Suzuki Grand Vitara prichádza s novými prvkami a najmä motormi

Japonská automobilka prispôsobovala Vitaru podmienkam na trhu módnej vlne a novým trendom. Z malého offroadu sa stalo veľké športovo úžitkové auto.

Navonok pribudli smerovky v spätných zrkadlách, nová maska chladiča a masívnejší nárazník. Podstatné zmeny sa udiali pod kapotou a v doplnení výbavy.(Zdroj: Suzuki)

Japonská automobilka prispôsobovala Vitaru podmienkam na trhu módnej vlne a novým trendom. Z malého offroadu sa stalo veľké športovo úžitkové auto. Modernizácia a prechod z jednej kategórie do druhej mu neubral na schopnostiach v teréne. Táto jeseň priniesla ďalšiu modernizáciu.

BRATISLAVA. Keď v roku 1988 predstavili prvú generáciu Suzuki Vitara, konkurencia bila na poplach. Automobil s rozmanitou ponukou karosárskych verzií a kompaktnými rozmermi nemal problém preplietať sa mestom aj terénom. Už prvá Vitara mala rebrinový rám a redukčnú prevodovku. Druhá generácia nastúpila o deväť rokov neskôr s mierne upraveným názvom Grand Vitara. Obe generácie si našli spolu viac než 1,1 milióna zákazníkov. Vitaru poznajú na celom svete, od Japonska, cez Rusko, celú Európu, Indiu, až po USA.

3vitara_zadok_big.jpgRevolúcia

Módna vlna športovo úžitkových automobilov SUV priniesla mnohým výrobcom novú príležitosť. Zareagovalo aj Suzuki a v roku 2005 sa verejnosti predstavila druhá generácia Grand Vitary. Pojem revolúcia je na mieste, keďže novinku s predchádzajúcim modelom spájal iba názov. Auto opäť vyrástlo, pôvodné oblé línie karosérie nahradili hranatejšie tvary. Ešte dramatickejšie zmeny zaznamenala technika.
Grand Vitara prišla o tradičný podvozok tvorený rámom a tuhú zadnú nápravu v prospech jazdných vlastností na spevnených komunikáciách. Nie však na úkor pohyblivosti v teréne.

Z cesty do terénu

Výnimočnosť konštrukcie pre jazdu po asfalte aj mimo neho spočíva v riešení podlahy, ktorá je vystužená priečnymi a pozdĺžnymi profilmi simulujúcimi rám. Spolu s prídavnou redukčnou prevodovkou, stálym pohonom všetkých štyroch kolies a uzamykateľným diferenciálom prejde také terénny ako čisto offradová predchodkyňa. Zdolávanie terénnych nástrah obom karosárskym prevedeniam umožňuje veľkorysá svetlá výška - plných 200 mm, predný nájazdový uhol s hodnotou 29°, zadný 27° pre 5dv. a 36° v prípade 3dv. verzie.

13_vitara_big.jpg

Nová technika, viac pohodlia

Práve, keď Vitara oslavuje desiate narodeniny, prichádza aj na slovenský trh inovované prevedenie jej druhej generácie. Modernizácia sa dotkla takmer každej oblasti. Karosériu skrášľuje nový predný nárazník, vďaka ktorému narástla celková dĺžka automobilu o 30 mm na konečných 3935 (3dv.) alebo 4500 mm (5dv.). Výraznejšia maska chladiča dodáva celej prednej časti ešte dynamickejší výraz a novinkou sú aj vonkajšie spätné zrkadlá osadené bočnými smerovkami. Kozmetické úpravy v podobe nových materiálov a ovládačov, kvalitnejšej audiosústavy, či informačného displeja sa nevyhli ani interiéru.

Nový interiér je na míle vzdialený prvej Vitare. Zmenila sa forma, priestor a pohodlie, ale funkčnosť zostáva.

Silnejšie motory

Omnoho významnejšia je však modernizácia techniky. Suzuki Grand Vitara dostal dve nové pohonné jednotky. Z ponuky vypadol dvojliter, ktorý nahradil modernejší štvorvalec 2,4 litra. Špičkovú motorizáciu predstavuje šesťvalec 3,2 l. Milovníci nafty sa zrejme priklonia k vznetovému agregátu 1,9 DDiS. Šesťvalcová Grand Vitara jazdí na výrazných 18-palcových ľahkozliatinových diskoch. Novinkou vo výbave je systém hill hold control umožňujúci jednoduchší rozjazd do kopca a asistent pre prudké klesanie v teréne hill descent control.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 10 458
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 007
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 936
  4. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 3 778
  5. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 445
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 165
  7. Kam do tepla v januári? 2 225
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 983
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 839
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 120

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan sa nestane celkovým víťazom Tour Down Under, piatu etapu vyhral Porte

Slovenský cyklista ostal lídrom bodovacej súťaže.

SVET

Verejný nepriateľ Soros. Ako Orbán decimuje kritikov

Maďarský premiér si spravil agendu z útokov na migrantov aj médiá.

KOMENTÁRE

Maďari sa už inak ako smiechom brániť nevedia

Antiorbánovský front sa ocitol v situácii, keď vysvetľovanie stratilo význam.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.