SME

Test: Fiat Bravo vzbudzuje dobré emócie

Nové modely talianskej značky reagujú na požiadavky doby a zároveň nestrácajú vzácny ohnivý náboj minulosti. Bravo má nepraktický kufor, ale výborné jazdné vlastnosti, dobré motory a cenu.

Bravo výborne vyzerá a dobre jazdí. Vlastnosti priemerne veľkého kufra sú  podriadené emotívnym tvarom karosérie.Bravo výborne vyzerá a dobre jazdí. Vlastnosti priemerne veľkého kufra sú podriadené emotívnym tvarom karosérie. (Zdroj: Autor)

Nové modely talianskej značky reagujú na požiadavky doby a zároveň nestrácajú vzácny ohnivý náboj minulosti. Bravo má nepraktický kufor, ale výborné jazdné vlastnosti, dobré motory a cenu.

BREZNO, POPRAD. Talianske autá majú jedno spoločné. Bez ohľadu na povesť dokážu rozprúdiť krv v žilách. Nové Bravo s dynamickým dizajnom a pohľadným interiérom je toho jasným dôkazom. Bravo k príjemnej atmosfére pridáva vysokú kvalitu spracovania, ktorou deklaruje obrat v povesti značky. Na rozdiel od predchádzajúceho modelu Stilo, je ponúkaná hodnota za investované peniaze podstatne vyššia. Máme ešte v živej pamäti ako Stilo v čase uvedenia na trh stálo 600 000 korún (19 916 EUR). Modernejšie Bravo stojí dnes skoro o dvestotisíc menej.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Dobrá politika Fiat konečne pochopil, že uvádzacia cena rozhoduje. Vďaka tomu testovacie Bravo 1,4 Tjet s preplňovaným motorom a výbavou Dynamic iba mierne prevyšuje polmiliónovú hranicu. S názvom výbavy korešponduje športový interiér, kožené doplnky šité červenou niťou a tvarovaný volant. Pri sadaní do talianskeho auta môže prekážať masívnejší stĺpik volantu, ale ten pocit stojí za to. Dekorácie, látky, koža na ručnej brzde a spomenutá červená niť majú svoje nezabudnuteľné čaro.

Interiér má športový náboj, vkusnú kombináciu farieb a materiálov.

Atmosféru za volantom vylepšujú prehľadné prístroje utopené v kaplnke pred vodičom. Po stránke dizajnu, pohodlia a ergonómie patrí Bravo do prvej ligy v rámci nižšej strednej triedy. K ovládačom na prístrojovom paneli nemáme výhrady a rovnako pôsobivé sa javia kruhové meracie prístroje. Tlačidlá na multifunkčnom volante by mohli byť plastické a trochu vyčnievať z profilu volantu.

SkryťVypnúť reklamu

Multifunkčný volant s vencom patrí k pýche auta. Perforovaná koža vyvoláva v rukách ten správny pocit.

Ovládací panel autorádia je prehľadný a zvuk na pomery triedy výborný.

Atraktívne bočné línie zrejme prispeli k zmenšenému priestoru nad hlavou vzadu. Daňou za emócie sú v prípade Brava rozmery batožinového priestoru. Nakladacia hrana je prehnane vysoko najmä voči dnu kufra. Využiteľnosť batožinového priestoru ešte zhoršuje prídavný subwoofer príplatkového audiosystému.

Objem a využiteľnosť batožinového priestoru zhoršuje ešte prídavný subwoofer. Nakladacia hrana je vysoko aj voči dnu kufra.

Konektor USB spojí auto s dátami na kľúči, vrátane nahranej navigácie.

SkryťVypnúť reklamu

Pochvalu si zaslúži priestor v oblasti nôh zadných pasažierov. Vodič si pri nastupovaní musí dávať pozor na kolená. Ostatné mu spôsobuje iba radosť. Nároky na odkladacie priestory v talianskom aute musia byť o niečo skromnejšie.

Miesto nad hlavou neohuruje, na dlhé nohy je miesta akurát.

Do dverí sa veľa nevmestí, ale pol litrová fľaša áno. Úzke boxy sú dobre prístupné, lebo nie sú hlboké.

