Suzuki Grand Vitara prichádza s novými prvkami a najmä motormi

Japonská automobilka prispôsobovala Vitaru podmienkam na trhu módnej vlne a novým trendom. Z malého offroadu sa stalo veľké športovo úžitkové auto.

Navonok pribudli smerovky v spätných zrkadlách, nová maska chladiča a masívnejší nárazník. Podstatné zmeny sa udiali pod kapotou a v doplnení výbavy.(Zdroj: Suzuki)

Japonská automobilka prispôsobovala Vitaru podmienkam na trhu módnej vlne a novým trendom. Z malého offroadu sa stalo veľké športovo úžitkové auto. Modernizácia a prechod z jednej kategórie do druhej mu neubral na schopnostiach v teréne. Táto jeseň priniesla ďalšiu modernizáciu.

BRATISLAVA. Keď v roku 1988 predstavili prvú generáciu Suzuki Vitara, konkurencia bila na poplach. Automobil s rozmanitou ponukou karosárskych verzií a kompaktnými rozmermi nemal problém preplietať sa mestom aj terénom. Už prvá Vitara mala rebrinový rám a redukčnú prevodovku. Druhá generácia nastúpila o deväť rokov neskôr s mierne upraveným názvom Grand Vitara. Obe generácie si našli spolu viac než 1,1 milióna zákazníkov. Vitaru poznajú na celom svete, od Japonska, cez Rusko, celú Európu, Indiu, až po USA.

3vitara_zadok_big.jpgRevolúcia

Módna vlna športovo úžitkových automobilov SUV priniesla mnohým výrobcom novú príležitosť. Zareagovalo aj Suzuki a v roku 2005 sa verejnosti predstavila druhá generácia Grand Vitary. Pojem revolúcia je na mieste, keďže novinku s predchádzajúcim modelom spájal iba názov. Auto opäť vyrástlo, pôvodné oblé línie karosérie nahradili hranatejšie tvary. Ešte dramatickejšie zmeny zaznamenala technika.
Grand Vitara prišla o tradičný podvozok tvorený rámom a tuhú zadnú nápravu v prospech jazdných vlastností na spevnených komunikáciách. Nie však na úkor pohyblivosti v teréne.

Z cesty do terénu

Výnimočnosť konštrukcie pre jazdu po asfalte aj mimo neho spočíva v riešení podlahy, ktorá je vystužená priečnymi a pozdĺžnymi profilmi simulujúcimi rám. Spolu s prídavnou redukčnou prevodovkou, stálym pohonom všetkých štyroch kolies a uzamykateľným diferenciálom prejde také terénny ako čisto offradová predchodkyňa. Zdolávanie terénnych nástrah obom karosárskym prevedeniam umožňuje veľkorysá svetlá výška - plných 200 mm, predný nájazdový uhol s hodnotou 29°, zadný 27° pre 5dv. a 36° v prípade 3dv. verzie.

13_vitara_big.jpg

Nová technika, viac pohodlia

Práve, keď Vitara oslavuje desiate narodeniny, prichádza aj na slovenský trh inovované prevedenie jej druhej generácie. Modernizácia sa dotkla takmer každej oblasti. Karosériu skrášľuje nový predný nárazník, vďaka ktorému narástla celková dĺžka automobilu o 30 mm na konečných 3935 (3dv.) alebo 4500 mm (5dv.). Výraznejšia maska chladiča dodáva celej prednej časti ešte dynamickejší výraz a novinkou sú aj vonkajšie spätné zrkadlá osadené bočnými smerovkami. Kozmetické úpravy v podobe nových materiálov a ovládačov, kvalitnejšej audiosústavy, či informačného displeja sa nevyhli ani interiéru.

Nový interiér je na míle vzdialený prvej Vitare. Zmenila sa forma, priestor a pohodlie, ale funkčnosť zostáva.

Silnejšie motory

Omnoho významnejšia je však modernizácia techniky. Suzuki Grand Vitara dostal dve nové pohonné jednotky. Z ponuky vypadol dvojliter, ktorý nahradil modernejší štvorvalec 2,4 litra. Špičkovú motorizáciu predstavuje šesťvalec 3,2 l. Milovníci nafty sa zrejme priklonia k vznetovému agregátu 1,9 DDiS. Šesťvalcová Grand Vitara jazdí na výrazných 18-palcových ľahkozliatinových diskoch. Novinkou vo výbave je systém hill hold control umožňujúci jednoduchší rozjazd do kopca a asistent pre prudké klesanie v teréne hill descent control.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Arabská exotika: TOP hotely v Ománe
  2. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  3. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  4. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  5. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  6. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  7. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  8. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  9. Najužitočnejšia appka
  10. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách
  1. Arabská exotika: TOP hotely v Ománe
  2. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  3. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  4. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  5. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  6. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  7. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  8. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  9. Bratislava dostane o rok nový mestský bulvár
  10. Dexis Slovakia má nového generálneho riaditeľa
  1. Najužitočnejšia appka 16 390
  2. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 14 797
  3. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 13 382
  4. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 12 304
  5. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 932
  6. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 563
  7. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 7 133
  8. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 224
  9. Čerstvosť je o správnom skladovaní. Reportáž zo skladu Kauflandu 3 928
  10. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu 2 414

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Slovensko väzní boháča z Ruska, ktorý hovoril o úplatkoch pre Kremeľ

Valentin Vinogradov sa mal dopustiť podvodu pri obchode s nehnuteľnosťou. Nikomu pritom nevznikla škoda.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Kúpiť lístky na hokej cez web? Nemožné

Robili čo mohli, dopadlo to ako vždy.

Stĺpček Petra Schutza

O vydaní Vinogradova do Ruska by sa nemalo ani uvažovať

Rusko nie je právny štát.

ŠPORT

Trnava šokovala Brusel, hrdinom bol dvadsaťročný mladík

Senzácia pokračuje aj naďalej.

Neprehliadnite tiež

Podcast Za Volantom

Za volantom: Aké sú najväčšie chyby slovenských vodičov?

Spúšťame nový týždenný podcast o autách.

Centrum Paríža bude raz za mesiac bez áut

Opatrenia sa budú opakovať každú prvú nedeľu v mesiaci.

Peugeot zabalil budúcnosť do minulosti a predstavuje koncept e-Legend

Elektromobil zrýchli z nuly na sto pod štyri sekundy.

Doručovateľské dodávky chce Renault zmeniť na inteligentný vlak

Najnovší koncept EZ-PRO je jednou z vízií o preprave tovaru v budúcnosti.

Už si len tak nezatiahnete. Z áut sa vytráca ručná brzda

Mechanickú brzdu majú len malé lacné autá.