Saab 9-4X - tretí pokus

Švédska automobilka Saab by sa rada presadila v segmente SUV. Prvé dva pokusy s modelom 9-2X odvodeným od Subaru Impreza Sportkombi a 9-7X vychádzajúcim z Chevroletu TrailBlazer jej nevyšli. Teraz to vyzerá nádejnejšie.

Svetová výstavná premiéra novinky je naplánovaná na novembrový autosalón v Los Angeles.(Zdroj: Saab)

Inšpirovaný konceptom

Technici automobilky patriacej pod krídla General Motors neváhali využiť koncernovú podlahovú plošinu GM Theta, na ktorej bude stáť aj pripravovaný Cadillac BRX.

Novinka má konkurovať vozidlám ako Audi Q5, Volvo XC60 či VW Tiguan, čo dokazujú aj miery automobilu - dĺžka 4770 mm, šírka 1800 mm, výška 1680 mm a rázvor náprav 2810 mm. Na karosérii, ktorej línie vychádzajú zo štúdie 9-4X BioPower (na snímkach), sa nachádza niekoľko detailov typických pre automobily značky Saab.

Na úvod s jediným motorom

Svetová výstavná premiéra novinky je naplánovaná na novembrový autosalón v Los Angeles. Tesne pred ňou bude započatá výroba v mexickom závode Ramos Arizpe, aby na začiatku budúceho roku, kedy odštartuje predaj, mali díleri k dispozícii dostatok automobilov.

Na úvod bude k dispozícii jediná pohonná jednotka - prepĺňaný zážihový dvojliter disponujúci výkonom 180 kW (245 k). Spolu s najvyšším krútiacim momentom 400 Nm sa bude prostredníctvom 6-stupňovej automatickej prevodovky prenášať na všetky štyri kolesá. Neskôr by sa pod prednou kapotou objavia aj šesťvalce - benzínový 3,6 l a turbodiesel 2,9 l.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 472
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 854
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 490
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 142
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 016
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 954
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 773
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 541
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 303
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 892

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Nemecký tím zachránil najmenej pravdepodobný darca. Diktátor

Nemecký hokejový tím zachránil líbyjský diktátor pred krachom.

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.