Suzuki Grand Vitara prichádza s novými prvkami a najmä motormi

Japonská automobilka prispôsobovala Vitaru podmienkam na trhu módnej vlne a novým trendom. Z malého offroadu sa stalo veľké športovo úžitkové auto.

Navonok pribudli smerovky v spätných zrkadlách, nová maska chladiča a masívnejší nárazník. Podstatné zmeny sa udiali pod kapotou a v doplnení výbavy.(Zdroj: Suzuki)

Japonská automobilka prispôsobovala Vitaru podmienkam na trhu módnej vlne a novým trendom. Z malého offroadu sa stalo veľké športovo úžitkové auto. Modernizácia a prechod z jednej kategórie do druhej mu neubral na schopnostiach v teréne. Táto jeseň priniesla ďalšiu modernizáciu.

BRATISLAVA. Keď v roku 1988 predstavili prvú generáciu Suzuki Vitara, konkurencia bila na poplach. Automobil s rozmanitou ponukou karosárskych verzií a kompaktnými rozmermi nemal problém preplietať sa mestom aj terénom. Už prvá Vitara mala rebrinový rám a redukčnú prevodovku. Druhá generácia nastúpila o deväť rokov neskôr s mierne upraveným názvom Grand Vitara. Obe generácie si našli spolu viac než 1,1 milióna zákazníkov. Vitaru poznajú na celom svete, od Japonska, cez Rusko, celú Európu, Indiu, až po USA.

3vitara_zadok_big.jpgRevolúcia

Módna vlna športovo úžitkových automobilov SUV priniesla mnohým výrobcom novú príležitosť. Zareagovalo aj Suzuki a v roku 2005 sa verejnosti predstavila druhá generácia Grand Vitary. Pojem revolúcia je na mieste, keďže novinku s predchádzajúcim modelom spájal iba názov. Auto opäť vyrástlo, pôvodné oblé línie karosérie nahradili hranatejšie tvary. Ešte dramatickejšie zmeny zaznamenala technika.
Grand Vitara prišla o tradičný podvozok tvorený rámom a tuhú zadnú nápravu v prospech jazdných vlastností na spevnených komunikáciách. Nie však na úkor pohyblivosti v teréne.

Z cesty do terénu

Výnimočnosť konštrukcie pre jazdu po asfalte aj mimo neho spočíva v riešení podlahy, ktorá je vystužená priečnymi a pozdĺžnymi profilmi simulujúcimi rám. Spolu s prídavnou redukčnou prevodovkou, stálym pohonom všetkých štyroch kolies a uzamykateľným diferenciálom prejde také terénny ako čisto offradová predchodkyňa. Zdolávanie terénnych nástrah obom karosárskym prevedeniam umožňuje veľkorysá svetlá výška - plných 200 mm, predný nájazdový uhol s hodnotou 29°, zadný 27° pre 5dv. a 36° v prípade 3dv. verzie.

13_vitara_big.jpg

Nová technika, viac pohodlia

Práve, keď Vitara oslavuje desiate narodeniny, prichádza aj na slovenský trh inovované prevedenie jej druhej generácie. Modernizácia sa dotkla takmer každej oblasti. Karosériu skrášľuje nový predný nárazník, vďaka ktorému narástla celková dĺžka automobilu o 30 mm na konečných 3935 (3dv.) alebo 4500 mm (5dv.). Výraznejšia maska chladiča dodáva celej prednej časti ešte dynamickejší výraz a novinkou sú aj vonkajšie spätné zrkadlá osadené bočnými smerovkami. Kozmetické úpravy v podobe nových materiálov a ovládačov, kvalitnejšej audiosústavy, či informačného displeja sa nevyhli ani interiéru.

Nový interiér je na míle vzdialený prvej Vitare. Zmenila sa forma, priestor a pohodlie, ale funkčnosť zostáva.

Silnejšie motory

Omnoho významnejšia je však modernizácia techniky. Suzuki Grand Vitara dostal dve nové pohonné jednotky. Z ponuky vypadol dvojliter, ktorý nahradil modernejší štvorvalec 2,4 litra. Špičkovú motorizáciu predstavuje šesťvalec 3,2 l. Milovníci nafty sa zrejme priklonia k vznetovému agregátu 1,9 DDiS. Šesťvalcová Grand Vitara jazdí na výrazných 18-palcových ľahkozliatinových diskoch. Novinkou vo výbave je systém hill hold control umožňujúci jednoduchší rozjazd do kopca a asistent pre prudké klesanie v teréne hill descent control.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  5. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  6. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  7. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  8. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  9. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  10. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  1. Exkurzia študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  2. Prichádza Black Friday, jazdenku môžete mať so zľavou 2000 eur
  3. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  4. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  5. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  6. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  7. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  8. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  9. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  10. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 15 945
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 8 551
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 587
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 898
  5. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 3 083
  6. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek 1 891
  7. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások 1 830
  8. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 822
  9. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba 1 684
  10. Moskva alebo Petrohrad? 1 331

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Zástupca firmy, ktorej zadržali 112 kamiónov: Hľadáte problém tam, kde nie je

Belgické úrady podozrievajú firmu North Sea Express, že vykorisťuje vodičov.

KOMENTÁRE

Môže byť Harabin škodcom?

Aj v pozícii radového sudcu vyzerá Harabin na nebezpečného škodcu.

KOMENTÁRE

Slovensko ničí lowcostová mentalita. Kedy s tým niečo urobíme?

Atmosféra nedôstojnosti nás ničí.

Neprehliadnite tiež

Tesla míňa 8000 dolárov za minútu a nedarí sa jej s Modelom 3

Musk musí čoskoro začať zháňať nové prostriedky.

Ako správne používať hmlovky? Zapínať ich môžete, ale nemusíte

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkcie, treba nad nimi premýšľať osobitne

Vedec, ktorý vyvíja palivá: Motory majú problémy, aké sme roky nevideli

Benzíny a nafty sa musia vyvíjať s motormi, hovorí Andreas Schäfer.

Volkswagen Polo opäť dvihlo latku vo svojej triede (test)

Trojvalec 1,0 TSI v Pole funguje najlepšie zo všetkých áut koncernu.

Do dražby evidenčných čísel sa v Emirátoch zapojil aj 12-ročný chlapec

Kúpa je dobrou investíciou do budúcnosti a mnohí neváhajú zaplatiť milióny.