Prvá jazda: Mitsubishi Lancer Sportback a Lancer Ralliart

Do konca roka rozšíria modelový rad Lancer ďalšie dôležité verzie. Hatchback a športový medzistupeň medzi klasickým Lancerom a ikonou Evolution.

Ralliart príde do predaja začiatkom budúceho roka.(Zdroj: Mitsubishi)

Volá sa Ralliart a jeho úlohou je konkurovať Impreze WRX a všetkým športovým autám tejto kategórie familiárne nazývaným „hot hatch".

Z najhoršieho von

Mitsubishi sa pomaly, ale isto vyhrabáva z problémov. Vďačí za to hlavne modelom Outlander a Lancer. Oba patria do globálneho projektu, v ktorom využíva jednu platformu niekoľko automobiliek (Chrysler, Jeep, Dodge a Mitsubishi). Celosvetovo tak chcú ročne predávať 920.000 vozidiel, z toho 30% má pripadnúť na rodinu Lancer.

Euroback

Niekto vidí opodstatnenosť verzie Sportback v Impreze, ktorá vymenila sedan za hatchback a odjakživa bola v športe tradičným súperom Lancera. Skutočný dôvod je však oveľa prozaickejší. Stačí sa pozrieť na európske predaje v nižšej strednej triede, kde asi 75% tvoria praktické hatchbacky.

Interiér verzie Ralliart vychádza z modelu Evolution.

Aby sa automobilka Mitsubishi dostala do finančnej pohody musí zarábať a preto sa preorientovala z regionálnych modelov na globálne autá pre regióny. V praxi to znamená, že pre Európu vyvinula 5-dverový hatchback, ktorý by mal tvoriť až 70% predajov modelového radu Lancer na starom kontinente. Týmto autom zároveň uzatvára už 4-člennú rodinu Lancer (Lancer sedan, Evolution, Ralliart a Sportback).

Sexi zadok objemom kufra neohúri...

Hlavným rozlišovacím znakom verzie Sportback je dlhé šikmé zadné okno so štandardne montovaným efektným spojlerom, ktoré prechádza do veľkého zadného previsu. Na prvý pohľad sa zdá, akoby konštruktéri v snahe ušetriť výrobné náklady využili karosériu verzie sedan po zadný stĺpik vrátane zadných dverí a až za ním dorobili nový zadok. A ten musel byť patrične dlhý, aby ponúkol solídny batožinový priestor. Napriek tomu má objem skromných 288 l.

Sportback odvezie 288 l batožiny. Po presunutí medzipodlahy nižšie až 344 l.

Po presunutí medzipodlahy sa síce zväčší na 344 l, ale aj to je v porovnaní s konkurenciou stále podpriemerná hodnota (Ford Focus 385 l, Mazda3 360 l, VW Golf a Opel Astra 350 l). Zložením zadných sedadiel ho zväčšíte na 1.349 l. Sportback teda kufrom neohúri, ale ku cti mu slúži, že na priestorovej ponuke zadnej časti kabíny sa v porovnaní s Lancerom sedan nič nezmenilo. Cestujúci si môžu užívať rovnako veľa miesta pre nohy aj v oblasti ramien. Len nad hlavou budú dlháni vplyvom zošikmenej strechy trochu obmedzení.

Jazdnými vlatnosťami zaujme

Kratšia a ľahšia zadná časť naopak prospela jazdným vlastnostiam. Vynikla nielen mimoriadna tuhosť karosérie, ale predovšetkým skvelá ovládateľnosť v zákrutách, podporená viacprvkovou zadnou nápravou. Z troch motorov (1.5, 1.8 a 2.0 DI-D) sme skúšali zážihový štvorvalec 1.8 MIVEC výkonu 105 kW/143 k. V spodných otáčkach je trochu nevýrazný, ale nad 4000 1/min sa otvorí ako každý iný Japonec a po obmedzovač predvedie krásnu atmosferickú diskotéku. Dynamikou sa vyrovná akémukoľvek dvojlitru. Spotreba sa pritom pohybuje na úrovni 1,6 l motorov. Lancer Sportback sa začne predávať v októbri.

