Prvá jazda: Renault Thalia - voľba ľudu

Kedysi karosárska verzia sedan odvodená od malého hatchbacku Clio II a určená pre menej rozvinuté trhy sa príchodom druhej generácie stáva samostatným modelom v portfóliu francúzskej automobilky Renault.

(Zdroj: Renault)

Nová Thalia hľadí najmä na praktickosť, ale ponúkne aj krajší dizajn a väčší komfort.

Krajšie krivky

Vývoj automobilu trval dvadsaťšesť mesiacov a Francúzi doň investovali sto miliónov eur. Thalia je výsledkom spolupráce inžinierov z francúzskeho Technocentra s kolegami z Turecka a Rumunska. Vyrábať ju začali v tureckej Burse. Z pásov moderného závodu s ročnou kapacitou 360.000 vozidiel schádza aj Clio III, Clio Grandtour a Mégane sedan.

Dizajn novinky zďaleka nie je taký kontroverzný ako v prípade predchodcu. Predná časť s rozmernými svetlometmi pripomína Daciu Sandero. Punc elegancie jej dodáva rozmerná chrómová lišta na maske chladiča. Najväčší pokrok možno badať pri pohľade z profilu. Neduh hatchbacku s nasilu prilepeným veľkým kufrom sa dizajnérom podarilo obísť použitím malého okna, ktorým opticky „rozbili“ mohutný C-stĺpik. Pri práci ich čiastočne obmedzoval skelet karosérie z veľkej časti pochádzajúci od predchodcu.

Batožinový priestor naďalej zostáva pýchou Thalie. Má objem 506 litrov.

V porovnaní s minulou generáciou je nová Thalia o 70 mm dlhšia (4261 mm) a má o symbolický 1 mm dlhší rázvor náprav (2473 mm). Zadný previs dlhý 1001 mm prezrádza, že batožinový priestor objemom uspokojí aj najnáročnejšiu rodinu. V porovnaní s predošlou Thaliou jeho prepravná kapacita klesla o 4 l na 506 l, stále však ponúka nadštandardný priestor. Limitujúcim faktorom pre prevoz väčších predmetov zostáva minimálna šírka nakladacieho otvoru 1029 mm.

Podobný predchodcovi

Ak sa pre novú Thaliu rozhodne motorista, ktorý vlastnil jej modernizovanú predchodkyňu, po usadení sa za volant zažije malé déjà vu. Tvary dverných výplní a palubnej dosky ju veľmi pripomínajú. Použitie osvedčených komponentov ale nie je na škodu. Mäkké predné sedadlá ponúkajú iba minimálne bočné vedenie, priestorová ponuka v interiéri je však na vysokej úrovni.

Interiér ponúka dostatok miesta pre štvoricu dospelých cestujúcich. Zadné opierky hlavy je možné zasunúť do operadla, aby nebránili vo výhľade.

Sťažovať sa nebudú ani vyšší cestujúci sediaci vzadu, čo v minulosti neplatilo. Použité plasty sú tvrdé, no kvalitne spracované. Záplavu plastov na palubnej doske oživuje lišta pripomínajúca kov. Novinkou v rámci výbavy je možnosť pripojenia externého prehrávača prostredníctvom USB portu (dodávaného za príplatok). Zákazník má možnosť doobjednať si aj manuálnu, či automatickú klimatizáciu.

Moderné motory

Renault montuje do novej Thalie štyri pohonné jednotky. Veľmi populárny štvorvalec 1,4 l s osemventilovou technikou a výkonom 55kW (75 k) definitívne vypadol z ponuky na všetkých trhoch. Nahrádza ho modernejší a o čosi menší agregát 1,2 16V. V porovnaní so svojim starším súrodencom, montovaným napríklad do Dacie Sandero a Logan, dosahuje rovnaký výkon 55 kW (75 k) pri rovnakých otáčkach (5500 ot/min), ale nižší krútiaci moment 105 Nm/4250 ot/min (namiesto 112 Nm/3000 ot/min v prípade staršieho 1,4 8V). Vrchol ponuky zážihových pohonných jednotiek predstavuje motor 1,4 16V 72 kW (98 k), známy aj z predchádzajúcej Thalie. Milovníci nafty si majú možnosť vybrať z dvoch výkonových verzií osvedčeného turbodiesla 1,5 dCi a to 48 kW (65 k) alebo 62 kW (84 k).

