Prvá jazda: Renault Thalia - voľba ľudu

Kedysi karosárska verzia sedan odvodená od malého hatchbacku Clio II a určená pre menej rozvinuté trhy sa príchodom druhej generácie stáva samostatným modelom v portfóliu francúzskej automobilky Renault.

(Zdroj: Renault)

Nová Thalia hľadí najmä na praktickosť, ale ponúkne aj krajší dizajn a väčší komfort.

Krajšie krivky

Vývoj automobilu trval dvadsaťšesť mesiacov a Francúzi doň investovali sto miliónov eur. Thalia je výsledkom spolupráce inžinierov z francúzskeho Technocentra s kolegami z Turecka a Rumunska. Vyrábať ju začali v tureckej Burse. Z pásov moderného závodu s ročnou kapacitou 360.000 vozidiel schádza aj Clio III, Clio Grandtour a Mégane sedan.

Dizajn novinky zďaleka nie je taký kontroverzný ako v prípade predchodcu. Predná časť s rozmernými svetlometmi pripomína Daciu Sandero. Punc elegancie jej dodáva rozmerná chrómová lišta na maske chladiča. Najväčší pokrok možno badať pri pohľade z profilu. Neduh hatchbacku s nasilu prilepeným veľkým kufrom sa dizajnérom podarilo obísť použitím malého okna, ktorým opticky „rozbili“ mohutný C-stĺpik. Pri práci ich čiastočne obmedzoval skelet karosérie z veľkej časti pochádzajúci od predchodcu.

Batožinový priestor naďalej zostáva pýchou Thalie. Má objem 506 litrov.

V porovnaní s minulou generáciou je nová Thalia o 70 mm dlhšia (4261 mm) a má o symbolický 1 mm dlhší rázvor náprav (2473 mm). Zadný previs dlhý 1001 mm prezrádza, že batožinový priestor objemom uspokojí aj najnáročnejšiu rodinu. V porovnaní s predošlou Thaliou jeho prepravná kapacita klesla o 4 l na 506 l, stále však ponúka nadštandardný priestor. Limitujúcim faktorom pre prevoz väčších predmetov zostáva minimálna šírka nakladacieho otvoru 1029 mm.

Podobný predchodcovi

Ak sa pre novú Thaliu rozhodne motorista, ktorý vlastnil jej modernizovanú predchodkyňu, po usadení sa za volant zažije malé déjà vu. Tvary dverných výplní a palubnej dosky ju veľmi pripomínajú. Použitie osvedčených komponentov ale nie je na škodu. Mäkké predné sedadlá ponúkajú iba minimálne bočné vedenie, priestorová ponuka v interiéri je však na vysokej úrovni.

Interiér ponúka dostatok miesta pre štvoricu dospelých cestujúcich. Zadné opierky hlavy je možné zasunúť do operadla, aby nebránili vo výhľade.

Sťažovať sa nebudú ani vyšší cestujúci sediaci vzadu, čo v minulosti neplatilo. Použité plasty sú tvrdé, no kvalitne spracované. Záplavu plastov na palubnej doske oživuje lišta pripomínajúca kov. Novinkou v rámci výbavy je možnosť pripojenia externého prehrávača prostredníctvom USB portu (dodávaného za príplatok). Zákazník má možnosť doobjednať si aj manuálnu, či automatickú klimatizáciu.

Moderné motory

Renault montuje do novej Thalie štyri pohonné jednotky. Veľmi populárny štvorvalec 1,4 l s osemventilovou technikou a výkonom 55kW (75 k) definitívne vypadol z ponuky na všetkých trhoch. Nahrádza ho modernejší a o čosi menší agregát 1,2 16V. V porovnaní so svojim starším súrodencom, montovaným napríklad do Dacie Sandero a Logan, dosahuje rovnaký výkon 55 kW (75 k) pri rovnakých otáčkach (5500 ot/min), ale nižší krútiaci moment 105 Nm/4250 ot/min (namiesto 112 Nm/3000 ot/min v prípade staršieho 1,4 8V). Vrchol ponuky zážihových pohonných jednotiek predstavuje motor 1,4 16V 72 kW (98 k), známy aj z predchádzajúcej Thalie. Milovníci nafty si majú možnosť vybrať z dvoch výkonových verzií osvedčeného turbodiesla 1,5 dCi a to 48 kW (65 k) alebo 62 kW (84 k).

Najmenší a najväčší

V rámci prvých jázd sme sa mali možnosť oboznámiť s dvomi motorizáciami - najslabšou zážihovou a najsilnejšou vznetovou. Malej „jednadvojke“ nemožno uprieť snahu. Thalia s týmto motorom pod kapotou disponuje pohotovostnou hmotnosťou len 905 kg a vozidlo obsadené iba vodičom, prípadne spolujazdcom, je vzhľadom na zdvihový objem prekvapivo živé. V takom prípade nie je ťažké uveriť meraniam výrobcu a priemernej spotrebe 5,9 l benzínu na 100 km. Plný kufor, prípadne aj trojica pasažierov vzadu ale citeľne uberú na dynamike a potrebné vyššie otáčky pridajú na spotrebe.

