Krásna rely pod Tatrami

Rely Tatry bola konečne tam, kde roky patrí. Opäť v Poprade. Mnohé rýchlostné skúšky z minulosti sa nejazdili, ale vrchol pretekárskej sezóny v podobe 39. Aquacity Rally Tatry vyšiel na jednotku.

Swift má perfektný podvozok a nečakanú stabilitu pri dopade po skoku.(Zdroj: Daniel Hlinka)

Rely Tatry bola konečne tam, kde roky patrí. Opäť v Poprade. Mnohé rýchlostné skúšky z minulosti sa nejazdili, ale vrchol pretekárskej sezóny v podobe 39. Aquacity Rally Tatry vyšiel na jednotku.

V pamäti mám chladný septembrový večer. Sedím zabalený v deke a nadšene vykrikujem, keď zbadám tie úžasné diaľkové svetlá. Žiguliakom žiaria aj brzdové kotúče a škodovky majú nádherný zvuk. Brat ma poúča, že najlepší je Fiat Abatrh 131. Dokonca nám kúpili plagát s víťazom, pretože talianska posádka Ceccato - Falcon vtedy vyhrala.

O dva roky neskôr ideme s rodičmi na ďalšiu rely Tatry. Síce nemôžeme ostať do rána, ale na skúške Vernár si pamätám to úžasné Audi Quattro, s ktorým Leo Pavlík a Karel Jirátko zvíťazili. Naši to možno netušili, ale rely Tatry to začala.

Teraz v rovnakej zime sedím zabalený v sponzorskej vetrovke v súťažnom Suzuki Swift. Sme v cieli skutočnej rely Tatry pod Tatrami. Chlapčenský sen sa splnil. K dokonalosti mu chýbal už len zadný náhon a štrkové cesty.

Nové a dobré auto

Tretí krát v sezóne vypisuje Zuzana (spolujazdkyňa) iné evidenčné číslo súťažného auta. Suzuki Swift z Bratislavskej rely sme nechceli. Náš dobrý parťák a partner Jiří Pertlíček robil, čo mohol, a v Nemecku zohnal lepší Swift s kratšou prevodovkou a samosvorným diferenciálom. Konečne máme aj pneumatiky Pirelli a začíname opäť odznova. Po početných hodinách na Bratislavskej rely nie je jednoduché vytlačiť z malého auta maximum a využiť tých 138 koní. Po testovacej skúške je nám jasné, že všetko funguje, akurát chýba viac výkonu a homologovaná hydraulická ručná brzda.

Mám rezervy

Swift má perfektný podvozok a nečakanú priľnavosť zadnej nápravy. Preto lanková brzda s nešikovne umiestnenou pákou nestačí. Na rýchlej skúške Mlynky nám nebude treba. S pribúdajúcimi rýchlostnými skúškami zisťujem, koľko si môžem so Swiftíkom dovoliť. Pertlíček nastavil podvozok brilantne a malé štvorcové auto neodskakuje ani vo vysokej rýchlosti.

Medzi hustým porastom skúšky Mlynky ideme hlboko pod limit. Dole Brutovcami sa pocit z jazdy vylepšuje a postupne sa začíname blížiť za chrbát Istvána Radóa na Honde Civic. Veľký náskok sa zmazať nedá a jediná skúška, ktorú nad ním vyhrávam nám víťazstvo nezabezpečí. Napokon viac ako povinné druhé miesto v triede potešilo umiestnenie v absolútnom poradí. Swift nesklamal a jazda bez vážnejších kiksov priniesla svoje ovocie. V pamäti ostala iba zaseknutá ručná brzda na mestskom okruhu v Poprade a pár ubratí plynu tam, kde nebolo treba.

Krásne preteky

Opäť bohatší o nové skúsenosti a rýchlejší o pár sekúnd spomíname na rely, ktorá sa mihla ako blesk. Kamarátom rozprávam o neskorom brzdení po „pravej dva do ľavej šesť" a tiež o tom ako nám nahnala strach Trojanova havária vo vysokej rýchlosti. Spomínať budem na rozhovor v tankovacej zóne s Igorom Drotárom, ktorý vyhral Tatry v deväťdesiatom siedmom. Počas druhého dňa súťaže za nami štartoval dvojnásobný víťaz Jožko Béreš starší. Aby bol zážitok z Rely Tatry ešte väčší , podarilo sa v predstihu získať titul vicemajstrov v triede N2.

Videá aspoň čiastočne približujú pohľad a pocity v súťažnom aute zo strany spolujazdkyne Zuzky Lieskovcovej.

Výsledky nájdete na tu prvý deň a druhý deň

Prvá rýchlostná skúška na rely Tatry s novým autom bola náročná, výsledný čas zase dobrou správou pre posádku SME.

Najnáročnejšia skúška prvého dňa rely Tatry mala rýchly záver dole kopcom a cez les. Nové auto zvládlo nástrahy hrboľatej cesty lepšie ako čakala posádka SME. Pilot bol na niektorých miestach radšej opatrný.

Posádke SME vyšla najlepšie rýchlostná skúška Vikartovce. Pri druhom prejazde bol Suzuki Swift rýchlejší ako Honda Civic, ktorú pilotoval Maďar István Radó. Pri prejazde cieľom dosiahol Swift rýchlosť 170 kilometrov za hodinu.

 

 

 

 


www.suzuki.sk

AEZ_big.jpg ETOP.gifSME.jpg

Lucka.jpg Autozurnal.gif

 

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  2. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  3. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  2. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  3. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  4. Alarica – new business project in the market of shoes
  5. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  6. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  7. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  8. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  9. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  10. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 18 693
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 216
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 375
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 130
  5. Kam do tepla v januári? 1 784
  6. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 532
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 399
  8. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 1 336
  9. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 904
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 860

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zarábajú milióny na úkor štátu. Priekupníkov dreva sa nedarí odstaviť

Niektoré firmy, ktoré len skupujú drevo a posúvajú ho ďalej, majú s Lesmi SR uzatvorené nevypovedateľné zmluvy.

KOMENTÁRE

Starostlivosť vzorného hospodára

Podozrenie, že sa o milióny podelili, asi napadá kdekomu.

ŠPORT

Nechcel som, aby Nasťa odišla. Dnes to chápem, tvrdí jej brat

Ako je možné, že Kuzminová vyhráva, a naši nie, čudujú sa Rusi.

SVET

Nemeckí socialisti tesne odhlasovali koalíciu s Merkelovou

Vláda môže vzniknúť na Veľkú noc.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.