Volkswagen Passat CC je komfortné kupé

Je pozoruhodné, ako málo stačí na to, aby sa človek v aute, ktoré je v podstate len odvodeninou iného modelu, cítil oveľa štýlovejšie, luxusnejšie. Stačilo povoliť uzdu emóciám, zbaviť bočné dvere okenných rámov a interiéru vdýchnuť viac exkluzivity.

Nie náhodou marketingové oddelenie očakáva, že až 60% tohto modelu sa predá na severoamerickom trhu. Tam vzniklo aj jeho pomenovanie CC.(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

Je pozoruhodné, ako málo stačí na to, aby sa človek v aute, ktoré je v podstate len odvodeninou iného modelu, cítil oveľa štýlovejšie, luxusnejšie. Stačilo povoliť uzdu emóciám, zbaviť bočné dvere okenných rámov a interiéru vdýchnuť viac exkluzivity.

Po dlhej dobe je to prvý Volkswagen, ktorého línie dokážu rozprúdiť krv v žilách. Tento model sa automobilke vydaril natoľko, že vôbec sa nebudeme diviť, keď tradiční zákazníci strednej triedy odhodia kľúče od svojich štvordverových limuzín a začnú húfne presadať do zvláštneho kupé typu CC.

CC vymyslela Amerika

Najprv mu chceli hovoriť kupé, ale americkí predajcovia sa sťažovali, že na kupé má priveľa dverí. Preto ho nazvali Comfort Coupé. Napriek tomu, že vozidlo využíva rovnakú platformu ako štandardný Passat, jeho unikátna karoséria je o 30 mm dlhšia, o 35 mm širšia a najmä o významných 50 mm nižšia.

Prikrčený široký postoj, pretiahnutý predný aj zadný previs, elegantne zošikmená zadná časť a bezrámové bočné okná sú hlavné znaky, ktoré z neho robia šťavnatú „nadstavbu" obľúbenej limuzíny.

Dvere bez okenných rámov vyzerajú veľmi štýlovo.

Koniec nudy

Premena z nudného manažérskeho sedana na atraktívnu limuzínu prebehla úspešne aj v interiéri. V základných rysoch vychádza zo svojej „predlohy", ale vodič drží v rukách krajší volant, narába s prepracovanejšími ovládačmi a nielen on, ale aj zvyšní traja pasažieri sedia vo vynikajúco tvarovaných sedadlách potiahnutých kombináciou špičkovo vypracovanej alcantary a klasickej kože. Tie svojim rebrovaním a viditeľnými švami, používanými najmä v športových autách, navodzujú v interiéri jedinečnú atmosféru.

Luxusne a športovo

Sedí sa športovo nízko, asi o 15 mm nižšie než v sedane Passat, pričom tento dojem ešte viac umocňuje vysoká spodná hrana bočných okien. Ergonómia je výborná, kvalita materiálov a odhlučnenie kabíny na úrovni automobilov so 4 kruhmi v znaku.


Krása a pohodlie však niečo stoja, preto je vzadu o 33 l (532 l) menej miesta pre batožinu ako v sedane a kvôli šikmejšej zadnej časti strechy sa pasažieri musia pri nastupovaní na zadné sedadlá trochu viac zohnúť. Spolu s horším výhľadom dozadu sú to ale jediné naše výhrady voči tomuto autu.

Zadná časť sa zmenila na nepoznanie . Passat CC vyzerá lepšie ako limuzína, z ktorej
je odvodený.

Dobrý motor

Z aktuálnej ponuky motorov pod kapotou priadol základný prepĺňaný benzínový štvorvalec 1.8 TSI výkonu 118 kW/160 k s krútiacim momentom 250 Nm, ktorý je podľa môjho názoru momentálne najlepšou voľbou spomedzi zážihových agregátov. Passat CC je s ním dostatočne ľahký a rýchly a navyše aj fantasticky úsporný. Pri tomto motore a dnešnom rozdiele v cene palív prestáva mať zmysel premýšľať o naftovej alternatíve.

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za rovnaký čas ako 2.0 TDI (125 kW/170 k) a spotrebuje v priemere len o 1,5 l/100 km viac (7,5 l 100/km), čo za lepšiu kultúru chodu, ľahší predok a s tým spojenú lepšiu obratnosť v zákrutách, rozhodne stojí. Vďaka širšiemu rozchodu kolies a nižšie ležiacemu ťažisku je však lepšie ovládateľný, pri zachovaní vysokej úrovne komfortu pruženia aj na 17- a 18-palcových kolesách.

Volkswagen Passat CC 1,8 TSI

Motor 1.8 TSI
Zdvihový objem (cm3) 1798
Výkon (kW/k) 118/160
pri otáčkach (1/min) 5000
Krútiaci moment (Nm) 250
pri otáčkach (1/min) 1500-4200
Maximálna rýchlosť (km/h) 222
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 8,6
Nameraná spotreba (l/100 km) 7,5
Objem batožinového priestoru (l) 532

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 738
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 3 542
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 606
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 231
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 688
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 364
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 173
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 122
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 771
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 711

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Ako šperk, ktorý vyhrával vojny, prehráva boj s časom

Bol to vynález desaťročia. Nebyť náramkových hodiniek, niektoré strategické bitky by možno dopadli inak. Dnes prehrávajú samotné náramkové hodinky.

EKONOMIKA

Slovák vytvoril nový dizajn pre TANAP, majú oň záujem

Baví ho, keď sa môže podieľať propagácii Slovenska.

BRATISLAVA

Bratislava porastie do výšky, budovy zmenia panorámu

V Bratislave rýchlym tempom pribúdajú výškové budovy.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.