SME

Prvá jazda: Renault Thalia - voľba ľudu

Kedysi karosárska verzia sedan odvodená od malého hatchbacku Clio II a určená pre menej rozvinuté trhy sa príchodom druhej generácie stáva samostatným modelom v portfóliu francúzskej automobilky Renault.

(Zdroj: Renault)

Nová Thalia hľadí najmä na praktickosť, ale ponúkne aj krajší dizajn a väčší komfort.

Krajšie krivky Vývoj automobilu trval dvadsaťšesť mesiacov a Francúzi doň investovali sto miliónov eur. Thalia je výsledkom spolupráce inžinierov z francúzskeho Technocentra s kolegami z Turecka a Rumunska. Vyrábať ju začali v tureckej Burse. Z pásov moderného závodu s ročnou kapacitou 360.000 vozidiel schádza aj Clio III, Clio Grandtour a Mégane sedan.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dizajn novinky zďaleka nie je taký kontroverzný ako v prípade predchodcu. Predná časť s rozmernými svetlometmi pripomína Daciu Sandero. Punc elegancie jej dodáva rozmerná chrómová lišta na maske chladiča. Najväčší pokrok možno badať pri pohľade z profilu. Neduh hatchbacku s nasilu prilepeným veľkým kufrom sa dizajnérom podarilo obísť použitím malého okna, ktorým opticky „rozbili“ mohutný C-stĺpik. Pri práci ich čiastočne obmedzoval skelet karosérie z veľkej časti pochádzajúci od predchodcu.

SkryťVypnúť reklamu

Batožinový priestor naďalej zostáva pýchou Thalie. Má objem 506 litrov.

V porovnaní s minulou generáciou je nová Thalia o 70 mm dlhšia (4261 mm) a má o symbolický 1 mm dlhší rázvor náprav (2473 mm). Zadný previs dlhý 1001 mm prezrádza, že batožinový priestor objemom uspokojí aj najnáročnejšiu rodinu. V porovnaní s predošlou Thaliou jeho prepravná kapacita klesla o 4 l na 506 l, stále však ponúka nadštandardný priestor. Limitujúcim faktorom pre prevoz väčších predmetov zostáva minimálna šírka nakladacieho otvoru 1029 mm.

Podobný predchodcovi Ak sa pre novú Thaliu rozhodne motorista, ktorý vlastnil jej modernizovanú predchodkyňu, po usadení sa za volant zažije malé déjà vu. Tvary dverných výplní a palubnej dosky ju veľmi pripomínajú. Použitie osvedčených komponentov ale nie je na škodu. Mäkké predné sedadlá ponúkajú iba minimálne bočné vedenie, priestorová ponuka v interiéri je však na vysokej úrovni.

SkryťVypnúť reklamu

Interiér ponúka dostatok miesta pre štvoricu dospelých cestujúcich. Zadné opierky hlavy je možné zasunúť do operadla, aby nebránili vo výhľade.

Sťažovať sa nebudú ani vyšší cestujúci sediaci vzadu, čo v minulosti neplatilo. Použité plasty sú tvrdé, no kvalitne spracované. Záplavu plastov na palubnej doske oživuje lišta pripomínajúca kov. Novinkou v rámci výbavy je možnosť pripojenia externého prehrávača prostredníctvom USB portu (dodávaného za príplatok). Zákazník má možnosť doobjednať si aj manuálnu, či automatickú klimatizáciu.

Moderné motory Renault montuje do novej Thalie štyri pohonné jednotky. Veľmi populárny štvorvalec 1,4 l s osemventilovou technikou a výkonom 55kW (75 k) definitívne vypadol z ponuky na všetkých trhoch. Nahrádza ho modernejší a o čosi menší agregát 1,2 16V. V porovnaní so svojim starším súrodencom, montovaným napríklad do Dacie Sandero a Logan, dosahuje rovnaký výkon 55 kW (75 k) pri rovnakých otáčkach (5500 ot/min), ale nižší krútiaci moment 105 Nm/4250 ot/min (namiesto 112 Nm/3000 ot/min v prípade staršieho 1,4 8V). Vrchol ponuky zážihových pohonných jednotiek predstavuje motor 1,4 16V 72 kW (98 k), známy aj z predchádzajúcej Thalie. Milovníci nafty si majú možnosť vybrať z dvoch výkonových verzií osvedčeného turbodiesla 1,5 dCi a to 48 kW (65 k) alebo 62 kW (84 k).

