Snímače novo vyvinutého identifikátora únavy (Attention Assist) priebežne sledujú jazdnú situáciu a správanie vodiča, vrátane toho ako ovláda volant, smerovky, pedále. Udržuje a koriguje rovnú stopu tak, ako vozidlo pozdĺžne a priečne zrýchľuje, či reaguje na bočný vietor a nerovnosti vozovky. Systém zistí aj drobné odchýlky od tohto bežného jazdného profilu každého jednotlivého vodiča daného automobilu, ktoré sa prejavujú už v dostatočnom predstihu pred samotným mikrospánkom. V takom prípade identifikátor únavy samotného vodiča zvukovým signálom i nápisom na displeji včas varuje a odporučí mu urobiť si v jazde prestávku.
Význam identifikátora únavy zvyšujú pozorovania, z ktorých vyplýva, že až cca 25 percent všetkých závažných diaľničných nehôd spôsobuje práve únava vodičov. Je to dokonca viac nehôd, než má na svedomí alkohol.
Podľa výskumov sa riziko nehody po štyroch hodinách nepretržitej monotónnej jazdy alebo za tmy zvyšuje dvoj a po šiestich až šesťnásobne. A reakčný čas vodiča sa už po prvých štyroch hodinách jazdy bez prestávky predlžuje o 50 percent. Riziko únavy a vzniku mikrospánku pritom vodič často sám ani vôbec nespozoruje.
Autor: tlač. správa Mercedes-Benz