Vymetá zákruty Na kvalitnej ceste sa podvozok Brava predvádza v plnej kráse. Strmšie riadenie reaguje rýchlo a v prípade potreby ponúka špeciálny mestský režim posilňovača. Cestou cez Horehronie do Popradu nám Bravo pripomínalo dynamikou Ford Focus. Horšie bolo jedine na hrboľatej ceste horského prechodu Vernár, kde sa prenášali rázy z riadenia do volantu. Predná náprava má tradične taliansky chrakter.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Sedemnásť palcové disky kolies sú ďalším dôkazom schopností Talianov v oblasti úžitkového umenia.

Predné sedadlá ponúkajú vyvážený pomer medzi dobrým bočným vedením a komfortom. Použité látky a farebné zladenie nepotrebujú komentár.

Na druhej strane, cez ruky vodič cíti, čo všetko musí absolvovať podvozok. Je to dobrá výstraha pred nešetrným zaobchádzaním. Na rozdiel od nemeckého konkurenta má však pod prednou kapotou pokrokovú technológiu prepĺňaného benzínového motora. Väčšina vodičov nepoužíva ručnú brzdu na zábavu a šikovné otočenie na snehu alebo štrku. Ale keby predsa, s Bravom sa ľahko robia akékoľvek finty zlepšujúce zručnosti vodiča.

V tomto interiéri sa bude každý motoristický nadšenec cítiť výborne. Stačí raz sadnúť a srdce zaplesá.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Malé turbo Benzínový štvorvalec 1,4 T-Jet s turbodúchadlom je skôr každodenný ako športový spoločník v pravom zmysle slova. Jeho 120 koní výkonu na bežné použitie stačí a v porovnaní s klasickým motorom objemu 1,6 litra má lepší ťah v nízkych otáčkach. Od benzínového agregátu sme čakali rýchlejšiu reakciu. Pri bežnej radosti z jazdy sa iba zriedka darí dostať spotrebu pod osemlitrovú hranicu.

Do detailu prepracované auto, ale ťažká predná kapota bez plynovej vzpery.

Samozrejme, urobili sme isté pokusy dosiahnuť spotrebu okolo 6,5 litra na sto kilometrov. Podarilo sa, ale s obmedzeniami radosti z jazdy. Otázka znie, či v takejto triede kúpiť hladký motor 1,6 litra alebo 1,4 T-Jet. V tomto prípade by situáciu ustála aj klasická jedna šestka a opodstatnenie turba vidíme skôr v silnej verzii s výkonom 150 koní.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Atraktívne tvary zadnej časti auta do istej miery obmedzujú možnosti a funkčnosť batožinového priestoru. Pri tomto pohľade musí byť každému jasné, že Taliani vedia robiť pekné autá.

Fiat Bravo rešpektuje všetky požiadavky doby vrátane supermodernej elektroniky, doplnkov a motorov a zároveň prináša emócie, ktoré mnohým konkurentom chýbajú. Značke Fiat, aj samotnému autu, ktoré vzbudzuje množstvo dobrých emócií, želáme už iba jedno: nech im to všetko funguje.

Plusy Dizajn

Materiály

Sedenie vpredu

Jazdné vlastnosti

Mínusy Citlivá predná náprava

Využiteľnosť kufra

Pomalšia reakcia turba

Fiat Bravo 1,4 T-Jet Dynamic Cena od 421 900 Sk (akcia 391 900 Sk)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Cena testovanej verzie od 504 900 Sk (akcia 469 900 Sk)

Karoséria päťdverová

Motor 1,4 T-Jet

Výkon 88 kW /120 k

Krútiaci moment 206 Nm

Zrýchlenie 0-100 km/h 9,6 s

Priemerná spotreba 6,7 l/100km

Spotreba v teste 8,1 l/100 km

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  2. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  3. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  4. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  5. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  6. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  7. Na Marka oharka do jarka
  8. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 25 590
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 539
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 541
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 411
  5. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 7 187
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 288
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 903
  8. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí 3 667
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťZatvoriť reklamu