SME
Sobota, 23. január, 2021 | Meniny má MilošKrížovkyKrížovky

Volkswagen Passat CC je komfortné kupé

Je pozoruhodné, ako málo stačí na to, aby sa človek v aute, ktoré je v podstate len odvodeninou iného modelu, cítil oveľa štýlovejšie, luxusnejšie. Stačilo povoliť uzdu emóciám, zbaviť bočné dvere okenných rámov a interiéru vdýchnuť viac exkluzivity.

Nie náhodou marketingové oddelenie očakáva, že až 60% tohto modelu sa predá na severoamerickom trhu. Tam vzniklo aj jeho pomenovanie CC.Nie náhodou marketingové oddelenie očakáva, že až 60% tohto modelu sa predá na severoamerickom trhu. Tam vzniklo aj jeho pomenovanie CC. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

Je pozoruhodné, ako málo stačí na to, aby sa človek v aute, ktoré je v podstate len odvodeninou iného modelu, cítil oveľa štýlovejšie, luxusnejšie. Stačilo povoliť uzdu emóciám, zbaviť bočné dvere okenných rámov a interiéru vdýchnuť viac exkluzivity.

Po dlhej dobe je to prvý Volkswagen, ktorého línie dokážu rozprúdiť krv v žilách. Tento model sa automobilke vydaril natoľko, že vôbec sa nebudeme diviť, keď tradiční zákazníci strednej triedy odhodia kľúče od svojich štvordverových limuzín a začnú húfne presadať do zvláštneho kupé typu CC.

CC vymyslela Amerika

Najprv mu chceli hovoriť kupé, ale americkí predajcovia sa sťažovali, že na kupé má priveľa dverí. Preto ho nazvali Comfort Coupé. Napriek tomu, že vozidlo využíva rovnakú platformu ako štandardný Passat, jeho unikátna karoséria je o 30 mm dlhšia, o 35 mm širšia a najmä o významných 50 mm nižšia.

Prikrčený široký postoj, pretiahnutý predný aj zadný previs, elegantne zošikmená zadná časť a bezrámové bočné okná sú hlavné znaky, ktoré z neho robia šťavnatú „nadstavbu" obľúbenej limuzíny.

Dvere bez okenných rámov vyzerajú veľmi štýlovo.

Koniec nudy

Premena z nudného manažérskeho sedana na atraktívnu limuzínu prebehla úspešne aj v interiéri. V základných rysoch vychádza zo svojej „predlohy", ale vodič drží v rukách krajší volant, narába s prepracovanejšími ovládačmi a nielen on, ale aj zvyšní traja pasažieri sedia vo vynikajúco tvarovaných sedadlách potiahnutých kombináciou špičkovo vypracovanej alcantary a klasickej kože. Tie svojim rebrovaním a viditeľnými švami, používanými najmä v športových autách, navodzujú v interiéri jedinečnú atmosféru.

Luxusne a športovo

Sedí sa športovo nízko, asi o 15 mm nižšie než v sedane Passat, pričom tento dojem ešte viac umocňuje vysoká spodná hrana bočných okien. Ergonómia je výborná, kvalita materiálov a odhlučnenie kabíny na úrovni automobilov so 4 kruhmi v znaku.


Krása a pohodlie však niečo stoja, preto je vzadu o 33 l (532 l) menej miesta pre batožinu ako v sedane a kvôli šikmejšej zadnej časti strechy sa pasažieri musia pri nastupovaní na zadné sedadlá trochu viac zohnúť. Spolu s horším výhľadom dozadu sú to ale jediné naše výhrady voči tomuto autu.

Zadná časť sa zmenila na nepoznanie . Passat CC vyzerá lepšie ako limuzína, z ktorej
je odvodený.

Dobrý motor

Z aktuálnej ponuky motorov pod kapotou priadol základný prepĺňaný benzínový štvorvalec 1.8 TSI výkonu 118 kW/160 k s krútiacim momentom 250 Nm, ktorý je podľa môjho názoru momentálne najlepšou voľbou spomedzi zážihových agregátov. Passat CC je s ním dostatočne ľahký a rýchly a navyše aj fantasticky úsporný. Pri tomto motore a dnešnom rozdiele v cene palív prestáva mať zmysel premýšľať o naftovej alternatíve.

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za rovnaký čas ako 2.0 TDI (125 kW/170 k) a spotrebuje v priemere len o 1,5 l/100 km viac (7,5 l 100/km), čo za lepšiu kultúru chodu, ľahší predok a s tým spojenú lepšiu obratnosť v zákrutách, rozhodne stojí. Vďaka širšiemu rozchodu kolies a nižšie ležiacemu ťažisku je však lepšie ovládateľný, pri zachovaní vysokej úrovne komfortu pruženia aj na 17- a 18-palcových kolesách.

Volkswagen Passat CC 1,8 TSI

Motor 1.8 TSI
Zdvihový objem (cm3) 1798
Výkon (kW/k) 118/160
pri otáčkach (1/min) 5000
Krútiaci moment (Nm) 250
pri otáčkach (1/min) 1500-4200
Maximálna rýchlosť (km/h) 222
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 8,6
Nameraná spotreba (l/100 km) 7,5
Objem batožinového priestoru (l) 532

 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 36 218
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 34 974
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 661
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 251
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 722
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 105
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 742
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 374
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 296
  10. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 5 855
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Záchranár Peter Vizvary z galantskej nemocnice, ktorého na ARO doviezli na Silvestra po tom, ako sa pri práci sám nakazil koronavírusom.

Pocit dusenia mám stále v sebe, vraví pacient pripojený na kyslík.

6 h
Monika Jankovská odchádza z výsluchu na NAKA v Nitre.

S vyšetrovateľmi začala spolupracovať koncom októbra.

5 h

Rozhovory ZKH s primátorom Bratislavy Matúšom Vallom.

4 h