Skelet karosérie pochádza od predchodcu. Bol ale mierne modifikovaný.

Najvýkonnejší diesel pod kapotou nemá s pohybom Thalie žiadny problém. Aj v tejto verzii zostáva hodnota pohotovostnej hmotnosti na slušnej úrovni - 980 kg. Navyše, osvedčený agregát so vstrekovaním nafty typu common rail pod tlakom 1600 bar je zárukou slušnej dynamiky pri nízkej spotrebe (výrobca uvádza priemer 4,3 l nafty/100 km). Nevýhodou bude vyššia cena.

Komfort versus stabilita

Podvozok Renaultu Thalia opäť vychádza z modelu Clio II. Prešiel však miernou úpravou. Auto s ním výborne pohlcuje nerovnosti, o čom sme sa mali možnosť presvedčiť v praxi na tureckých cestách, ktoré občas „kvalitou“ predčia aj tie naše. Daňou za pohodlie sú však výrazné náklony karosérie v zákrutách. K istote neprispieva ani málo komunikatívne riadenie (hoci je vybavené hydraulickým posilňovačom).

Kokpit pripomína predchádzajúcu Thaliu. Dva airbagy sú súčasťou štandardnej výbavy.

Pri prejazde zákrut aj s nezaťaženým autom je cítiť, že za zadnou nápravou je ešte veľká hmota v podobe dlhého previsu batožinového priestoru. O čosi dospelejšie sa správa vznetová verzia. Paradoxne, vyššia hmotnosť agregátu a elektrohydraulický posilňovač riadenia jazdným vlastnostiam pomohli. Navyše Thalia 1,5 dCi je sériovo vybavená väčšími prednými kotúčovými brzdami a kvalitnejším obutím.

Predaj odštartuje v novembri

Nový Renault Thalia je prioritne určený pre krajiny strednej a východnej Európy, Stredného východu a Afriky. Na Slovensku príde do predaja v novembri tohto roku. Základná verzia bude obsahovať dva airbagy, zapínanie detských sedačiek Isofix vzadu, ale aj ABS s EBD. Bočné airbagy sú súčasťou príplatkovej výbavy. Stabilizačný systém ESP si nie je možné objednať ani za príplatok. Ceny novej Thalie ešte neboli oznámené.

Technické údaje

Motor 1,2 16V 1,4 16V 1,5 dCi (48 kW) 1,5 dCi (63 kW)
Zdvihový objem [cm3] 1149 1390 1461 1461
Výkon [kW/k] 55/75 72/98 48/65 62/84
pri otáčkach [1/min] 5500 6000 4000 3750
Krútiaci moment [Nm] 105 127 160 200
pri otáčkach [1/min] 4250 3750 1900 1750
Maximálna rýchlosť [km/h] 167 185 160 177
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 13,0 11,5 15,2 12,3
Udávaná spotreba [l/100 km] 5,9 7,0 4,5 4,3

Rozmery [mm]

4261 x 1940* x 1439

Rázvor náprav [mm] 2473
Objem batožinového priestoru [l] 506

*šírka so spätnými zrkadlami

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  3. Zmrzlina z McDonald’s má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Pre
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. Zmrzlina z McDonald’s má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Pre
  2. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  3. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  9. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  10. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 15 369
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 850
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 598
  4. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 8 015
  5. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 7 837
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 6 332
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 609
  8. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 3 123
  9. Nie sme žiadni paštikári. Slováci už dovolenkujú inak 2 700
  10. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto 2 648

Téma: Renault


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zálohovanie plastových fliaš je bližšie. Na aké prekážky naráža?

Zálohovaním sa vyzbiera 90 percent fliaš.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Kedy dosiahne Slovensko úspech na MS vo futbale? Možno najbližšie

Slovenský futbal môže siahať na vrchol.

KOMENTÁR ONDREJA PODSTUPKU

Zálohovanie fliaš je dobrý krok, ktorý bude chvíľu bolieť

Predajcovia ani nákupcovia vody na jedno použitie majú platiť viac.

Neprehliadnite tiež

Polícia skúša na motorkárov na Jahodnej optickú brzdu

V nebezpečných úsekoch pribudli čiarové spomaľovače.

Doprava na Mlynských nivách sa komplikuje. Prestavba prináša zmeny

Treba sa pripraviť na väčšiu trpezlivosť.

V Bratislave sa predviedli vzácne veterány

V centre Bratislavy sa uskutočnil zraz najstarších a najvzácnejších veteránov.