Výborný výsledok
Pasažierom na predných sedadlách poskytuje nová Delta veľmi dobrú ochranu. Priestor v oblasti nôh zostal aj po čelnom náraze v rýchlosti 64 km/h neporušený. Kolená a stehná figurín vyviazli bez poškodenia. Celkovo Lancia dosiahla 14 z maximálneho počtu 16 bodov. Za ochranu pasažierov v prípade bočného nárazu si automobil vyslúžil plný počet 15 bodov, čo v súčte s bodmi za náraz o kôl a bonusovými bodmi za akustickú výstrahu nezapnutých bezpečnostných pásov vpredu predstavuje zisk 34 bodov a maximálny možný počet 5 hviezdiček.
Tvrdý tréning
V rámci prípravy inžinieri talianskej automobilky strávili viac ako 15 000 hodín pri prepočtoch súvisiacich s rôznymi typmi nárazov (vrátane prevrátenia vozidla a nárazu zozadu). Lancia počas vývoja Delty uskutočnila 80 crash testov, 150 simulácií na „HyGe slide“ a 100 testov jednotlivých súčiastok.
Chodci dopadli horšie
Kritika technikov inštitútu Euro NCAP sa vzniesla na signalizáciu stavu vypínateľného airbagu spolujazdca a nedostatočné označenie úchytov pre detskú sedačku Isofix na zadných sedadlách. Okrem toho je trojročné dieťa v prípade čelného nárazu vystavené veľkému vertikálnemu zýchleniu, ktoré môže viesť k poraneniam. Za ochranu detí Delta zinkasovala 33 bodov a 3 hviezdičky.
Chodcovi v prípade zrážky s Lanciou Delta hrozia zranenia hlavy a dolných končatín spôsobených tvarovaním prednej kapoty a nárazníka, za čo si automobil odniesol iba 15 bodov z 36 možných a 2 hviezdičky.
Autor: fg