Krásna rely pod Tatrami

Rely Tatry bola konečne tam, kde roky patrí. Opäť v Poprade. Mnohé rýchlostné skúšky z minulosti sa nejazdili, ale vrchol pretekárskej sezóny v podobe 39. Aquacity Rally Tatry vyšiel na jednotku.

Swift má perfektný podvozok a nečakanú stabilitu pri dopade po skoku.(Zdroj: Daniel Hlinka)

Rely Tatry bola konečne tam, kde roky patrí. Opäť v Poprade. Mnohé rýchlostné skúšky z minulosti sa nejazdili, ale vrchol pretekárskej sezóny v podobe 39. Aquacity Rally Tatry vyšiel na jednotku.

V pamäti mám chladný septembrový večer. Sedím zabalený v deke a nadšene vykrikujem, keď zbadám tie úžasné diaľkové svetlá. Žiguliakom žiaria aj brzdové kotúče a škodovky majú nádherný zvuk. Brat ma poúča, že najlepší je Fiat Abatrh 131. Dokonca nám kúpili plagát s víťazom, pretože talianska posádka Ceccato - Falcon vtedy vyhrala.

O dva roky neskôr ideme s rodičmi na ďalšiu rely Tatry. Síce nemôžeme ostať do rána, ale na skúške Vernár si pamätám to úžasné Audi Quattro, s ktorým Leo Pavlík a Karel Jirátko zvíťazili. Naši to možno netušili, ale rely Tatry to začala.

Teraz v rovnakej zime sedím zabalený v sponzorskej vetrovke v súťažnom Suzuki Swift. Sme v cieli skutočnej rely Tatry pod Tatrami. Chlapčenský sen sa splnil. K dokonalosti mu chýbal už len zadný náhon a štrkové cesty.

Nové a dobré auto

Tretí krát v sezóne vypisuje Zuzana (spolujazdkyňa) iné evidenčné číslo súťažného auta. Suzuki Swift z Bratislavskej rely sme nechceli. Náš dobrý parťák a partner Jiří Pertlíček robil, čo mohol, a v Nemecku zohnal lepší Swift s kratšou prevodovkou a samosvorným diferenciálom. Konečne máme aj pneumatiky Pirelli a začíname opäť odznova. Po početných hodinách na Bratislavskej rely nie je jednoduché vytlačiť z malého auta maximum a využiť tých 138 koní. Po testovacej skúške je nám jasné, že všetko funguje, akurát chýba viac výkonu a homologovaná hydraulická ručná brzda.

Mám rezervy

Swift má perfektný podvozok a nečakanú priľnavosť zadnej nápravy. Preto lanková brzda s nešikovne umiestnenou pákou nestačí. Na rýchlej skúške Mlynky nám nebude treba. S pribúdajúcimi rýchlostnými skúškami zisťujem, koľko si môžem so Swiftíkom dovoliť. Pertlíček nastavil podvozok brilantne a malé štvorcové auto neodskakuje ani vo vysokej rýchlosti.

Medzi hustým porastom skúšky Mlynky ideme hlboko pod limit. Dole Brutovcami sa pocit z jazdy vylepšuje a postupne sa začíname blížiť za chrbát Istvána Radóa na Honde Civic. Veľký náskok sa zmazať nedá a jediná skúška, ktorú nad ním vyhrávam nám víťazstvo nezabezpečí. Napokon viac ako povinné druhé miesto v triede potešilo umiestnenie v absolútnom poradí. Swift nesklamal a jazda bez vážnejších kiksov priniesla svoje ovocie. V pamäti ostala iba zaseknutá ručná brzda na mestskom okruhu v Poprade a pár ubratí plynu tam, kde nebolo treba.

Krásne preteky

Opäť bohatší o nové skúsenosti a rýchlejší o pár sekúnd spomíname na rely, ktorá sa mihla ako blesk. Kamarátom rozprávam o neskorom brzdení po „pravej dva do ľavej šesť" a tiež o tom ako nám nahnala strach Trojanova havária vo vysokej rýchlosti. Spomínať budem na rozhovor v tankovacej zóne s Igorom Drotárom, ktorý vyhral Tatry v deväťdesiatom siedmom. Počas druhého dňa súťaže za nami štartoval dvojnásobný víťaz Jožko Béreš starší. Aby bol zážitok z Rely Tatry ešte väčší , podarilo sa v predstihu získať titul vicemajstrov v triede N2.

Videá aspoň čiastočne približujú pohľad a pocity v súťažnom aute zo strany spolujazdkyne Zuzky Lieskovcovej.

Výsledky nájdete na tu prvý deň a druhý deň

Prvá rýchlostná skúška na rely Tatry s novým autom bola náročná, výsledný čas zase dobrou správou pre posádku SME.

Najnáročnejšia skúška prvého dňa rely Tatry mala rýchly záver dole kopcom a cez les. Nové auto zvládlo nástrahy hrboľatej cesty lepšie ako čakala posádka SME. Pilot bol na niektorých miestach radšej opatrný.

Posádke SME vyšla najlepšie rýchlostná skúška Vikartovce. Pri druhom prejazde bol Suzuki Swift rýchlejší ako Honda Civic, ktorú pilotoval Maďar István Radó. Pri prejazde cieľom dosiahol Swift rýchlosť 170 kilometrov za hodinu.

 

 

 

 


www.suzuki.sk

AEZ_big.jpg ETOP.gifSME.jpg

Lucka.jpg Autozurnal.gif

 

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 14 610
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 10 484
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 6 052
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 3 007
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 122
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 620
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 315
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 279
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 212
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 686

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan, Sagan a opäť Sagan. Chlapec bez nervov je tretí raz majstrom sveta

Pre mňa je to neuveriteľné, výnimočné, vravel slovenský cyklista.

ŠPORT

Titul venoval Sagan manželke a šampiónovi, ktorý zahynul

Využil jedinú šancu, ktorú mal. Má tretí titul majstra sveta.

ŠPORT

Peter Sagan: Superstar made in Slovakia

Začínal na sestrinom bicykli, dnes zarába šesť miliónov ročne.

Neprehliadnite tiež

Nová Kia Stonic osloví tínedžera aj dôchodcu (prvá jazda)

Do predaja sa na Slovensku dostane 14. októbra.

Malá XC40 so sebou prináša veľké zmeny

Volvo predstavilo svoje najmenšie SUV, prináša hneď niekoľko noviniek

Šéf marketingu BMW Ian Robertson: Ďalšiu Čínu už na Zemi nenájdeme

Pre Jozefa Kabaňa majú v BMW prichystané veľké výzvy.

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace, tento rok SUV tvoria viac než polovicu nominovaných.