Najmenší a najväčší

V rámci prvých jázd sme sa mali možnosť oboznámiť s dvomi motorizáciami - najslabšou zážihovou a najsilnejšou vznetovou. Malej „jednadvojke“ nemožno uprieť snahu. Thalia s týmto motorom pod kapotou disponuje pohotovostnou hmotnosťou len 905 kg a vozidlo obsadené iba vodičom, prípadne spolujazdcom, je vzhľadom na zdvihový objem prekvapivo živé. V takom prípade nie je ťažké uveriť meraniam výrobcu a priemernej spotrebe 5,9 l benzínu na 100 km. Plný kufor, prípadne aj trojica pasažierov vzadu ale citeľne uberú na dynamike a potrebné vyššie otáčky pridajú na spotrebe.

Skelet karosérie pochádza od predchodcu. Bol ale mierne modifikovaný.

Najvýkonnejší diesel pod kapotou nemá s pohybom Thalie žiadny problém. Aj v tejto verzii zostáva hodnota pohotovostnej hmotnosti na slušnej úrovni - 980 kg. Navyše, osvedčený agregát so vstrekovaním nafty typu common rail pod tlakom 1600 bar je zárukou slušnej dynamiky pri nízkej spotrebe (výrobca uvádza priemer 4,3 l nafty/100 km). Nevýhodou bude vyššia cena.

Komfort versus stabilita

Podvozok Renaultu Thalia opäť vychádza z modelu Clio II. Prešiel však miernou úpravou. Auto s ním výborne pohlcuje nerovnosti, o čom sme sa mali možnosť presvedčiť v praxi na tureckých cestách, ktoré občas „kvalitou“ predčia aj tie naše. Daňou za pohodlie sú však výrazné náklony karosérie v zákrutách. K istote neprispieva ani málo komunikatívne riadenie (hoci je vybavené hydraulickým posilňovačom).

Kokpit pripomína predchádzajúcu Thaliu. Dva airbagy sú súčasťou štandardnej výbavy.

Pri prejazde zákrut aj s nezaťaženým autom je cítiť, že za zadnou nápravou je ešte veľká hmota v podobe dlhého previsu batožinového priestoru. O čosi dospelejšie sa správa vznetová verzia. Paradoxne, vyššia hmotnosť agregátu a elektrohydraulický posilňovač riadenia jazdným vlastnostiam pomohli. Navyše Thalia 1,5 dCi je sériovo vybavená väčšími prednými kotúčovými brzdami a kvalitnejším obutím.

Predaj odštartuje v novembri

Nový Renault Thalia je prioritne určený pre krajiny strednej a východnej Európy, Stredného východu a Afriky. Na Slovensku príde do predaja v novembri tohto roku. Základná verzia bude obsahovať dva airbagy, zapínanie detských sedačiek Isofix vzadu, ale aj ABS s EBD. Bočné airbagy sú súčasťou príplatkovej výbavy. Stabilizačný systém ESP si nie je možné objednať ani za príplatok. Ceny novej Thalie ešte neboli oznámené.

Technické údaje

Motor 1,2 16V 1,4 16V 1,5 dCi (48 kW) 1,5 dCi (63 kW)
Zdvihový objem [cm3] 1149 1390 1461 1461
Výkon [kW/k] 55/75 72/98 48/65 62/84
pri otáčkach [1/min] 5500 6000 4000 3750
Krútiaci moment [Nm] 105 127 160 200
pri otáčkach [1/min] 4250 3750 1900 1750
Maximálna rýchlosť [km/h] 167 185 160 177
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 13,0 11,5 15,2 12,3
Udávaná spotreba [l/100 km] 5,9 7,0 4,5 4,3

