Je luxusná Dacia oxymoron? Podľa francúzskeho dizajnéra nie

Jeho realistická počítačová úprava posúva lacnú značku medzi prémiu.

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.