Volkswagen Passat CC je komfortné kupé

Je pozoruhodné, ako málo stačí na to, aby sa človek v aute, ktoré je v podstate len odvodeninou iného modelu, cítil oveľa štýlovejšie, luxusnejšie. Stačilo povoliť uzdu emóciám, zbaviť bočné dvere okenných rámov a interiéru vdýchnuť viac exkluzivity.

Nie náhodou marketingové oddelenie očakáva, že až 60% tohto modelu sa predá na severoamerickom trhu. Tam vzniklo aj jeho pomenovanie CC.(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

Je pozoruhodné, ako málo stačí na to, aby sa človek v aute, ktoré je v podstate len odvodeninou iného modelu, cítil oveľa štýlovejšie, luxusnejšie. Stačilo povoliť uzdu emóciám, zbaviť bočné dvere okenných rámov a interiéru vdýchnuť viac exkluzivity.

Po dlhej dobe je to prvý Volkswagen, ktorého línie dokážu rozprúdiť krv v žilách. Tento model sa automobilke vydaril natoľko, že vôbec sa nebudeme diviť, keď tradiční zákazníci strednej triedy odhodia kľúče od svojich štvordverových limuzín a začnú húfne presadať do zvláštneho kupé typu CC.

CC vymyslela Amerika

Najprv mu chceli hovoriť kupé, ale americkí predajcovia sa sťažovali, že na kupé má priveľa dverí. Preto ho nazvali Comfort Coupé. Napriek tomu, že vozidlo využíva rovnakú platformu ako štandardný Passat, jeho unikátna karoséria je o 30 mm dlhšia, o 35 mm širšia a najmä o významných 50 mm nižšia.

Prikrčený široký postoj, pretiahnutý predný aj zadný previs, elegantne zošikmená zadná časť a bezrámové bočné okná sú hlavné znaky, ktoré z neho robia šťavnatú „nadstavbu" obľúbenej limuzíny.

Dvere bez okenných rámov vyzerajú veľmi štýlovo.

Koniec nudy

Premena z nudného manažérskeho sedana na atraktívnu limuzínu prebehla úspešne aj v interiéri. V základných rysoch vychádza zo svojej „predlohy", ale vodič drží v rukách krajší volant, narába s prepracovanejšími ovládačmi a nielen on, ale aj zvyšní traja pasažieri sedia vo vynikajúco tvarovaných sedadlách potiahnutých kombináciou špičkovo vypracovanej alcantary a klasickej kože. Tie svojim rebrovaním a viditeľnými švami, používanými najmä v športových autách, navodzujú v interiéri jedinečnú atmosféru.

Luxusne a športovo

Sedí sa športovo nízko, asi o 15 mm nižšie než v sedane Passat, pričom tento dojem ešte viac umocňuje vysoká spodná hrana bočných okien. Ergonómia je výborná, kvalita materiálov a odhlučnenie kabíny na úrovni automobilov so 4 kruhmi v znaku.


Krása a pohodlie však niečo stoja, preto je vzadu o 33 l (532 l) menej miesta pre batožinu ako v sedane a kvôli šikmejšej zadnej časti strechy sa pasažieri musia pri nastupovaní na zadné sedadlá trochu viac zohnúť. Spolu s horším výhľadom dozadu sú to ale jediné naše výhrady voči tomuto autu.

Zadná časť sa zmenila na nepoznanie . Passat CC vyzerá lepšie ako limuzína, z ktorej
je odvodený.

Dobrý motor

Z aktuálnej ponuky motorov pod kapotou priadol základný prepĺňaný benzínový štvorvalec 1.8 TSI výkonu 118 kW/160 k s krútiacim momentom 250 Nm, ktorý je podľa môjho názoru momentálne najlepšou voľbou spomedzi zážihových agregátov. Passat CC je s ním dostatočne ľahký a rýchly a navyše aj fantasticky úsporný. Pri tomto motore a dnešnom rozdiele v cene palív prestáva mať zmysel premýšľať o naftovej alternatíve.

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za rovnaký čas ako 2.0 TDI (125 kW/170 k) a spotrebuje v priemere len o 1,5 l/100 km viac (7,5 l 100/km), čo za lepšiu kultúru chodu, ľahší predok a s tým spojenú lepšiu obratnosť v zákrutách, rozhodne stojí. Vďaka širšiemu rozchodu kolies a nižšie ležiacemu ťažisku je však lepšie ovládateľný, pri zachovaní vysokej úrovne komfortu pruženia aj na 17- a 18-palcových kolesách.

Volkswagen Passat CC 1,8 TSI

Motor 1.8 TSI
Zdvihový objem (cm3) 1798
Výkon (kW/k) 118/160
pri otáčkach (1/min) 5000
Krútiaci moment (Nm) 250
pri otáčkach (1/min) 1500-4200
Maximálna rýchlosť (km/h) 222
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 8,6
Nameraná spotreba (l/100 km) 7,5
Objem batožinového priestoru (l) 532

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  4. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  5. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  6. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  7. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  2. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  7. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 7 013
  2. Moskva alebo Petrohrad? 5 664
  3. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 150
  4. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 2 737
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 284
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 279
  7. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 2 169
  8. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 378
  9. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 299
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 192

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Ak sa bude chcieť pacient objednať, vyšetrenie nech si zaplatí sám

Minister zdravotníctva Tomáš Drucker chce zmeniť spôsob objednávania pacientov.

DOMOV

Dobré ráno: Fico má strach? Zase sa pustil do prezidenta

Prečo Fico zaútočil na Kisku? A čo sa deje v Smere?

KOMENTÁRE

Akékoľvek súkromné peniaze do zdravotníctva sú vítané

Ľudia si za doplnkové ordinačné hodiny priplatia.

Neprehliadnite tiež

Škoda na veľtrhu predstavila nový elektrobus E'City

Plzenský výrobca tak reaguje na zvýšený dopyt po ekologickej doprave.

Uber má novinky pre vodičov aj cestujúcich. Spoplatní čakanie

Zákazník má dve minúty na zrušenie jazdy aj dobehnutie k autu

PSA bude v Trnave vyrábať elektromobily. Model je tajomný

Koncern PSA Groupe na Slovensku vyrába Citroën C3 a Peugeot 208.

Renault po cestách už jazdí s autom pre rok 2023

Experimentálny koncept ukazuje, ako budú vyzerať Renaulty o niekoľko rokov.