Krásna rely pod Tatrami

Rely Tatry bola konečne tam, kde roky patrí. Opäť v Poprade. Mnohé rýchlostné skúšky z minulosti sa nejazdili, ale vrchol pretekárskej sezóny v podobe 39. Aquacity Rally Tatry vyšiel na jednotku.

Swift má perfektný podvozok a nečakanú stabilitu pri dopade po skoku.(Zdroj: Daniel Hlinka)

Rely Tatry bola konečne tam, kde roky patrí. Opäť v Poprade. Mnohé rýchlostné skúšky z minulosti sa nejazdili, ale vrchol pretekárskej sezóny v podobe 39. Aquacity Rally Tatry vyšiel na jednotku.

V pamäti mám chladný septembrový večer. Sedím zabalený v deke a nadšene vykrikujem, keď zbadám tie úžasné diaľkové svetlá. Žiguliakom žiaria aj brzdové kotúče a škodovky majú nádherný zvuk. Brat ma poúča, že najlepší je Fiat Abatrh 131. Dokonca nám kúpili plagát s víťazom, pretože talianska posádka Ceccato - Falcon vtedy vyhrala.

O dva roky neskôr ideme s rodičmi na ďalšiu rely Tatry. Síce nemôžeme ostať do rána, ale na skúške Vernár si pamätám to úžasné Audi Quattro, s ktorým Leo Pavlík a Karel Jirátko zvíťazili. Naši to možno netušili, ale rely Tatry to začala.

Teraz v rovnakej zime sedím zabalený v sponzorskej vetrovke v súťažnom Suzuki Swift. Sme v cieli skutočnej rely Tatry pod Tatrami. Chlapčenský sen sa splnil. K dokonalosti mu chýbal už len zadný náhon a štrkové cesty.

Nové a dobré auto

Tretí krát v sezóne vypisuje Zuzana (spolujazdkyňa) iné evidenčné číslo súťažného auta. Suzuki Swift z Bratislavskej rely sme nechceli. Náš dobrý parťák a partner Jiří Pertlíček robil, čo mohol, a v Nemecku zohnal lepší Swift s kratšou prevodovkou a samosvorným diferenciálom. Konečne máme aj pneumatiky Pirelli a začíname opäť odznova. Po početných hodinách na Bratislavskej rely nie je jednoduché vytlačiť z malého auta maximum a využiť tých 138 koní. Po testovacej skúške je nám jasné, že všetko funguje, akurát chýba viac výkonu a homologovaná hydraulická ručná brzda.

Mám rezervy

Swift má perfektný podvozok a nečakanú priľnavosť zadnej nápravy. Preto lanková brzda s nešikovne umiestnenou pákou nestačí. Na rýchlej skúške Mlynky nám nebude treba. S pribúdajúcimi rýchlostnými skúškami zisťujem, koľko si môžem so Swiftíkom dovoliť. Pertlíček nastavil podvozok brilantne a malé štvorcové auto neodskakuje ani vo vysokej rýchlosti.

Medzi hustým porastom skúšky Mlynky ideme hlboko pod limit. Dole Brutovcami sa pocit z jazdy vylepšuje a postupne sa začíname blížiť za chrbát Istvána Radóa na Honde Civic. Veľký náskok sa zmazať nedá a jediná skúška, ktorú nad ním vyhrávam nám víťazstvo nezabezpečí. Napokon viac ako povinné druhé miesto v triede potešilo umiestnenie v absolútnom poradí. Swift nesklamal a jazda bez vážnejších kiksov priniesla svoje ovocie. V pamäti ostala iba zaseknutá ručná brzda na mestskom okruhu v Poprade a pár ubratí plynu tam, kde nebolo treba.

Krásne preteky

Opäť bohatší o nové skúsenosti a rýchlejší o pár sekúnd spomíname na rely, ktorá sa mihla ako blesk. Kamarátom rozprávam o neskorom brzdení po „pravej dva do ľavej šesť" a tiež o tom ako nám nahnala strach Trojanova havária vo vysokej rýchlosti. Spomínať budem na rozhovor v tankovacej zóne s Igorom Drotárom, ktorý vyhral Tatry v deväťdesiatom siedmom. Počas druhého dňa súťaže za nami štartoval dvojnásobný víťaz Jožko Béreš starší. Aby bol zážitok z Rely Tatry ešte väčší , podarilo sa v predstihu získať titul vicemajstrov v triede N2.

Videá aspoň čiastočne približujú pohľad a pocity v súťažnom aute zo strany spolujazdkyne Zuzky Lieskovcovej.

Výsledky nájdete na tu prvý deň a druhý deň

Prvá rýchlostná skúška na rely Tatry s novým autom bola náročná, výsledný čas zase dobrou správou pre posádku SME.

Najnáročnejšia skúška prvého dňa rely Tatry mala rýchly záver dole kopcom a cez les. Nové auto zvládlo nástrahy hrboľatej cesty lepšie ako čakala posádka SME. Pilot bol na niektorých miestach radšej opatrný.

Posádke SME vyšla najlepšie rýchlostná skúška Vikartovce. Pri druhom prejazde bol Suzuki Swift rýchlejší ako Honda Civic, ktorú pilotoval Maďar István Radó. Pri prejazde cieľom dosiahol Swift rýchlosť 170 kilometrov za hodinu.

 

 

 

 


www.suzuki.sk

AEZ_big.jpg ETOP.gifSME.jpg

Lucka.jpg Autozurnal.gif

 

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 28 165
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 047
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 435
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 946
  5. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 540
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 533
  7. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 485
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 341
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 296
  10. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 1 229

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Obec, kde sa nestrácajú eurofondy, stavia wellness centrum

Starosta Raslavíc Marek Rakoš dokázal za dva roky vybudovať 80 pracovných miest pre sociálne slabé skupiny.

DOMOV

Kaliňák prečkáva Plavčana v zahraničí, dosiaľ šlo o jeho hlavu

Minister vnútra je už dlhšie na dovolenke.

SVET

Stala sa nehoda? Treba natáčať

Prácu záchranárov komplikujú ľudia, ktorí sa chcú pochváliť zábermi.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.