SME

Suzuki Grand Vitara prichádza s novými prvkami a najmä motormi

Japonská automobilka prispôsobovala Vitaru podmienkam na trhu módnej vlne a novým trendom. Z malého offroadu sa stalo veľké športovo úžitkové auto.

Navonok pribudli smerovky v spätných zrkadlách, nová maska chladiča a masívnejší nárazník. Podstatné zmeny sa udiali pod kapotou a v doplnení výbavy.Navonok pribudli smerovky v spätných zrkadlách, nová maska chladiča a masívnejší nárazník. Podstatné zmeny sa udiali pod kapotou a v doplnení výbavy. (Zdroj: Suzuki)

Japonská automobilka prispôsobovala Vitaru podmienkam na trhu módnej vlne a novým trendom. Z malého offroadu sa stalo veľké športovo úžitkové auto. Modernizácia a prechod z jednej kategórie do druhej mu neubral na schopnostiach v teréne. Táto jeseň priniesla ďalšiu modernizáciu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

BRATISLAVA. Keď v roku 1988 predstavili prvú generáciu Suzuki Vitara, konkurencia bila na poplach. Automobil s rozmanitou ponukou karosárskych verzií a kompaktnými rozmermi nemal problém preplietať sa mestom aj terénom. Už prvá Vitara mala rebrinový rám a redukčnú prevodovku. Druhá generácia nastúpila o deväť rokov neskôr s mierne upraveným názvom Grand Vitara. Obe generácie si našli spolu viac než 1,1 milióna zákazníkov. Vitaru poznajú na celom svete, od Japonska, cez Rusko, celú Európu, Indiu, až po USA.

SkryťVypnúť reklamu

3vitara_zadok_big.jpgRevolúcia

Módna vlna športovo úžitkových automobilov SUV priniesla mnohým výrobcom novú príležitosť. Zareagovalo aj Suzuki a v roku 2005 sa verejnosti predstavila druhá generácia Grand Vitary. Pojem revolúcia je na mieste, keďže novinku s predchádzajúcim modelom spájal iba názov. Auto opäť vyrástlo, pôvodné oblé línie karosérie nahradili hranatejšie tvary. Ešte dramatickejšie zmeny zaznamenala technika.
Grand Vitara prišla o tradičný podvozok tvorený rámom a tuhú zadnú nápravu v prospech jazdných vlastností na spevnených komunikáciách. Nie však na úkor pohyblivosti v teréne.

Z cesty do terénu

Výnimočnosť konštrukcie pre jazdu po asfalte aj mimo neho spočíva v riešení podlahy, ktorá je vystužená priečnymi a pozdĺžnymi profilmi simulujúcimi rám. Spolu s prídavnou redukčnou prevodovkou, stálym pohonom všetkých štyroch kolies a uzamykateľným diferenciálom prejde také terénny ako čisto offradová predchodkyňa. Zdolávanie terénnych nástrah obom karosárskym prevedeniam umožňuje veľkorysá svetlá výška - plných 200 mm, predný nájazdový uhol s hodnotou 29°, zadný 27° pre 5dv. a 36° v prípade 3dv. verzie.

SkryťVypnúť reklamu

13_vitara_big.jpg

Nová technika, viac pohodlia

Práve, keď Vitara oslavuje desiate narodeniny, prichádza aj na slovenský trh inovované prevedenie jej druhej generácie. Modernizácia sa dotkla takmer každej oblasti. Karosériu skrášľuje nový predný nárazník, vďaka ktorému narástla celková dĺžka automobilu o 30 mm na konečných 3935 (3dv.) alebo 4500 mm (5dv.). Výraznejšia maska chladiča dodáva celej prednej časti ešte dynamickejší výraz a novinkou sú aj vonkajšie spätné zrkadlá osadené bočnými smerovkami. Kozmetické úpravy v podobe nových materiálov a ovládačov, kvalitnejšej audiosústavy, či informačného displeja sa nevyhli ani interiéru.

Nový interiér je na míle vzdialený prvej Vitare. Zmenila sa forma, priestor a pohodlie, ale funkčnosť zostáva.

Silnejšie motory

Omnoho významnejšia je však modernizácia techniky. Suzuki Grand Vitara dostal dve nové pohonné jednotky. Z ponuky vypadol dvojliter, ktorý nahradil modernejší štvorvalec 2,4 litra. Špičkovú motorizáciu predstavuje šesťvalec 3,2 l. Milovníci nafty sa zrejme priklonia k vznetovému agregátu 1,9 DDiS. Šesťvalcová Grand Vitara jazdí na výrazných 18-palcových ľahkozliatinových diskoch. Novinkou vo výbave je systém hill hold control umožňujúci jednoduchší rozjazd do kopca a asistent pre prudké klesanie v teréne hill descent control.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 580
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 298
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 711
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 107
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 331
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 920
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 860
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 403
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXV
  2. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  3. Daniel Bíro: Kapela Slovenská Klobása vznikla už v roku 1993. Aké boli jej začiatky? A aká je súčasnosť kapely?
  4. Jozef Foltýn: Huliak che byť už aj reprezentačný tréner
  5. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  6. Milan Srnka: Fico bude v Moskve v “exkluzívnej spoločnosti”
  7. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  8. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 29 969
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 784
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 23 159
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 975
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 575
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 887
  7. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 6 019
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 873
  1. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  2. Tupou Ceruzou: Smerákov
  3. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  4. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  5. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  6. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  7. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  8. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
SkryťZatvoriť reklamu