Rozmery [mm]

4261 x 1940* x 1439

Rázvor náprav [mm] 2473
Objem batožinového priestoru [l] 506

*šírka so spätnými zrkadlami

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Atos a Google Cloud nadviazali globálne partnerstvo
  2. NBS od leta opäť sprísňuje hypotéky. Viete čo vás čaká?
  3. Plynové kondenzačné kotly IMMERGAS „šité na mieru“
  4. Devätnásť destinácií, ktoré sú pre Slovákov TOP na leto 2018
  5. Miriam o dobrovoľníctve v Afrike: „Bola to životná skúsenosť.“
  6. Košice majú svoju prvú Kozlovnu s najdlhším výčapom
  7. V špeciálnom kole sú vyčlenené 4 milióny € pre kotly a čerpadlá
  8. Adlerova - dobré miesto pre rodinu na Furči sa už stavia
  9. Aj staršie životné poistenie môže mať nové výhody
  10. 7 miest, kde ešte stále môžete zažiť cisárske Rakúsko
  1. Jubilujúca DNA - miláčik prírody
  2. Devätnásť destinácií, ktoré sú pre Slovákov TOP na leto 2018
  3. Miriam o dobrovoľníctve v Afrike: „Bola to životná skúsenosť.“
  4. Atos a Google Cloud nadviazali globálne partnerstvo
  5. Košice majú svoju prvú Kozlovnu s najdlhším výčapom
  6. Plynové kondenzačné kotly IMMERGAS „šité na mieru“
  7. V špeciálnom kole sú vyčlenené 4 milióny € pre kotly a čerpadlá
  8. NBS od leta opäť sprísňuje hypotéky. Viete čo vás čaká?
  9. Adlerova - dobré miesto pre rodinu na Furči sa už stavia
  10. Naše finančné družstvo zveľaďuje svoje aktíva
  1. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike 22 735
  2. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť 17 444
  3. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 12 236
  4. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 11 184
  5. 7 miest, kde ešte stále môžete zažiť cisárske Rakúsko 8 022
  6. Nový rekord SME.sk: Za 2 roky takmer 2-krát viac predplatiteľov 5 235
  7. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 4 746
  8. Devätnásť destinácií, ktoré sú pre Slovákov TOP na leto 2018 4 094
  9. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 3 743
  10. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú 3 510

Téma: Renault


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Vy ste tu pre nás, nie my pre vás, odkazujú farmári Matečnej

Viac ako sto farmárov z rôznych oblastí Slovenska sa stretlo so zástupcami ministerstva pôdohospodárstva, polície a prokuratúry.

DOMOV

Fico nepripustil chyby, viní Kisku a médiá

???????My nikam neodchádzame, povedal Robert Fico na sneme Smeru v Častej- Papierničke.

PRIMÁR

Ráno, alebo večer? Veda zisťovala, kedy má šport najväčší efekt

Zisťovali či sa oplatí cvičiť na lačno.

DOMOV

Snem Smeru: Fico opäť útočil na Kisku, aktivistov i médiá

Delegáti odštartovali snem hymnou a minútou ticha za Pašku.

Neprehliadnite tiež

Máte psa v aute? Nepripútaný môže spôsobiť škody ako hroch

Väčšie psy by mali cestovať v prepravných klietkach.

Luxusné SUV ponúkne aj Maybach. Mercedes ho skrížil s limuzínou

Koncept poháňa štvorica elektromotorov s výkonom 750 koní.

Psy a mačky nie sú batožina, potrebujú prestávky a tekutiny ako ľudia

Najčastejšími prehreškami pri cestovaní so zvieratami býva nedostatok vzduchu, pohybu a vody.

Polícia našla vodiča, ktorý jazdil po R1 v protismere

83-ročný vodič Golfu zapríčinil nehodu a z rýchlostnej cesty zišiel.

Ako strácajú kapacitu batérie Tesly? Mali by zvládnuť aj 800-tisíc kilometrov

Najväčšie opotrebenie sa udeje v prvých 50-tisíc kilometroch.