Evo light

O niekoľko mesiacov neskôr príde športový Ralliart v oboch karosárskych verziách. Má to byť medzistupeň spájajúci základný Lancer s brutálnym Evolution, akýsi Evolution light. Veľká časť techniky pochádza z rely legendy. Poháňa ho rovnaký prepĺňaný zážihový dvojliter, len s výkonom zníženým na 176 kW/240 k. Jeho krútiaci moment sa prenáša na všetky kolesá cez ten istý predný a medzinápravový diferenciál. Jedine zadný je iný, mechanický.

Okrem výkonu stratil tiež možnosť voľby manuálnej prevodovky. K dispozícii je len nová dvojspojková prevodovka SST, teda jej jednoduchšia verzia v porovnaní s tou, ktorú poznáme z Eva (má len jeden športový mód radenia, evo dva). Či pribudne aj manuál, zatiaľ nie je jasné. Do uvedenia na trh ostáva ešte čas, takže nič nie je vylúčené.

Podstatný rozdiel je tiež v brzdách. Štvorpiestové strmene Brembo nahradili dvojpiestové. Spolu s prevodovkou ho tak konštruktéri oslabili na dvoch najcitlivejších miestach. Brzdy sú podľa nás poddimenzované. Nepresvedčili nielen spomaleným nástupom, ale aj slabou odolnosťou kotúčov voči prehrievaniu. Prevodovka zase radí celkom rýchlo, ale chýba jej „drive" verzie Evolution. Aj vďaka nej sa nezdá, že by motor dával výkon až 176 kW/240 k. Treba však podotknúť, že sme testovali ešte len prototypy a do začiatku sériovej výroby sa spomínané nedostatky dajú odstrániť.

Technické parametre vozidiel Mitsubishi Lancer Sportback

Motor 1.5 1.8 Ralliart 2.0 DI-D
zdvihový objem valcov (cm³) 1499 1798 1998 1968
výkon (kW/k) 80/109 105/143 176/240 103/140
pri otáčkach (1/min.) 6000 6000 6000 4000
krútiaci moment (Nm) 143 178 343 310
pri otáčkach (1/min) 4000 4250 2500-4750 1750
palivová spotreba (l/100 km) 6,6 7,9 10,2 6,2
zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 11,8 10,4 7,1 9,6
maximálna rýchlosť (km/h) 182 196 220 204
pohot. hmotnosť (kg) 1290 1355 1595 1465


Rozmery

dĺžka 4585 mm,
šírka 1760 mm,
výška 1515 mm,
rázvor náprav 2635,
rozchod kolies vpredu/vzadu 1530 mm/1530 mm,
batožinový priestor 288/344/1349 l,
objem palivovej nádrže 59 l (55 l Ralliart).

 

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  2. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  3. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  4. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  5. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  6. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  7. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  8. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  9. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  10. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie
  1. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  2. MiddleCap Equity Partners a Mayfair Assets ukončili fúziu
  3. Súboj olympionikov na Malom Dunaji
  4. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  5. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  6. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  7. Kreditná karta – áno alebo nie
  8. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  9. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  10. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 27 093
  2. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 9 255
  3. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 8 211
  4. Kreditná karta – áno alebo nie 7 996
  5. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina? 5 709
  6. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 5 267
  7. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 5 266
  8. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou 5 216
  9. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 4 611
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 3 964

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Dlhy by mal štát odpúšťať budúci rok. Náklady vyčísľujú

Šéf SNS Andrej Danko spomína aj ďalší generálny pardon v Sociálnej poisťovni. Komore exekútorov sa to nepáči.

PODCAST DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Liek existoval, aj tak ho takmer nechali umrieť

Príbeh, ktorý opisuje slovenské zdravotníctvo.

ŠPORT

Takto Sagana často neuvidíte. Čudoval sa aj Svorada

Trojnásobný majster sveta získal šiesty národný titul skvelým spôsobom.

ŽENA

Rozkvitnutá krása: Ako udržať rezané kvety čerstvé čo najdlhšie?

Rezané kvety sú krásne, no nie trvácne.

Neprehliadnite tiež

Nové Volvo S60 má americký pôvod a žiaden diesel

Dvorná divízia Polestar vyladí výkon nového Volva na 415 koní.