SkryťVypnúť reklamu

Najmenší a najväčší V rámci prvých jázd sme sa mali možnosť oboznámiť s dvomi motorizáciami - najslabšou zážihovou a najsilnejšou vznetovou. Malej „jednadvojke“ nemožno uprieť snahu. Thalia s týmto motorom pod kapotou disponuje pohotovostnou hmotnosťou len 905 kg a vozidlo obsadené iba vodičom, prípadne spolujazdcom, je vzhľadom na zdvihový objem prekvapivo živé. V takom prípade nie je ťažké uveriť meraniam výrobcu a priemernej spotrebe 5,9 l benzínu na 100 km. Plný kufor, prípadne aj trojica pasažierov vzadu ale citeľne uberú na dynamike a potrebné vyššie otáčky pridajú na spotrebe.

Skelet karosérie pochádza od predchodcu. Bol ale mierne modifikovaný.

Najvýkonnejší diesel pod kapotou nemá s pohybom Thalie žiadny problém. Aj v tejto verzii zostáva hodnota pohotovostnej hmotnosti na slušnej úrovni - 980 kg. Navyše, osvedčený agregát so vstrekovaním nafty typu common rail pod tlakom 1600 bar je zárukou slušnej dynamiky pri nízkej spotrebe (výrobca uvádza priemer 4,3 l nafty/100 km). Nevýhodou bude vyššia cena.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Komfort versus stabilita

Podvozok Renaultu Thalia opäť vychádza z modelu Clio II. Prešiel však miernou úpravou. Auto s ním výborne pohlcuje nerovnosti, o čom sme sa mali možnosť presvedčiť v praxi na tureckých cestách, ktoré občas „kvalitou“ predčia aj tie naše. Daňou za pohodlie sú však výrazné náklony karosérie v zákrutách. K istote neprispieva ani málo komunikatívne riadenie (hoci je vybavené hydraulickým posilňovačom).

Kokpit pripomína predchádzajúcu Thaliu. Dva airbagy sú súčasťou štandardnej výbavy.

Pri prejazde zákrut aj s nezaťaženým autom je cítiť, že za zadnou nápravou je ešte veľká hmota v podobe dlhého previsu batožinového priestoru. O čosi dospelejšie sa správa vznetová verzia. Paradoxne, vyššia hmotnosť agregátu a elektrohydraulický posilňovač riadenia jazdným vlastnostiam pomohli. Navyše Thalia 1,5 dCi je sériovo vybavená väčšími prednými kotúčovými brzdami a kvalitnejším obutím.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Predaj odštartuje v novembri Nový Renault Thalia je prioritne určený pre krajiny strednej a východnej Európy, Stredného východu a Afriky. Na Slovensku príde do predaja v novembri tohto roku. Základná verzia bude obsahovať dva airbagy, zapínanie detských sedačiek Isofix vzadu, ale aj ABS s EBD. Bočné airbagy sú súčasťou príplatkovej výbavy. Stabilizačný systém ESP si nie je možné objednať ani za príplatok. Ceny novej Thalie ešte neboli oznámené.

Technické údaje Motor 1,2 16V 1,4 16V 1,5 dCi (48 kW) 1,5 dCi (63 kW)

Zdvihový objem [cm3] 1149 1390 1461 1461

Výkon [kW/k] 55/75 72/98 48/65 62/84

pri otáčkach [1/min] 5500 6000 4000 3750

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Krútiaci moment [Nm] 105 127 160 200

pri otáčkach [1/min] 4250 3750 1900 1750

Maximálna rýchlosť [km/h] 167 185 160 177

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 13,0 11,5 15,2 12,3

Udávaná spotreba [l/100 km] 5,9 7,0 4,5 4,3

Rozmery [mm] 4261 x 1940* x 1439

Rázvor náprav [mm] 2473

Objem batožinového priestoru [l] 506

*šírka so spätnými zrkadlami

Renault

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 820
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 489
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 283
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 262
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 149
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 769
  7. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 357
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 2 263
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Nemocnica Ružinov.

Uplatňujeme nulovú toleranciu k drogám, tvrdí UNB.


8
Voči doláru sa rubeľ dostal na 83.

Silnejúca mena už robí problémy rozpočtu.


22
Ilustračné foto

Na pozadí je zrejme tvrdý stret s kartelmi.


Jakub Bronec a 1 ďalší 9
Trump, Putin a ďalší siloví lídri prinášajú „vek nemieru“.

Dnešná globálna politika je ako nevydarené manželstvo.


Mark Leonard 23
reklama
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (18. - 24.4.1925)
  2. Ján Škerko: Popriem všetko čím som žil a čomu som veril, len sa mi vráť
  3. Vladimír Bojničan: Prečo je Západ vyspelý, Rusko zaostalé a my uviaznutí na polceste
  4. Ján Valchár: Ropa ako nenabitá zbraň II.
  5. Štefan Šturdzík: Rakovina
  6. Viktor Pamula: Máme konsenzus v zahraničnej politike ?
  7. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ?
  8. Aleksander Prętnicki: Posledná audiencia - Bratislavský expres
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 927
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 554
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 304
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 001
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 523
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 11 652
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 538
  8. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 415
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
SkryťZatvoriť reklamu