Test: Fiat Bravo vzbudzuje dobré emócie

Nové modely talianskej značky reagujú na požiadavky doby a zároveň nestrácajú vzácny ohnivý náboj minulosti. Bravo má nepraktický kufor, ale výborné jazdné vlastnosti, dobré motory a cenu.

Bravo výborne vyzerá a dobre jazdí. Vlastnosti priemerne veľkého kufra sú podriadené emotívnym tvarom karosérie.(Zdroj: Autor)

Nové modely talianskej značky reagujú na požiadavky doby a zároveň nestrácajú vzácny ohnivý náboj minulosti. Bravo má nepraktický kufor, ale výborné jazdné vlastnosti, dobré motory a cenu.

BREZNO, POPRAD. Talianske autá majú jedno spoločné. Bez ohľadu na povesť dokážu rozprúdiť krv v žilách. Nové Bravo s dynamickým dizajnom a pohľadným interiérom je toho jasným dôkazom. Bravo k príjemnej atmosfére pridáva vysokú kvalitu spracovania, ktorou deklaruje obrat v povesti značky. Na rozdiel od predchádzajúceho modelu Stilo, je ponúkaná hodnota za investované peniaze podstatne vyššia. Máme ešte v živej pamäti ako Stilo v čase uvedenia na trh stálo 600 000 korún (19 916 EUR). Modernejšie Bravo stojí dnes skoro o dvestotisíc menej.

Dobrá politika

Fiat konečne pochopil, že uvádzacia cena rozhoduje. Vďaka tomu testovacie Bravo 1,4 Tjet s preplňovaným motorom a výbavou Dynamic iba mierne prevyšuje polmiliónovú hranicu. S názvom výbavy korešponduje športový interiér, kožené doplnky šité červenou niťou a tvarovaný volant. Pri sadaní do talianskeho auta môže prekážať masívnejší stĺpik volantu, ale ten pocit stojí za to. Dekorácie, látky, koža na ručnej brzde a spomenutá červená niť majú svoje nezabudnuteľné čaro.

Interiér má športový náboj, vkusnú kombináciu farieb a materiálov.


Atmosféru za volantom vylepšujú prehľadné prístroje utopené v kaplnke pred vodičom. Po stránke dizajnu, pohodlia a ergonómie patrí Bravo do prvej ligy v rámci nižšej strednej triedy. K ovládačom na prístrojovom paneli nemáme výhrady a rovnako pôsobivé sa javia kruhové meracie prístroje. Tlačidlá na multifunkčnom volante by mohli byť plastické a trochu vyčnievať z profilu volantu.

Multifunkčný volant s vencom patrí k pýche auta. Perforovaná koža vyvoláva v rukách ten správny pocit.

Ovládací panel autorádia je prehľadný a zvuk na pomery triedy výborný.

Atraktívne bočné línie zrejme prispeli k zmenšenému priestoru nad hlavou vzadu. Daňou za emócie sú v prípade Brava rozmery batožinového priestoru. Nakladacia hrana je prehnane vysoko najmä voči dnu kufra. Využiteľnosť batožinového priestoru ešte zhoršuje prídavný subwoofer príplatkového audiosystému.

Objem a využiteľnosť batožinového priestoru zhoršuje ešte prídavný subwoofer. Nakladacia hrana je vysoko aj voči dnu kufra.

Konektor USB spojí auto s dátami na kľúči, vrátane nahranej navigácie.

Pochvalu si zaslúži priestor v oblasti nôh zadných pasažierov. Vodič si pri nastupovaní musí dávať pozor na kolená. Ostatné mu spôsobuje iba radosť. Nároky na odkladacie priestory v talianskom aute musia byť o niečo skromnejšie.

Miesto nad hlavou neohuruje, na dlhé nohy je miesta akurát.

Do dverí sa veľa nevmestí, ale pol litrová fľaša áno. Úzke boxy sú dobre prístupné, lebo nie sú hlboké.

Vymetá zákruty

Na kvalitnej ceste sa podvozok Brava predvádza v plnej kráse. Strmšie riadenie reaguje rýchlo a v prípade potreby ponúka špeciálny mestský režim posilňovača. Cestou cez Horehronie do Popradu nám Bravo pripomínalo dynamikou Ford Focus. Horšie bolo jedine na hrboľatej ceste horského prechodu Vernár, kde sa prenášali rázy z riadenia do volantu. Predná náprava má tradične taliansky chrakter.

Sedemnásť palcové disky kolies sú ďalším dôkazom schopností Talianov v oblasti úžitkového umenia.

Predné sedadlá ponúkajú vyvážený pomer medzi dobrým bočným vedením a komfortom. Použité látky a farebné zladenie nepotrebujú komentár.

Na druhej strane, cez ruky vodič cíti, čo všetko musí absolvovať podvozok. Je to dobrá výstraha pred nešetrným zaobchádzaním. Na rozdiel od nemeckého konkurenta má však pod prednou kapotou pokrokovú technológiu prepĺňaného benzínového motora. Väčšina vodičov nepoužíva ručnú brzdu na zábavu a šikovné otočenie na snehu alebo štrku. Ale keby predsa, s Bravom sa ľahko robia akékoľvek finty zlepšujúce zručnosti vodiča.

V tomto interiéri sa bude každý motoristický nadšenec cítiť výborne. Stačí raz sadnúť a srdce zaplesá.

Malé turbo

Benzínový štvorvalec 1,4 T-Jet s turbodúchadlom je skôr každodenný ako športový spoločník v pravom zmysle slova. Jeho 120 koní výkonu na bežné použitie stačí a v porovnaní s klasickým motorom objemu 1,6 litra má lepší ťah v nízkych otáčkach. Od benzínového agregátu sme čakali rýchlejšiu reakciu. Pri bežnej radosti z jazdy sa iba zriedka darí dostať spotrebu pod osemlitrovú hranicu.

Do detailu prepracované auto, ale ťažká predná kapota bez plynovej vzpery.

Samozrejme, urobili sme isté pokusy dosiahnuť spotrebu okolo 6,5 litra na sto kilometrov. Podarilo sa, ale s obmedzeniami radosti z jazdy. Otázka znie, či v takejto triede kúpiť hladký motor 1,6 litra alebo 1,4 T-Jet. V tomto prípade by situáciu ustála aj klasická jedna šestka a opodstatnenie turba vidíme skôr v silnej verzii s výkonom 150 koní.

Atraktívne tvary zadnej časti auta do istej miery obmedzujú možnosti a funkčnosť batožinového priestoru. Pri tomto pohľade musí byť každému jasné, že Taliani vedia robiť pekné autá.

Fiat Bravo rešpektuje všetky požiadavky doby vrátane supermodernej elektroniky, doplnkov a motorov a zároveň prináša emócie, ktoré mnohým konkurentom chýbajú. Značke Fiat, aj samotnému autu, ktoré vzbudzuje množstvo dobrých emócií, želáme už iba jedno: nech im to všetko funguje.

Plusy

Dizajn
Materiály
Sedenie vpredu
Jazdné vlastnosti

Mínusy

Citlivá predná náprava
Využiteľnosť kufra
Pomalšia reakcia turba


Fiat Bravo 1,4 T-Jet Dynamic

Cena od 421 900 Sk (akcia 391 900 Sk)
Cena testovanej verzie od 504 900 Sk (akcia 469 900 Sk)
Karoséria päťdverová
Motor 1,4 T-Jet
Výkon 88 kW /120 k
Krútiaci moment 206 Nm
Zrýchlenie 0-100 km/h 9,6 s
Priemerná spotreba 6,7 l/100km
Spotreba v teste 8,1 l/100 km

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  2. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  10. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 7 849
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 5 631
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 3 282
  4. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 2 814
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 2 222
  6. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 1 437
  7. Ako na refinancovanie hypotéky 1 046
  8. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 1 025
  9. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 1 007
  10. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 990

Téma: Fiat Punto, Bravo, 500, Ducato, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Populista, podvodník ale aj blízky človek. Babiša vnímajú ľudia v Smere rôzne

Marián Kéry zo Smeru považuje Andreja Babiša za populistu, jeho stranícky kolega Číž za blízkeho človeka.

DOMOV

V bašte Smeru deti chorľavejú a starším sa cnie za socializmom

Ľudia tu na ťažkú prácu nedajú dopustiť.

SVET

Minúta po minúte: České voľby pokračujú druhým dňom

Česi rozhodnú o smerovaní krajiny.

Neprehliadnite tiež

Prešli sme sa pohrebiskom klasických áut uprostred švédskej prírody

Vraky sú dnes spomienkou na majiteľa aj domovom lesných zvierat.

Nové Audi A7 Sportback dostane ku všetkým motorom hybrid

Predaj odštartuje so šesťvalcovým motorom 3,0 TFSI.

Takmer tretina nových áut nemá rezervné koleso

Pri defekte sa musia vodiči spoliehať na lepiacu sadu.